Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » vr dec 22, 2017 5:43 pm

Ik geef de man een kans. Wat maakt het allemaal uit? Als ie niet bevalt, dan nemen we toch gewoon weer een andere? :smallgrin.gif:

Dat gezegd hebbende ben ik blij dat er gekozen is voor iemand extern. Ik kan me anders de bemoeienis van verschillende kampen weer voorstellen (Keje Molenaar *brrrrrrr*).

Tevens heeft hij wel veel ervaring, het is geen geparachuteerde ex-vedette die denkt dat een partijvorm op de training afdoende is. Hij heeft moderne ideeën. Wat dat betreft mag ik Overmars wel, die is niet bang om verder dan Ajax te kijken.

Mochten Ajax, Ten Hag en Utrecht eruit komen: succes Erik!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cluijffert » vr dec 22, 2017 5:49 pm

Uit nieuwsgierigheid, maar zijn er hier die liever vd Brom hadden gezien?
Qua ervaring en achtergrond zou dat ook geen onlogische gedachte zijn namelijk.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » vr dec 22, 2017 5:54 pm

Cluijffert schreef:Uit nieuwsgierigheid, maar zijn er hier die liever vd Brom hadden gezien?
Qua ervaring en achtergrond zou dat ook geen onlogische gedachte zijn namelijk.
Ik vind die VD Brom echt een vreemde vogel. Liever niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40923
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » vr dec 22, 2017 5:54 pm

Ik kan 'm eerlijk gezegd niet goed beoordelen. Utrecht zie ik nooit spelen. Alleen tegen Ajax maar dat is geen graadmeter want dan lopen ze sowieso wel het vuur uit hun sloffen.

Puur gevoelsmatig ben ik niet enthousiast. Net als Keizer komt Ten Hag op mij over als iemand die kwa uitstraling en presentatie niet bij Ajax past. Verder heeft ook hij weinig ervaring als hoofdtrainer. Nu is dat geen vereiste maar het helpt natuurlijk wel. De prestaties van Utrecht zijn, als ik naar de resultaten kijk, misschien prima maar toch ook zeker niet buitengewoon goed.

Mocht hij het inderdaad worden zal hij weinig krediet hebben. Er is één prijs om voor te spelen en die zal hij moeten winnen ook. Zijn begin zou overigens gelijk heel beladen zijn. Eerst in eigen huis de klassieker en daarna gelijk Utrecht uit. Als hij nou ook nog Labyad mee zou nemen (die onlangs liet vallen dat hij naar een topclub in NL zou kunnen) dan zijn de rapen daar wel serieus gaar!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Arthur » vr dec 22, 2017 7:18 pm

Cluijffert schreef:Uit nieuwsgierigheid, maar zijn er hier die liever vd Brom hadden gezien?
Qua ervaring en achtergrond zou dat ook geen onlogische gedachte zijn namelijk.
Nee, na dat akkefietje bij Den Haag heeft hij voor mij afgedaan. Ik vind het sowieso niks om zo'n stresskip voor de groep te hebben.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Arthur » vr dec 22, 2017 7:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Bloody hell. Hoe verzinnen ze het. De vierde trainer in anderhalf jaar tijd wordt de coach van Utrecht? We beginnen alle ingrediënten van een trainerskerkhof bij elkaar te krijgen....
Dat is niet echt een eerlijke weergave van de werkelijkheid. De Boer en Bosz zijn in principe gewoon door de voordeur vertrokken en Ten Hag is er nog niet eens. Dus er is welgeteld 1 trainer ontslagen in die periode. Dat noem ik niet echt een trainerskerkhof.

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » vr dec 22, 2017 7:27 pm

Ik heb geleerd niet te veel op mijn gevoel af te gaan. Dat leidt tot niets.

Heeft een trainer tactisch inzicht? Kan hij met spelers omgaan? Hoeveel ervaring heeft hij en op welk niveau? Hoe stressbestendig is hij? Wat kunnen we zeggen over zijn presentatie, komt hij sterk over, past hij bij Ajax? Heeft hij tact, maar ook zoveel ruggengraat dat hij geen speelbal wordt van al die groepjes binnen Ajax? Hoe staat hij erop bij de pers? Is hij integer, dat wil zeggen: heeft hij geen belangen buiten Ajax/lijntjes met zaakwaarnemers?

Als een trainer op een van deze punten slecht scoort, heb je een probleem.

In dit geval kan ik bepaalde vragen niet beantwoorden, dus ik heb ook geen idee of het gaat werken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40923
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » vr dec 22, 2017 9:07 pm

Yopii schreef:Ik heb geleerd niet te veel op mijn gevoel af te gaan. Dat leidt tot niets.
Als hij de nieuwe trainer is ga ik hem zeker een eerlijke kans geven.

Wat gevoel betreft. De eerste indruk die iemand wekt is voor mij wel belangrijk. Ik heb het al eerder aangehaald maar neem het verschil tussen Bosz en Keizer. De één legt rustig en weloverwogen zijn visie uit terwijl de ander angstig om zich heen keek en stond te stamelen. Spelers zien dat ook. Zelfs al ben je een geweldig tactisch brein dan kom je daar nog niet mee weg want dan neemt de groep je niet serieus.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » za dec 23, 2017 3:39 pm

Dat heeft dus met zijn presentatie te maken. Een trainer moet rustig en zelfverzekerd overkomen en zijn twijfels voor zich houden.

Ach, er speelt zoveel mee. Co Adriaanse beweerde ooit dat heel wat trainers uit de (toenmalige) eerste divisie of uit de top van het amateurvoetbal geschikt waren om bij een grote club te werken. Dat hij daar ongelijk in had, heeft dit experiment met Keizer bewezen. (En het experiment met hem destijds. :smallgrin.gif: ) Maar een enkeling heeft álle kwaliteiten die gevraagd worden in de top. Terwijl er talloze trainers zijn die uit de voeten kunnen bij Telstar of Cambuur.

Het is de druk, stupid. :biggrin.gif: Daarbij, spelers in de absolute top zijn hyena's. Ze verslinden een trainer die niet levert met huid en haar.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Arthur » za dec 23, 2017 5:44 pm

Ik vind niet dat dat laatste is gebeurd bij Keizer. Er werd steeds hard gewerkt in het veld, er was zeker geen muiterij te zien.

Yopii
Berichten: 18351
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » za dec 23, 2017 5:54 pm

Hard gewerkt? Mwah... Voor Bosz liepen ze iets harder.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » za dec 23, 2017 7:05 pm

Ten Hag gaat in interviews erg verkrampt om met de situatie vwb Ajax. Slecht voorteken. Lach het weg! Een beetje ontspanning en humor heeft ie in z'n nieuwe baan hard nodig!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40923
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » za dec 23, 2017 9:08 pm

Als trainer durf ik 'm niet te beoordelen want ik zie zijn teams nooit spelen. Maar als persoonlijkheid denk ik dat hij het lastig gaat krijgen als trainer van Ajax.
Nil volentibus arduum

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » za dec 23, 2017 9:16 pm

niks van de wedstrijd gezien maar het zal taktisch ee topprestatie zijn geweest tegen NAC

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door peter » za dec 23, 2017 9:20 pm

Utrecht kan toch gewoon prima verliezen bij NAC? Of moeten we van Ten Hag verwachten dat hij met dit materiaal meedoet om de titel?

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » za dec 23, 2017 10:04 pm

wimpey schreef:Ten Hag gaat in interviews erg verkrampt om met de situatie vwb Ajax. Slecht voorteken. Lach het weg! Een beetje ontspanning en humor heeft ie in z'n nieuwe baan hard nodig!
Is geen trainer voor Ajax. Geen flair. Waardeloos accent. Niet geschikt voor de camera. Misschien een hele goede assistent hoor. Maar zo iemand als trainer van onze slangenkuil?
IK GELOOF!!!!!!

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » za dec 23, 2017 10:59 pm

Peter schreef:Utrecht kan toch gewoon prima verliezen bij NAC? Of moeten we van Ten Hag verwachten dat hij met dit materiaal meedoet om de titel?
in dat geval had Keizer ook niet ontslagen hoeven worsen. ajax kan best verliezen van twente

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » za dec 23, 2017 11:05 pm

Hoe zielig dat gezeur over de man's accent. :excited.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door peter » za dec 23, 2017 11:06 pm

Uh nee. Ajax moet winnen van de nummer 16 van de Ere. Ajax moet altijd winnen in de Eredivisie en Beker. En moet ook overwinteren in Europa. Een wereld van verschil met Utrecht. Daar mag alles en kan alles. Vorig jaar vierde en nu zesde. Dat zijn gewoon prima resultaten voor Utrecht.

columbus
Berichten: 5344
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door columbus » za dec 23, 2017 11:11 pm

InnerHarbour schreef:Hoe zielig dat gezeur over de man's accent. :excited.gif:
Precies... En dan roepen om een buitenlandse trainer. Met dat Amsterdamse accentje van Keizer heeft hij Ajax ook geen steek verder gebracht. Het gaat erom wat er op het veld gedaan wordt, al staat hij in klingon te coachen.

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » zo dec 24, 2017 12:12 am

Peter schreef:Uh nee. Ajax moet winnen van de nummer 16 van de Ere. Ajax moet altijd winnen in de Eredivisie en Beker. En moet ook overwinteren in Europa. Een wereld van verschil met Utrecht. Daar mag alles en kan alles. Vorig jaar vierde en nu zesde. Dat zijn gewoon prima resultaten voor Utrecht.
hoe kom je er nou bij dat Ajax moet overwinteren in Europa... das allemaal gelul van 10 jaar geleden...
ajax mag blij zijn als ze uberhaubt europees mogen ballen... meer dan een simpel eredivusieclubje is het niet...

dat ze ieder jaar kampioen moeten worden... nee hoor... voor het supportersgevoel moet dat...

daarom snap ik de keus voor ten Hag ook niet. die gaat ze ook geen kampioen maken

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » zo dec 24, 2017 12:29 am

InnerHarbour schreef:Hoe zielig dat gezeur over de man's accent. :excited.gif:
Het is zijn hele presentatie. Net zoals die van Keizer ook niet best. Die keek tijdens een interview alsof hij ieder moment ontvoerd kon worden.

Bosz, die is tenminste zelfverzekerd. Of een Van Gaal vandaag. Ik hoef hem niet terug hoor. Maar die man staat achter zijn woorden.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » zo dec 24, 2017 2:30 pm

Gisteren las ik 'hoog in de concentratie', vandaag 'totale mens principe' van Ten Hag. Met dat soort humbug word je bij Ajax om je oren geslagen.

Als trainer/coach heb ik er wel fiducie in. De man is geen hobbyist of omhooggevallen ex topper die zich verveelt op de golfbaan. Maar z'n presentatie moet anders. Geef de pers niks, lach kritiek weg. Ik zie een beetje een cross-over tussen de onhandige provinciaal Fled Lutten en het egomaniacale alpha dier LVG. De pers gaat m zoeken en vinden.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Giacomo Puccini » zo dec 24, 2017 2:44 pm

Daarom moete ze voor Peter Bosz gaan, Ajax is hem op het lijf geschreven.

Ajax lijkt me te hoog gegrepen voor Ten Hag, dit is Marcel Keizer all over again. Heeft het niveau niet en niet de uitstraling voor een topclub.
Ajax!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mano » zo dec 24, 2017 3:19 pm

Grijze muis! Heeft hij Utrecht echt zoveel beter laten spelen?


Ajax en grijze muizen, dat werkt niet.

Seizoen was al weggegooid, gebruik deze tijd om een klasbak binnen te halen.
Ajax shopt weer bij de Lidl
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie