Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Peter Bosz bij Ajax

Opzouten!
1
3%
Heb ik weinig vertrouwen in, die haalt de kerst niet.
1
3%
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
10
28%
Ik ben voorzichtig positief gestemd, maar Ajax blijft Ajax.
12
33%
Die gaat het wel redden in Amsterdam.
12
33%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Andriy Demchenko » di mei 24, 2016 10:43 pm

Afbeelding

Het zal voor sommigen wennen zijn maar Bosz is dus de nieuwe trainer van Ajax. In deze topic dus alle beschouwingen, plannen en buitenissigheden van hem. Brand los!
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10271
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door WP_Legend » wo mei 25, 2016 12:08 am

Ik ben sinds Adriaanse niet meer zo enthousiast geweest, we weten allemaal wat een debacle dat werd!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » wo mei 25, 2016 5:57 am

Hoeveel prijzen heeft hij nou gepakt in Israël? :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 51787
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door wimpey » wo mei 25, 2016 6:22 am

Hij lijkt me een goede trainer. Ik verwacht wel beter veldspel. Qua spel was de ondergrens de laatste seizoenen wel bereikt, lijkt me... Toch?! Of kan het nog slechter? :blush.gif: Hanegem heeft een hekel aan Bosz: dat vind ik een pre. :smallgrin.gif:

Benieuwd hoe Bosz met de druk om zal gaan. Of hij erin slaagt om die druk (die post-Doetinchem gigantisch zal zijn) weg te nemen bij de spelers en die jongens met vertrouwen de wei in kan krijgen en (wel) voor cohesie kan zorgen. Ik neem aan dat ze Bosz (ook) hebben genomen, omdat hij bij Vitesse met die jochies uit London steeds vrij snel een aardig ballend team op de been bracht.

Dan heb je nog wat Jöhnk aanspreekt: Bosz neemt uiteraard een eigen assi mee. Maar hij krijgt er van Ajax gratis 3 bij. Waaronder Willem de Zwijger van het TH. Ook iets dat voor druk kan zorgen en dat hij moet managen. Gevaar bestaat dat er onder die 5 man 2 kampen gaan ontstaan. Daarnaast: wie is zijn aanspreekpartner v.w.b. De Toekomst? Een half jaar na dato nog steeds geen HJO. Wat is de visie van de club v.w.b. de opleiding, behalve dat ze slechts zeggen dat 'plan JC' daar nog geldt.

Z'n track record v.w.b. aankopen als trainer ken ik niet. Als TD van de kakkies wel. :smallgrin.gif: Al gold daar wat voor Brands bij psv ook gold: wie betaalt bepaalt. Wanneer het zakenjongens met heel veel geld een goed idee lijkt om in has-beens te investeren en de defensie te verwaarlozen, dan zijn je handen gebonden.

Komende dagen maar eens wat pluizen naar Bosz' aankopen en elftallen in Almelooooooo en Arnhem. Hij komt er qua spelniveau op een ideaal moment in. Maar als ie in de VCL sneuvelt (en dat lijkt me onafwendbaar), dan is het afbreukrisico al meteen enorm. Zeker voor een kakkerlak. :smallgrin.gif:

Ik wens de man succes, maar hij gaat het lastig krijgen in de slangenkuil van een slecht geleide en georganiseerde club.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door InnerHarbour » wo mei 25, 2016 6:29 am

Geen idee of het wat wordt, zag Vitas nooit spelen, ik wens hem alle succes.
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23014
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door raymon » wo mei 25, 2016 6:53 am

Het zou ook kunnen dat dBoer een aantal assistenten meeneemt. Hoop doet leven zeg maar :)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mei 25, 2016 6:56 am

Zeurend stemmetje in mijn hoofd:"Bosz is een kakkerlak"...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 25, 2016 7:20 am

Welkom Peter, bij de mooiste club van de wereld! :ajaxscarf.gif:

Ik hoop dat je weer mooi aanvallend voetbal brengt, maar ...... dat zal alleen maar gaan als ook de resultaten goed zijn. Dan gaat het sentiment dat bij sommige supporters leeft t.a.v. zijn verleden ook niet spelen. Nadeel voor Bosz is dat hij natuurlijk veel minder krediet heeft dan bijvoorbeeld FdB.

Met zijn aanvallende stijl heeft hij in ieder geval de verdedigers voor. Met Tete, Veltman, Riedewald en Dijks kun je ver van de goal af spelen. Ik ben vooraf benieuwd wat hij gaat doen op het middenveld. Gaat hij een type Appie, Sinkgraven, Andersen, De Jong inpassen op het middenveld? Ik hoop voor Bosz (en ons) dat de sterkhouders blijven en dat daar een paar goede aankopen bijkomen. De trainer is bekend, op naar de versterkingen en vasthouden van de sterkhouders. Het duurt bijvoorbeeld wel erg lang voordat Tete zijn contract verlengd. :blush.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Chris » wo mei 25, 2016 7:25 am

Dappere beslissing van het TH. Een man met een verleden en een visie. Dwars van de tegenstromingen nemen ze iemand aan die niet geliefd is (en ook niet gaat worden bij sommige supporters). Toont toch aan dat ze enigszins ballen hebben.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Laudrup » wo mei 25, 2016 7:37 am

Oer - Feyenoorder Wim Jansen werd nog kampioen met Ajax in 1982.

Dus dat gelul van Bosz is een kakkerlak :excited.gif:

Dat soort sentiment speelt bij mij geen rol. Dus welkom, Bosz! :anew.gif:
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33444
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door zeux » wo mei 25, 2016 7:39 am

Laudrup schreef:Oer - Feyenoorder Wim Jansen werd nog kampioen met Ajax in 1982.

Dus dat gelul van Bosz is een kakkerlak :excited.gif:

Dat soort sentiment speelt bij mij geen rol. Dus welkom, Bosz! :anew.gif:
+1
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Rednose » wo mei 25, 2016 7:52 am

+2 :ajaxsmiley.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » wo mei 25, 2016 7:56 am

Hij heeft Vitesse en Heracles aardig laten voetballen. Ik heb er alleen te weinig van gezien om te oordelen.(samenvatting studio sport)

Ik hoop dat hij slaagt en Ajax weer mooi voetbal laat spelen. Waar ik wel bang voor ben is dat hij de tijd niet krijgt. Bij Ajax moet je direct presteren. 2x verliezen en je kop ligt al op het hakblok. Bij Vitesse heeft hij een aantal partijen verloren en mocht hij blijven, dat gaat nu niet gebeuren.

Het moet hem dus wel een beetje meezitten...


ben wel benieuwd naar de clash tussen Bosz en Bergkamp. ik voel ergens dat dit gaat botsen...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door InnerHarbour » wo mei 25, 2016 8:02 am

Mano schreef:ben wel benieuwd naar de clash tussen Bosz en Bergkamp. ik voel ergens dat dit gaat botsen...
:biggthumpup.gif:

Geen idee of Bosz ook in het TH komt maar anders heeft hij toch echt een probleem dat Bergkamp daar wel inzit. De kans is groot dat alles wat hij denkt te zeggen in de vertrouwelijkheid van de kleedkamer/zijn werkkamer dan uitgebreid besproken wordt binnen de vergaderingen. Het lijkt mij het beste dat Ajax voor Bergkamp een andere functie zoekt als Bosz een eerlijk kans wil hebben.
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » wo mei 25, 2016 8:25 am

Hier in de aankopen van Heracles in 2012/13. Wie zijn dit? Castillion ken ik wel maar niet omdat het zo'n goede voetballer is :smallgrin.gif: Misschien nog even uitzoeken wat er nog meer onder hem als trainer gekocht is.

Brian van Loo Vlag van Nederland Nederland DM Vlag van Nederland FC Groningen
Renze Fij Vlag van Nederland Nederland DM Vlag van Nederland FC Groningen
Dragan Paljić Vlag van Duitsland Duitsland VD Vlag van Polen Wisła Kraków
Jeroen Veldmate Vlag van Nederland Nederland VD Vlag van Nederland Sparta Rotterdam
Milano Koenders Vlag van Nederland Nederland VD Vlag van Nederland NAC Breda
Dario Vujičević Vlag van Kroatië Kroatië MV Vlag van Nederland FC Twente
Christian Dorda Vlag van Duitsland Duitsland VD Vlag van Duitsland SpVgg Greuther Fürth
Geoffrey Castillion Vlag van Nederland Nederland AV Vlag van Nederland Ajax (gehuurd)
Bart Schenkeveld Vlag van Nederland Nederland VD Vlag van Nederland Feyenoord
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Andriy Demchenko » wo mei 25, 2016 8:26 am

Raymon schreef:Het zou ook kunnen dat dBoer een aantal assistenten meeneemt. Hoop doet leven zeg maar :)
http://www.parool.nl/sport/assistent-tr ... ~a4299704/

Daarnaast zal ook Hennie Spijkerman wel meegaan met De Boer.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Toppie » wo mei 25, 2016 9:15 am

wimpey schreef:Hij lijkt me een goede trainer. Ik verwacht wel beter veldspel. Qua spel was de ondergrens de laatste seizoenen wel bereikt, lijkt me... Toch?! Of kan het nog slechter? :blush.gif: Hanegem heeft een hekel aan Bosz: dat vind ik een pre. :smallgrin.gif:

Benieuwd hoe Bosz met de druk om zal gaan. Of hij erin slaagt om die druk (die post-Doetinchem gigantisch zal zijn) weg te nemen bij de spelers en die jongens met vertrouwen de wei in kan krijgen en (wel) voor cohesie kan zorgen. Ik neem aan dat ze Bosz (ook) hebben genomen, omdat hij bij Vitesse met die jochies uit London steeds vrij snel een aardig ballend team op de been bracht.

Dan heb je nog wat Jöhnk aanspreekt: Bosz neemt uiteraard een eigen assi mee. Maar hij krijgt er van Ajax gratis 3 bij. Waaronder Willem de Zwijger van het TH. Ook iets dat voor druk kan zorgen en dat hij moet managen. Gevaar bestaat dat er onder die 5 man 2 kampen gaan ontstaan. Daarnaast: wie is zijn aanspreekpartner v.w.b. De Toekomst? Een half jaar na dato nog steeds geen HJO. Wat is de visie van de club v.w.b. de opleiding, behalve dat ze slechts zeggen dat 'plan JC' daar nog geldt.

Z'n track record v.w.b. aankopen als trainer ken ik niet. Als TD van de kakkies wel. :smallgrin.gif: Al gold daar wat voor Brands bij psv ook gold: wie betaalt bepaalt. Wanneer het zakenjongens met heel veel geld een goed idee lijkt om in has-beens te investeren en de defensie te verwaarlozen, dan zijn je handen gebonden.

Komende dagen maar eens wat pluizen naar Bosz' aankopen en elftallen in Almelooooooo en Arnhem. Hij komt er qua spelniveau op een ideaal moment in. Maar als ie in de VCL sneuvelt (en dat lijkt me onafwendbaar), dan is het afbreukrisico al meteen enorm. Zeker voor een kakkerlak. :smallgrin.gif:

Ik wens de man succes, maar hij gaat het lastig krijgen in de slangenkuil van een slecht geleide en georganiseerde club.
:biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 25, 2016 9:37 am

Andriy Demchenko schreef:
Raymon schreef:Het zou ook kunnen dat dBoer een aantal assistenten meeneemt. Hoop doet leven zeg maar :)
http://www.parool.nl/sport/assistent-tr ... ~a4299704/

Daarnaast zal ook Hennie Spijkerman wel meegaan met De Boer.
Spijkerman blijft is toch al uitgesproken!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7897
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door elliquido » wo mei 25, 2016 9:41 am

stel je voor dat hij ons door die CL plaatsing loodst. dan kan het al bijna niet meer stuk.
Voor Bosz (en ons allemaal) dus absolute prioriteit dat hij een topspits kan aantrekken voor de start van de CL kwalificatie,
Wat dat betreft mag marc netto dus nu ballen tonen.
Er moet toch ergens een oudere spits te halen zijn voor een goed salaris. Dat kun je volgens mij ook wel uitleggen aan de spelersgroep als iemand van 29 buiten de salarishuis bandbreedte komt.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door 999 » wo mei 25, 2016 9:59 am

wimpey schreef:Hij lijkt me een goede trainer. Ik verwacht wel beter veldspel. Qua spel was de ondergrens de laatste seizoenen wel bereikt, lijkt me... Toch?! Of kan het nog slechter? :blush.gif: Hanegem heeft een hekel aan Bosz: dat vind ik een pre. :smallgrin.gif:
Nee denk ook niet dat het nog slechter kan, maar ondanks dat het onder de Boer de meeste wedstrijden niet om aan te gluren was pakte hij wel de punten.Bosz moet eisen dat er een goede beweeglijke spits komt, die hopelijk ook nog wat meer voetbalverstand heeft dan Milik, zul je zien dat heel de voorhoede meer gaat scoren.

En ach, het gaat toch om de Eredivisie, de CL of EL is gewoon te hoog gegrepen, daar wordt je genadeloos afgestraft op de foutjes die je in een wedstrijd maakt, en die maken we behoorlijk veel.

Ik zou al tevreden zijn met wat meer "swingend " spel, automatisme, gewoon meer genieten.En eigenlijk hebben we daar voor het niveau eredivisie best genoeg kwaliteit voor in huis.Of Bosz daar toe in staat is, en hij dat binnen korte tijd voor elkaar kan krijgen weet ik niet.

Vraag me wel af op voorspraak van wie Bosz in beeld is gekomen, want, maar dat is mijn idee, een trainer die van Vitesse naar Macabi ( tis nou niet een club waar je als trainer om staat te springen ) vertrekt is normaal gesproken uit beeld in Nederland, Toch ? ...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » wo mei 25, 2016 10:22 am

Macabi ( tis nou niet een club waar je als trainer om staat te springen )
Nou dat weet ik niet. Maccabi speelde nog CL dit seizoen. Aantal jaren terug de groepsfase overleefd. Ik snap wel dat hij daar wel heen wilde.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door 999 » wo mei 25, 2016 10:28 am

Sandro_Calaaabro schreef:
Macabi ( tis nou niet een club waar je als trainer om staat te springen )
Nou dat weet ik niet. Maccabi speelde nog CL dit seizoen. Aantal jaren terug de groepsfase overleefd. Ik snap wel dat hij daar wel heen wilde.
De formatie nam dit seizoen deel aan de Champions League, waarin het met nul punten als laatste eindigde in groep G.
Nee echt ? :smallgrin.gif: Maar jij kent toch ook wel de clichés als " Ik heb geluisterd naar hun plannen en besloten de uitdaging aan te gaan" bij gebrek aan betere clubs die interesse hebben ...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11886
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » wo mei 25, 2016 10:33 am

Het is geen Barcelona nee :excited.gif: maar voor hem op dat moment echt wel een stap omhoog.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Andriy Demchenko » wo mei 25, 2016 10:37 am

Maccabi tel Aviv heeft gewoon een rijke investeerder achter zich staan en heeft voor Israelische begrippen ook best leuke spelers. Salaris zal gecombineerd met het materiaal best een leuke uitdaging gevormd hebben, ik snap Bosz wel.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58829
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door 999 » wo mei 25, 2016 10:39 am

Nou en vervolgens binnen no-time terug naar Nederland, nee dat snap ik dan niet als het allemaal zo hosanna is bij Macabi kwa salaris enz...

Plaats reactie