Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Erik ten Hag

Bericht door Sandro » ma dec 25, 2017 8:39 am

"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ten Hag - De nieuwe trainer

Bericht door Gezond verstand » ma dec 25, 2017 12:26 pm

Yopii schreef:
Alexander schreef:Ten Hag is in niks een Ajax trainer. Ik ben bang dat je het dan verschrikkelijk moeilijk gaat krijgen in Amsterdam.
Ach, Bosz was een kakkerlak. Kortom, die vooroordelen zeggen me niets.
Bosz was een kakkerlak maar wel met een bewezen trackrecord van aanvallend, verzorgd voetbal met hoge pressing. En dat laatste mist bij Ten Hag.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Gezond verstand » ma dec 25, 2017 12:32 pm

Yopii schreef:Dat heeft dus met zijn presentatie te maken. Een trainer moet rustig en zelfverzekerd overkomen en zijn twijfels voor zich houden.

Ach, er speelt zoveel mee. Co Adriaanse beweerde ooit dat heel wat trainers uit de (toenmalige) eerste divisie of uit de top van het amateurvoetbal geschikt waren om bij een grote club te werken. Dat hij daar ongelijk in had, heeft dit experiment met Keizer bewezen. (En het experiment met hem destijds. :smallgrin.gif: ) Maar een enkeling heeft álle kwaliteiten die gevraagd worden in de top. Terwijl er talloze trainers zijn die uit de voeten kunnen bij Telstar of Cambuur.

Het is de druk, stupid. :biggrin.gif: Daarbij, spelers in de absolute top zijn hyena's. Ze verslinden een trainer die niet levert met huid en haar.
Dus omdat 1 trainer ontslagen wordt, ondanks dat hij het team aardig op de rit had gekregen, heeft Adriaanse ongelijk? Dan heb jij ongelijk over die talloze trainers want toptrainer Rijkaard is met Sparta gedegradeerd.

Beetje kortzichtig niet?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » ma dec 25, 2017 12:34 pm

Bosz is toch ook gewoon net op tijd begonnen met resultaten te halen? Hij had het geluk dat het publiek wel klaar was met het voetbal dat het de laatste seizoenen had gezien en het daarom relatief rustig bleef tijdens de slechte start. Maar de ommekeer na die bekerwedstrijd tegen Willem II had niet veel later moeten komen.

Als Ten Hag straks trainer van Ajax is zal hij weinig krediet hebben. Na de winterstop gelijk Feyenoord thuis en Utrecht uit. Die moeten allebei worden gewonnen. Lukt dat niet heeft hij gelijk een probleem. Geen enkele binding met Ajax, geen sterke presentatie die past bij een topclub. Ik wens 'm veel sterkte toe.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma dec 25, 2017 1:00 pm

Het is voor mij in ieder geval duidelijk dat Overmars en Sar een fetisj hebben voor kale trainers.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » ma dec 25, 2017 1:06 pm

Ja, dat begint wel op te vallen. :smallgrin.gif:

Mocht het met Ten Hag niet lukken zal Advocaat wel komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Gezond verstand » ma dec 25, 2017 1:09 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Het is voor mij in ieder geval duidelijk dat Overmars en Sar een fetisj hebben voor kale trainers.
Sar dan, want Overmars wilde de kale Keizer niet, die wilde Laudrup. En die is niet kaal toch?
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » ma dec 25, 2017 1:16 pm

Marillion schreef:Als Ten Hag straks trainer van Ajax is zal hij weinig krediet hebben. Na de winterstop gelijk Feyenoord thuis en Utrecht uit. Die moeten allebei worden gewonnen. Lukt dat niet heeft hij gelijk een probleem. Geen enkele binding met Ajax, geen sterke presentatie die past bij een topclub. Ik wens 'm veel sterkte toe.
Als deze man een logische opstelling maakt met een mix van jong en ervaren spelers zie ik niet in waarom Ajax niet thuis van Feyenoord kan winnen. Het thuisvoordeel en op veel plaatsen een betere speler tegen extra inzet en haat. Utrecht uit mag eigenlijk met Ten Hag ook niet zo'n probleem zijn, de man kent alle ins en outs, zwakke plekken van de tegenstander en moet Ajax optimaal kunnen prepareren.

Nee mijns inzien is dit geen moeilijke start voor Ten Hag maar exact die juiste.
YNWA

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Javiskamp » ma dec 25, 2017 1:16 pm

Gerucht gaat dat van Halst ook in de belangstelling staat om de directie aan te vullen

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » ma dec 25, 2017 1:21 pm

InnerHarbour schreef:
Marillion schreef:Als Ten Hag straks trainer van Ajax is zal hij weinig krediet hebben. Na de winterstop gelijk Feyenoord thuis en Utrecht uit. Die moeten allebei worden gewonnen. Lukt dat niet heeft hij gelijk een probleem. Geen enkele binding met Ajax, geen sterke presentatie die past bij een topclub. Ik wens 'm veel sterkte toe.
Als deze man een logische opstelling maakt met een mix van jong en ervaren spelers zie ik niet in waarom Ajax niet thuis van Feyenoord kan winnen. Het thuisvoordeel en op veel plaatsen een betere speler tegen extra inzet en haat. Utrecht uit mag eigenlijk met Ten Hag ook niet zo'n probleem zijn, de man kent alle ins en outs, zwakke plekken van de tegenstander en moet Ajax optimaal kunnen prepareren.

Nee mijns inzien is dit geen moeilijke start voor Ten Hag maar exact die juiste.
Bij Utrecht uit gaat het natuurlijk met name om de sfeer die daar gaat ontstaan. En aansluitend de vraag of onze kleuterklas daar tegen bestand is.

Maar deze start heeft natuurlijk ook een voordeel. Als hij deze twee wedstrijden inderdaad allebei wint zit hij gelijk in het zadel. Er is wat te winnen in plaats van alleen wat te verliezen. Zeker omdat PSV begint met wedstrijden bij Heracles en Twente uit.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5288
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door columbus » ma dec 25, 2017 1:52 pm

InnerHarbour schreef:
Marillion schreef:Als Ten Hag straks trainer van Ajax is zal hij weinig krediet hebben. Na de winterstop gelijk Feyenoord thuis en Utrecht uit. Die moeten allebei worden gewonnen. Lukt dat niet heeft hij gelijk een probleem. Geen enkele binding met Ajax, geen sterke presentatie die past bij een topclub. Ik wens 'm veel sterkte toe.
Als deze man een logische opstelling maakt met een mix van jong en ervaren spelers zie ik niet in waarom Ajax niet thuis van Feyenoord kan winnen. Het thuisvoordeel en op veel plaatsen een betere speler tegen extra inzet en haat. Utrecht uit mag eigenlijk met Ten Hag ook niet zo'n probleem zijn, de man kent alle ins en outs, zwakke plekken van de tegenstander en moet Ajax optimaal kunnen prepareren.

Nee mijns inzien is dit geen moeilijke start voor Ten Hag maar exact die juiste.
Excact. Maar oh jee, hij praat met een ander accent. Hij zal er wel niet veel van kunnen Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » ma dec 25, 2017 1:56 pm

Marillion schreef:Bosz is toch ook gewoon net op tijd begonnen met resultaten te halen? Hij had het geluk dat het publiek wel klaar was met het voetbal dat het de laatste seizoenen had gezien en het daarom relatief rustig bleef tijdens de slechte start. Maar de ommekeer na die bekerwedstrijd tegen Willem II had niet veel later moeten komen.
En geloof me, had Bosz in diezelfde speelronde via de loting niet Willem II thuis gekregen, maar bijv Feyenoord thuis of Twente uit, dan had hij het gros van de usual suspects gewoon in het elftal laten staan.

En wie weet hoe lang je dan nog onder meer Gudelj als basisspeler had gehad.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Erik ten Hag

Bericht door WP_Legend » ma dec 25, 2017 3:07 pm

Javiskamp schreef:Gerucht gaat dat van Halst ook in de belangstelling staat om de directie aan te vullen
Altijd een zwak voor die vent gehad. Zegt zinnige dingen!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Gezond verstand » ma dec 25, 2017 7:20 pm

Cruijff schreef:
Marillion schreef:Bosz is toch ook gewoon net op tijd begonnen met resultaten te halen? Hij had het geluk dat het publiek wel klaar was met het voetbal dat het de laatste seizoenen had gezien en het daarom relatief rustig bleef tijdens de slechte start. Maar de ommekeer na die bekerwedstrijd tegen Willem II had niet veel later moeten komen.
En geloof me, had Bosz in diezelfde speelronde via de loting niet Willem II thuis gekregen, maar bijv Feyenoord thuis of Twente uit, dan had hij het gros van de usual suspects gewoon in het elftal laten staan.
Feyenoord uit dan, want voor de beker krijg je Feyenoord nooit thuis. Die hebben ondertussen sinds de eeuwwisseling geen bekerwedstrijd meer buiten de eigen Kuip gespeeld.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Cruijff » di dec 26, 2017 9:16 am

Gezond verstand schreef:
Cruijff schreef: En geloof me, had Bosz in diezelfde speelronde via de loting niet Willem II thuis gekregen, maar bijv Feyenoord thuis of Twente uit, dan had hij het gros van de usual suspects gewoon in het elftal laten staan.
Feyenoord uit dan, want voor de beker krijg je Feyenoord nooit thuis. Die hebben ondertussen sinds de eeuwwisseling geen bekerwedstrijd meer buiten de eigen Kuip gespeeld.
Toen we De Boer als trainer hadden (seizoen 2013/2014) lootte en verloor Feyenoord nog een uitwedstrijd tegen ons.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Gezond verstand » di dec 26, 2017 12:13 pm

Cruijff schreef:
Gezond verstand schreef:
Cruijff schreef: En geloof me, had Bosz in diezelfde speelronde via de loting niet Willem II thuis gekregen, maar bijv Feyenoord thuis of Twente uit, dan had hij het gros van de usual suspects gewoon in het elftal laten staan.
Feyenoord uit dan, want voor de beker krijg je Feyenoord nooit thuis. Die hebben ondertussen sinds de eeuwwisseling geen bekerwedstrijd meer buiten de eigen Kuip gespeeld.
Toen we De Boer als trainer hadden (seizoen 2013/2014) lootte en verloor Feyenoord nog een uitwedstrijd tegen ons.
En dat is gelijk hun laatste uitwedstrijd geweest voor de beker. Sindsdien alles thuis.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jinne » di dec 26, 2017 12:36 pm

Vorig jaar Vitesse uit. Gelijk verloren toen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Erik ten Hag

Bericht door Wouter » di dec 26, 2017 4:42 pm

Dat was het seizoen waarin alle nachtmerries van Ramona uit moesten komen. Ik weet ook niet op welke manier zij God heeft getergd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door brigade zuid » wo dec 27, 2017 7:13 pm

Wanneer komt dit rond? Duurt lang vind ik.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Erik ten Hag

Bericht door Sandro » wo dec 27, 2017 7:21 pm

Komt wel rond. Utrecht wil alleen het onderste uit de kan hebben.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door InnerHarbour » wo dec 27, 2017 7:27 pm

Ik las dat die afkoopsom van 700.000 euro alleen voor het eind van het seizoen geldt, nu kunnen ze vragen wat ze willen.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40627
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » wo dec 27, 2017 7:32 pm

Overmars zal met een zuur gezicht nog wel wat uit zijn binnenzak halen want Ten Hag is zijn keuze. Dit gaat echt wel door.

Ajax zal kost wat kost aan het begin van het trainingskamp de nieuwe technische staf willen hebben staan. Want het moet vanaf de eerste wedstrijd gelijk lopen als we kampioen willen spelen. Elk ander resultaat is een teleurstelling.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Duke » wo dec 27, 2017 10:24 pm

Utrecht heeft de opvolger al naar voren geschoven, kwestie van nog een half miljoen, gaat gewoon door.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door brigade zuid » wo dec 27, 2017 10:30 pm

Waarom geef je niet gewoon Dijks en Zeefuik, dan is iedereen tevreden.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Erik ten Hag

Bericht door Sandro » wo dec 27, 2017 11:04 pm

Morgen is het raak.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie