Siemerink nieuwe teammanager Ajax

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Siemerink nieuwe teammanager Ajax

Bericht door Yopii » vr feb 09, 2018 2:36 pm

Jan Siemerink nieuwe teammanager Ajax

Met ingang van 22 februari 2018 is Jan Siemerink teammanager van het eerste elftal van Ajax. Hij volgt in die functie Tjerk Smeets op, die per 1 februari 2018 als technisch directeur in dienst trad bij de Nederlandse honkbalbond (KBSB).

Siemerink (Rijnsburg, 14 april 1970) was de afgelopen jaren directielid bij de Nederlandse tennisbond (KNLTB) en captain van het Nederlandse Davis Cup Team. In de periode 1989 – 2002 was Siemerink professioneel tennisser. In het enkelspel won Siemerink in die periode 4 ATP-toernooien en was de 14e plek in 1998 zijn hoogste ATP-ranking.

In het dubbelspel zegevierde hij bij 10 ATP-toernooien en was de 16e plaats in 1996 zijn hoogste ATP-ranking. Komende week is Siemerink bij het ABN AMRO World Tennis Tournament onder meer nog actief als commentator bij Ziggo Sport, waarna hij zich dus per 22 februari gaat toeleggen op zijn nieuwe functie bij Ajax.

Enthousiast na gesprekken met Van der Sar en Overmars
Siemerink: ,,Dankzij mijn topsportachtergrond weet ik wat er van de spelers gevraagd wordt en wat ze nodig hebben om te kunnen presteren. De jaren na mijn tennisloopbaan heb ik, met name als captain van het Davis Cup-team, een nog beter beeld gekregen van de totale organisatie rondom een sportploeg. Na gesprekken met Edwin van der Sar en Marc Overmars werd ik steeds enthousiaster over de functie, dus ik ben blij dat ze voor mij gekozen hebben. Ik heb er enorm veel zin in en kijk er naar uit om gezamenlijk het eerste elftal zo goed mogelijk te faciliteren, zodat de ambities van Ajax bereikt kunnen worden.”
Ajax.nl

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Siemerink nieuwe teammanager Ajax

Bericht door Cruijff » vr feb 09, 2018 2:46 pm

Sandro schreef:
Sorry, maar wat zijn de taken van een "teammanager"? De vorige bij Ajax schijnt Tjerk Smeets (de zoon van) te zijn geweest en eerlijk gezegd wist ik dat niet eens.
Vroeger, heel wat decennia geleden, moest de trainer dan wel voorzitter dit soort dingen allemaal regelen. Hotels boeken, tijden van een vlucht plannen, vervoer van en naar de Airport.
Voordat Tjerk Smeets deze functie kreeg deed David Endt dit vele jaren. Maar het regelen van een transfer van A naar B ging bij Endt al diverse malen mis. Vandaar dat De Boer en zijn technische staf er toen voor kozen om Endt te laten vervangen door oud honkballer Tjerk Smeets.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Siemerink nieuwe teammanager Ajax

Bericht door Yopii » vr feb 09, 2018 2:52 pm

Uit de manier waarop Smeets zijn functie bekleedde, kun je afleiden hoe de leiding van Ajax dacht over het doen en laten van David Endt. Smeets was op en top discreet, gaf geen interviews, bleef op de achtergrond tijdens wedstrijden. Blijkbaar was men bij Ajax de indiscretie en de egotripperij van Endt helemaal zat.

Wat Siemerink betreft: een interessante keuze. Hij zal zich nu dienstbaar moeten opstellen, terwijl altijd alles voor hem gedaan is.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40871
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Siemerink nieuwe teammanager Ajax

Bericht door Marillion » vr feb 09, 2018 2:56 pm

Dat laatste is natuurlijk niet waar. Hij is al jaren gestopt als tennisser. In zijn rol bij de KNLTB en als Davis Cup captain had hij een faciliterende functie.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Siemerink nieuwe teammanager Ajax

Bericht door Yopii » vr feb 09, 2018 3:00 pm

Wat deed hij dan? Hoe vulde hij zijn dagen? Was dat een intensieve baan of was hij er af en toe mee bezig? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Siemerink nieuwe teammanager Ajax

Bericht door Gezond verstand » za feb 10, 2018 3:22 pm

Rond de Davis cup data heel intensief, en in totaal faciliterend, precies zoals hij nu bij Ajax moet gaan doen.

Koevermans bij Feyenoord, Siemerink nu bij Ajax. Mij benieuwen wanneer de PSV supporter Haarhuis daar een functie krijgt, PSV kopieert alles dus het zal wel niet meer lang duren.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Siemerink nieuwe teammanager Ajax

Bericht door Cruijff » za apr 20, 2019 6:00 am

Ajax zet een streep door de commerciële trip die de club na 17 mei zonder de internationals door HongKong zou gaan maken.

Slim om daar niet heen te gaan. Nu met dit succes kun je veel dichter bij huis nog veel harder cashen als je je club op friendly tournaments laten zien.

In dit geval is het sowieso ook noodzaak. Want na 17 mei zijn we hopelijk nog in de race voor een wel heel erg mooie prijs. :ajaxsmiley.gif: :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie