Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47301
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » do okt 03, 2019 7:58 am

De man gaat volgend jaar naar het niveau Real Madrid, Barca, City, Bayern. 100%. Met minder moet hij geen genoegen nemen.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51845
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » do okt 03, 2019 8:21 am

Lionel schreef:De man gaat volgend jaar naar het niveau Real Madrid, Barca, City, Bayern. 100%. Met minder moet hij geen genoegen nemen.
180 graden gedraaid, die Rishi... :aai.gif:

Lionel
Berichten: 47301
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » do okt 03, 2019 8:46 am

0-3 winnen in Mestalla is, hoe slecht ik het de eerste helft ook vond staan, gewoon een uitstekend resultaat. En het spel is daarbij bij vlagen genieten.

Ik zeg het ook omdat er coaches bij Barca en Madrid zitten die er weinig van kunnen. Valverde had ik best hoog zitten maar of hij bakt er weinig van of van hogerhand lopen ze te kloten (denk overigens het laatste).

Ik vind niet alles aan EtH fantastisch, vind nog steeds, en dat zag je gisteren ook weer, dat er veel mankeert aan de veldbezetting, maar hij moet alleen weg voor de absolute top. Net als Ziyech overigens. Wat een geweldenaar!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Erik ten Hag

Bericht door Nihad » do okt 03, 2019 10:11 am

Oeps, verkeerde topic. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Nihad op do okt 03, 2019 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Alexander » do okt 03, 2019 10:14 am

Ajax had in de eerste minuut natuurlijk ook al een grote kans. Begonnen ijzersterk aan de wedstrijd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » do okt 03, 2019 10:28 am

wimpey schreef:
180 graden gedraaid, die Rishi... :aai.gif:
Een pure opportunist en windvaan die Rishi.
2 maanden terug kreeg Ten Hag voor zijn prestaties in de Eredivisie nog een mager zesje. Na de 2-2 bij Vitesse wsch nog een lager cijfer.

Lionel schreef:De man gaat volgend jaar naar het niveau Real Madrid, Barca, City, Bayern. 100%. Met minder moet hij geen genoegen nemen.
Ten Hag moet maximaal inzetten en alleen genoegen nemen met de beste club die het allerbeste voetbal speelt.
Ajax dus.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » do okt 03, 2019 10:30 am

Alexander schreef:Ajax had in de eerste minuut natuurlijk ook al een grote kans. Begonnen ijzersterk aan de wedstrijd.
Ajax heeft zonder overdrijven een aanval die in de wereld geen gelijke kent (waar is IH nu om dit belachelijk te maken??)

Elke keer dat Ajax de bal 3, 4 keer naar voren past, ook als de tegenstander zich ingraaft.... Juist vooral als een tegenstander zich massaal terugtrekt.... staat Ajax na een paar korte tikjes opeens zo voor hun doelman.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Duke » do okt 03, 2019 10:37 am

Alexander schreef:Ajax had in de eerste minuut natuurlijk ook al een grote kans.
Volgens mij was dat buitenspel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47301
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » do okt 03, 2019 10:39 am

Cruijff schreef:
wimpey schreef:
180 graden gedraaid, die Rishi... :aai.gif:
Een pure opportunist en windvaan die Rishi.
2 maanden terug kreeg Ten Hag voor zijn prestaties in de Eredivisie nog een mager zesje. Na de 2-2 bij Vitesse wsch nog een lager cijfer.

Lionel schreef:De man gaat volgend jaar naar het niveau Real Madrid, Barca, City, Bayern. 100%. Met minder moet hij geen genoegen nemen.
Ten Hag moet maximaal inzetten en alleen genoegen nemen met de beste club die het allerbeste voetbal speelt.
Ajax dus.
Totaal geen opportunist. Ik vond het alleen gisteren echt indrukwekkend hoe Ajax zich herstelde. Hoewel, en dat geef ik ook nu weer aan, ik blijf vinden dat de problemen tijdens de wedstrijd vooraf al duidelijk waren.

Daarbij zie ik ook voldoende kansen voor hem. Pep of Klopp zal hij niet vervangen. Maar het zou natuurlijk best kunnen dat hij bij een Bayern hoog op het lijstje staat omdat ik niet echt kapot ben van die trainer daar. Valverde heeft bij Barca een vrijwel onmogelijke taak om van al die spelers een goedlopend geheel te maken. Zidane is een matige coach. Kan er weinig van.

Je ziet bij Ajax bepaalde patronen en de ploeg wordt steeds sterker/beter. Dat vind ik knap. Want ik kijk best veel voetbal en zie weinig ploegen die zo presteren als Ajax. En dan is er voldoende ruimte voor verbetering! Te beginnen om ervoor te zorgen dat Alvarez niet zo komt te zwemmen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Erik ten Hag

Bericht door Nihad » do okt 03, 2019 10:48 am

Als je kijkt naar wat Ajax aan trainers heeft gehad sinds van Gaal, wat ze hebben gepresteerd maar bovenal hoe Ajax speelde, dan kan je niet anders tot de conclusie komen dat Ten Hag een trainer is van wereldformaat. De beste trainer die we in 25 jaar tijd hebben gehad.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

D_skilled
Berichten: 7293
Lid geworden op: do dec 20, 2007 5:42 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door D_skilled » do okt 03, 2019 11:22 am


Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door peter » do okt 03, 2019 12:09 pm

Ja het is echt bijzonder wat die man presteert.

Je weet dus nu ook al dat als het wat minder wordt er heel veel kritiek komt. Die lui van de Telegraaf weten het zelfs te presteren om in de huidige situatie kritiek te leveren. Waarbij Been jr. aan geeft dat 'je altijd kritisch moet blijven'. Je kan op je klompen aanvoelen dat een eventuele tweede plek of een mindere Europese campagne gaat leiden tot een shitstorm vanuit The Old Boys en de Telegraaf.

wimpey
Berichten: 51845
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » do okt 03, 2019 12:30 pm

Peter schreef:Ja het is echt bijzonder wat die man presteert.

Je weet dus nu ook al dat als het wat minder wordt er heel veel kritiek komt. Die lui van de Telegraaf weten het zelfs te presteren om in de huidige situatie kritiek te leveren. Waarbij Been jr. aan geeft dat 'je altijd kritisch moet blijven'. Je kan op je klompen aanvoelen dat een eventuele tweede plek of een mindere Europese campagne gaat leiden tot een shitstorm vanuit The Old Boys en de Telegraaf.
Die Been heult met de vijand van de bruine krant. Idioot.

Overmars kan alvast anticiperen op een opvolger voor Ten Hag. Die man is wereldtop in z'n vak. Baffa werd zoek gespeeld door Inter, dat x dikke kansen niet afmaakte. Zidane krijgt Madrid niet meer aan de praat. Bij de Duitse top zal ie op de shortlist staan. Wat mij betreft gaat Overmars met do€ko€ strooien om contract EtH open te breken. Voor je het weet heb je weer een Bassie, Blind, Wouters of Keizer aan het roer...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » do okt 03, 2019 12:39 pm

En dan zul je zien dat de bruine krant in alle talen zwijgt. Hebben ze ooit kritiek gehad op Keizer of op De Boer? Net als het parool, dat eindeloos inhakte op Jonk, om daarna de middelmatigheid onder zijn opvolger stil te zwijgen.

Dat gezegd hebbende: het is de directie die Ten Hag in het zadel moet houden. Wat de Telegraaf schrijft zou niet uit moeten maken.

Heeft Derksen zich al uitgesproken? ‘We moeten nu niet net doen alsof Valencia zo’n wereldteam is’. Je hoort het hem zo zeggen.

Lionel
Berichten: 47301
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » do okt 03, 2019 12:44 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Ja het is echt bijzonder wat die man presteert.

Je weet dus nu ook al dat als het wat minder wordt er heel veel kritiek komt. Die lui van de Telegraaf weten het zelfs te presteren om in de huidige situatie kritiek te leveren. Waarbij Been jr. aan geeft dat 'je altijd kritisch moet blijven'. Je kan op je klompen aanvoelen dat een eventuele tweede plek of een mindere Europese campagne gaat leiden tot een shitstorm vanuit The Old Boys en de Telegraaf.
Die Been heult met de vijand van de bruine krant. Idioot.

Overmars kan alvast anticiperen op een opvolger voor Ten Hag. Die man is wereldtop in z'n vak. Baffa werd zoek gespeeld door Inter, dat x dikke kansen niet afmaakte. Zidane krijgt Madrid niet meer aan de praat. Bij de Duitse top zal ie op de shortlist staan. Wat mij betreft gaat Overmars met do€ko€ strooien om contract EtH open te breken. Voor je het weet heb je weer een Bassie, Blind, Wouters of Keizer aan het roer...
Hoezo kijk je naar Barca-Inter? In de samenvatting zag ik overigens geen x dikke kansen voor Inter. Wel mooie goals van Suarez. Maar daar klopt niks van de opstelling. 0 diepgang. 0 lopers.

Is het contract al opgewaardeerd? Dat zou wel een mooi statement zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Gaizka1985 » do okt 03, 2019 12:49 pm

wimpey schreef:
Peter schreef:Ja het is echt bijzonder wat die man presteert.

Je weet dus nu ook al dat als het wat minder wordt er heel veel kritiek komt. Die lui van de Telegraaf weten het zelfs te presteren om in de huidige situatie kritiek te leveren. Waarbij Been jr. aan geeft dat 'je altijd kritisch moet blijven'. Je kan op je klompen aanvoelen dat een eventuele tweede plek of een mindere Europese campagne gaat leiden tot een shitstorm vanuit The Old Boys en de Telegraaf.
Die Been heult met de vijand van de bruine krant. Idioot.

Overmars kan alvast anticiperen op een opvolger voor Ten Hag. Die man is wereldtop in z'n vak. Baffa werd zoek gespeeld door Inter, dat x dikke kansen niet afmaakte. Zidane krijgt Madrid niet meer aan de praat. Bij de Duitse top zal ie op de shortlist staan. Wat mij betreft gaat Overmars met do€ko€ strooien om contract EtH open te breken. Voor je het weet heb je weer een Bassie, Blind, Wouters of Keizer aan het roer...
Helemaal mee eens, zou niet weten wie hem op moet volgen (alleen Bosz zou acceptabel zijn)

Maar Overmars gaat het sowieso druk krijgen, het is een wonder dat 8 jongens zijn gebleven na vorig jaar, ik neem aan dat er komende zomer minimaal 5 weg gaan: Onana, Tagliafico, van de Beek, Ziyech (nu toch wel een keer? :drecul.gif: , Neres.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » do okt 03, 2019 12:54 pm

Plus er is nog wat achterstallig onderhoud. De Ligt is nog niet vervangen, en je kunt je afvragen of De Jong dat wel is.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Alexander » do okt 03, 2019 12:58 pm

Was heel sceptisch, maar je kan niet anders dan enorm onder de indruk zijn. Die man presteert. Waanzinnig knap en enorme bewondering voor.

Hij zou natuurlijk wel geholpen kunnen worden door betere talenten van onderuit. Er kloppen de afgelopen 12 maanden net iets te weinig talenten echt op de deur. Hopelijk pakt Gravenbergh het op, die zou volgens mij perfect in zijn speelwijze passen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » do okt 03, 2019 6:59 pm

De Telegraaf begint Ajax nu op te voeren als favoriet voor CL winst. Kunnen ze Ten Hag straks afmaken als Ajax de finale niet haalt.

wimpey
Berichten: 51845
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » do okt 03, 2019 7:40 pm

Jöhnk schreef:De Telegraaf begint Ajax nu op te voeren als favoriet voor CL winst. Kunnen ze Ten Hag straks afmaken als Ajax de finale niet haalt.
Losers.

Gelezen wat Bassie zei over de 0-3? Superinteressante goal! :biggrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » do okt 03, 2019 8:08 pm

wimpey schreef: Gelezen wat Bassie zei over de 0-3? Superinteressante goal! :biggrin.gif:
Marco 'interessant' van Basten. :smallgrin.gif:

Ten Hag heeft van de 28 Europese wedstrijden er slechts 3 verloren. Tegen Zenit (met Utrecht) en tegen Real Madrid en de Spurs. Die nederlaag tegen Zenit St. Petersburg was van die 3 misschien nog wel het meest onterecht. FC Utrecht speelde Zenit toen bij vlagen echt helemaal weg.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Duke » do okt 03, 2019 8:25 pm

Ik vraag me werkelijk af hoe Ten Hag het bij een echte topclub doet. Eigenlijk zie ik alleen Bayern maar als serieuze optie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » do okt 03, 2019 9:16 pm

Duke schreef:Ik vraag me werkelijk af hoe Ten Hag het bij een echte topclub doet. Eigenlijk zie ik alleen Bayern maar als serieuze optie.
Wat is de definitie van 'echte topclub' ?
Waarom zouden Manchester United, Arsenal en Inter meer topclub zijn dan Ajax? :confused.gif:

De Dominee
Berichten: 5877
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Erik ten Hag

Bericht door De Dominee » vr okt 04, 2019 10:26 am

Alexander schreef:Was heel sceptisch, maar je kan niet anders dan enorm onder de indruk zijn. Die man presteert. Waanzinnig knap en enorme bewondering voor.

Hij zou natuurlijk wel geholpen kunnen worden door betere talenten van onderuit. Er kloppen de afgelopen 12 maanden net iets te weinig talenten echt op de deur. Hopelijk pakt Gravenbergh het op, die zou volgens mij perfect in zijn speelwijze passen.
Eens voor wat betreft Gravenberch, maar ik zou graag zien dat hij eerst verlengt alvorens we hem belangrijk gaan maken.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51845
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » vr okt 04, 2019 2:57 pm

Ze hebben weer wat gevonden c.q. verzonnen om vooruit te kunnen en uit te kunnen melken. Teneur: 'succesvol, omdat de spelers ingrepen'...
'Opmerkelijke beslissing Ten Hag op verzoek van de spelers'

4 Oktober 2019 07:00
Eigenlijk was het dit seizoen de bedoeling dat Ajax met een verdedigingscentrum bestaande uit Edson Álvarez en Lisandro Martínez zou gaan spelen. Het is echter anders gelopen en juist Daley Blind en Joël Veltman vormen het hart van de Amsterdamse defensie...

De Telegraaf meldt daarover: "Dat Blind en Veltman al niet meer zijn weg te denken uit het verdedigingshart van Erik ten Hags succeselftal is opmerkelijk. Edson Álvarez werd aangetrokken om de vacature die na het vertrek van Matthijs de Ligt ontstond te vervullen en Lisandro Martínez was de beoogde linkercentrale verdediger, omdat Ten Hag met Blind plannen had op het middenveld. Op verzoek van de spelers kwam de trainer daarop terug."

Veltman voelt zich als een vis in het water naast Blind: "We lezen heel goed in wat de spits van de tegenstander en de middenvelders gaan doen. Daardoor halen we heel veel gevaar weg." En de oud-speler van Manchester United voegt daaraan toe: "Tegen grote ploegen hebben we laten zien dat we goed voetbal op de mat kunnen leggen. En soms ook strijd als dat moet. Als het niet loopt, moet je knokken. En ik denk dat we wat dat betreft in het elftal een heel goede mix hebben. Het was even afwachten hoe alles op zijn plaats zou vallen, maar we zijn als team ontzettend snel gegroeid."

Blind vervolgt zijn verhaal: "We kennen elkaar door en door en daardoor is het heerlijk met hem samen te spelen. Het gaat nu goed. Hopelijk kunnen we dat vasthouden."

Plaats reactie