Edwin van der Sar

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door wimpey » zo feb 13, 2022 10:19 pm

Lionel schreef:
zo feb 13, 2022 9:51 pm
Ik kan mij niet voorstellen dat hij loog.
Die dames hebben hun verhaal aan hun superieur(en) meegedeeld, heet het. Die persoon (of mensen) heeft / hebben die verhalen dus niet bij de AD neergelegd. Waarom zouden ze zoiets verzwijgen? Kunnen ze enkel problemen mee krijgen....

Maar, stel dat het waar is. Kan me dan wel voorstellen dat die dames naar de pers zijn gestapt. Als je lastig wordt gevallen, dat meedeelt en er wordt niets mee gedaan, dan zoek je het elders.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Lionel » zo feb 13, 2022 10:29 pm

Ik snap heel goed dat ze naar de pers zijn gegaan, zelfs als ze het niet intern hebben gemeld eerst.
IK GELOOF!!!!!!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Historicus » zo feb 13, 2022 10:34 pm

Giacomo Puccini schreef:
zo feb 13, 2022 9:52 pm
wimpey schreef:
zo feb 13, 2022 9:20 pm
Ten Hag is het boegbeeld van onze club.
Met de jaren begin ik Ten Hag steeds meer te waarderen. Een gedreven vakman, perfectionist, de katalysator van het sportieve succes de afgelopen jaren. Hopelijk durven de echt grote buitenlandse clubs het niet met hem aan, en wordt hij onze Ferguson.

Van der Sar is een rare kwiebus, het keepersbloed kruipt waar het niet gaan kan... Hij komt altijd zenuwachtig over, en des te meer als hij in de spotlights staat. Voor zijn warrige optreden bij ESPN geef ik hem daarom het voordeel van de twijfel, zo is hij nu eenmaal. Dat iemand die zo zenuwachtig is als hij, het toch opzoekt om eindbaas te worden, is op zich vreemd... voer voor psychologen. Aan de andere kant wel een clubicoon, en als hij de rest van zijn werk prima doet dan moet iemand anders maar het charismatische boegbeeld zijn.
Van der Sar is verbaal nu eenmaal niet zo heel sterk. Wat misschien wel voor hem pleit is dat het gezoek naar woorden ook weer aangeeft dat hij het allemaal niet van te voren uitkookt hoe hij het precies moet zeggen. Warrig vond ik hem niet, overigens.

Maar over dat keepersbloed... Als keeper werd hij vaak "IJskonijn" genoemd. Maar als een bal net naast zijn goal ging, zag je hem vaak zijn wangen doen opbollen en heel diep zuchten alsin wat kwam ik daar goed weg. NIet dat verder iets met Overmars van doen heeft, maar de man heeft ook maar gewoon emoties. Zou het ook raar, bijna verdacht vinden als hij heel soepeltjes een verhaal zou halen nu.

Daarbij was dit ook niet het interview waarin Kraay het handigst uit de bocht kwam.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Historicus » zo feb 13, 2022 11:07 pm

wimpey schreef:
zo feb 13, 2022 10:19 pm
Lionel schreef:
zo feb 13, 2022 9:51 pm
Ik kan mij niet voorstellen dat hij loog.
Die dames hebben hun verhaal aan hun superieur(en) meegedeeld, heet het. Die persoon (of mensen) heeft / hebben die verhalen dus niet bij de AD neergelegd. Waarom zouden ze zoiets verzwijgen? Kunnen ze enkel problemen mee krijgen....

Maar, stel dat het waar is. Kan me dan wel voorstellen dat die dames naar de pers zijn gestapt. Als je lastig wordt gevallen, dat meedeelt en er wordt niets mee gedaan, dan zoek je het elders.
Wat jij zegt is helemaal waar. En plus: het NRC heeft de dames benaderd of het klopt dat er iets niet pluis is bij Ajax. Het is niet zo dat de medewerksters massaal naar de pers gestapt zijn. En moeten ze dan gaan liegen als het NRC je een vraag stelt? Nou, ik vind van niet.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Iniesta » zo feb 13, 2022 11:35 pm

Bij studio voetbal wel terechte kritiek op z’n onduidelijkheid over tijdlijn
Dat was nu net iets dat je goed voor kunt bereiden en zorgen dat je dat heel helder weergeeft

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Giacomo Puccini » zo feb 13, 2022 11:36 pm

Ik vind het niet kunnen dat je je (voormalig) werkgever in discrediet brengt door de publiciteit te zoeken. Het belang van een bedrijf is doorgaans veel groter dan het belang van een individu. Sponsordeals en banen van collega's staan op het spel. Het zware middel van lekken naar de pers moet wel in verhouding staan tot de aanklacht.

In een klokkenluiderrol zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen, als iemand contact heeft met de pers over interne misstanden. Maar pas als alle andere wegen zonder resultaat bewandeld zijn, interne meldingen zijn genegeerd of klagers zijn tegengewerkt. Er moet dan wel minimaal iets strafbaars aan de hand zijn, wat met een aangifte alleen niet kan worden opgelost. Of hier sprake van is weet ik niet, lijkt me nogal sterk eerlijkgezegd. De bron van NRC kan ook gewoon een rancuneus, aandachtsziek achterbaks wijf zijn geweest... lijkt me gezien de context meer voor de hand liggend.
Ajax!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Historicus » zo feb 13, 2022 11:45 pm

Iniesta schreef:
zo feb 13, 2022 11:35 pm
Bij studio voetbal wel terechte kritiek op z’n onduidelijkheid over tijdlijn
Dat was nu net iets dat je goed voor kunt bereiden en zorgen dat je dat heel helder weergeeft
Maar 1 of 2 dagen verschil in deze tijdlijn, voor of na middernacht wellicht, maakt het verschil toch nergens in het verhaal?

Al vind ik zelf wel dat hij de data / datums moet kunnen noemen.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Historicus » zo feb 13, 2022 11:48 pm

Giacomo Puccini schreef:
zo feb 13, 2022 11:36 pm
Ik vind het niet kunnen dat je je (voormalig) werkgever in discrediet brengt door de publiciteit te zoeken. Het belang van een bedrijf is doorgaans veel groter dan het belang van een individu. Sponsordeals en banen van collega's staan op het spel. Het zware middel van lekken naar de pers moet wel in verhouding staan tot de aanklacht.

In een klokkenluiderrol zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen, als iemand contact heeft met de pers over interne misstanden. Maar pas als alle andere wegen zonder resultaat bewandeld zijn, interne meldingen zijn genegeerd of klagers zijn tegengewerkt. Er moet dan wel minimaal iets strafbaars aan de hand zijn, wat met een aangifte alleen niet kan worden opgelost. Of hier sprake van is weet ik niet, lijkt me nogal sterk eerlijkgezegd. De bron van NRC kan ook gewoon een rancuneus, aandachtsziek achterbaks wijf zijn geweest... lijkt me gezien de context meer voor de hand liggend.
Het NRC voert elf anonieme medewerkters op. Een heel elftal dus. Dus het is geen bron van slechts 1 rancuneus iemand.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Iniesta » ma feb 14, 2022 12:02 am

Historicus schreef:
Iniesta schreef:
zo feb 13, 2022 11:35 pm
Bij studio voetbal wel terechte kritiek op z’n onduidelijkheid over tijdlijn
Dat was nu net iets dat je goed voor kunt bereiden en zorgen dat je dat heel helder weergeeft
Maar 1 of 2 dagen verschil in deze tijdlijn, voor of na middernacht wellicht, maakt het verschil toch nergens in het verhaal?

Al vind ik zelf wel dat hij de data / datums moet kunnen noemen.
Het gaat mn over hoe hij overkomt
Hij neemt een week de tijd om naar buiten te komen, dan zorg je toch dat je actief het tijdspad heel concreet naar buiten brengt

En doordat overmars z’n contract niet verlengd wordt, is die ene dag er voor of erna wel relevant

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Historicus » ma feb 14, 2022 12:10 am

Iniesta schreef:
ma feb 14, 2022 12:02 am
Historicus schreef:
Iniesta schreef:
zo feb 13, 2022 11:35 pm
Bij studio voetbal wel terechte kritiek op z’n onduidelijkheid over tijdlijn
Dat was nu net iets dat je goed voor kunt bereiden en zorgen dat je dat heel helder weergeeft
Maar 1 of 2 dagen verschil in deze tijdlijn, voor of na middernacht wellicht, maakt het verschil toch nergens in het verhaal?

Al vind ik zelf wel dat hij de data / datums moet kunnen noemen.
Het gaat mn over hoe hij overkomt
Hij neemt een week de tijd om naar buiten te komen, dan zorg je toch dat je actief het tijdspad heel concreet naar buiten brengt

En doordat overmars z’n contract niet verlengd wordt, is die ene dag er voor of erna wel relevant
Nou, voor Van der Sar is dat misschien iet zo relavant. Hij zei trouwens dat de RvC het contract wilde verlengen, onder het mom onschuldig tot schuldig gebleken. Dan kan Van der Sar er verder ook weinig meer aan doen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Giacomo Puccini » ma feb 14, 2022 12:13 am

Historicus schreef:
zo feb 13, 2022 11:48 pm
Giacomo Puccini schreef:
zo feb 13, 2022 11:36 pm
Ik vind het niet kunnen dat je je (voormalig) werkgever in discrediet brengt door de publiciteit te zoeken. Het belang van een bedrijf is doorgaans veel groter dan het belang van een individu. Sponsordeals en banen van collega's staan op het spel. Het zware middel van lekken naar de pers moet wel in verhouding staan tot de aanklacht.

In een klokkenluiderrol zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen, als iemand contact heeft met de pers over interne misstanden. Maar pas als alle andere wegen zonder resultaat bewandeld zijn, interne meldingen zijn genegeerd of klagers zijn tegengewerkt. Er moet dan wel minimaal iets strafbaars aan de hand zijn, wat met een aangifte alleen niet kan worden opgelost. Of hier sprake van is weet ik niet, lijkt me nogal sterk eerlijkgezegd. De bron van NRC kan ook gewoon een rancuneus, aandachtsziek achterbaks wijf zijn geweest... lijkt me gezien de context meer voor de hand liggend.
Het NRC voert elf anonieme medewerkters op. Een heel elftal dus. Dus het is geen bron van slechts 1 rancuneus iemand.
Ze hebben 11 mensen gesproken op basis waarvan het NRC een 'beeld' heeft geschetst. Ik sluit niet uit dat NRC flinterdunne bewijzen had, de belastende verklaringen kwamen misschien maar van 1 of 2 personen. Niet voor niets hebben ze lang gewacht met publiceren, zelfs nadat Ajax met een statement naar buiten kwam duurde het nog lang voordat het NRC publiceerde.

Voor de duidelijkheid, ik wil het gedrag van Overmars absoluut niet goedpraten en ik vind hem oliedom, dat hij hier mee dacht weg te komen. Dan heb je zoveel moois, en neem je zoveel risico waarmee je alles op het spel zet.

Maar ik heb nog niks voorbij zien komen wat in de richting van strafbare feiten gaat. Dus laten we het wel in proportie zien. De heisa zit hem vooral in het smeuïge en de preutse tijdsgeest #metoo
Ajax!

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Historicus » ma feb 14, 2022 12:34 am

Giacomo Puccini schreef:
ma feb 14, 2022 12:13 am
Historicus schreef:
zo feb 13, 2022 11:48 pm
Giacomo Puccini schreef:
zo feb 13, 2022 11:36 pm
Ik vind het niet kunnen dat je je (voormalig) werkgever in discrediet brengt door de publiciteit te zoeken. Het belang van een bedrijf is doorgaans veel groter dan het belang van een individu. Sponsordeals en banen van collega's staan op het spel. Het zware middel van lekken naar de pers moet wel in verhouding staan tot de aanklacht.

In een klokkenluiderrol zou ik er nog begrip voor kunnen opbrengen, als iemand contact heeft met de pers over interne misstanden. Maar pas als alle andere wegen zonder resultaat bewandeld zijn, interne meldingen zijn genegeerd of klagers zijn tegengewerkt. Er moet dan wel minimaal iets strafbaars aan de hand zijn, wat met een aangifte alleen niet kan worden opgelost. Of hier sprake van is weet ik niet, lijkt me nogal sterk eerlijkgezegd. De bron van NRC kan ook gewoon een rancuneus, aandachtsziek achterbaks wijf zijn geweest... lijkt me gezien de context meer voor de hand liggend.
Het NRC voert elf anonieme medewerkters op. Een heel elftal dus. Dus het is geen bron van slechts 1 rancuneus iemand.
Ze hebben 11 mensen gesproken op basis waarvan het NRC een 'beeld' heeft geschetst. Ik sluit niet uit dat NRC flinterdunne bewijzen had, de belastende verklaringen kwamen misschien maar van 1 of 2 personen. Niet voor niets hebben ze lang gewacht met publiceren, zelfs nadat Ajax met een statement naar buiten kwam duurde het nog lang voordat het NRC publiceerde.

Voor de duidelijkheid, ik wil het gedrag van Overmars absoluut niet goedpraten en ik vind hem oliedom, dat hij hier mee dacht weg te komen. Dan heb je zoveel moois, en neem je zoveel risico waarmee je alles op het spel zet.

Maar ik heb nog niks voorbij zien komen wat in de richting van strafbare feiten gaat. Dus laten we het wel in proportie zien. De heisa zit hem vooral in het smeuïge en de preutse tijdsgeest #metoo
De Nederlandse wet verbiedt het ongewenst verzenden van dick pics en het stalk gedrag van Overmars. Dat is allemaal strafbaar.

Het NRC gaf aan dat ze het allemaal verder wilden overzoeken, breder willen trekken, maar door Ajax zijn ingehaald.

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Historicus » ma feb 14, 2022 12:35 am

En qua contract met Ajax staan daar vast wel bepalingen in dat je Ajax niet in diskrediet mag brengen als directeur.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » ma feb 14, 2022 6:56 am

Als het strafbaar is , dat is het, en voor als nog het enige waarvan ie beschuldigd wordt valt er toch niks meer verder uit te zoeken door NRC , dan kan men met een gerust hart aangifte doen .. Zelfs Offers kan aangifte doen volgens mij ( ? ).

En ga het nu om de slachtoffets, want ook bij NRC lees je daar bijna niks meer over, of gaat het om een bedrijf als TVOH ( de Mol ) of AJAX finaal af te breken, want dan kunnen ze ook al vast met De T. of het ambtenaar gebeuren beginnen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door peter » ma feb 14, 2022 8:15 am

wimpey schreef:
zo feb 13, 2022 10:19 pm
Lionel schreef:
zo feb 13, 2022 9:51 pm
Ik kan mij niet voorstellen dat hij loog.
Die dames hebben hun verhaal aan hun superieur(en) meegedeeld, heet het. Die persoon (of mensen) heeft / hebben die verhalen dus niet bij de AD neergelegd. Waarom zouden ze zoiets verzwijgen? Kunnen ze enkel problemen mee krijgen....

Maar, stel dat het waar is. Kan me dan wel voorstellen dat die dames naar de pers zijn gestapt. Als je lastig wordt gevallen, dat meedeelt en er wordt niets mee gedaan, dan zoek je het elders.
Precies. Je meldt grensoverschrijdend gedrag en vervolgens lees je in de krant dat het contract met Overmars is verlengd. Dat zal voor die dames de druppel zijn geweest.

Overigens erger ik me wel aan het media offensief van zo’n Olfers. Waar komt die mislukte commissaris opeens weer vandaan?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Marillion » ma feb 14, 2022 8:21 am

Dat wist je op het moment dat dit naar buiten kwam. De hele week Marjan Olfers op tv. Ook al is er na de eerste berichtgeving eigenlijk niets meer te melden en dus ook niet om het over te hebben.

Goed dat Van der Sar gisteren naar voren is gestapt. Hij was daar de afgelopen tijd wat beter in geworden maar dit was moeilijk. Ik denk ook dat dit de reden is dat ze een week hebben gewacht. Om hem de kans te geven om eerst intern wat grip op de zaak te krijgen en vooral om ermee om te gaan. Waarschijnlijk was hij vorige week niet in staat geweest om iets van een verklaring te geven.

Hopelijk kan deze situatie nu wat meer in de luwte tot er duidelijkheid is. Het is een heel serieus onderwerp maar een week dagelijks in het nieuws stond niet in verhouding tot wat er te melden was.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Mano » ma feb 14, 2022 8:34 am

Marillion schreef:
ma feb 14, 2022 8:21 am

Hopelijk kan deze situatie nu wat meer in de luwte tot er duidelijkheid is. Het is een heel serieus onderwerp maar een week dagelijks in het nieuws stond niet in verhouding tot wat er te melden was.
Precies.

Kijk, De media heeft gekregen wat ze wilde. Een sprekende vd Sar.
en nu gaan ze weer zout leggen op alle details die 'niet kloppen'

Dat is precies de reden dat je eigenlijk helemaal niks nieuws moet zeggen.

Voor mij een aannemelijk verhaal en nu gaat men het 'veiliger' inrichten en kan iedereen zich weer met voetbal bezig houden.
dossier gesloten!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door generaal » ma feb 14, 2022 11:42 am

Van der Sar blijft denk ik niet lang aan. Te weinig een klootzak om succesvol AD van een instituut als Ajax te zijn. Mister nice guy. Nu Overmars het veld heeft geruimd, is hij zijn leermeester kwijt.

Overmars haalde Erik ten Hag. Overmars haalde uitstekende scouts naar Amsterdam. Overmars heeft dat harde zakelijke in zich. Sar niet. Die komt op mij over als een zalvende adjunct van de NCRV.

Mijn tip voor een opvolger: Peter Fossen. Heeft in ruim 27 jaar bij PSV als huisjurist en manager een smetteloze reputatie opgebouwd. Was bij alle toptransfers betrokken en vertrekt bij PSV omdat hij nog één keer een andere uitdaging in zijn loopbaan zoekt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » ma feb 14, 2022 12:26 pm

Van der Sar: ’Teleurgesteld’
Een voor velen vertrouwd beeld: Edwin van der Sar (links) samen met Marc Overmars.

FOTO ANP/HH

Signalen gedrag Overmars al voor herbenoeming bekend
door Mike Verweij

en Jeroen Kapteijns
AMSTERDAM Algemeen directeur Edwin van der Sar van Ajax heeft aangegeven dat de eerste berichten over het grensoverschrijdende gedrag van Marc Overmars hem al vóór de buitengewone aandeelhoudersvergadering van 28 januari, waarin de contractverlenging van de directeur voetbalzaken werd bekrachtigd, hadden bereikt.

In reactie daarop besloot Van der Sar de raad van commissarissen in te lichten, maar tot uitstel van de vergadering leidde dat niet. „De eerste signalen ontving ik kort voor de buitengewone aandeelhoudersvergadering. Maar zoiets vraagt gedegen onderzoek. Daarvoor hebben we een onafhankelijk extern bureau in de arm genomen.”

Er was de afgelopen week veel kritiek op de onzichtbaarheid van de algemeen directeur. Volgens de oud-doelman, die voor de wedstrijd tegen FC Twente voor het eerst uitgebreid inging op vragen van de media, was hij te druk met de interne organisatie bij Ajax, waardoor hij niet eerder in de media kon verschijnen over de affaire. „Mijn prioriteit was de Ajax-organisatie met 550 werknemers. Daar ben ik verantwoordelijk voor. Er waren veel vragen bij collega’s. Ik ben ook geen gekozen volksvertegenwoordiger, die iedere dag aan het hele land verantwoording moet afleggen.”

Van der Sar benadrukte dat de kwestie Overmars een van de lastigste situaties is, waarvoor hij zich als algemeen directeur gesteld heeft gezien. „Managementboeken zijn leuk, maar deze casus, die kan niemand je voorspellen. Er komt enorm veel op je af. Je bent zelf ook teleurgesteld en verdrietig.”

De gedachte of hij ook niet beter zou kunnen stoppen schoot de afgelopen periode wel enkele malen door zijn hoofd, bekende de algemeen directeur, maar in het belang van Ajax heeft hij besloten zijn schouders eronder te blijven zetten. Van der Sar heeft zich ten doel gesteld om naar aanleiding van deze kwestie het werkklimaat binnen Ajax te verbeteren. „We willen alles doen om het bedrijf veiliger te maken voor vrouwen, waarbij we zo open mogelijk praten over hetgeen er bij Ajax nu aan de hand is. We leven mee met de collega’s die dit betreft of heeft betroffen.”

Het viel Van der Sar zwaar dat hij degene was die collega-directeur Overmars het nieuws moest overbrengen, dat hij vanwege het grensoverschrijdende gedrag niet te handhaven was. „Ik ken Marc heel goed. We gaan ver terug. Op alle foto’s en beelden die je van ons ziet, zitten of staan we op het veld, op De Toekomst of op de tribune, naast elkaar. We hebben ook samengespeeld bij Ajax en het Nederlands elftal. Ik was de eerste die het aan hem moest overbrengen. Je zult begrijpen dat ik dat gesprek voor me houd.”
Edwin Van der Sar overwoog te stoppen
Edwin van der Sar

AMSTERDAM Algemeen directeur Edwin van der Sar van Ajax ziet zichzelf de taken van Marc Overmars, de directeur voetbalzaken die is opgestapt vanwege grensoverschrijdend gedrag, niet overnemen. Ook niet tijdelijk. „Dat ga ik niet doen. Het is natuurlijk een rollercoaster geweest. De stappen over de opvolging van Marc hopen we volgende week te nemen. De kennis van Marc en de contacten die hij in de voetbalwereld had, zijn natuurlijk moeilijk te vervangen. Het directeurschap voetbalzaken is een sleutelpositie binnen een voetbalbedrijf.”

Van der Sar gaf aan dat hij de afgelopen tijd heeft overwogen om te stoppen. „Dat is de afgelopen periode weleens door mijn hoofd heen geschoten. Maar ik ben ook blij met de steun die we van binnenuit krijgen en de verhalen die je óók hoort. Soms denk ik: waar doe ik het voor? Maar ik ben ergens ingestapt en wil daar een succes van maken. De afgelopen jaren zijn er ook mooie stappen gezet. We hebben een estafettestokje in onze handen gekregen en de mannen uit de jaren zeventig hebben ons ver gebracht, waarna onze generatie in 1995 dat stokje heeft overgenomen. Iedereen heeft zijn bijdrage geleverd, van Jaap van Praag tot Ton Harmsen en Michael van Praag. We willen het stokje zo goed mogelijk naar de finish brengen. Dat doen we met een hoop mensen met een hoop liefde voor het voetbal en de club Ajax, die graag voor de club willen werken. Maar we moeten niet onze ogen sluiten voor de zaken die nog openstaan en waar we intern en met onafhankelijke externe partijen keihard aan gaan werken.”
De T.

Geloof dat dit de enige krant is die de kop van het titel feitelijk juist heeft ..

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Mano » ma feb 14, 2022 12:46 pm

vd Sar en Overmars zijn vrienden en plotseling hoor je dat jouw rechterhand, vriend, zakenpartner die je al 25 jaar kent, vrouwen stalkt en een bom onder Ajax heeft gelegd.
Dat doet wel wat met je.

voor ons is het heel makkelijk: Overmars = viespeuk.
maar hij, met zijn gezin kwam niet bij jou op verjaardagvisite en je hebt niet met hem gelachen en gehuild.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Yopii » ma feb 14, 2022 12:49 pm

Precies, dat is heel pijnlijk voor hem.

Heel lastig om je positie te bepalen om zo'n moment, zeker als heel Nederland op je mimiek let.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Nihad » ma feb 14, 2022 1:25 pm

Het is wel om te kotsen om te zien hoe alle aasgieren nu op Ajax afkomen. Die Olfers ook. Rancuneus mens. Zal nog steeds de pest hebben dat ze door Cruijff buitenspel is gezet. Kwam gister met van Gaal aan en dat hij toevallig wel wist dat hij mensen nodig had met kennis over het runnen van een bedrijf.

Al die aasgieren en kakkerlakken proberen gewoon onze club kapot te maken. :1evil.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Yopii » ma feb 14, 2022 1:28 pm

Alsof je zoiets kunt voorkomen... Niemand had dit van Overmars verwacht.

Dit komt echt vaak voor, ik neem aan ook bij andere BVO's.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Nihad » ma feb 14, 2022 1:31 pm

Het komt overal voor. Ziggo, Telegraaf, The Voice noem het maar op. Tot voor kort boeide niemand het.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Mano » ma feb 14, 2022 1:32 pm

de kampen die buitenspel zijn gezet, proberen nu weer binnen te dringen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie