Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door LucaS » zo dec 15, 2019 3:59 pm

Nee
I think I lost my fucking headache

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Historicus » zo dec 15, 2019 7:00 pm

LucaS schreef:Laat Jonk het maar doen
Hoe doet Jonk het eigenlijk met FC Volendam?

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Historicus » zo dec 15, 2019 7:07 pm

FC Volendam staat knap vierde en is al eens periodekampioen geweest.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mano » ma dec 16, 2019 12:53 pm

Arne Slot? Of is dat te opportunistisch na een half seizoen :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » ma dec 16, 2019 4:08 pm

Lijkt me wel. Eerst maar eens afwachten hoe Slot het gaat doen op het moment dat AZ in een mindere fase zit.

PSV zoekt nu trouwens ook een trainer...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » ma dec 16, 2019 4:19 pm

Arne Slot ?.Kom op zeg ..

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Erik ten Hag

Bericht door Trab » ma dec 16, 2019 8:17 pm

Van Bommel! :ajaxsmiley.gif:

Historicus
Berichten: 3350
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Historicus » ma dec 16, 2019 10:18 pm

Tot wanneer loopt Ten Hags contract, eigenlijk?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Ajaciedjuh » di dec 17, 2019 7:49 am

Historicus schreef:Tot wanneer loopt Ten Hags contract, eigenlijk?
Als historicus zou ik zeggen google ff ;-)

https://www.ajax.nl/streams/actueel/aja ... en-hag.htm 2022 dus.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Gezond verstand » wo dec 18, 2019 4:37 am

Mano schreef:Arne Slot? Of is dat te opportunistisch na een half seizoen :hypocrite.gif:
ja, dat is te opportunistisch.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mr. Ajax » vr dec 20, 2019 4:32 pm

Bij Willem 2 thuis had ik het gevoel dat het een incident was en dat alles nog onder controle was. Maar bij Valencia schrok ik pas echt, want Ten Hag zakte door het ondergrens, vind ik. Beginnen met Alvarez terwijl je weet dat je dan onmogelijk aan voetballen toe komt. In de rust haalt hij hem eruit om diezelfde reden. Waarom er dan toch in godsnaam mee beginnen? Het inbrengen van Huntelaar en Siem... Zo'n gebrek aan inventiviteit was ik niet van Ten Hag gewend.

Vervolgens kloten we door met Huntelaar in de spits, een middenveld van Alvarez - Marin (what the actual fuck?!) en tegen Telstar mag Huntelaar weer 90 minuten opdraven terwijl je Traore op de bank hebt zitten en je ploeg al drie wedstrijden op rij verloren heeft door o.a. een gebrek aan snelheid en diepgang.

Ten Hag is inmiddels ook een beetje 'voetbal-moe' denk ik. Die is ook toe aan vakantie. Hopen dat hij fris terugkomt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door zeux » za dec 21, 2019 11:52 am

Mano schreef:en wie is 1ste keus bij ons als EtH weggaat :confused.gif:

Dat moment komt er nl. spoedig aan. Ik vermoed aankomende zomer al.
Schreuder! :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » za dec 28, 2019 10:22 am

Is volgens Overmars ook volgend seizoen trainer van Ajax: https://www.ajaxshowtime.com/article/ho ... -niet-gaan

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » za dec 28, 2019 10:40 am

Dat lijkt me een uitstekend plan. Er zitten nog elementen in het spel van zijn elftal waar hij aan moet werken. Maar over het geheel gezien doet hij het natuurlijk ontzettend goed en het is ook een type dat leergierig is en zichzelf wil blijven verbeteren.

Als hij en Overmars er nog even voor kunnen zorgen dat het percentage goede transfers wat omhoog gaat dan staan we er volgend seizoen gewoon weer heel goed voor. Ook wanneer er een aantal spelers zouden vertrekken (wat eerst nog maar eens moet gebeuren).
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » za dec 28, 2019 3:25 pm

Voor wat hoort wat natuurlijk. EtH blijft alleen wanneer ie een Squad krijgt waarmee ie kan knallen. Ajax zal idd qua aankopen beter werk moeten verrichten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » za dec 28, 2019 4:25 pm

De grote vraag is natuurlijk hoeveel er gaan vertrekken. Ik hoop dat het wel beperkt blijft tot pak 'm beet twee basisspelers. Als dat dan Ziyech en Van de Beek zijn gaan we er natuurlijk wel onze handen vol aan hebben om vervangers te halen.

Geld is redelijkerwijs het probleem niet. En gelukkig zijn er dit seizoen met Martinez en Promes ook twee voltreffers te noteren. Het kan dus wel. Interessant is verder de ontwikkeling van een aantal jonge spelers. Het kan soms ineens snel gaan. Wat doen jongens als Schuurs en Gravenberch bijvoorbeeld? Maakt Traore in de tweede seizoenshelft definitief de aansluiting?

De EL campagne zal mede bepalend zijn. Als we daar een succes van kunnen maken blijft het voor spelers en trainer toch echt wel heel aantrekkelijk om bij Ajax te spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » za dec 28, 2019 4:31 pm

Neem toch aan dat ze verschillende vervangende spelers op de korrel hebben, dat er veel gaan of willen vertrekken is niet van van daag of morgen ..

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za dec 28, 2019 11:25 pm

Als we kampioen worden, hebben we naar de huidige selectie en potentiële nieuwe spelers toe in ieder geval reeds in mei 2020 als unique selling point dat we verzekerd zijn van CL-deelname.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » zo dec 29, 2019 11:21 am

Kampioen worden blijft voor mij het allerbelangrijkste ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door peter » ma dec 30, 2019 8:43 am

Twee vertrekkende basisspelers is toch echt een illusie? Ik verwacht vijf vertrekkende basisspelers. Onana, Veltman, Tagliafico, Donny, Ziyech. En bij Neres weet je het ook gewoon niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40869
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » ma dec 30, 2019 10:29 am

Dat dachten veel mensen eind vorig seizoen ook. Toen viel het best mee.

Misschien gaat het deze keer anders maar ik heb wel de hoop dat Ajax het opnieuw kan beperken. Zo slecht is het totaalplaatje hier niet. Spelen om de titel, Ajax is beter gaan betalen, bij een kampioenschap volgend jaar weer CL, spelen in een elftal dat als het loop echt heel aantrekkelijk voetbal speelt.

De EL campagne kan veel invloed hebben. Als we ver komen is dat aantrekkelijk voor spelers. Tegelijkertijd is de eindfase van dat toernooi ook weer een etalage.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » ma dec 30, 2019 10:58 am

Peter schreef:Twee vertrekkende basisspelers is toch echt een illusie? Ik verwacht vijf vertrekkende basisspelers. Onana, Veltman, Tagliafico, Donny, Ziyech. En bij Neres weet je het ook gewoon niet.
Lijkt mij ook.

Al zou ik ook niet verbaasd opkijken als ze allemaal blijven. Ik denk namelijk niet dat een Everton kans van slagen heeft bij de spelers hierboven genoemd. Hooguit een Veltman.

Top 3 in Spanje, top 2 in Duitsland, top 6 in Engeland, top 1 in Frankrijk en de top 1 in Italie heeft het geld en de aantrekkingskracht om spelers van ons te kopen.

Een Napoli gaat geen 40 miljoen neerleggen voor Nico.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door zeux » ma dec 30, 2019 11:21 am

Peter schreef:Twee vertrekkende basisspelers is toch echt een illusie? Ik verwacht vijf vertrekkende basisspelers. Onana, Veltman, Tagliafico, Donny, Ziyech. En bij Neres weet je het ook gewoon niet.
Neres is een journeyman, die zie ik wel gaan. Onana zal zeker in de belangstelling staan (en wat een verlies zal dat zijn!). Beek zal willen, maar die zie ik niet slagen in het buitenland. Teveel een speler van momenten, vind ik, en daarmee red je het niet bij de absolute topclubs. Die gaat geld pakken, maar eindigt in het voetbalmoeras van de (lucratieve) b-clubs, al dan niet in verre oren. Blijft hij bij Ajax dan zal hij vast minder geld pakken, maar wel voetballend meer aan zijn trekken komen. Maar ja, het eerste (geld) telt. Veltman lijkt mij al helemaal niet klaar voor buitenland. Misschien een Championship-team. Maar of hij in dat hotseknots-voetbal mee kan komen... Nico weet ik niet. Die zal vast een keer verder willen kijken.

Mijn zorg ligt vooral bij Blind op dit moment. Komt hij terug? En, if so, hoe? Daar heeft Ajax zich natuurlijk niet op kunnen voorbereiden. Zijn rol is ook groter dan louter zijn voetbalkwaliteiten en dat vul je niet zomaar in met een aankoop.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Gezond verstand » ma dec 30, 2019 2:02 pm

Peter schreef:Twee vertrekkende basisspelers is toch echt een illusie? Ik verwacht vijf vertrekkende basisspelers. Onana, Veltman, Tagliafico, Donny, Ziyech. En bij Neres weet je het ook gewoon niet.
Ik denk dat Onana blijft, hij gaf zelf van de week alweer aan dat basisplaatsen bij de top schaars zijn. En dat hij nog genoeg te leren heeft. En ondanks dat ik niet in het anti-Veltman kamp zit denk ik niet dat zijn vertrek een groot probleem zal zijn. Veltman is één van die spelers die prima te vervangen is, zelfs nog wel voor iets beters (die we wellicht zelfs al in huis hebben).
zeux schreef: Veltman lijkt mij al helemaal niet klaar voor buitenland. Misschien een Championship-team. Maar of hij in dat hotseknots-voetbal mee kan komen...
En nu onderschat je Veltman schromelijk. Dat hij niet mee kan komen in het houseknots voetbal van de championship, daar zou je gelijk in kunnen hebben. Maar daar zouden spelers als Promes, Tadic, Ziyech en Neres het ook moeilijk hebben (nee, ik vergelijk Veltman nu niet met dat soort spelers). Maar zet Veltman bij een aardig voetballend team neer in de middenmoot of subtop van Spanje, Italie of Duitsland en hij gaat prima meekunnen.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » ma dec 30, 2019 2:18 pm

Inderdaad.

Denk dat Neres of Ziyech ook geen potten zullen breken in de Championship.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie