"Ajax wordt geleid door amateurs"

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door InnerHarbour » di mar 06, 2018 7:20 pm

Ook bij supporters zoals Joey staan al jaren de rekening open. Eigenlijks sinds de dag dat JC voor de zoveelste maal in zijn leven de boel in de steek liet en daar kregen uiteraard alleen andere de schuld van. Ik hoorde gisteravond bij VI de naam van Os voorbij komen en dacht nou je weet wie binnenkort zijn gebruikelijke tirade op AT schrijft. :smallgrin.gif:
YNWA

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Yopii » di mar 06, 2018 7:29 pm

Nee hoor, waarom zou ik dat jammer vinden? LVG was toen de juiste man op de juiste plaats, hij leverde een topprestatie. Dat hij mettertijd in zijn eigen mythe ging geloven, is een ander verhaal.

Succes verbloemt een hoop. Arie van Os was een matige penningmeester. Veel spelers liepen gratis de deur uit, vaak na een conflict. Het succesteam van 1995 leverde daardoor een schijntje op. Die conflicten vond ik nog vervelender dan het verlies aan transfergelden. Beschamend en slecht voor de reputatie van Ajax. Van Os was een kinderachtige man die niet kon verkroppen dat spelers op een gegeven moment iets anders wilden. De affaire rond De Boertjes was wat dat betreft het dieptepunt. Die mannen hadden en hebben een groot Ajax-hart; dat ze zo moesten vertrekken heeft me veel pijn gedaan.

Ik moet Overmars nageven dat hij aan die praktijken een einde heeft gemaakt. In tegenstelling tot Van Os accepteert hij wel de realiteit van de voetbalwereld. Dat is niet alleen beter voor de spelers en de reputatie van Ajax, maar ook voor de clubkas.

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door GangstaRiB » di mar 06, 2018 8:17 pm

Kan niet heel goed beoordelen hoe goed of slecht Van Os was. Hij heeft wel te maken gehad met het Bosman-arrest natuurlijk. Maar iemand die op zo'n hoog niveau is geraakt met een club, weet waar Abraham de mosterd haalt. Ruzie met spelers kan ook betekenen dat hij de regie wilde houden ipv dat zaakwaarnemers de baas zijn. Hij lijkt me recht van spreken te hebben.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Cruijff » di mar 06, 2018 8:20 pm

Yopii schreef: Succes verbloemt een hoop. Arie van Os was een matige penningmeester. Veel spelers liepen gratis de deur uit, vaak na een conflict. Het succesteam van 1995 leverde daardoor een schijntje op. Die conflicten vond ik nog vervelender dan het verlies aan transfergelden. Beschamend en slecht voor de reputatie van Ajax. Van Os was een kinderachtige man die niet kon verkroppen dat spelers op een gegeven moment iets anders wilden. De affaire rond De Boertjes was wat dat betreft het dieptepunt. Die mannen hadden en hebben een groot Ajax-hart; dat ze zo moesten vertrekken heeft me veel pijn gedaan.
Hmm De Boertjes waren daar ook allesbehalve brandschoon.
Goed, ze konden zich bij Barcelona flink verbeteren maar ze hadden net met het volle verstand voor héél veel jaren bijgetekend. De inkt van dat nieuwe contract was nog niet eens droog.
Yopii schreef: Die conflicten vond ik nog vervelender dan het verlies aan transfergelden. Beschamend en slecht voor de reputatie van Ajax. Van Os was een kinderachtige man die niet kon verkroppen dat spelers op een gegeven moment iets anders wilden. De affaire rond De Boertjes was wat dat betreft het dieptepunt.
Ik vond de manier waarop Kluivert en Overmars naar buiten gingen vervelender, eigenlijk.
De Ajax bestuurders gaven die spelers toen ze een paar maanden bij de nieuwe club rondliepen nog even een trap na en waarom dat nodig was is me nog steeds een raadsel. :confused.gif:

Overmars was een profiteur, Kluivert was een profiteur. Overmars zou recht hebben op 20% van het transferbedrag dat Arsenal had betaald... een flinke lading knaken en toen gingen de heren uit de bestuurskamer ontkennen dat dat was afgesproken.
Terwijl hun eigen handtekening gewoon onder die afspraak stond.

Kluivert kreeg meerdere trappen na maar ze hadden zelf gewoonweg nagelaten om tussen 1995 en 1997 dat veredelde jeugdcontract van hem eens een keer goed op te waarderen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Cruijff » di mar 06, 2018 8:47 pm

GangstaRiB schreef:Kan niet heel goed beoordelen hoe goed of slecht Van Os was. Hij heeft wel te maken gehad met het Bosman-arrest natuurlijk.
Had ie mee te maken, maar ook héél erg slecht ingespeeld op het Bosman arrest.
Wel je eigen spelers transfervrij laten vertrekken, 2 à 3 seizoenen later nog steeds niet met goede contracten je selectie op orde gebracht.

Zelf het niet voor elkaar krijgen om transfervrij elders een versterking weg te halen, wel veel geld uitgeven aan onder meer Kinkladze. :blackcat.gif:
Wel andere tijden trouwens :smallgrin.gif: Ajax die de sterspeler van Manchester City wegkoopt bij Manchester City. :smallgrin.gif:

Voor die tijd was ruim 15 miljoen gulden een gigantisch bedrag:
https://www.volkskrant.nl/sport/manches ... x~a461521/

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Yopii » di mar 06, 2018 11:44 pm

GangstaRiB schreef:Kan niet heel goed beoordelen hoe goed of slecht Van Os was. Hij heeft wel te maken gehad met het Bosman-arrest natuurlijk.
Dat was het excuus, maar zoveel veranderde er in feite niet. Clubs mochten niet langer geld vragen voor spelers met een aflopend contract, ja. Alsof je voor zulke spelers vóór die tijd de hoofdprijs kreeg. :excited.gif:
Maar iemand die op zo'n hoog niveau is geraakt met een club, weet waar Abraham de mosterd haalt.
Vind je dat echt? :confused.gif:
Ajax was in die tijd een klein bedrijf, het had niet eens een directie. Zo ontzettend moeilijk was het niet om een begroting te maken. Succes hangt van iets heel anders af, namelijk van de 'techniek'.
Ruzie met spelers kan betekenen dat hij de regie wilde houden ipv dat zaakwaarnemers de baas zijn.


Zó, wat hield hij de regie. :smallgrin.gif:
Het halve succesteam liep voor een appel en een ei of zelfs voor niets de deur uit, en De Boertjes leverden nog maar de helft op van wat Barcelona aanvankelijk wilde betalen omdat 'de heer' (zijn terminologie) Van Os zijn werk niet goed deed. En voor je zegt dat die dingen nu eenmaal gebeuren: ja, af en toe vertrekt een speler transfervrij, maar op het moment dat het vaak voorkomt, is er blijkbaar geen vertrouwen tussen de club enerzijds en de speler en zijn entourage anderzijds.

Hij lijkt me recht van spreken te hebben.
Nu schrijf je dat alweer, maar waarom dan? Hij was penningmeester, geen TD of bestuurslid technische zaken. Gelukkig maar, want zijn advies om een trainer aan te stellen die zijn eigen bestuur nota bene was buitengewerkt komt eigenaardig over. Dan laat ik nog buiten beschouwing dat Olsen onderhand een jaar of zeventig is en als trainer vrij weinig heeft gepresteerd.

Iets zegt me dat Ajax zijn advies beter kan negeren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40866
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Marillion » wo mar 07, 2018 12:06 am

Het deel van zijn advies om Morten Olsen aan te stellen lijkt me in ieder geval enigszins gedateerd. :smallgrin.gif:
Maar wat Van der Sar betreft heeft hij wel gelijk.
Cruijff schreef: Wel andere tijden trouwens :smallgrin.gif: Ajax die de sterspeler van Manchester City wegkoopt bij Manchester City. :smallgrin.gif:

Voor die tijd was ruim 15 miljoen gulden een gigantisch bedrag:
https://www.volkskrant.nl/sport/manches ... x~a461521/
Ik kan me nog herinneren dat ik 'm voor het eerst zag spelen. In de Arena tegen PSV. Vrijwel vanaf de aftrap passeerde hij met een actie twee of drie tegenstanders. Dat heb ik 'm daarna nóóit meer zien doen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Cruijff » wo mar 07, 2018 8:02 am

Marillion schreef:
Cruijff schreef: andere tijden :smallgrin.gif: Kinkladze kopen toen de sterspeler van Manchester City :smallgrin.gif:

Voor die tijd was ruim 15 miljoen gulden een gigantisch bedrag:
https://www.volkskrant.nl/sport/manches ... x~a461521/
Ik kan me nog herinneren dat ik 'm voor het eerst zag spelen. In de Arena tegen PSV. Vrijwel vanaf de aftrap passeerde hij met een actie twee of drie tegenstanders. Dat heb ik 'm daarna nóóit meer zien doen.
Klopt, het lullige is dat die Kinkladze best wel kon voetballen (vooral dribbelen en schieten) maar dat het zo ongeveer na het eerste fluitconcert volledig gedaan was met zijn zelfvertrouwen.
In de Arena was ie binnen no time geknakt, ik geloof dat ie er zelf op terugblikte met commentaar dat er min of meer op neerkwam dat het bij Manchester City nog een beetje 'lekker ballen was voor de leuk' en er na zijn transfer opeens een boel druk bij kwam kijken.

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Yopii » wo mar 07, 2018 9:52 am

@Marillion: Overmars is de eerstverantwoordelijke voor de aanstelling van de trainer en samenstelling van de selectie, niet Van der Sar. Toch richt de kritiek zich op Van der Sar, niet op Overmars. Waarom?

DE functie van AD behelst zoveel meer dan de techniek. Ik vind het niet redelijk om een AD weg te werken alleen omdat Ajax 1 de titel misloopt. Dan moet je kijken naar alles wat hij doet, dus ook naar zijn inbreng op financieel, commercieel en communicatief gebied. Zou kunnen dat Van der Sar uiteindelijk tekort schiet, maar de hetze die nu ontstaat heft weinig te maken met een afgewogen oordeel.

De ratten komen weer uit hun hol. Vriendjes bij de pers zoeken vriendjes bij Ajax op. De positie van die of die wordt onhoudbaar. De andere stroming grijpt haar kans. Hoera, we beginnen met een schone lei. :blub.gif:

Eerder meegemaakt? :confused.gif:

Misschien moet Ajax maar worden overgenomen door een sjeik. Die heeft tenminste geen boodschap aan al die intriganten die bij Ajax de dienst hopen uit te maken. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Cruijff » wo mar 07, 2018 9:55 am

Yopii schreef:@Marillion: Overmars is de eerstverantwoordelijke voor de aanstelling van de trainer en samenstelling van de selectie, niet Van der Sar. Toch richt de kritiek zich op Van der Sar, niet op Overmars. Waarom?
Omdat Sar en Overmars het om te beginnen al niet met elkaar eens blijken over wie ze in eerste instantie naar voren schuiven als trainer. Dat begint al lekker in de directie. :excited.gif:

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Yopii » wo mar 07, 2018 9:58 am

Waar, maar dat hoeft niet per se aan Van der Sar te liggen.

Ten Hag is een oude bekende van Overmars.

Eerlijk gezegd vind ik de reacties op dit moment overdreven. Hoelang zit Ten Hag er nu? Twee maanden? Geef die man een kans, zou ik zeggen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Cruijff » wo mar 07, 2018 10:10 am

Yopii schreef:Waar, maar dat hoeft niet per se aan Van der Sar te liggen.

Ten Hag is een oude bekende van Overmars.
Een oude bekende, ja zo ken ik er nog 800.
Inmiddels wel een heel oude bekende, in de voetballerij kent zo ongeveer iedereen elkaar.

Yopii schreef:Waar, maar dat hoeft niet per se aan Van der Sar te liggen.
Ik zeg ook niet dat Van der Sar moet oprotten, maar zowel de technische beslissingen en op deze manier op de voorgrond treden zijn niet zijn sterke punten.

Speel hem dan vooral uit als bekend gezicht bij sponsoren en voor de Foundation's als uithangbord. De Ajax Foundation, de Johan Cruyff Foundation & Edwin van der Sar Foundation doen alle drie geweldig werk een aantal van hun activiteiten geven ook direct een kwaliteit impuls aan je voetbaltak.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Gezond verstand » wo mar 07, 2018 1:12 pm

Yopii schreef:@Marillion: Overmars is de eerstverantwoordelijke voor de aanstelling van de trainer en samenstelling van de selectie, niet Van der Sar. Toch richt de kritiek zich op Van der Sar, niet op Overmars. Waarom?
Heel simpel, je zegt het zelf al. Overmars zou de verantwoordelijke moeten zijn, en als hij die ruimte had gekregen was Peter Bosz nog onze trainer geweest. Echter, omdat Van der Sar de kant van Bergkamp koos en niet de kant van de technisch verantwoordelijke, vertrok Bosz. Overmars wilde toen een nieuwe trainer aanstellen met Keizer als assistent, echter omdat Van der Sar de kant van Bergkamp koos en niet de kant van de technisch verantwoordelijke, kregen we een hele onervaren trainer die na een half jaar aan de kant werd geschoven.

Daarom richt de kritiek zich terecht op Van der Sar en niet op Overmars.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Yopii » wo mar 07, 2018 5:40 pm

Gezond verstand schreef: Heel simpel, je zegt het zelf al. Overmars zou de verantwoordelijke moeten zijn, en als hij die ruimte had gekregen was Peter Bosz nog onze trainer geweest.
Dat betwijfel ik. Bosz had Dortmund vast niet willen laten lopen.
Echter, omdat Van der Sar de kant van Bergkamp koos en niet de kant van de technisch verantwoordelijke, vertrok Bosz.


Zelfs als het zo was dat Bosz om die reden vertrok, dan nog vind ik de opstelling van Van der Sar in dit geval niet onlogisch. Een club heeft continuïteit nodig. Had Bosz zijn zin moeten krijgen toen hij eiste dat de hele technische staf werd vervangen? :confused.gif:
Overmars wilde toen een nieuwe trainer aanstellen met Keizer als assistent, echter omdat Van der Sar de kant van Bergkamp koos en niet de kant van de technisch verantwoordelijke, kregen we een hele onervaren trainer die na een half jaar aan de kant werd geschoven. Daarom richt de kritiek zich terecht op Van der Sar en niet op Overmars.
Dat was inderdaad een verkeerde inschatting van VDS. Maar... Overmars heeft er ook een paar op zijn naam: KJH gehaald in plaats van een direct inzetbare spits, hoog inzetten op het aanblijven van Veltman, Siem halen, enz.

LIgt net iets ingewikkelder, heb ik begrepen. Bosz eiste

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Cruijff » wo mar 07, 2018 5:53 pm

Yopii schreef:
Heel simpel, je zegt het zelf al. Overmars zou de verantwoordelijke moeten zijn, en als hij die ruimte had gekregen was Peter Bosz nog onze trainer geweest.
Dat betwijfel ik. Bosz had Dortmund vast niet willen laten lopen.
Pffff... die lees ik vaak de laatste tijd.
Menno Pot schreeuwde deze one-liner ook herhaaldelijk van zijn Facebook tijdlijn.

Ze kunnen vakkundig liegen op De Toekomst. Omdat Bergkamp wat kritiek gaf op de niet altijd juiste tactische keuzes van Bosz zou de assistent de hoofdtrainer de deur uit hebben gejaagd. :excited.gif:
Knap van ze dat ze dit zowel aan een deel van de leden als wat fans als de waarheid hebben weten te presenteren.

Om te beginnen jokte Bosz omwille van zijn imago dat hij het Dortmund aanbod had laten lopen. :drecul.gif: Bij Ajax zijn mensen zo vals om zo'n leugen als waarheid te presenteren als middel voor het beslechten van een machtsstrijd.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Javiskamp » do mar 08, 2018 7:34 am

Ajax neemt positie in over Van der Sar: 'Staan achter gevoerde beleid'
Donderdag 8 maart 2018 om 06:46
De raad van commissarissen van Ajax heeft positie ingenomen in de discussie rond het functioneren van directeuren Edwin van der Sar en Marc Overmars. De twee bestuurders krijgen het volste vertrouwen.

"Wij zijn als rvc natuurlijk ook teleurgesteld in de resultaten van de laatste twee wedstrijden, maar we staan achter het door de directie gevoerde beleid", laat president-commissaris Leo van Wijk weten aan De Telegraaf. Van Wijk wil niet dieper ingaan op de kritiek die de afgelopen dagen door erelid Arie van Os en enkele anonieme Ajax-medewerkers werd geuit op Van der Sar.

In november liet Van Wijk zelf nog zijn onvrede blijken over Van der Sar, omdat de algemeen directeur de raad van commissarissen te laat op de hoogte stelde van de problemen tussen de directie en trainer Peter Bosz. Pas toen het vertrek van Bosz niet meer tegengehouden kon worden, lichtte Van der Sar de commissarissen in. Volgens De Telegraaf zijn er 'de afgelopen maanden veelvuldig indringende gesprekken tussen directie en rvc geweest.'

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Mano » do mar 08, 2018 8:12 am

als ze een 'positie' innemen, ben je veelal 4 weken later het pand uit.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10413
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door mattie » do mar 08, 2018 7:57 pm

Mano schreef:als ze een 'positie' innemen, ben je veelal 4 weken later het pand uit.

Ik vermoed mocht AZ over Ajax heengaan, qua stand dan al..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Javiskamp » do mar 08, 2018 10:41 pm

Swart: "Alle verslaggevers vinden het heerlijk dat Ajax eens niet kampioen wordt"
Donderdag 8 maart 2018 om 21:51
Ajax heeft het aan zichzelf te danken dat het dit seizoen niet kampioen gaat worden. Dat zegt Sjaak Swart in gesprek met Harry Vermeegen.

"Ajax heeft het laten liggen. En dan kan iedereen lekker mopperen", zegt Swart. "Ik begrijp dat ook wel, Ajax is natuurlijk de topploeg. Alle verslaggevers vinden het heerlijk om een keer te zin dat Ajax een keer niet kampioen wordt, dat een ander kampioen wordt. Maar nu wordt de schuld gegeven aan Van der Sar en de trainer, ik vind het allemaal flauwekul. De schuldigen in de laatste drie wedstrijden zijn de spelers, ze hebben het zelf gedaan. Als je in drie wedstrijden dertien tot vijftien goals moet maken en je maakt ze niet, dan kun je moeilijk zeggen dat de trainer of de directeur schuldig is."

"De spelers zijn fout. Als we die drie wedstrijden gewonnen hadden, weet je wat al die verslaggevers dan gezegd hadden? 'Wat geweldig dat Ajax, goh wat spelen ze goed zeg. Ze staan maar vijf punten achter, dat halen ze wel in.' Zo gaat het toch in voetbal. Altijd dat gezeur erna, ik word er helemaal gek van", aldus Swart, die dit de uitgelezen kans vond voor Ajax om kampioen te worden. "Omdat er geen een ploeg op dit moment goed speelt. Ook PSV niet. Al die poespas over dat ze een team zijn. Nou, ik heb ze zien spelen, ze hadden vijf, zes wedstrijden zo kunnen verliezen. PSV is helemaal niet geweldig."
Komt die arme man aandacht tekort?

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2152
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Cluijffert » do mar 08, 2018 10:46 pm

Ajax is vol met allerlei 'Sjaakies', da's nou net een van de problemen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Cruijff » do mar 08, 2018 11:25 pm

Cluijffert schreef:Ajax is vol met allerlei 'Sjaakies', da's nou net een van de problemen.
En jij kunt ons vast feilloos uitleggen waarom dat een probleem zou vormen.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2152
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Cluijffert » vr mar 09, 2018 8:00 am

Mensen met enerzijds een rijke dan wel minder rijke Ajax geschiedenis, maar anderzijds te weinig kennis van zaken, maar tegelijkertijd wel denken het heilige voetbal gospel te verkondigen, ook vinden dat de club op basis daarvan gestuurd dient te worden en daar binnen de club ook nog eens een platform voor krijgen binnen een kliekje gelijkgezinde Mokumse vriendjes. Sjaakies dus. Je kent er vast wel een aantal persoonlijk.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door brigade zuid » vr mar 09, 2018 10:22 am

Mooi omschreven en ik denk dat je gelijk hebt.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door elliquido » vr mar 09, 2018 5:01 pm

je kan ze ook Cruijffies noemen :drecul.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: "Ajax wordt geleid door amateurs"

Bericht door Yopii » vr mar 09, 2018 5:02 pm

Wat zegt Sjaak Swart verkeerd? :confused.gif:

Plaats reactie