Marcel Keizer - De ex-trainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » di jan 02, 2018 4:56 pm

tuurlijk gaat het om de details.

Maar het idee van Keizer om niet fabang te spelen en een plan B te verzinnen was prima.
Dat hij niet het tactisch vermogen had om een plan B te verzinnen :blush.gif: dat was een miscalculatie van TH.


Ten Hag moet even de tijd krijgen en zoals bij Bosz, de wind een beetje mee hebben.
In het begin zal hij doorpakken op de ingeslagen weg. Na verloop van tijd zal hij zijn eigen draai eraan geven.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » di jan 02, 2018 5:10 pm

Inderdaad, zonder geluk vaart niemand wel.

Je mag Ten Hag niet kwalijk nemen als hij geen kampioen wordt. Vijf punten is een behoorlijke kloof en Ajax begint met een zwaar programma. Binnen een paar weken zal een trainer niet zijn stempel kunnen drukken.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Cruijff » di jan 02, 2018 5:24 pm

Klopt. Geluk en toeval speelt een enorm grote rol bij de beslissende momenten. Elke keer weer. Of nu Griekenland de Europese titel totaal onverwacht pakt, of wanneer een toernooi werd gewonnen door Frankrijk. In al die gevallen had de ploeg stapels met mazzel.

Oranje in 1988 uiteraard ook.

Louis van Gaal beweerde bijvoorbeeld dat hij in zijn coaching alle toeval uitsluit. Nou... zonder toevallig Rijkaard die terugkeert was 1995 erg lastig geworden. En zeker als John vd Brom als libero opgesteld was, volgens Louis toen geschikter als laatste man dan Rijkaard..... of zonder Robben in zijn NL team in 2014... noem allemaal maar op.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » di jan 02, 2018 5:56 pm

Dat sowieso. Spelers moeten het doen. De kwaliteit van de spelersgroep bepaalt dus de marges.

LVG wilde Rijkaard eerst niet eens hebben. Pas toen Marciano Vink (!) vertrok, kwam er een plekje vrij. Op het middenveld. :smallgrin.gif:

Zo werkt het toch? Vaak valt de puzzel zomaar in elkaar, op een manier die een coach niet had voorzien.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Nihad » wo jan 03, 2018 1:50 am

Yopii schreef:Zo werkt voetbal toch? Veel toeval, de winnaar heeft vaak geluk.

Als Milan niet die vette kansen had gemist, als de keeper van Milan dat lullige puntertje van Patrick Kluivert had gepakt (de eerste kans van Ajax, in de 84e minuut!), was het heel anders gelopen in die finale.

Zoals Cruijff altijd zei: 'Het gaat om details'. In topwedstrijden zijn de verschillen vaak heel klein en komt het op die paar momenten aan.

Onlangs nog: 'Ajax slachtte PSV', stond er in de kranten, maar wat als dat schotje van Neres nog net door iemand was aangeraakt? Dan was het misschien 0-0 gebleven of zelfs 0-1. Zoveel kansen kreeg Ajax niet. En dat Ajax nog om de titel speelt (misschien) hebben we te danken aan Fred Friday. Die maaide zo opzichtig over de bal heen dat je haast ging denken aan matchfixing. :smallgrin.gif:

Keek gisteren naar het schansspringen. Die jongens beseffen allemaal donders goed dat het verschil tussen winnen en een zeperd miniem is. Daardoor zijn ze ook dolblij met een podiumplek, een plek bij de eerste tien, enz, afhankelijk van hun niveau. In het voetbal wemelt het van de zelfverklaarde tovenaars, meesterbreinen en supermannen. Hun eigendunk is zo groot dat ze haast niet kunnen verliezen, en als ze het wel doen is het de schuld van een ander. Overbodig te zeggen dat in hun spoor ook de voetbalsupporters erg kinderachtig zijn en slecht tegen hun verlies kunnen.
Als Torino de ballen niet op de lat had geschoten...

of wat te denken van EK88 en hoe Nederland van Ierland won met die lullige kopbal van Kieft

of PSV in datzelfde jaar, die goal van Linksens...

:drecul.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Arthur » wo jan 03, 2018 10:01 am

Je hebt wel een bepaalde basis nodig om te kunnen profiteren van zulk geluk.
Als je niet in de finale komt kun je hem ook niet gelukkig winnen.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Mano » wo jan 03, 2018 11:34 am

Geluk dwing je af.

NL in 1988 tegen Ierland. Ze stonden al 60 minuten met de rug tegen de muur.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Iniesta » wo jan 03, 2018 5:20 pm

Buitenspel goal dwing je ook af?

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door LucaS » wo jan 03, 2018 5:24 pm

Als je niet schiet ken je ook niet scoren!
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De nieuwe trainer

Bericht door Yopii » wo jan 03, 2018 6:51 pm

:drecul.gif:

Niemand beweert dat winnen alléén een kwestie van geluk of toeval is. Wel dat geluk en toeval een grote rol spelen in het voetbal.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door Sandro » wo feb 21, 2018 11:07 am

Keizer solliciteert: 'Ga met een krasje verder, maar die waardering zegt genoeg'

Marcel Keizer hoopt snel weer aan de slag te kunnen in de voetballerij. De 49-jarige trainer beseft dat hij een krasje heeft opgelopen, maar wijst ook op de ontwikkeling van Ajax aan het eind van zijn bewind.

"Ik ben ervan overtuigd dat we dit seizoen geen wedstrijd meer hadden verloren", zegt Keizer in De Telegraaf. "Toen we de mentale klap hadden verwerkt, maakten we heel snel stappen", doelt hij op het leed rond Abdelhak Nouri.
"Het zal moeilijk worden om direct weer bij een topclub aan de slag te gaan. Maar ik ben wel overtuigd van mijn kwaliteiten als trainer en ik heb de laatste anderhalf jaar ook goede dingen laten zien bij Ajax."

Voorlopig zit Keizer, die zich niet gesteund voelde door Ajax, in de wachtkamer. "Het is afwachten wat er nu op mijn pad komt. Ik ben altijd hoofdtrainer geweest, maar als ik een goede coach kan assisteren en veel op het veld kan doen, dan vind ik dat ook heel leuk", laat hij weten. "Ook de beste trainers zijn weleens ontslagen. Nu overkomt het mij en ik ga met een krasje verder. De waardering van de Ajax-spelers en de staf zeggen mij genoeg."

Meer nog dan over zijn eigen ontslag was Keizer verbaasd dat ook Dennis Bergkamp moest vertrekken. "Dat heeft me pijn gedaan, want ik heb met hem als individuele trainer en als verbinding met de jeugdopleiding prima samengewerkt. Ik kijk alleen naar kwaliteit. Dennis zorgde voor de kritische noot binnen de club om Ajax beter te maken. Hij stelde intern uitstekende vragen op allerlei gebied en bewaakte zo de Ajax-cultuur. Die vragen toetsten of iets binnen de clubvisie paste."
Dit kan hij toch niet serieus menen?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door peter » wo feb 21, 2018 11:08 am

Het zal moeilijk worden om direct weer bij een topclub aan de slag te gaan

:biggrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door 999 » wo feb 21, 2018 11:28 am

Hij moet er toch Nouri er weer bij halen ...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door Monkey Tonk » wo feb 21, 2018 3:04 pm

Sandro schreef:Meer nog dan over zijn eigen ontslag was Keizer verbaasd dat ook Dennis Bergkamp moest vertrekken. "Dat heeft me pijn gedaan, want ik heb met hem als individuele trainer en als verbinding met de jeugdopleiding prima samengewerkt. Ik kijk alleen naar kwaliteit. Dennis zorgde voor de kritische noot binnen de club om Ajax beter te maken. Hij stelde intern uitstekende vragen op allerlei gebied en bewaakte zo de Ajax-cultuur. Die vragen toetsten of iets binnen de clubvisie paste."
Daarmee snijdt Ajax zichzelf allleen maar in de vingers. Bergkamp en indertijd Jonk werden geslacheofferd voor ...?

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door Yopii » wo feb 21, 2018 3:06 pm

Jonk voor Bergkamp.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door Jöhnk » wo feb 21, 2018 7:46 pm

Domste keuze ooit. Na de lichting Van den Beek, De Ligt, Kluivert, Eiting zie je de grote leegte alweer ontstaan. Een golfbeweging zeker. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door LucaS » wo feb 21, 2018 8:05 pm

Ach, het grote claimen is alweer begonnen. Ik heb altijd begrepen dat ze al met al net een jaartje effectief hebben kunnen werken zoals ze wilden
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door Yopii » wo feb 28, 2018 11:24 am

Dat klopt wel, ja. Helaas.

Dat vermaledijde performanceteam van Jonk deed iets goed, want een aantal spelers heeft zonder noemenswaardige problemen de overstap naar Ajax 1 gemaakt.

Nu zie je dat er alweer gekozen wordt voor de Klaassen-optie: brave jongens, hard werken, lange bal spelen, enz. Dani de Wit in Ajax 1, het moet niet gekker worden. :drecul.gif:

Maar dit topic ging over Marcel Keizer, die aan het solliciteren is en dus zijn straatje schoon moet vegen. Zijn falen wijt hij aan de ellende rond Nouri en het feit dat hij geen 'overlappende backs' kreeg. Niet aan zijn gebrekkige managementcapaciteiten en zijn warrige tactiek/wissels.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door Gezond verstand » zo mar 04, 2018 10:45 am

Monkey Tonk schreef:
Sandro schreef:Meer nog dan over zijn eigen ontslag was Keizer verbaasd dat ook Dennis Bergkamp moest vertrekken. "Dat heeft me pijn gedaan, want ik heb met hem als individuele trainer en als verbinding met de jeugdopleiding prima samengewerkt. Ik kijk alleen naar kwaliteit. Dennis zorgde voor de kritische noot binnen de club om Ajax beter te maken. Hij stelde intern uitstekende vragen op allerlei gebied en bewaakte zo de Ajax-cultuur. Die vragen toetsten of iets binnen de clubvisie paste."
Daarmee snijdt Ajax zichzelf allleen maar in de vingers. Bergkamp en indertijd Jonk werden geslacheofferd voor ...?
Jonk werd geslachtofferd voor Bergkamp, en die fout is afgelopen december deels hersteld door Bergkamp eindelijk de laan uit te sturen. De schade die Bergkamp heeft aangericht (Jonk weg, Bosz weg, veel geschikte jeugdtrainers weg) is daarmee echter niet goed gemaakt, zelfs als deze mensen terug zouden komen heeft het Ajax jaren terug geworpen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door Cruijff » zo mar 04, 2018 11:42 am

Gezond verstand schreef:Jonk werd geslachtofferd voor Bergkamp, en die fout is afgelopen december deels hersteld door Bergkamp eindelijk de laan uit te sturen.
Wat is jouw bron en waar baseer je op dat die fout dan in december deels hersteld is? :confused.gif:
Van wat ik ervan mee heb gekregen konden Jonk en Bergkamp helemaal niet zo slecht door één deur als in veel krantenpapier is opgetekend maar is de één eerst in een politiek spel gesneuveld en daarna de ander.
Gezond verstand schreef:De schade die Bergkamp heeft aangericht (Jonk weg, Bosz weg, veel geschikte jeugdtrainers weg) is daarmee echter niet goed gemaakt, zelfs als deze mensen terug zouden komen heeft het Ajax jaren terug geworpen.
Waarom denk je dat Bergkamp een rechtszaak aanspant tegen zijn oud werkgever?
Zijn contract was pas nog verlengd en er werd verklaard dat hij goed functioneerde.

Bergkamp hoort juist gewoon terug te keren bij het werk dat hij het liefst doet, als hij had gewild had hij allang en breed aan de lokroep van Arsenal gehoor kunnen geven om daar in Londen ruim het 12-voudige te verdienen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door InnerHarbour » zo mar 04, 2018 11:54 am

Leuk AC gaat nu tegen zijn andere ik in het openbaar praten. :drecul.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door Gezond verstand » zo mar 04, 2018 12:55 pm

Cruijff schreef:
Gezond verstand schreef:Jonk werd geslachtofferd voor Bergkamp, en die fout is afgelopen december deels hersteld door Bergkamp eindelijk de laan uit te sturen.
Wat is jouw bron en waar baseer je op dat die fout dan in december deels hersteld is? :confused.gif:
Van wat ik ervan mee heb gekregen konden Jonk en Bergkamp helemaal niet zo slecht door één deur als in veel krantenpapier is opgetekend maar is de één eerst in een politiek spel gesneuveld en daarna de ander.
uit alles wat er daarvoor en daarna geschreven is, en vooral gebleken is.
Gezond verstand schreef:De schade die Bergkamp heeft aangericht (Jonk weg, Bosz weg, veel geschikte jeugdtrainers weg) is daarmee echter niet goed gemaakt, zelfs als deze mensen terug zouden komen heeft het Ajax jaren terug geworpen.
Waarom denk je dat Bergkamp een rechtszaak aanspant tegen zijn oud werkgever?
Zijn contract was pas nog verlengd en er werd verklaard dat hij goed functioneerde.

Bergkamp hoort juist gewoon terug te keren bij het werk dat hij het liefst doet, als hij had gewild had hij allang en breed aan de lokroep van Arsenal gehoor kunnen geven om daar in Londen ruim het 12-voudige te verdienen.
Bergkamp spant een rechtszaak aan vanwege ego en poen. Dat zijn contract werd verlengt is een grote fout geweest, maar dat wil niet zeggen dat hij goed functioneerde, een assistent die niet eens meegaat naar uitwedstrijden, die niet meer met de hoofdtrainer praatte, wat ook bij Jonk al gebeurde, dat valt niet onder 'goed functioneren'. Nicolai Boilesen kreeg ook een nieuw contract aangeboden, en je kunt toch niet zeggen dat hij naar behoren speelde. Laat Bergkamp lekker naar Arsenal gaan, alleen daar krijgt hij de kans niet om zich zo narcistisch en territoriaal op te stellen als hij bij Ajax kon.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door Cruijff » zo mar 04, 2018 1:24 pm

Gezond verstand schreef:
Cruijff schreef: Bergkamp hoort juist gewoon terug te keren bij het werk dat hij het liefst doet, als hij had gewild had hij allang en breed aan de lokroep van Arsenal gehoor kunnen geven om daar in Londen ruim het 12-voudige te verdienen.
Bergkamp spant een rechtszaak aan vanwege ego en poen.
Als één iemand juist niet bij Ajax werkt voor zijn ego of voor de poen dan is het Dennis Bergkamp wel.
Dat salaris van hem, inderdaad een (stevig) bedrag van een paar ton, heeft ie totaal niet nodig.
Gezond verstand schreef:Dat zijn contract werd verlengt is een grote fout geweest, maar dat wil niet zeggen dat hij goed functioneerde,
Mag ik je eraan herinneren wie hem er hem eruit hebben gegooid?
Dezelfde Van der Sar en Overmars die het contract hadden verlengd. Krijg jij van mij even de opdracht om op te zoeken wat de exacte tijdsduur is geweest tussen 'verlengen' en 'opzouten'.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door Gezond verstand » zo mar 04, 2018 7:12 pm

Nogmaals: dezelfde directie wilde ook verlengen met Boilesen, dus dat nieuwe contract zegt niets.

En het ego van Bergkamp speelt wel degelijk een grote rol, de poen wellicht niet maar zijn ego is alles. Hij vond zichzelf de koning van Ajax, hij is van z'n troon gedonderd, dat doet z'n ego pijn. Als hij echt van de club houd dan had hij a) zijn conflict met Jonk niet zo ver laten oplopen in het belang van Ajax, b) ruimte gemaakt voor Bosz door zichzelf weg te promoveren maar dat kon hij niet door z'n ego.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Marcel Keizer - De ex-trainer

Bericht door Cruijff » zo mar 04, 2018 7:26 pm

Gezond verstand schreef:Nogmaals: dezelfde directie wilde ook verlengen met Boilesen, dus dat nieuwe contract zegt niets.

En het ego van Bergkamp speelt wel degelijk een grote rol, de poen wellicht niet maar zijn ego is alles.
De directie wilde niet verlengen met Boilesen tegen het salaris dat Boilesen in gedachten had, hoor. :smallgrin.gif:
Bergkamp was kritisch, heb je volgens jou dan meteen een te groot ego?
Gezond verstand schreef:Hij vond zichzelf de koning van Ajax, hij is van z'n troon gedonderd, dat doet z'n ego pijn. Als hij echt van de club houd dan had hij a) zijn conflict met Jonk niet zo ver laten oplopen in het belang van Ajax, b) ruimte gemaakt voor Bosz door zichzelf weg te promoveren maar dat kon hij niet door z'n ego.
Bosz heeft op een heel suffe manier de belangrijkste wedstrijd van de competitieronde tegen PSV verkloot en een erg lullige opstelling gemaakt voor de EL finale. Met een andere benadering en tactiek had je in Stockholm gewoon kunnen winnen.

Kritiek leveren mag van de Ajax directie blijkbaar niet. Neem Ronald de Boer en Kenneth Perez. Die moesten kiezen óf jeugdtrainer óf televisiewerk want op FOX zeiden ze regelmatig kritische dingen over Ajax. Je moet verdomme juist kritisch op het eerste elftal van Ajax blijven want de huidige verantwoordelijken en ook de spelers zelf leggen de lat veel te laag.

Ronald de Boer zei nota bene vandaag dat een aanvaller als Younes vrij logischerwijs meer gevaar zou brengen tegen lange kopsterke verdedigers van Vitesse dan de huidige voorhoede. Die inschatting maakte ie ruim voor Ten Hag bedacht Younes en Cassierra te brengen.

Bergkamp heeft helemaal niet een te groot ego, maar een stevige mening. Hij zegt regelmatig welke dingen in zijn ogen verbeterd moeten worden maar blijkbaar kunnen trainers en directieleden er niet tegen dat iemand ze wijst op welke dingen er niet zo goed gaan.

Plaats reactie