Erik ten Hag

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Erik ten Hag

Bericht door Mano » ma nov 22, 2021 11:16 am

Heb je EtH weleens engels horen praten? :biggrin.gif:

Ik zou voor Duitsland kiezen als ik hem was. Past hem beter
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » ma nov 22, 2021 11:24 am

GangstaRiB schreef:
ma nov 22, 2021 11:15 am
columbus schreef:
zo nov 21, 2021 10:48 pm
GangstaRiB schreef:Ten Hag wordt steeds genoemd bij de grote Europese clubs. Die zijn niet gek, die zien een Ajax machine gebouwd door Ten Hag. Ik denk de enige twijfels die ze hebben is zijn exposure. Media optredens zijn niet zijn ding. Gaan we na Ten Hag weer de dorre tijden tegemoet?
Ten Hag is een trainer die vooral iets op wil bouwen, en dat heeft tijd nodig. Geloof niet dat de Europese top daar op zit te wachten.
Yep.. United zal moeten accepteren dat het 1 seizoen duurt voordat zijn methode echt wordt begrepen. Ze zijn inmiddels al 5 seizoenen aan het rommelen, dus als ze slim zijn geven ze een nieuwe trainer (of dat nu EtH is of niet) die tijd.
Ten Hag kan niet toveren, maar het sloeg toch vrij snel aan bij Ajax? Zijn eerste volledige seizoen was tot nu toe zijn beste. En in tegenstelling tot wat Valentijn beweert was 18-19 vanaf het begin goed. Kijk de beelden van de VCL-campagne nog maar eens terug.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door zeux » ma nov 22, 2021 12:04 pm

Jöhnk schreef:
ma nov 22, 2021 11:24 am
En in tegenstelling tot wat Valentijn beweert was 18-19 vanaf het begin goed. Kijk de beelden van de VCL-campagne nog maar eens terug.
Maar dat kwam door Schreuder!!!! :hypocrite.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jinne » ma nov 22, 2021 12:22 pm

Mano schreef:
ma nov 22, 2021 11:16 am
Heb je EtH weleens engels horen praten? :biggrin.gif:

Ik zou voor Duitsland kiezen als ik hem was. Past hem beter
Al de zuid Europese trainers spreken toch ook geen top Engels?

Daarnaast geen top club om in te stappen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » ma nov 22, 2021 12:35 pm

Het gaat in de eerste plaats om communicatie met de spelers. Daar zie ik geen problemen. Hij is daar best bedreven in, zelfs.

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Erik ten Hag

Bericht door De Dominee » ma nov 22, 2021 12:36 pm

Mano schreef:
ma nov 22, 2021 11:16 am
Heb je EtH weleens engels horen praten? :biggrin.gif:

Ik zou voor Duitsland kiezen als ik hem was. Past hem beter
Precies.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » do dec 02, 2021 12:37 pm

Aangezien Danny Blind prominent aanwezig is bij Ajax, maak ik me wel zorgen dat Fred Grim in beeld komt, mocht EtH vertrekken.

https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... ed-opgelet

We hebben het dan over een oudere trainer die nog niets uitzonderlijks heeft gepresteerd, maar wél de juiste connecties heeft.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » do dec 02, 2021 12:56 pm

Als het Sjonnie Heitinga maar niet wordt.... :blush.gif: We weten meteen hoe laat het is, wanneer iemand "uit de boezem van de club" het mag doen...

Dat EtH blijft, lijkt me net zo kansrijk als dat Antony komend seizoen nog voor Ajax speelt.

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Yopii » do dec 02, 2021 1:08 pm

Fred Grim wil ik ook niet! Totaal geen vertrouwen in. Typisch een trainer van de oudere generatie, terwijl de tijd niet heeft stilgestaan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » do dec 02, 2021 1:15 pm

wimpey schreef:
do dec 02, 2021 12:56 pm
Als het Sjonnie Heitinga maar niet wordt.... :blush.gif: We weten meteen hoe laat het is, wanneer iemand "uit de boezem van de club" het mag doen...

Dat EtH blijft, lijkt me net zo kansrijk als dat Antony komend seizoen nog voor Ajax speelt.
Waar zie jij Antony dan ballen ?.Mocht Slot zich verder ontwikkelen ( en dat verongelijkte achterwege laten ) zal AJAX wel een poging doen als het zo ver is ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » do dec 02, 2021 7:23 pm

Slot zit bij Raiola. En bij Feyenoord; niet iedereen neemt de gegarandeerde bedreigingen bij een overstap voor lief.

Wat Grim betreft: pfff. Die man heeft het al moeilijk genoeg bij Willem II. Dat gaat niet gebeuren, toch??

Mike Verweij pleit voor het duo Heitinga - Schreuder. Please comment. :hypocrite.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » do dec 02, 2021 7:45 pm

Jöhnk schreef:
do dec 02, 2021 7:23 pm
Slot zit bij Raiola. En bij Feyenoord; niet iedereen neemt de gegarandeerde bedreigingen bij een overstap voor lief.

Wat Grim betreft: pfff. Die man heeft het al moeilijk genoeg bij Willem II. Dat gaat niet gebeuren, toch??

Mike Verweij pleit voor het duo Heitinga - Schreuder. Please comment. :hypocrite.gif:
:blackcat.gif: :blackcat.gif: :blackcat.gif: :blackcat.gif: :blackcat.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Zuidema » za dec 04, 2021 9:01 am

Begeerde Erik ten Hag staat open voor buitenlandse uitdaging, maar koestert ook het succes bij Ajax

Johan Inan 04-12-21, 07:30

Aan het eind van het succesjaar 2021 telt Erik ten Hag zijn zegeningen. Maar nog steeds moet Ajax volgens de begeerde coach streven naar meer en naar beter. Op het veld, op de transfermarkt en in de trainerskamer. ,,De Europese top ergeren kan niet met school boys.” Een gesprek in vier delen.

Doorselecteren
,,Hoe vaker je een speler teleurstelt, hoe moeilijker het wordt om hem te bereiken. Ajax zit nu ook in een andere fase dan drie jaar geleden. In mijn beginperiode waren het vooral twaalf of dertien spelers die het moesten doen en de rest kon zich redelijk schikken. Nu moet ik jongens teleurstellen die jaren wel hebben gespeeld. Natuurlijk is Nicolás Tagliafico teleurgesteld, maar hij gaat er voortreffelijk mee om. Hij vraagt me zelfs: ‘hoe kan ik het team helpen?’

,,Met zo’n speler praat je ook in de trant van dat het wellicht verstandiger is om in de zomer te vertrekken en dat de club dan wellicht meedenkt. Wat dat betreft is het heel goed dat we overwinteren in de Champions League. Dat geeft energie aan een ploeg. Toen dat de voorbije jaren niet lukte, moest ik er harder aan trekken. Het passeren van basisspelers, dat zijn in de Europese top heel normale processen. Ook als een elftal goed functioneert, moet je nog beter willen worden. Dat besef moeten wij hebben. We willen de Europese top ergeren en dat kan niet met school boys.”

Transfermarkt
,,Daarom moet je je ook elke transferperiode willen verbeteren. Dat willen wij niet alleen, dat moeten wij. Je onderzoekt dingen en als er mogelijkheden zijn, ga je aanvallen. Ik ben tevreden met deze selectie en ik ben blij als we hiermee de tweede seizoenshelft gaan spelen. Natuurlijk kijken we verder, maar het moet geen aanvulling, maar een echte versterking zijn. Net zoals vorig jaar met Sébastien Haller, die we vanwege de Afrika Cup nu de hele maand januari moeten missen, als we onder andere tegen Utrecht en PSV spelen. Als zich een goede kans zich voordoet, zullen we het niet nalaten.’’

Een stand-in zoals Brian Brobbey (19) was welkom geweest, maar de talentvolle aanvaller koos afgelopen zomer voor een transfervrije overstap naar RB Leipzig. Ten Hag: ,,Als Brobbey bij ons was gebleven, had hij de afgelopen tijd meer gespeeld. Dat was goud voor zijn ontwikkeling geweest. Hij zou de concurrentie aan kunnen gaan met Sébastien. Met zijn doelpunten, doelgerichtheid, snelheid en charisma. Hij heeft een bepaalde bravoure, hij kent onze club en past goed in onze kleedkamer.’’

En Steven Bergwijn? Ten Hag: ,,We onderzoeken alles. We zijn professionals. Ik beloof nooit iemand een basisplaats, maar we willen meedoen in de top 15 of top 20 van Europa. Dan is het noodzakelijk om meer dan elf basisspelers te hebben. Je moet bij ons vechten voor een plek. Wil je plezier in voetballen hebben? Want we spelen op een bepaalde manier. Als je bij ons kunt uitblinken, dan kun je ook persoonlijke doelen bereiken.’’

Eigen toekomst
,,Dat ik hier zit en mijn contract heb verlengd, zegt dat ik hier happy ben. Het zou zomaar kunnen dat ik dat volgend jaar weer doe. Of ik beter ben geworden? Dat mag ik hopen. Dit is een ervaringsvak. Ook een trainer moet elke dag verbeteren. De lat die ik voor mijn spelers neerleg, hanteer ik zelf ook. Ik kijk continu in de spiegel met de vraag: wat ging goed en wat niet? Wat moet beter?

,,Ik heb nu nog beter overzicht over het geheel, want er komen ontzettend veel aspecten op je pad. Ik weet nog beter hoe de hazen lopen en weet als manager processen steeds beter te begeleiden. Ik voel erkenning als ik word gelinkt aan Europese topclubs, maar ik zit bij Ajax en ben niet concreet met andere clubs bezig. Of ik het nu zou kunnen, moeten anderen vooral beoordelen.’’

Ten Hag lacht: ,,Ik zie de koppen al voor me: ‘Ten Hag klaar voor volgende stap’.” Dan serieus: ,,Ik denk zelf wel dat ik daar klaar voor ben. Laat ik het zo zeggen: ik zou die uitdaging graag aangaan, maar ik ben er niet naar op jacht. Als straks blijkt dat die stap nooit komt, zal ik niet zeggen dat mijn trainerscarrière mislukt is. Maar ik denk wel dat ik inmiddels voldoende competenties heb om die uitdaging aan te gaan. Naast je kwaliteiten als trainer ben je vooral manager. Je hebt aanpassingsvermogen nodig, zonder dat je je eigenheid verliest. Je moet je erg inleven in de buitenlandse cultuur. Niet alleen de voetbalcultuur, maar ook de sociaal-emotionele cultuur.”

Titelstrijd en Berghuis
,,Ik had wel verwacht dat Feyenoord ons kon bijbenen zoals ze tot nu toe doen. Dat deden ze vorig jaar ook al. Ik vind dat de technisch directeur van Feyenoord een heel goede selectie heeft samengesteld, voor een goede trainer. Dan krijg je dit. Ook PSV heeft een mooie selectie staan.

,,Ik kijk ernaar uit om over twee weken de degens met Feyenoord te kruisen. Natuurlijk gaat Steven Berghuis mee als daar publiek bij is. Come on, waarom zouden we dat niet doen? Bang? Als zijn veiligheid niet gewaarborgd kan worden (bij zijn oude club, red.), dan moeten we helemaal niet gaan. Er zijn strategieën om je te wapenen tegen vijandigheid, zoals wie die onlangs in Dortmund tegenkwamen. Het gaat erom hoe wij daar als team, en Steven zelf, mee omgaan.

,,Ik denk dat iedereen blij is met hem. Hij heeft het ongelofelijk naar zijn zin, ook vanwege de manier waarop wij voetballen. Ik zie hem groeien en denk dat er nog rek in zit.’’
AD.nl (premium)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Marillion » za dec 04, 2021 10:42 am

Ik ben benieuwd wat hij doet. Denk dat het echt wel klopt dat hij niet zomaar de stap naar het buitenland zal zetten maar dat het plaatje echt moet kloppen. En dat het dus ook zomaar kan zijn dat hij liever bij Ajax blijft.

Hij heeft het hier natuurlijk ook goed. Een goede relatie met de directie die ook achter hem staat als er kritiek is. Een mooie talentvolle groep. Ieder jaar spelen om prijzen te winnen en in principe ben je ook verzekerd van de kans om op een mooi niveau in Europa actief te zijn. Al snap ik ook best dat je op enig moment in een andere omgeving en een andere competitie wil gaan werken.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Jöhnk » di dec 07, 2021 12:35 pm

In het kader van ‘out-of-the-boxdenken’.

https://nos.nl/l/2408537

Interessant profiel. En de resultaten van Sporting in de laatste anderhalf jaar zijn echt heel opmerkelijk.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Andriy Demchenko » di dec 07, 2021 5:57 pm

Jöhnk schreef:
do dec 02, 2021 7:23 pm
Slot zit bij Raiola. En bij Feyenoord; niet iedereen neemt de gegarandeerde bedreigingen bij een overstap voor lief.

Wat Grim betreft: pfff. Die man heeft het al moeilijk genoeg bij Willem II. Dat gaat niet gebeuren, toch??

Mike Verweij pleit voor het duo Heitinga - Schreuder. Please comment. :hypocrite.gif:
Het loont voor je lobby dus wel om naar De T. te lekker [Schreuder] :excited.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Andriy Demchenko » di dec 07, 2021 5:59 pm

Jöhnk schreef:
di dec 07, 2021 12:35 pm
In het kader van ‘out-of-the-boxdenken’.

https://nos.nl/l/2408537

Interessant profiel. En de resultaten van Sporting in de laatste anderhalf jaar zijn echt heel opmerkelijk.
Maarja Sporting betaalde Braga tien miljoen, wat denk je dan dat hij ons zou kosten. :blush.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » wo dec 08, 2021 10:27 am

Hoe gaat het er uit zien na ten Hag.Nieuwe trainer nieuwe wetten en meestal ook speelstijl, terwijl juist de ideeën van ten Hag ontzettend goed bij AJAX passen.Dat is toch wel gebleken !?.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door wimpey » wo dec 08, 2021 10:46 am

999 schreef:
wo dec 08, 2021 10:27 am
Hoe gaat het er uit zien na ten Hag.Nieuwe trainer nieuwe wetten en meestal ook speelstijl, terwijl juist de ideeën van ten Hag ontzettend goed bij AJAX passen.Dat is toch wel gebleken !?.
Tadic neemt het in 2026 van hem over! :smallgrin.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Andriy Demchenko » wo dec 08, 2021 11:14 am

Ik zie Bosz nog wel een keer terugkeren.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » wo dec 08, 2021 11:16 am

wimpey schreef:
wo dec 08, 2021 10:46 am
999 schreef:
wo dec 08, 2021 10:27 am
Hoe gaat het er uit zien na ten Hag.Nieuwe trainer nieuwe wetten en meestal ook speelstijl, terwijl juist de ideeën van ten Hag ontzettend goed bij AJAX passen.Dat is toch wel gebleken !?.
Tadic neemt het in 2026 van hem over! :smallgrin.gif:
Iets met Paard en Ruiter .. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Erik ten Hag

Bericht door Lionel » wo dec 08, 2021 11:16 am

Andriy Demchenko schreef:
di dec 07, 2021 5:59 pm
Jöhnk schreef:
di dec 07, 2021 12:35 pm
In het kader van ‘out-of-the-boxdenken’.

https://nos.nl/l/2408537

Interessant profiel. En de resultaten van Sporting in de laatste anderhalf jaar zijn echt heel opmerkelijk.
Maarja Sporting betaalde Braga tien miljoen, wat denk je dan dat hij ons zou kosten. :blush.gif:
Ik vond Sporting tactisch echt dramatisch tegen Ajax. Verder doet hij het natuurlijk fantastisch bij Sporting.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Erik ten Hag

Bericht door De Dominee » wo dec 08, 2021 11:42 am

Andriy Demchenko schreef:
wo dec 08, 2021 11:14 am
Ik zie Bosz nog wel een keer terugkeren.
Dat. Bosz, Slot of de bondscoach van Denemarken wellicht.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door Iniesta » wo dec 08, 2021 11:51 am

Leeds met Bielsa gaat dit jaar niet zo lekker, wie weet komt hij beschikbaar

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Erik ten Hag

Bericht door 999 » wo dec 08, 2021 11:53 am

Sorry hoor, maar geen Bielsa A.U.B. ..

Plaats reactie