Edwin van der Sar

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Yopii » ma feb 14, 2022 5:14 pm

Moet wel aanleiding toe zijn, lijkt me.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Nihad » ma feb 14, 2022 5:14 pm

Welke onderste steen boven?

krijg we nu een heksenjacht binnen Ajax? Wordt iedereen die ooit "hoi' tegen een vrouw heeft gezocht verdacht?

Krijgen we tribunalen?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Scherrer » ma feb 14, 2022 5:23 pm

Zeux schreef:
ma feb 14, 2022 4:51 pm
Hier maar:
Beleggers eisen meer uitleg van Ajax in zaak-Overmars
14 februari 2022 16:42
0 NUjij-reacties
Delen via Whatsapp Delen via Facebook Delen via Twitter Delen via Linkedin Delen via email
Beleggers eisen in een brief aan Ajax duidelijkheid over de feiten rond het vertrek van directielid Marc Overmars. Zondag werd bekend dat de beursgenoteerde voetbalclub al vóór Overmars' herbenoeming signalen had gekregen over het grensoverschrijdend gedrag van de directeur voetbalzaken. Dat is volgens European Investors-VEB, een belangenvereniging voor aandeelhouders, relevante informatie. De vereniging vindt dan ook dat Ajax hier duidelijker over had moeten zijn.

De directie en raad van commissarissen van de voetbalclub kregen eind vorige maand, vlak voor de herbenoeming van Overmars, al signalen over grensoverschrijdend gedrag. Dat vertelde algemeen directeur Edwin van der Sar zondag aan een groepje journalisten.

Overmars werd op 28 januari tijdens een bijzondere algemene vergadering van aandeelhouders herbenoemd tot medio 2026 en daarbij ontving hij een tekenvergoeding van 1,25 miljoen euro.

De VEB wil onder meer van Ajax weten of dat geld wordt teruggevorderd en of de arbeidsovereenkomst met Overmars überhaupt is beëindigd. Ook vraagt de club zich af of binnen Ajax onderzoeken lopen naar grensoverschrijdend gedrag van andere personen.

De vereniging vindt dat Ajax tot nu toe "onvoldoende duidelijkheid heeft geboden over feiten, omstandigheden en organisatorische en personele consequenties" over de gebeurtenissen die hebben geleid tot het vertrek van Overmars. "We begrijpen dat er heftige (mede persoonlijke) gevoelens spelen binnen de organisatie. Maar het is belangrijk passende regie te nemen", aldus de VEB. De beleggers willen nog deze maand in vergadering met Ajax.
Hier is de beursgenoteerde relevantie.
En de vraag om meer inzicht.
VEB is een sneue club die leeft van het creëren van relletjes. Ze zetten zaken altijd extra dik aan, om lekker olie op het vuur te gooien.

Relletjes = aandacht = nieuwe leden = salaris voor bestuur.
***

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Jöhnk » ma feb 14, 2022 5:26 pm

Zeux schreef:
ma feb 14, 2022 5:12 pm
Nihad schreef:
ma feb 14, 2022 5:07 pm
Yopii schreef:
ma feb 14, 2022 5:01 pm


:confused.gif:
Bizar.
Want?

Ik lees er in dat ze niet over een paar maanden opnieuw verrast willen worden. Variant van 'onderste steen boven'.
Dat willen ze niet, logisch. Uit eigenbelang. De vraag is of ze al deze informatie zomaar kunnen opeisen.

Iedereen en alles lijkt nu te denken ergens recht op te hebben. Marjan Olfers, Schreuder, Jan Joost, de VEB. Dat lijkt me eigenlijk niet het geval.

Ajax moet hier vooral intern iets mee. Onderzoek, zeker. Ik las hier dat onderzoeksresultaten gepubliceerd moeten worden, maar waarom eigenlijk?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » ma feb 14, 2022 5:26 pm

Hoe zit het met het tekengeld van 1,25 miljoen euro dat Marc Overmars kreeg? Beleggers eisen duidelijkheid van Ajax
Beleggers eisen in een brief aan Ajax duidelijkheid over de feiten rond het vertrek van directielid Marc Overmars. Zondag werd bekend dat de beursgenoteerde club al signalen had gekregen over het grensoverschrijdend gedrag van Overmars voor zijn herbenoeming.

Sportredactie 14-02-22, 16:30 Laatste update: 16:57
Dat is volgens belangenvereniging European Investors-VEB voor aandeelhouders relevantie informatie. ,,Deze informatie is niet per persbericht verschenen”, stelt de beleggersclub in de brief.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Nihad » ma feb 14, 2022 5:40 pm

Ik snap oprecht niet waarom dit relevant is voor de koers?

De beurskoers wordt toch bepaald voornamelijk door het presteren van Ajax 1?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » ma feb 14, 2022 5:55 pm

VEB vraagt Ajax om opheldering in ‘dickpic-gate’
Datum
14 februari 2022
Fondsen
Ajax
Tags
corporate governance ajax Sport en Entertainment
Delen

Marc Overmars scoorde vorige week een ongekende eigen-doel-hattrick voor Ajax met zijn seksueel grensoverschrijdend gedrag. Hij dupeerde er behalve zijn slachtoffers ook beleggers mee.

De VEB heeft zorgen over de gebeurtenissen die hebben geleid tot het vertrek van Overmars en over de ontwikkelingen sindsdien. Tot op heden heeft Ajax onvoldoende duidelijkheid geboden over feiten, omstandigheden en organisatorische en personele consequenties, stelt de belangenvereniging in een brief. **direct naar brief

De VEB vindt het belangrijk dat uitvoerende bestuurders en niet-uitvoerende toezichthouders passende regie nemen. Uit diverse berichten in de media op zondagmiddag 13 februari blijkt op basis van een gesprek met de algemeen directeur van Ajax het volgende: de raad van commissarissen (‘rvc’) en de directie van Ajax kregen een eerste signaal (of signalen) van grensoverschrijdend gedrag al vóór de herbenoeming van Overmars. Desondanks werd Overmars op 28 januari 2022 door de rvc herbenoemd als directeur voetbalzaken. Bovendien ontving hij een tekenvergoeding van 1,25 miljoen euro.

Volgens de algemeen directeur was de signalering geen aanleiding de herbenoeming uit te stellen of af te blazen. Hij stelt dat de eerste signalen over Overmars vlak voor de herbenoeming tot hem kwamen. 'Op geluiden kun je niet handelen. We waren met een onafhankelijk extern bureau bezig met een grondig onderzoek naar deze geluiden. Of we de vergadering hadden moeten uitstellen? Nee, dat hebben we niet gedaan', voegde hij hieraan toe.

Bovenstaande uitlatingen betreffen voor aandeelhouders relevante informatie. Deze informatie is niet per persbericht verschenen. De VEB wil graag precies van Ajax weten in welke volgorde de relevante gebeurtenissen hebben plaatsgevonden en wat de besluiten (en de overwegingen daarbij) van het bestuur en de rvc waren.

De VEB vindt dat Ajax-aandeelhouders in het bijzonder en het (beleggend) publiek in het algemeen zijn misleid door tijdens de herbenoeming van Overmars in de buitengewone algemene aandeelhoudersvergadering (bava) van 28 januari met geen woord te reppen over de toen al ontvangen signalen.

Adjunct-directeur Errol Keyner van de VEB liet in de media al weten dat het wat hem betreft ondenkbaar is dat Overmars zijn recent toegekende bonus van 1,25 miljoen euro mag houden.
VEB.

En dan zo openen op je website ... Maar waar blijven de aangiftes :confused.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Arthur » ma feb 14, 2022 6:08 pm

Ik zie bij die VEB wel een hoop empathie richting de slachtoffers zeg. Man man man.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » ma feb 14, 2022 6:17 pm

Ach, hier gaan de juristen zich natuurlijk over buigen ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Jöhnk » ma feb 14, 2022 6:19 pm

Nihad schreef:
ma feb 14, 2022 5:40 pm
Ik snap oprecht niet waarom dit relevant is voor de koers?

De beurskoers wordt toch bepaald voornamelijk door het presteren van Ajax 1?
De beurskoers wordt bepaald door vraag en aanbod. Wat de gek ervoor geeft, dus. Op het moment dat Ajax wordt gecanceld en aandelen voor een dumpprijs van de hand worden gedaan, is dat uiteraard ongunstig voor de marktwaarde. Als er nog meer lijken uit de kast komen kan zoiets gebeuren. Bedenk ook dat Ajax meer een verzamelaandeel is dan een rendementaandeel.

Overigens bestaat er ook een theorie die stipuleert dat de prijs van een aandeel vandaag gelijk is aan de contante waarde van alle toekomstige dividenden. Het gaat in dat geval niet alleen om de resultaten vandaag maar ook om die van volgend jaar en daarna. Met name om de winstgevendheid in die jaren en de winstdeling via dividenden. Alles wat die toekomstige winstgevendheid negatief beïnvloedt, zoals een greep uit de kas van 1.25 miljoen door een zich misdragende ex-directeur, heeft binnen deze theorie een negatief effect op de marktprijs.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Nihad » ma feb 14, 2022 9:22 pm

Een zekere ten Have is voorzitter van de RVC van die club
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33280
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door zeux » ma feb 14, 2022 9:47 pm

Jöhnk schreef:
ma feb 14, 2022 6:19 pm
Bedenk ook dat Ajax meer een verzamelaandeel is dan een rendementaandeel.
Dat zal bij Ajax zeker uitmaken. Is er überhaupt veel 'handel' in aandelen Ajax? Of is zoveel in handen van 'liefhebbers', dat er weinig beweging is?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Mano » ma feb 14, 2022 9:53 pm

als het fundament wankelt, komen al die groepjes die macht binnen Ajax willen weer uit hun holletjes.... :1evil.gif:

Met dank aan die K@#$%!!! Overmars die dacht dat hij alles kon maken.
Kan je weer het glibberen en gluipen proberen tegen te gaan van achterbakse spelletjes
Telegraaf ook weer heel druk bezig om 'binnen te komen'
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Yopii » di feb 15, 2022 11:30 am

Klopt, daarom hoop ik dat de directie blijft zitten.

Doorgaan op de ingeslagen weg en de vijfde colonne nog verder ontmantelen. Het mag niet meer voorkomen dat Ajax wordt geleid door een omhooggevallen verzekeringsagent of loodgieter die veel vriendjes heeft in de vereniging.

Geelen en Lenderink maken op mij een prima indruk, al is het financiële beleid wel riskant. Van der Sar heeft zo te zien niets fout gedaan, laat hem lekker blijven. Als we alle directeuren moesten vervangen die een geval van ongepast gedrag over het hoofd hadden gezien, bleven er denk ik weinig over.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Mano » di feb 15, 2022 11:57 am

Precies en mede daarom niet te veel naar buiten treden over dit incident.
Je hebt het vastgesteld, je hebt fors ingegrepen en nu ga je (intern) opbouwen en aanpassen.

Hou die ratten buitenshuis.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Marillion » wo feb 16, 2022 11:24 am

Yopii schreef:
di feb 15, 2022 11:30 am
Klopt, daarom hoop ik dat de directie blijft zitten.

Doorgaan op de ingeslagen weg en de vijfde colonne nog verder ontmantelen. Het mag niet meer voorkomen dat Ajax wordt geleid door een omhooggevallen verzekeringsagent of loodgieter die veel vriendjes heeft in de vereniging.

Geelen en Lenderink maken op mij een prima indruk, al is het financiële beleid wel riskant. Van der Sar heeft zo te zien niets fout gedaan, laat hem lekker blijven. Als we alle directeuren moesten vervangen die een geval van ongepast gedrag over het hoofd hadden gezien, bleven er denk ik weinig over.
Het probleem inzake Van der Sar is denk ik niet zozeer dat hij dit niet heeft opgemerkt tenzij er hele opvallende zaken uit het onderzoek naar voren komen. Ik kan me prima voorstellen dat je geen weet hebt van dit soort stiekem gedrag.

Wat wel een probleem is in zijn functie is dat hij niet sterk is in zijn presentatie. Hij is in slechte tijden geen boegbeeld van de club. Dat hebben we nu in een aantal situaties gezien. Ik heb absoluut wel de indruk dat hij oprecht was in zijn reactie maar het was ook ontzettend warrig. Hij is waarschijnlijk zo lang uit beeld gebleven omdat het eerder helemaal niet ging. Maar als je een week de tijd neemt moet je daarna eigenlijk wel met een eenduidig verhaal kunnen komen.

Vraag is of dat op de langere termijn acceptabel is. Gelukkig schijnt hij intern wel populair te zijn. Dat is ook van waarde. Net als jij ben ik ook bang voor wat er zou gebeuren als er meerdere mensen zouden moeten opstappen. Zien de verkeerde mensen dan weer hun kans schoon om terug op het pluche te kruipen? Die kans is groot bij een club als Ajax. Ik hoop daarom ook dat we het voor nu beperken tot de zoektocht naar een nieuwe TD.

Overigens vraag ik me af of Van der Sar het zelf wel ziet zitten om deze rol nog voor lange tijd in te vullen. Hij voelt echt wel aan dat dit zijn zwakke plek is en dat het wel degelijk een belangrijk onderdeel van het totaalpakket is. Als de minder leuke kant te lang de overhand krijgt is het de vraag hoe leuk het nog is.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Lionel » wo feb 16, 2022 12:57 pm

Ik vind zijn oprechtheid in deze belangrijker dan zijn presentatie. Hoorde ook ergens op een van de talkshows dat de mensen met hem weglopen.

Simon Sinek heeft het in een van zijn beroemde filmpjes over leiderschap. Dat mensen liever met iemand werken met gemiddelde kwaliteiten maar wel betrouwbaar is dan iemand die onbetrouwbaar is maar wel veel kwaliteiten heeft. Van der Sar lijkt mij hier een goed voorbeeld van.

Kan het beter? Zeker. Maar Ajax heeft ook behoefte aan betrouwbaarheid.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Marillion » wo feb 16, 2022 1:11 pm

Dat het hem veel doet spreekt wat mij betreft ook zeker in zijn voordeel hoor. Liever dit dan één of andere gladjanus die een gelikt verhaal afsteekt maar er niets van meent.

Neemt niet weg dat ik wel denk dat zijn presentatie voor een AD wel onder de maat is. In goede tijden gaat het wel wat beter maar in lastige situaties kan hij dat eigenlijk niet. Gevolg is dat hij het dan uit de weg gaat. Dat wil je eigenlijk niet hebben.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Jöhnk » wo feb 16, 2022 1:39 pm

Iedereen wil Van der Sar voor de camera slepen, om vervolgens alles wat hij zegt op een goudschaaltje te wegen en liefst hem onderuit te halen. Erg doorzichtig.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door GangstaRiB » wo feb 16, 2022 1:44 pm

Jöhnk schreef:
wo feb 16, 2022 1:39 pm
Iedereen wil Van der Sar voor de camera slepen, om vervolgens alles wat hij zegt op een goudschaaltje te wegen en liefst hem onderuit te halen. Erg doorzichtig.
Tsja... hij is natuurlijk wel de Algemeen Directeur he! Hij moet er staan voor Ajax. In goede en in slechte tijden. Met een goed verhaal wordt je niet onderuit gehaald. Maar Edje heeft geen goed verhaal. De RvC en (voorheen) Overmars lijkt de kurk te zijn waar Ajax op drijft. Van Edje hoeven we het niet te hebben.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door wimpey » wo feb 16, 2022 1:55 pm

Ten Hag is de kurk, GR.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door columbus » wo feb 16, 2022 2:01 pm

Lionel schreef:Ik vind zijn oprechtheid in deze belangrijker dan zijn presentatie. Hoorde ook ergens op een van de talkshows dat de mensen met hem weglopen.

Simon Sinek heeft het in een van zijn beroemde filmpjes over leiderschap. Dat mensen liever met iemand werken met gemiddelde kwaliteiten maar wel betrouwbaar is dan iemand die onbetrouwbaar is maar wel veel kwaliteiten heeft. Van der Sar lijkt mij hier een goed voorbeeld van.

Kan het beter? Zeker. Maar Ajax heeft ook behoefte aan betrouwbaarheid.
Absoluut eens. Al zou een communicatie training geen kwaad kunnen. Liever een oprecht stuntelig verhaal dan een gelikt praatje zonder inhoud

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Lionel » wo feb 16, 2022 2:10 pm

Ik hecht overigens meer waarde aan de mening van de werknemers dan aan die van de media. En als Van der Sar, vond het echt een oprecht verhaal, zo de komende jaren het woord voert maar zich wel laat omringen door de juiste mensen is er niks aan de hand.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door GangstaRiB » wo feb 16, 2022 3:25 pm

wimpey schreef:
wo feb 16, 2022 1:55 pm
Ten Hag is de kurk, GR.
Een deel van de kurk, dat ben ik zeker met je eens. Maar de RvC is sinds tijden een baken van rust (geweest). En Overmars' kwaliteiten als TD staan wat mij betreft ook buiten discussie.
ETH heeft veel kunnen presteren dankzij een stabiele organisatie zonder veel ego's en drama.

Lionel
Berichten: 47051
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Lionel » wo feb 16, 2022 4:08 pm

Kip en het ei..
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie