Johan Cruijff, 1947-2016

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Johan Cruijff, 1947-2016

Bericht door Jinne » vr mar 24, 2023 1:44 pm

Alweer 7 jaar geleden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Johan Cruijff, 1947-2016

Bericht door Zuidema » vr mar 24, 2023 4:42 pm

Gone, but absolutely not forgotten. :ajax.gif:

Moet dit beeld trouwens niet veranderd worden, zodat het wel aan de elegante motoriek en dynamiek van Johan recht doet? Voorbeelden te over. Ik vind dit zo slecht gedaan. Zo onnatuurlijk vooral. Geen topvoetballer volgens mij die zo achter een voetbal aanrent. Met die bal zover weg. Cruijff zeker niet.

Afbeelding

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Johan Cruijff, 1947-2016

Bericht door Yopii » do apr 13, 2023 10:42 am


Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Johan Cruijff, 1947-2016

Bericht door Yopii » wo aug 23, 2023 12:58 pm

Frenkie de Jong kijkt nog graag naar Cruijff: 'Helaas nooit ontmoet'

Frenkie de Jong merkt vandaag de dag nog altijd hoe enorm de impact van Johan Cruijff op Barcelona is geweest. Vijftig jaar nadat Cruijff in de Catalaanse hoofdstad arriveerde, om daar een mythische status te verkrijgen, spreekt De Jong vol bewondering over de in 2016 overleden voormalig topvoetballer.

Frenkie de Jong kijkt nog graag naar Cruijff: 'Helaas nooit ontmoet'

'Zijn legacy bij Barcelona is nog steeds gigantisch', zegt De Jong, die in 2019 van Ajax naar Barça vertrok, tegen VI. 'Mensen zijn ontzettend dankbaar voor wat hij de club en de stad heeft gebracht. En dan heb ik het niet over enkele personen, maar echt iedereen die je erover spreekt.'

'Het mooie is dat niet alleen de oudere generatie hem zo bewondert. Ook de jongeren spreken vol lof over hem. Dat wordt van generatie op generatie overgedragen. Je merkt hier dat mensen het belangrijk vinden wat de oorsprong van het huidige Barcelona is. En die ligt voor een belangrijk deel bij Cruijff', vertelt de Oranje-international.

'Het is heel jammer dat ik hem nooit heb ontmoet. Ik zou heel graag met Cruijff hebben gesproken over voetbal. Nou ja, spreken; dat was van mijn kant dan vooral een kwestie van luisteren geweest. Alles in me opnemen wat hij te vertellen had. Helaas heeft het nooit zo mogen zijn', aldus De Jong. 'Ik vind het heel mooi om oude beelden van Cruijff terug te kijken. Dan zie ik vooral een ongelooflijk natuurtalent. Hij was zijn tijd ver vooruit.'

Lees op VI PRO en in het blad het volledige verhaal over de legacy van Johan Cruijff bij Barça, vijftig jaar na zijn entree in Barcelona. Naast Frenkie de Jong komen ook Jordi Cruijff en Ronald Koeman aan het woord over hoe Cruijff zich voor de eeuwigheid wist te verbinden aan de Catalaanse club.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Johan Cruijff, 1947-2016

Bericht door Marillion » wo aug 23, 2023 8:34 pm

Ik geloof hem wel dat hij daar echt iets mee heeft. Lijkt me een oprechte liefhebber van het spel.

Laatst zat ik een biertje te drinken met een Catalaan. Als dan Cruijff op tafel komt zijn ze echt vertrokken voor het eerste uur.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Johan Cruijff, 1947-2016

Bericht door Nihad » do aug 24, 2023 3:39 pm

Als dan Cruijff op tafel komt zijn ze echt vertrokken voor het eerste uur.
Wat betekent dat? :confused.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Johan Cruijff, 1947-2016

Bericht door Lionel » do aug 24, 2023 10:11 pm

Nihad schreef:
do aug 24, 2023 3:39 pm
Als dan Cruijff op tafel komt zijn ze echt vertrokken voor het eerste uur.
Wat betekent dat? :confused.gif:
Dat ze een uur lullen over Cruijff
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Johan Cruijff, 1947-2016

Bericht door Cruijff » zo aug 27, 2023 7:55 pm

Marillion schreef:
wo aug 23, 2023 8:34 pm
Ik geloof hem wel dat hij daar echt iets mee heeft. Lijkt me een oprechte liefhebber van het spel.

Laatst zat ik een biertje te drinken met een Catalaan. Als dan Cruijff op tafel komt zijn ze echt vertrokken voor het eerste uur.
Ik kom best regelmatig Catalanen tegen op de Middenweg.
Aan de Middenweg 398 zat voorheen Café Meerzicht, welbekend bij de stadionbezoekers die de tijd van De Meer nog hebben meegemaakt.

Om zeer logische redenen is in 2013 de naam van dit café gewijzigd. Zo nu en dan stapt er opeens een groepje Catalanen binnen of een Catalaan die net in zijn eentje door Betondorp is gewandeld. Tegen de tijd dat die toe zijn aan een bak koffie of aan het eerste biertje van de dag zijn ze altijd eerst al even in de Akkerstraat geweest. Voor hen echt een bedevaartsoord.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Johan Cruijff, 1947-2016

Bericht door Marillion » ma aug 28, 2023 9:24 am

Ja, Meerzicht was uiteraard bekend terrein. De goeie ouwe tijd! :ajaxscarf.gif:

Cruijff is voor de gemiddelde Catalaan denk ik van grotere waarde dan dat 'ie voor de gemiddelde Ajacied is. Vooral omdat het daar niet alleen over voetbal ging maar over hun onafhankelijkheid. Wij hebben het hier slechts over voetbal.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie