Edwin van der Sar

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Ajaciedjuh » vr feb 11, 2022 4:19 pm

Zeux schreef:
vr feb 11, 2022 2:13 pm
Ajaciedjuh schreef:
vr feb 11, 2022 2:07 pm
Iedereen (media, maar ook op dit forum) vormt zijn mening op de informatie die naar buiten komt. Nu is het een feit dat we nog niet zoveel weten, maar uiteraard moet iedereen vanuit zijn eigen belang/invalshoek zijn mening geven. En dan ook vooral aannames toevoegen, om dit te onderbouwen.

Feiten zijn dat Overmars grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond en dat Ajax dit opgepakt heeft en Overmars zijn conclusies heeft getrokken. Feiten zijn ook dat Van der Sar intern overal naar zijn afdelingen is geweest en daar gesprekken heeft gevoerd (bron. Freek Jansen). Feit is ook dat Ajax zijn partners informeerde en continue op de hoogte houdt (door de sponsoren zelf vermeld). Feit is ook dat nadat het gecommuniceerd is, direct ook met de spelersgroep is gecommuniceerd en de maandag praatsessies zijn geweest.
Feit is ook dat EtH uitstekend heeft verwoord hoe de sfeer binnen Ajax is. Schijnbaar heeft vd Sar parallel dit in de business club gedaan. Feit is ook dat Ajax heeft aangekondigd het aan te melden met de instantie voor grensoverschrijdend gedrag.
En het feit dat de vrouwen aangeven dat er een bepaalde 'cultuur' heerst bij Ajax (bron: NRC en AD)
Er is ook een verhaal van een journalist (ik ben even de naam kwijt), die diverse vrouwen in dienst van Ajax had gebeld, en die dat totaal niet herkennen. Maar m.b.t. Cultuur: dat moet echt met een onafhankelijk professioneel onderzoek worden bekeken.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door wimpey » vr feb 11, 2022 4:46 pm

Ajaciedjuh schreef:
vr feb 11, 2022 4:19 pm
Er is ook een verhaal van een journalist (ik ben even de naam kwijt), die diverse vrouwen in dienst van Ajax had gebeld, en die dat totaal niet herkennen. Maar m.b.t. Cultuur: dat moet echt met een onafhankelijk professioneel onderzoek worden bekeken.
Eens. Hoeveel daders / gedogers moeten er trouwens gevonden worden om van een "cultuur" te spreken? Lekker voor Ajax-medewerkers, die nog nooit van een dickpic hadden gehoord: die worden door een woord als "cultuur" al effe ergens toe gerekend waarvan ze geen flauw benul hadden.

Het wangedrag van Overmars (Van Dijk, Ivens, Sjoerdsma, Ali B., Marco B.) kun je m.i. niet ophangen aan (in hun gevallen) een werkomgeving. Het gaat hier om individuen, die zichzelf zijn kwijt geraakt. Mensen die hulp nodig hebben. Waarbij ze vooral eerlijk naar zichzelf moeten zijn en moeten inzien dat hun gedrag dus écht niet kan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40864
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Marillion » vr feb 11, 2022 6:27 pm

Yopii schreef:
vr feb 11, 2022 2:51 pm
wimpey schreef:
vr feb 11, 2022 1:12 pm
Arthur schreef:
vr feb 11, 2022 1:09 pm
Gewoon naar het persbericht verwijzen en verder je mond houden vind ik persoonlijk de slimste aanpak.
Zo werkt het niet, wanneer je trainers (Heitinga, EtH) rond wedstrijden voor de camera verschijnen.

Zij zouden moeten kunnen verwijzen naar een statement door de hoogste baas gemaakt.
Ten Hag hoeft niet te verwijzen, hij was close met Overmars, meer dan Van der Sar.

Is de hoofdredacteur van De T. al voor de camera verschenen, nu Van Wely op nonactief is gezet? :confused.gif:

Regel de zaak eerst intern, zorg dat de inventarisatie compleet is. Tegen de tijd dat er geen lijken meer uit de kast kunnen komen, kun je naar buiten treden. Dat proces duurt wel even.
Cruciaal in de vraag of de AD naar buiten moet treden is wat mij betreft dat het om een collega directeur gaat. Bij een situatie rondom een speler kun je daar nog over twisten maar nu stond Ten Hag feitelijk over zijn leidinggevende te praten. Hij ging daar goed mee om maar dat is wel een vreemde situatie.

Van der Sar had ook niet meer moeten vertellen dan Ten Hag gedaan heeft. Het onderzoek afwachten is een prima insteek. Maar ik denk wel dat je er als AD dan even zelf moet staan. Intern is hij er volgens de verhalen wel druk mee bezig. Als dat kan dan is het feit dat zijn rol in het geheel ook onderdeel van het onderzoek is ook geen argument meer. Gewoon even een korte verklaring en klaar. Nu blijft dit een beetje hangen. Gelukkig heb ik de indruk, voor zover dat kan van buitenaf, dat Ajax er verder wel goed mee omgaat.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Mano » za feb 12, 2022 12:44 pm

Cultuur moet je extern laten uitzoeken en vervolgens externe vertrouwensmensen aanstellen.
Dan ben je klaar. Dan veranderd er niets en als iemand vind, dat hij grensoverschrijdend is benaderd, heeft hij/zij een veilig aanspreekpunt.


Ik ben nog steeds van mening dat vd Sar (Ajax) geen statement hoeft te maken.
Zij hebben een statement gemaakt, die kwam als een schok en nu wil men juicy details.
De schrijvende pers wil alle details en lopen te janken dat ze niks horen. Spelen het zelfs op de man vd Sar.
Ze schijnen te vergeten dat Ajax zelf met het bericht naar buiten is gekomen. Er is dus al een statement.

EtH was hoe dan ook bevraagd over deze situatie, sterker nog, Daley Blind en elke andere speler heeft deze vragen gekregen.
Als je maar enigszins bij Ajax betrokken bent, krijg je hier vragen over. Ook als vd Sar 3 open deuren intrapt. Eigenlijk het persbericht verbaal uitspreekt.
Want meer info dan wat in dat bericht staat kan men niet geven.

Neem de Mol, die ging even zitten en zou de vragen wel even beantwoorden. Het leverde hem een pagina grote advertentie op en hij werd harder afgefikt dat de daadwerkelijke daders. Sinds dat moment schuilt hij ook achter persberichten. De Telegraaf, een statement gedaan maar niemand voor de camera gekomen.
Dit onderwerp is ZO explosief dat je alleen maar fouten kan maken.

Ik zag nu een vrouw vallen over één zin in het persbericht. Men gaat tot de d's en de t's om hun zure mening te verkondigen.

Ajax is bezig om dit tot de bodem uit te zoeken, wie betrof het, wie wist het en hoe zat het.
Je kan niet iets zeggen wat over 2 weken door een klokkenluider toch niet waar blijkt te zijn.
Als je meer wilt zeggen dan het eerste persbericht, zal je de zaak grondig moeten onderzoeken.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58781
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » zo feb 13, 2022 3:47 pm

Rvc wist van gedrag Marc Overmars
Door MIKE VERWEIJ EN VALENTIJN DRIESSEN

Updated 1 min geleden
4 min geleden
in VOETBAL

AMSTERDAM - Algemeen directeur Edwin van der Sar en de rvc van Ajax hebben vlak voor de contractverlenging van Marc Overmars de eerste geluiden opgevangen over het grensoverschrijdend gedrag van de directeur voetbalzaken.

Edwin van der Sar
Edwin van der SarⒸ ANP/HH
„Het was vlak voor 28 januari en betrof geluiden. Wij wilden dat eerst onderzoeken alvorens hier ruchtbaarheid aan te geven of de verlenging uit te stellen.”, aldus Van der Sar. „Pas later kregen wij een breder beeld van de gedragingen en is er gehandeld.”

Omdat hij besloot te blijven, kreeg Overmars een bonus van 1.25 miljoen euro. „Wat daarmee gebeurt is een zaak van de rvc”, aldus Van der Sar, die nogmaals bevestigde nooit iets te hebben geweten van de grensoverschrijdende berichten van Overmars en daar ook geen aanleiding toe was. „Vandaar ben ik teleurgesteld en heel verdrietig over deze hele affaire. Dat we niet eerder naar buiten zijn getreden behoudens het persbericht is omdat mijn prioriteit als algemeen directeur van Ajax lag bij de slachtoffers en de interne organisatie.”
De T.

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Historicus » zo feb 13, 2022 3:49 pm

Dat heeft Van der Sar toegegeven in gesprek met ESPN.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58781
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » zo feb 13, 2022 3:56 pm

Toch gewoon zoals het al eerder ongeveer bekend was ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58781
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » zo feb 13, 2022 4:21 pm

Nou ja, maar goed ik gaan niet op de lekker luisteren, was er met het interview niet veel mis mee.Blijft volhouden dat HIJ er niks van wist, bezig intern met de slachtoffers, en onderzoek enz.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58781
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » zo feb 13, 2022 4:27 pm

Overigens hebben jullie HHans een keer horen vragen hoe het met de slachtoffers gaat op dit moment , ikke niet ..

Yopii
Berichten: 18266
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Yopii » zo feb 13, 2022 4:33 pm

Wat een gezeur en gezaagd op ESPN. Lijkt wel alsof Van der Sar iemand aangerand heeft. :excited.gif:

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door wimpey » zo feb 13, 2022 4:33 pm

Wat een spreker is die man... :excited.gif:

Incompetent kwadraat. Die liegt door z’n tanden. Dodelijk optreden richting sponsors.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58781
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » zo feb 13, 2022 4:34 pm

Yopii schreef:
zo feb 13, 2022 4:33 pm
Wat een gezeur en gezaagd op ESPN. Lijkt wel alsof Van der Sar iemand aangerand heeft. :excited.gif:
Ja, dat er hier ook sommige op dit forum .. :excited.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58781
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » zo feb 13, 2022 4:38 pm

Dat gezicht van die dolle duikavond Kraay ..Man man man ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47890
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door peter » zo feb 13, 2022 4:46 pm

wimpey schreef:
zo feb 13, 2022 4:33 pm
Wat een spreker is die man... :excited.gif:

Incompetent kwadraat. Die liegt door z’n tanden. Dodelijk optreden richting sponsors.
Ik vond het, zeker voor zijn doen, helemaal niet zo’n slecht optreden. Ook wel kritisch op zijn eigen positie. Nee, dit was precies waar ik in ieder geval al een paar dagen op zat te wachten.

(Ik doe op het gesprek met de NOS met Schreuder)

Lionel
Berichten: 47241
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Lionel » zo feb 13, 2022 5:07 pm

Ik vond het ook een prima interview. De man leek oprecht aangedaan. Daarbij werd hem verweten dat hij zaken wist die, geeft hij nu aan, niet zo waren. Dan snap ik wel dat je zenuwachtig bent.
IK GELOOF!!!!!!

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Historicus » zo feb 13, 2022 8:48 pm

Lionel schreef:
zo feb 13, 2022 5:07 pm
Ik vond het ook een prima interview. De man leek oprecht aangedaan. Daarbij werd hem verweten dat hij zaken wist die, geeft hij nu aan, niet zo waren. Dan snap ik wel dat je zenuwachtig bent.
Of nouja, goed interview. Soms was de woorkeuze niet altijd je van het, maar Van der Sar is geen goede spreker.

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Historicus » zo feb 13, 2022 8:50 pm

Er van uitgaande dat Van der Sar de waarheid spreekt en dat hij zich sterk wil maken voor de medewerkers binnen de club, kan ik me het voorstellen dat hij over een jaar zegt dat het wel mooi geweest is allemaal en dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging elders. Hij zal toch een jaar of 10 hebben opgetrokken met Overmars. En daarvoor was hij van 1992 bij Ajax tot 2004 bij Oranje liefst twaalf jaar teamgenoot van hem.
Of hij moet wel een erg goede klik krijgen of hebben met de opvolger van Overmars.

Lionel
Berichten: 47241
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Lionel » zo feb 13, 2022 8:53 pm

Historicus schreef:
zo feb 13, 2022 8:48 pm
Lionel schreef:
zo feb 13, 2022 5:07 pm
Ik vond het ook een prima interview. De man leek oprecht aangedaan. Daarbij werd hem verweten dat hij zaken wist die, geeft hij nu aan, niet zo waren. Dan snap ik wel dat je zenuwachtig bent.
Of nouja, goed interview. Soms was de woorkeuze niet altijd je van het, maar Van der Sar is geen goede spreker.
Ja, hij kwam soms niet lekker uit zijn woorden. Maar ik vond hem wel echt. Net als Ten Hag afgelopen week.

Hij en Overmars zijn niet zomaar twee collega’s. Die kennen elkaar al 30 jaar ofzo. Spelers / vrienden / collega’s.. Ga er maar staan.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door wimpey » zo feb 13, 2022 8:59 pm

Lionel schreef:
zo feb 13, 2022 5:07 pm
Ik vond het ook een prima interview. De man leek oprecht aangedaan. Daarbij werd hem verweten dat hij zaken wist die, geeft hij nu aan, niet zo waren. Dan snap ik wel dat je zenuwachtig bent.
Was ie niet zenuwachtig omdat ie loog?

Ik vind snel denken en handig zijn met woorden wel een pré voor een directielid van een grote organisatie. Hij had dit keer geen spiekbriefje, dat zullen we dan maar als progressie beoordelen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58781
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » zo feb 13, 2022 9:01 pm

wimpey schreef:
zo feb 13, 2022 8:59 pm
Lionel schreef:
zo feb 13, 2022 5:07 pm
Ik vond het ook een prima interview. De man leek oprecht aangedaan. Daarbij werd hem verweten dat hij zaken wist die, geeft hij nu aan, niet zo waren. Dan snap ik wel dat je zenuwachtig bent.
Was ie niet zenuwachtig omdat ie loog?

Ik vind snel denken en handig zijn met woorden wel een pré voor een directielid van een grote organisatie. Hij had dit keer geen spiekbriefje, dat zullen we dan maar als progressie beoordelen.
Zo is ie altijd onder druk volgens mij, toen bij Rondo tijdje geleden ook.Maar goed, type zijn woorden eens uit, en lees ze, daar gaat het toch het meeste om

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47890
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door peter » zo feb 13, 2022 9:03 pm

Interview bij ESPN was wel tenenkrommend slecht.

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door wimpey » zo feb 13, 2022 9:20 pm

Peter schreef:
zo feb 13, 2022 9:03 pm
Interview bij ESPN was wel tenenkrommend slecht.
Binnen een week 2 keer plaatsvervangende schaamte v.w.b. Ajax-directeuren. Waarvan er één inmiddels ex-directeur is.

Ten Hag is het boegbeeld van onze club.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58781
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door 999 » zo feb 13, 2022 9:49 pm

En dat omdat de man zenuwachtig is en een beetje stottert.Niu dan begin ik ook plaatsvervangende schaamte te krijgen voor sommige AJAX supporters hier .. :aai.gif:

Lionel
Berichten: 47241
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Lionel » zo feb 13, 2022 9:51 pm

wimpey schreef:
zo feb 13, 2022 8:59 pm
Lionel schreef:
zo feb 13, 2022 5:07 pm
Ik vond het ook een prima interview. De man leek oprecht aangedaan. Daarbij werd hem verweten dat hij zaken wist die, geeft hij nu aan, niet zo waren. Dan snap ik wel dat je zenuwachtig bent.
Was ie niet zenuwachtig omdat ie loog?

Ik vind snel denken en handig zijn met woorden wel een pré voor een directielid van een grote organisatie. Hij had dit keer geen spiekbriefje, dat zullen we dan maar als progressie beoordelen.
Ik kan mij niet voorstellen dat hij loog.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Edwin van der Sar - Dat medelijden is het meest pijnlijke

Bericht door Giacomo Puccini » zo feb 13, 2022 9:52 pm

wimpey schreef:
zo feb 13, 2022 9:20 pm
Ten Hag is het boegbeeld van onze club.
Met de jaren begin ik Ten Hag steeds meer te waarderen. Een gedreven vakman, perfectionist, de katalysator van het sportieve succes de afgelopen jaren. Hopelijk durven de echt grote buitenlandse clubs het niet met hem aan, en wordt hij onze Ferguson.

Van der Sar is een rare kwiebus, het keepersbloed kruipt waar het niet gaan kan... Hij komt altijd zenuwachtig over, en des te meer als hij in de spotlights staat. Voor zijn warrige optreden bij ESPN geef ik hem daarom het voordeel van de twijfel, zo is hij nu eenmaal. Dat iemand die zo zenuwachtig is als hij, het toch opzoekt om eindbaas te worden, is op zich vreemd... voer voor psychologen. Aan de andere kant wel een clubicoon, en als hij de rest van zijn werk prima doet dan moet iemand anders maar het charismatische boegbeeld zijn.
Ajax!

Plaats reactie