Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Peter Bosz bij Ajax

Opzouten!
1
3%
Heb ik weinig vertrouwen in, die haalt de kerst niet.
1
3%
Ik geef hem het voordeel van de twijfel.
10
28%
Ik ben voorzichtig positief gestemd, maar Ajax blijft Ajax.
12
33%
Die gaat het wel redden in Amsterdam.
12
33%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 10, 2017 8:48 am

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Demosthenes » za jun 10, 2017 11:37 am

+1

er staat:
Er moet en zal één waarheid zijn, en als daaraan wordt geknaagd, moeten er slangen in het spel zijn.
Mooie zin, zou ook passen in discussies bij "Debat" :ajaxsmiley.gif:
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » za jun 10, 2017 12:43 pm

Past er ook bij...opinie slaat langzaam om nu er meer bekend wordt.

http://www.ajax1.nl/ijzige-sfeer-voor-vertrek/
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Le T. » za jun 10, 2017 4:48 pm

Ajaciedjuh schreef:Past er ook bij...opinie slaat langzaam om nu er meer bekend wordt.

http://www.ajax1.nl/ijzige-sfeer-voor-vertrek/
Nee hoor. De opinie slaat om omdat veel mensen zich laten vertellen wat ze moeten denken. Driessen komt helemaal niet met nieuwe feiten: Er was verschil van inzicht/onenigheid, Ajax heeft een bespottelijke organisatiestructuur met kleedkamervriendjes die op de stoel van de trainer willen gaan zitten, en Dortmund kwam wat Bosz in de positie bracht om eisen te stellen. Ajax deed geen moeite hem te behouden.

Driessen heeft tot in het voorjaar aan de stoelpoten van Bosz proberen te zagen, heeft er belang bij zijn contacten bij Ajax te sparen, over Dortmund schrijft hij niet veel, en hij en die nog immer foute krant van hem waren de aanjagers van dat idiote TH.
Wollt ihr den totalen Mensch?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door brigade zuid » za jun 10, 2017 4:57 pm

We moeten niet uitsluiten dat Bosz uiteindelijk de grootste gluiperd van het stel blijkt te zijn ipv Bergkamp.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door 999 » za jun 10, 2017 5:16 pm

We moeten niet uitsluiten dat ze dat alle twee kunnen zijn.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » za jun 10, 2017 5:28 pm

brigade zuid schreef:We moeten niet uitsluiten dat Bosz uiteindelijk de grootste gluiperd van het stel blijkt te zijn ipv Bergkamp.
Moeilijk om exact de functie van Bergkamp goed in woorden te duiden en uiteen te zetten op welke wijze hij nu precies de 'cultuurbewaker' is.
Maar Overmars, Bergkamp en de rest pakken dit doorgaans wel handig aan. Hebben altijd weinig behoefte om veel terug te zeggen, te schreeuwen of te schoppen naar media of vertrekkende personen die met steeds steviger teksten komen.

Met regelmaat hebben beleidsbepalers het nodige over zich heen gekregen (Overmars meer dan anderen) maar over het algemeen waait het redelijk over.


En ja, ongetwijfeld zal Bosz bij het op tafel gelegde 'eisenpakket' flink hoger ingezet hebben dan hij deed voor de interesse van BVB. Tot die tijd zal de insteek ongetwijfeld zijn geweest om in Amsterdam zijn tot dan toe best betaalde (trainers)baan ooit te behouden ipv een breuk.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door InnerHarbour » wo jul 05, 2017 6:52 am

Bergkamp: 'Het is een enorm lulverhaal geworden, om niks'

Door:
Simon Zwartkruis @simonzwartkruis

Dennis Bergkamp had nooit verwacht dat Marcel Keizer nu al hoofdtrainer van Ajax zou zijn. Keizer was op termijn al de beoogde opvolger van Peter Bosz, maar na het voor Bergkamp onverwachte vertrek van Bosz naar Borussia Dortmund kwam de carrière van Keizer in een stroomversnelling.

'Ik weet dat het de ambitie van Peter was ooit in de Bundesliga te werken', vertelt Bergkamp in een uitgebreid interview in Voetbal International. 'Dan is het logisch dat je toehapt wanneer één van de grootste clubs uit die competitie zich meldt. Wat ik níet begrijp zijn de redenen die ik las. Als je met je ploeg net een Europese finale hebt gespeeld en je hebt geen enkele indicatie over een mogelijk vertrek gegeven; wat is dan opeens het grote probleem? De ene dag zet je de verhoudingen met Ajax op scherp, de volgende dag blijkt er belangstelling van een Europese topclub. Dat is me net iets te toevallig. Dat kun je niet los zien van elkaar. Dan zijn er spelletjes gespeeld.'

'Ik heb met Peter heus wel eens voetbalinhoudelijke discussies gehad', vervolgt de assistent-coach en lid van het Technisch Hart bij Ajax. 'Maar die waren helemaal niet zo scherp. Dat ging over de trainingen bijvoorbeeld. De intensiteit, de duur, de variatie. Van mij mocht het langer en intenser, Peter dacht daar anders over. Prima. Ik vind het juist goed om scherp van gedachten te wisselen, dat hoort bij de prestatiecultuur van Ajax. Ik ben geen ja-knikker en dat verwacht ik ook niet van de mensen om mij heen. Je moet elkaar de waarheid kunnen zeggen. Als inhoudelijke discussies achteraf worden uitgelegd als een onwerkbare situatie, dan heb je aan mij een kwaaie. Ook omdat het mij op die manier nooit is gezegd.'

'De ochtend van de dag waarop het vertrek van Bosz bekend werd, las ik in sommige kranten omschrijvingen als spijkerhard conflict en dat hij verjaagd zou zijn bij Ajax. Kom op, zeg. Ik kan je verzekeren dat deze versie van het verhaal niet bij de clubleiding vandaan komt. Ik loop iets te lang mee om dit soort spelletjes niet te doorzien. Ik weet hoe de hazen lopen. Wij waren verbaasd over het gewicht dat opeens aan de meningsverschillen met Peter werd gehangen. Alsof er een bom was gebarsten. Pure waanzin. Ik ben inmiddels bedaard, de scherpste emoties zijn bezonken. Maar het gevoel dat er spelletjes zijn gespeeld zit nog in me. Het is zó onjuist hoe het is gegaan, zó jammer. Het strookt totaal niet met hoe ik zelf in mijn werk en in het leven sta.'

'Als het echt allemaal zo ernstig was, dan had Bosz er toch wel eerder een halszaak van gemaakt? Of dan had de clubleiding toch wel ingegrepen? Het is een enorm lulverhaal geworden. Om niks. Ik weet niet beter dan dat we prima hebben samengewerkt. En mooie dingen hebben meegemaakt. Nu ben ik echter in de kranten afgeschilderd als iemand met wie niet valt samen te werken. Die suggestie werd naar mijn idee gewoon gewekt om de overstap naar een andere club te rechtvaardigen. Dat deugt niet. Dan kom je aan mijn ziel. En dan bijt ik van me af.'
Duidelijk, er speelde wat en Bosz heeft dat gebruikt, is gegaan zoals zo vaak in de (voetbal)wereld.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door 999 » wo jul 05, 2017 10:57 am

Jaja, Nu is Keizer opeens op termijn de beoogde opvolger van Bosz.

Mano
Berichten: 15117
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mano » wo jul 05, 2017 11:33 am

InnerHarbour schreef:
Duidelijk, er speelde wat en Bosz heeft dat gebruikt, is gegaan zoals zo vaak in de (voetbal)wereld.
Bosz maakte van een mug een olifant om zo met 'opgeheven' hoofd te kunnen vertrekken. (de aanbieding zat al in zijn zak)
3 clubs in 16 maanden staat ook niet goed op je cv, tenzij je 'redenen' hebt....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Lionel » wo jul 05, 2017 11:38 am

EL finale met Ajax met prima voetbal dan weer wel
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jul 05, 2017 11:12 pm

Ik ben wel geneigd te geloven dat er een kern van waarheid in het verhaal van Bergkamp zit. Vrijwel tegelijkertijd "interne problemen" en de kans om naar Dortmund te gaan is wel érg toevallig.

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Lionel » do jul 06, 2017 7:16 am

Maar we weten ook dat Bergkamp Bosz nu niet kon ontslaan maar dat het als het even tegen zou zitten hij zijn macht zou gebruiken. Kip en het ei wat mij betreft. Blijf het lastig vinden. En idioot.
IK GELOOF!!!!!!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Historicus » za jul 08, 2017 7:56 pm

VP.nl:

"Peter Bosz heeft bij de Ajax-leiding aangedrongen op een gedwongen vertrek van keeperstrainer Carlo L'Ami en inspanningsfysioloog Björn Rekelhof. Dat bevestigt algemeen directeur Edwin van der Sar aan De Telegraaf.

Bosz kon niet door één deur met een groot deel van zijn technische staf. Het leidde na afloop van het succesvol verlopen seizoen tot spanningen in de evaluatiegesprekken, waarin de naar Borussia Dortmund vertrokken trainer aangaf dat L'Ami en Rekelhof beter ontslagen konden worden door Ajax.

"Voor Hennie Spijkerman (met wie Bosz ook botste, red.) wilden we een oplossing zoeken en hem assistent maken bij Jong Ajax, maar verder wilden we niet gaan", laat Van der Sar desgevraagd weten aan De Telegraaf.

"Wat hij vroeg, ging ons te ver", vervolgt de algemeen directeur van Ajax, tevens voorzitter van het technisch hart. "Wij staan voor continuïteit en kwaliteit, Peter zag dat anders en dus zijn we er niet uitgekomen. Daarom heeft Peter zijn conclusies getrokken en dankzij Ajax een heel mooie stap naar Dortmund gemaakt.”"

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Yopii » zo jul 09, 2017 12:27 am

Dom. Laat dat commentaar achterwege.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » zo jul 09, 2017 10:42 am

Mee eens, die zaak is afgehandeld. Nu moet je het gewoon laten rusten. Bosz gaat verder bij Dortmund en Ajax gaat verder met Keizer. Door nu weer te spreken over eventuele onvrede en problemen geef je Bosz ook weer de kans om daarop te reageren en dan blijft dit spelen. Volgens mij kunnen we ons beter concentreren op de nieuwe situatie.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Duke » zo jul 09, 2017 10:20 pm

Dit was toch al bekend? Voor hetzelfde geld wordt er wat oud nieuws geherkauwd door Voetbalprimeur.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » do okt 12, 2017 3:01 pm

Voor wat het waard is:
Bosz was ook zonder aanbieding Dortmund vertrokken bij Ajax

Peter Bosz was afgelopen zomer sowieso vertrokken bij Ajax. Ook als Borussia Dortmund niet bij hem had aangeklopt, was hij weggegaan bij de Amsterdamse club. "Ik zou sowieso gestopt zijn bij Ajax", aldus Bosz donderdag tegen de NOS. "Ik heb in januari bij Edwin van der Sar aangegeven dat ik op deze manier niet door wilde gaan. Daarna heb ik maandelijks aangegeven dat er iets moest veranderen en in de week voor Dortmund nog eens."
"Ik heb Van der Sar heel duidelijk gezegd hoe ik erover dacht. Dan is het aan de club om daar iets mee te doen, maar dat gebeurde niet."

Bosz, die één seizoen werkzaam was bij Ajax en de club naar de finale van de Europa League leidde, wil niet zeggen verandering hij wenste. Maar al langer is bekend dat hij niet op een lijn zat met zijn assistenten, onder wie Dennis Bergkamp.

Bron: nusport.nl
Blijft toch eeuwig zonde dat het zo gelopen is. Wanneer de directie hier direct op was ingesprongen had de situatie er nu misschien wel anders uit gezien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33272
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door zeux » do okt 12, 2017 3:17 pm

Een G, een V en een D.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Mr. Ajax » do okt 12, 2017 3:22 pm

Weet niet of ik deze uitspraken van hem nu allemaal geloof. Meteen na de finale heeft ie een paar keer heel duidelijk laten weten volgend seizoen (dit dus) gewoon voor de groep te staan.


Benjamin D'Israeli zei ooit: "Like all great travellers, I've seen more than I can remember, and remember more than I've seen.". Lijkt me zo'n gevalletje. :ajaxsmiley.gif:

Neemt niet weg dat dat bende een keertje goed doorgelicht moet worden. Alleen door wie? :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 12, 2017 5:15 pm

Inderdaad. Hij heeft ook nog Huntelaar overtuigd om naar Ajax te komen, waarom zou je dat doen als je toch stopt!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door raymon » do okt 12, 2017 5:28 pm

Misschien hoopte hij nog (tegen beter weten) dat de veranderingen doorgevoerd zouden worden. Misschien gesterkt door de Europese finale.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » do okt 12, 2017 5:52 pm

Zou kunnen inderdaad. Daarnaast is het natuurlijk ook gewoon professioneel om je tot de laatste dag volledig in te zetten voor je werkgever en geen onrust te laten ontstaan. Dat was niet in het belang van Ajax geweest. Ook niet in zijn belang overigens.

Ik schat hem in ieder geval in als eigenwijs genoeg om inderdaad ook echt op te stappen als de situatie wat hem betreft niet werkbaar is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Ajaciedjuh » do okt 12, 2017 6:28 pm

Als je een professional bent en met volle verstand voor 3 jaar hebt getekend met de wetenschap hoe je trainingsstaf eruit ziet, dan getuigd het niet van profesionaliteit om op te stappen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Peter Bosz, Ajax' nieuwe trainer

Bericht door Marillion » do okt 12, 2017 6:30 pm

Mwah, weet ik niet. Hij zal er in de loop van het seizoen achtergekomen zijn dat het niet werkbaar is en dat hij het niet kon oplossen. Het staat je dan vrij om ontslag te nemen. En als je dat dan ook nog netjes aan het einde van het seizoen zou doen dan zie ik het probleem niet.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie