Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Peter Bosz bij Ajax

Opzouten!
1
3%
Heb ik weinig vertrouwen in, die haalt de kerst niet.
1
3%
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
10
28%
Ik ben voorzichtig positief gestemd, maar Ajax blijft Ajax.
12
33%
Die gaat het wel redden in Amsterdam.
12
33%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cluijffert » di jun 06, 2017 6:06 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Dat zinnetje "we kunnen naast spelers ook trainers opleiden" neemt mijn hoop op iemand van buiten wel weg.
Ach ja, als dat bij een clubje als Barcelona werkt... :excited.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Toppie » di jun 06, 2017 6:08 pm

BvB 280 miljoen Ajax 100 alleen bij ons op de bank en met verkoop straks 150 maar niet op het veld :1evil.gif: :excited.gif: kut beleid straks vCL eruit de hele TD en hart oprotten en ook eruit :blackcat.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Duke » di jun 06, 2017 6:14 pm

http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel ... nzicht.htm

Tja, wat moet je ervan zeggen. Ajax (lees het TH) wilde verder met Bosz, maar de voorwaarden waaronder waren niet acceptabel voor Bosz. Verdere concessies wilde men niet doen. Wel mooi hoe hij Overmars en passant nog even een veer in de kont steekt. :biggrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11397
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Toppie » di jun 06, 2017 6:23 pm

Een club die wordt bestuurd door amateurs :blush.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door InnerHarbour » di jun 06, 2017 6:36 pm

Toppie schreef:BvB 280 miljoen Ajax 100 alleen bij ons op de bank en met verkoop straks 150 maar niet op het veld :1evil.gif: :excited.gif: kut beleid straks vCL eruit de hele TD en hart oprotten en ook eruit :blackcat.gif:
Jij hebt toch gewoon je zin gekregen?
YNWA

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » di jun 06, 2017 6:49 pm

Och arme zielige Bosz, hij wilde blijven en TH wilde niet dus ging ie maar naar Dortmund....


SERIEUS!!!???
Jullie eten het als zoete koek! Als Dortmund niet langs kwam was het 'conflict' met een dag of 2 opgelost.

Hou toch op!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Alexander » di jun 06, 2017 7:28 pm

Als Dortmund zich niet had gemeld was Bosz nooit gegaan. Het was dus allemaal niet zo erg voor Bosz dat hij opstapte.

Kiest gewoon voor het geld. Ook goed, maar kom daar voor uit.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door LucaS » di jun 06, 2017 7:35 pm

Wat weten jullie toch goed wat Bosz gedaan zou hebben als Dortmund zich niet had gemeld
I think I lost my fucking headache

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » di jun 06, 2017 7:42 pm

Bij maccabi deed hij precies hetzelfde. Daar was zijn lezing: een club als Ajax komt maar 1x langs...
Hij was zo content dat hij vergat een clausule op te nemen.... en dan komt Dortmund...


Vul de rest maar in.


Neemt niet weg dat het TH misschien eigenwijze mannen zijn, maar de situatie was niet dusdanig dat het niet meer werkbaar was.

Wat ik al zei, deze 'geruchten' komen niet uit kamp TH, deze geruchten zijn om te verklaren waarom Bosz zo snel door zijn clubs heen gaat.
Ik wens em veel succes en wij bouwen lekker verder met een volgende trainer. Hoop dat we hem treffen in de EL of CL en hem helemaal de moeder spelen :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » di jun 06, 2017 7:42 pm

Ik begrijp dat het voor de discussie lekker makkelijk is maar zoiets ligt toch niet volledig zwart wit?

Het is prima mogelijk dat er sprake was van interne strubbelingen en dat de komende weken zou gaan blijken of en zo ja hoe de beide partijen daaruit zouden komen. Als de oplossing nog niet in zicht is én er komt dan ook nog eens een club van het kaliber Dortmund langs dan snap ik wel dat de keuze zo uitpakt. In die zin maak ik Bosz geen verwijt. Hij gaat wel erg snel weg maar het ligt niet direct in de lijn der verwachtingen dat hij nog twee of drie van dergelijke kansen krijgt. Financieel een klapper maken en bij een grote club in een grote competitie gaan werken. Tja, dan is er wel iets voor te zeggen om die kans aan te grijpen. Zeker als de huidige werksituatie kennelijk niet ideaal is. Dat laatste helpt dan op zijn minst niet mee in de afweging om eventueel toch voor een langer verblijf bij Ajax te kiezen.

Inmiddels is het een feit dat hij is vertrokken en heeft het ook niet zoveel zin meer om hierover door te speculeren. Het is wat mij betreft jammer dat het zo is gelopen maar Bosz zit inmiddels in Duitsland en Ajax is bezig met een opvolger. Hopelijk krijgen we snel duidelijkheid.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door LucaS » di jun 06, 2017 7:47 pm

Geruchten Mano? Ach, dan verspreid vd Sar geruchten.

Ajax heeft geen moment nee gezegd, als ik Bosz was zou ik dezelfde conclusie trekken
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » di jun 06, 2017 8:01 pm

Als er wat problemen spelen en je werkgever wil wel praten over een vertrek dan is dat in ieder geval geen aanmoediging om te blijven en je werk bij Ajax af te maken. Maar de eerlijkheid gebied natuurlijk ook wel te zeggen dat het niet ondenkbeeldig is dat Bosz hier sowieso op in was gegaan. Een topclub in de Bundesliga en ongetwijfeld een dik contract. Hiervoor heeft hij toch vooral bij kleinere clubs gewerkt en hij heeft nauwelijks een erelijst. Het is dus niet zo dat er elke week zo'n kans voorbij zal komen.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » di jun 06, 2017 8:05 pm

LucaS schreef:Geruchten Mano? Ach, dan verspreid vd Sar geruchten.

Ajax heeft geen moment nee gezegd, als ik Bosz was zou ik dezelfde conclusie trekken

Mooi hoe Bosz wordt vrijgepleit en alle fouten weer bij Ajax liggen :biggthumpup.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door LucaS » di jun 06, 2017 8:08 pm

Dit zegt Valentijn Driessen ervan. Toch geen grote Bosz fans bij de T volgens mij:

https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... -meemaakte
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Sandro » di jun 06, 2017 8:10 pm

LucaS schreef:Geruchten Mano? Ach, dan verspreid vd Sar geruchten.

Ajax heeft geen moment nee gezegd, als ik Bosz was zou ik dezelfde conclusie trekken
Dat is dan ook weer knap, dat je weet wat je gedaan had zonder dat je erbij was.

Op basis van de info die tot nu toe beschikbaar is, lijkt het me dat er meerdere zaken tegelijk bij elkaar kwamen. Het boterde niet erg goed, maar ook niet erg slecht. Maar toen kwam BD en was de oplossing ineens heel evident. Ajax wat munten erbij en Bosz op naar een mooi uitdaging met dito salaris. Ik baal er nog steeds van hoor. Vooral waarom het dan niet goed boterde.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Javiskamp » di jun 06, 2017 8:11 pm

Mano schreef:
LucaS schreef:Geruchten Mano? Ach, dan verspreid vd Sar geruchten.

Ajax heeft geen moment nee gezegd, als ik Bosz was zou ik dezelfde conclusie trekken

Mooi hoe Bosz wordt vrijgepleit en alle fouten weer bij Ajax liggen :biggthumpup.gif:
Lol... ik denk dat hij Feyenoord expres kampioen heeft gemaakt en nu maakt dattie weg komt.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door brigade zuid » di jun 06, 2017 8:17 pm

Toppie schreef:Een club die wordt bestuurd door amateurs :blush.gif:
Ik hoor hier en daar geluiden dat het bij de jeugd ook weer kommer en kwel is, zeg maar weer terug bij af van voor de revolutie. Iemand die daar meer over weet?

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Thom » di jun 06, 2017 8:37 pm

Ik baal hier echt heel erg van. Ik ben weer een illusie armer. Ik ben gewend dat spelers snel vertrekken, maar dat de trainer die na de finale nog zei bij Ajax te zullen blijven alweer weg is, ongelooflijk. En we moetem maar afwachten hoe de selectie eruit ziet 1 september. Bah.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Lionel » di jun 06, 2017 8:57 pm

Bergkamp wilde niet op de tribune.. Dat is het denk ik.

Bergkamp moet maar eens oprotten.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » di jun 06, 2017 9:02 pm

En we moetem maar afwachten hoe de selectie eruit ziet 1 september. Bah.
Zou ook het geval zijn geweest als Bosz was gebleven.

De topic kan, onder de titel "Peter Bosz, nieuwe trainer" trouwens wel gesloten worden; maak een topic als : De nieuwe trainer", zo'n topic kan jaren meegaan.

Bij de jeugd kommer en kwel? Ik zie alleen maar wat er op het veld gebeurt en dat stemt mij niet altijd vrolijk; tegelijkertijd realiseer ik me dat het om één à twee spelers per jaar gaat en dan valt de schade mee.

Nu wordt er op AN soms geërgerd gereageerd op de transfer van Kees de Boer; Ajax ziet het niet meer in hem zitten, hij moet vertrekken en heeft voor drie jaar getekend (of gaat tekenen) voor Swansea. Het lijkt wel of de hele jeugdafdeling op instorten staat, maar als je leest wie er zo verbolgen zijn, dan zijn het de Jonk/Jongkind-aanhangers en laat Kees de Boer nou door Jonk zijn gehaald en bovendien ook uit Volendam komen, net als Mitchel Dijks, Damon Mirani (nu Almere), Martijn Kaars (A-jeugd) Wim Jonk en sinds een paar jaar Ruben Jongkind (als hij er nog woont).

Ik heb Kees de Boer maar een paar keer zien spelen, heb geen volledig oordeel, maar buiten een mooie (vrije) trap, vond ik hem vrij obligaat voetballen) laatste keer in onder 16, (maar hij is volgens mij al zeventien) Een wat ouderwetse middenvelder, die zich laat zakken, de bal aanneemt, draait en de bal naar de buitenkant verplaatst, risicoloos voetbal. Het kan zijn dat hij de laatste keer al met tegenzin speelde, dat weet ik niet.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Duke » di jun 06, 2017 9:24 pm

'Ging over invulling technische staf'

Ajax was eigenlijk van plan om Peter Bosz niet te laten gaan, maar een conflict tussen verschillende pionnen binnen de Amsterdamse club gooide roet in het eten. Dit vertelt algemeen directeur Edwin van der Sar aan Algemeen Dagblad.

De ex-goalie geeft daarbij wel aan dat de zogenaamde ruzie niet zo erg was als de media deden voorkomen. Er was daarbij wel sprake van en 'vervelende situatie'. 'We wilden eigenlijk met Peter verder. Maar toen kwam ook de interesse van een mooie club als Dortmund. En er was een verschil van inzicht.'

Intussen is de sportbestuurder alweer druk in de weer om een opvolger voor Peter Bosz te vinden. Van der Sar hoopt voor de start van de eerste training (29 juni) een nieuwe hoofdtrainer te hebben aangesteld. 'Het is bekend dat Ajax voor aantrekkelijk voetbal met veel eigen talenten staat en dat we vaak willen winnen. Net zoals spelers kunnen we ook trainers opleiden. Denk jij dan aan Marcel Keizer, onze trainer van Jong Ajax? Nou, volgens mij hebben en hadden we hier meer trainers rondlopen', aldus Van der Sar, die niet op individuele namen wil reageren.

Update 17.03 uur | 6 juni 2017
Tegenover Ajax Life is Edwin van der Sar iets specifieker in gegaan op het conflict, wat er uiteindelijk voor zorgde dat Peter Bosz bij Ajax vertrok. Volgens de sportbestuurder had het te maken met de rolverdeling binnen het technisch hart van de club.

'Als er geen verschil van inzicht was geweest, hadden we hem niet laten gaan. We spraken over de invulling van de technische staf voor komend seizoen en kwamen daar niet uit. Daarna kwam Dortmund', vertelt Van der Sar, die daarbij aangeeft dat men opnieuw een trainer wil met een aanvallende stijl.

Tegenover NOS voegt Van der Sar daar nog aan toe dat de belangstelling van Dortmund de situatie nog lastiger maakte. 'Daardoor kon Peter zich steviger gaan opstellen. Of het een kwestie was van 'wij eruit of zij eruit?' Daar laat ik me niet over uit. Wij wilden hem graag behouden en dat is niet gelukt. Daarom is dit vooral een teleurstellende dag.'

'Wij hebben gekozen voor de lange termijn. We hebben als club een doelstelling. Die wil je op een bepaalde manier bereiken. We hebben niet voor niets de Cruijff-revolutie gehad', aldus Van der Sar.
www.ajaxshowtime.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Lionel » di jun 06, 2017 9:46 pm

Bergkamp op de tribune dus...
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » wo jun 07, 2017 8:10 am

LucaS schreef:Dit zegt Valentijn Driessen ervan. Toch geen grote Bosz fans bij de T volgens mij:

https://www.ajaxshowtime.com/article/op ... -meemaakte

"Dat Bergkamp en vd Sar Bosz niet 100% willen volgen in zijn compromisloze visie." Ken jij zijn Visie?
Ik niet. Wellicht is die wel nog naïever dan de EL finale of wenste hij aankopen die niet gedaan kunnen worden.

Wat ik irritant vind, is dat er een conflict schijnt te zijn die al speelt vanaf januari. En Nu Dortmund een bod doet, is dit conflict onwerkbaar geworden. :excited.gif:
Dat is gewoon gelul. Ja ze waren het misschien niet over alles eens. Ja zowel Bosz als TH zijn eigenwijs. dus heb je een soort van patstelling. We gaan er gelijk vanuit dat visie Bosz goed is en afremmen TH slecht. Terwijl we niet eens weten waar de discussie/conflict over ging. lekker schijten op Ajax....

Een TD (en bij Ajax een TH) is er om de club te bewaken. Meegaan in Bosz zijn Visie is je oor laten hangen naar de waan van de dag/coach. Volgens mij wilde we daarvan af.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Duke » wo jun 07, 2017 8:26 am

Het interesseert mij niet eens zoveel wie er gelijk heeft, ik vind het jammer dat Bosz weg is gegaan. Misschien was de schade nog wel te herstellen, maar dat is niet gelukt. En ik houd het TH daar in de eerste plaats verantwoordelijk voor.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Lionel » wo jun 07, 2017 8:32 am

Maar nu gaat het om Bergkamp.. Want Overmars koos de kant van Bosz.

Bergkamp die ook al mot had met Jonk en Trustfull.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie