Ajax-directeur misdraagt zich

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 346
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door roelf » di jan 01, 2019 5:34 am

Bestuurders wordt altijd verweten niets voor de club te voelen en geen echte supporter te zijn. Laten ze zich een keer gaan, let wel, je tilt iemand op in je enthousiasme (je grijpt niemand bij de edel delen of zo) krijg je die vuile NSB krant over je heen. Kennelijk was degene die opgetild werd meer bezig met zijn eigen imago dan met Ajax. Lijkt misschien lullig om als een kleine jongen te worden opgetild en wordt je autoriteit aangetast. Kan je niet hebben.

Misschien moet de krant maar een naamswijziging ondergaan. Iets met spijkers en laag water of zo.

Sent from my BTV-DL09 using Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jan 01, 2019 8:26 am

Sjaaa; ik denk dat een gemiddelde zakenrelatie ook niet graag door een supporter op Zuid of Noord wordt gefeliciteerd bij een doelpunt, zeker niet bij Europese wedstrijden. Dat gaat er soms ruig aan toe, maar iedereen vindt dat dikke prima, door de adrenalinekick van een goal van de club waar je voor door het vuur gaat. En die passie ontbreekt nou net bij de gemiddelde zakenrelatie, die met zo’n lullig cadeau gegeven Ajaxshawltje losjes om zijn nek loopt.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Yopii » di jan 01, 2019 4:25 pm

Heeft Arisz zich wel eens op Noord of Zuid gewaagd? Hij is toch geen echte supporter? :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 4:29 pm

Yopii schreef:Heeft Arisz zich wel eens op Noord of Zuid gewaagd? Hij is toch geen echte supporter? :confused.gif:
:drecul.gif: :drecul.gif: :excited.gif:

Begrijp je je eigen post, je bijdrage aan deze 'discussie' wel?

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Yopii » di jan 01, 2019 4:47 pm

Ajax stelt Rutger Arisz aan

De Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax stelt Rutger Arisz aan als operationeel directeur. Hij begint 1 december 2016. De RvC is voornemens Arisz te benoemen als statutair directeur, met inachtneming van de geldende procedure en voor een periode van vier jaar. Daartoe zal in het voorjaar van 2017 een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) plaatsvinden om de Algemene Vergadering formeel in kennis te stellen van deze voorgenomen benoeming.

Rutger Arisz (Groningen, 11 februari 1970) studeerde rechten in Amsterdam en werkte vervolgens vier jaar als advocaat bij Houthoff Buruma Advocaten op het gebied van bouw en vastgoed. Na een aantal jaren als jurist en manager voor Schiphol te hebben gewerkt, begeleidde Arisz de verbouwing en uitbreiding van een terminal op JFK International Airport, waarvoor hij met zijn gezin naar New York verhuisde. Tijdens zijn studententijd was hij tevens succesvol roeier. Zo nam hij deel aan de Olympische Spelen in Barcelona (1992) en won hij onder meer goud op de wereldkampioenschappen in 1989. In zijn vrije tijd is Arisz voorzitter van de Koninklijke Nederlandse Roeibond.

Namens de RvC licht president-commissaris Leo van Wijk de voorgenomen benoeming toe: ,,In oktober maakten wij bekend dat we op zoek waren naar iemand die zich vooral op enkele afdelingen binnen de Ajax-organisatie gaat richten, die ondersteunend zijn aan voetbal. Dat moest iemand zijn die specifieke kennis en ervaring heeft op de activiteiten van die afdelingen. En die daarmee complementair zou zijn aan het huidige directieteam. Deze persoon zou, indien nodig, tevens moeten kunnen fungeren als plaatsvervangend algemeen directeur. Wij menen met de heer Arisz de juiste persoon te hebben gevonden. Na zijn aanstelling is de directie compleet. Ik kan namens de voltallige RvC zeggen dat we vertrouwen hebben dat zij er als dagelijks bestuur voor gaan zorgen dat de club verder groeit op sportief gebied, met daarachter een financieel gezonde en ambitieuze organisatie.”

Rutger Arisz: ,,De ambitie en gedrevenheid van Ajax sluiten aan bij mijn karakter en hoe ik vroeger zelf topsport beoefende. Ik hoop dat ik met mijn ervaring in het bedrijfsleven kan helpen om die ambities verder realiteit te maken. Die combinatie was voor Ajax een belangrijke factor om met mij in gesprek te gaan over deze functie. In de gesprekken die ik heb gevoerd, onder anderen met leden van de RvC en met Edwin van der Sar, bleek dat wij qua aanpak op dezelfde lijn zitten. Dat geeft vertrouwen voor een succesvolle samenwerking. Ik zal me vooral richten op de interne organisatie en de activiteiten die topvoetbal hier mogelijk maken. Ajax is een fantastische club, ik ben erg gemotiveerd om hier aan de slag te gaan.”

Algemeen directeur Edwin van der Sar: ,,Ik heb al vaker gezegd dat er veel meer bij komt kijken dan alleen maar een wedstrijd op zondag om half drie. Onder Rutger komt onder meer de grote afdeling wedstrijdzaken te hangen, maar bijvoorbeeld ook de juridische afdeling en de facilitaire afdeling die zowel op de Toekomst als in de de ArenA werkzaamheden verricht. Er is binnen de directie een goede verdeling gemaakt van de portefeuilles, waardoor we ons als directieteam optimaal voor Ajax kunnen inzetten. Dan heb ik het niet alleen over de doelstellingen op korte termijn, maar ook die voor de middellange en de lange termijn. Rutger en ik hebben de afgelopen tijd een paar goede gesprekken gevoerd en ik kijk uit naar de samenwerking met hem.”
Bericht op Ajax.nl naar aanleiding van de aanstelling van Arisz.

Opvallend is wat er níet in staat: dat Arisz 'iets met Ajax had' of zelfs supporter was.
Het is dus onwaarschijnlijk dat Arisz heeft gereageerd als een supporter op Zuid of Noord, want hij kent de beleving van daar niet eens.

Roeien heeft een heel andere cultuur.

Zo te lezen is Arisz een carrièremaker die graag een paar jaartjes Ajax op zijn CV heeft.

Als hij, met zijn achtergrond, zakenrelaties ontvangt, dan weet hij best dat hij sponsors anders moet behandelen dan jongens op de F-side.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door raymon » di jan 01, 2019 5:11 pm

Ik snap de discussie niet.

Vergeet De T., Ajax en Arasz heeft aangegeven dat hij teveel gedronken heeft en in z’n (dronken) enthousiasme meerdere mensen te hard heeft vastgepakt. Dat zijn de feiten. Arasz heeft aangegeven excuses aan te bieden. Dat doe je niet als je iemand een beetje te hard op z’n schouder slaat.

De rest is bijzaak.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door WP_Legend » di jan 01, 2019 6:46 pm

Excuses gemaakt, mooi alles dus klaar... Op naar de orde van de dag.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 7:13 pm

Yopii schreef:
Bericht op Ajax.nl naar aanleiding van de aanstelling van Arisz.

Opvallend is wat er níet in staat: dat Arisz 'iets met Ajax had' of zelfs supporter was.
Het is dus onwaarschijnlijk dat Arisz heeft gereageerd als een supporter op Zuid of Noord, want hij kent de beleving van daar niet eens.
Opvallend is wat er niet staat? Hoezo? :confused.gif:
En als iemand door de ingangen van West of Oost naar binnen gaat, kan die dan niet evengoed heel fanatiek meeleven met de club?

Als ik jouw palmares doorblader staat er dan expliciet beschreven dat je enorm begaan bent met het lot van Ajax?
Of is dat iets wat niet in de kantlijn vermeld wordt in de beschrijving van jouw route op weg naar de roem?

Dan kan ik jou ook meteen voor de voeten gooien dat je zo weinig begaan met Ajax bent, dat je tijdens de belangrijkste en vooral spannendste wedstrijden van de club een rondje bent gaan fietsen en niet bent gaan kijken... En je dan onterecht volledig diskwalificeren als 'niet echt (meer) een supporter van de club'. Terwijl dat tegelijkertijd ook uitgelegd worden als zo ontzettend meegesleept met de spanning en zo oprecht begaan, dat je hoopte dat tijdens een fietstochtje het allemaal net goed zou vallen voor de AFC Ajax, toch?

Bij menig tennisser staat ook niet in hun Wikipedia of zelfs niet in hun geautoriseerde biografie van welke voetbalclub ze fan dan wel supporter zijn. Toch weet 95% van de sport collega's uit hun actieve carrière dat wel omdat ze het om de haverklap hebben moeten horen. Ook bij sporten waar ze zelf vinden dat ze veel harder en meer toegewijd trainen dan een profvoetballer, is voetbal namelijk wel degelijk gespreksonderwerp.

Yopii schreef:Zo te lezen is Arisz een carrièremaker die graag een paar jaartjes Ajax op zijn CV heeft.
Mis. Dat is hij juist niet.
Als één van de belangrijkste personen achter The Ocean Cleanup en voorzitter van een Sportbond die mondiaal misschien wel de knapste prestatie levert die in ons land geleverd wordt door een overkoepelende organisatie van een Olympische Sport, heeft hij "pluche zitten" of "baantjes jagen" bij Ajax juist helemaal niet nodig.

Er is een heel andere reden dat juist hij die directiefunctie met (net als Van der Sar en Overmars) een directie salaris heeft aangenomen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Cruijff » di jan 01, 2019 9:15 pm

Als jullie wat meer over Rutger Arisz willen lezen, blader dan nu vroeg in dit 2019 jaar dit nog even door:
https://www.google.nl/search?source=hp& ... KQUFPtHtwA

Want als je langer gaat wachten zal vrijwel alleen maar dit Telegraaf ding bovenaan staan samen met iedereen die Le T. is gaan citeren, want zo werkt tegenwoordig het internet...

Yopii schreef:
Roeien heeft een heel andere cultuur.
Een heel andere cultuur... leg dat eens uit

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Gezond verstand » wo jan 02, 2019 2:22 pm

Giacomo Puccini schreef:Bezopen dat een Ajax directeur in functie zich zo misdraagt. Reden voor ontslag wat mij betreft.
Ontslag gaat me te ver, maar een stevig woordje en een flinke waarschuwing lijken me wel op z'n plaats. Geen alcohol voor Arisz tijdens officiele gelegenheden.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Gezond verstand » wo jan 02, 2019 2:26 pm

Cruijff schreef:
Van binnen de clubgeledingen die erg vaak een slangenkuil genoemd is lekt er nog steeds wel iemand naar die rioolkrant. Een persoonlijke excuusbrief zelfs. Moeten we daarom dan nu van een door die rioolkrant gepubliceerde mug een olifant maken? :excited.gif:
En je negeert weer het belangrijkste, Arisz gaf toe dat hij teveel gedronken had. En dat in functie van zijn club, dat kan dus niet.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Gezond verstand » wo jan 02, 2019 2:32 pm

Cruijff schreef: Als ik jouw palmares doorblader staat er dan expliciet beschreven dat je enorm begaan bent met het lot van Ajax?
Of is dat iets wat niet in de kantlijn vermeld wordt in de beschrijving van jouw route op weg naar de roem?
Als Yopii een boek over Ajax zou schrijven, of bij Ajax in dienst zou komen, dan zou dat zeker wel worden genoemd.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Yopii » vr jan 04, 2019 1:19 pm

Cruijff schreef:
Yopii schreef:
Bericht op Ajax.nl naar aanleiding van de aanstelling van Arisz.

Opvallend is wat er níet in staat: dat Arisz 'iets met Ajax had' of zelfs supporter was.
Het is dus onwaarschijnlijk dat Arisz heeft gereageerd als een supporter op Zuid of Noord, want hij kent de beleving van daar niet eens.
Opvallend is wat er niet staat? Hoezo? :confused.gif:
Omdat Ajax bij elke benoeming, als er maar de minste aanleiding voor is, benadrukt dat de persoon in kwestie op zijn minst supporter was, liefst in een Ajax-pyjama heeft geslapen als kind, of anders in elk geval gangmaker was op de F-side. :smallgrin.gif:

Van mij hoeft een directeur geen supporter te zijn, begrijp me goed. Maar het idee dat hij 'juicht als een supporter' en daarom sponsors in het rond slingert, lijkt me ver gezocht. Daarvoor moet je immers eerst supporter zijn (geweest).

Maar goed, we dwalen af. GV geeft terecht om waar het om gaat: of je in functie mag drinken als je er niet tegen kunt en je door die drank onbetamelijk gaat gedragen.

Arisz is geen student meer, hij moet weten waar de grens ligt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Cruijff » di jan 08, 2019 12:26 pm

Yopii schreef:
Cruijff schreef:
Opvallend is wat er niet staat? Hoezo? :confused.gif:
Omdat Ajax bij elke benoeming, als er maar de minste aanleiding voor is, benadrukt dat de persoon in kwestie op zijn minst supporter was, liefst in een Ajax-pyjama heeft geslapen als kind, of anders in elk geval gangmaker was op de F-side. :smallgrin.gif:
En als er zoiets als een bijzinnetje in een persbericht benoemd wordt, beschouw jij dat dan als een extra kwalificatie?
Of vind je het überhaupt geloofwaardig?

Gezond verstand schreef:
Als ik jouw palmares doorblader staat er dan expliciet beschreven dat je enorm begaan bent met het lot van Ajax?
Of is dat iets wat niet in de kantlijn vermeld wordt in de beschrijving van jouw route op weg naar de roem?
Als Yopii een boek over Ajax zou schrijven, of bij Ajax in dienst zou komen, dan zou dat zeker wel worden genoemd.
Bij mij in een publieke uiting of bij een benoeming waar dan ook in ieder geval niet.
Als ik ergens aanschuif bij een zakelijke bespreking of een overleg bij wat voor (al dan niet) sportgerelateerde bond dan ook... ik ga ze daar zeker niet in geuren en kleuren vertellen over m'n persoonlijke Ajax verleden of tot welke daden ik allemaal nog in staat ben uit naam van de club.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door wimpey » ma jun 03, 2019 9:20 am

Arisz is ontslagen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Cruijff » ma jun 03, 2019 9:34 am

Heb jij een bron of heb je informatie dat hij op straat is gegooid?

Operationeel directeur Arisz vertrekt na tweeënhalf jaar bij Ajax

Rutger Arisz stopt als operationeel directeur van Ajax. De 49-jarige Groninger heeft de raad van commissarissen (rvc) van de Amsterdamse club laten weten dat hij eind deze maand vertrekt.

"Mijn vertrek bij Ajax komt op een moment dat het goed gaat met onze club. De toekomst van de club is ook veelbelovend. Ik heb de afgelopen jaren bijgedragen aan de verdere professionalisering van de organisatie en een strategie neergelegd als stevige basis waarop verder kan worden gebouwd", zegt Arisz in een persbericht.

"De afgelopen jaren heb ik veel mooie momenten van onze club van dichtbij meegemaakt. Ik ben trots en vereerd aan de hoogtepunten te hebben mogen bijdragen en de dieptepunten te helpen kunnen verzachten. Het is nu voor mij een logisch moment om het stokje over te dragen en een nieuwe stap te maken."

https://www.nu.nl/voetbal/5919495/opera ... -ajax.html

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door De Dominee » ma jun 03, 2019 9:41 am

Mike Verweij roept dat.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax-directeur misdraagt zich

Bericht door Cruijff » ma jun 03, 2019 9:44 am

De Dominee schreef:Mike Verweij roept dat.

Ah. :smile-ajax.gif: Maar Mike Verweij werkt voor De Telegraaf. :blush.gif:
""De rvc heeft na "goed overleg" ingestemd met het vertrek van Arisz. Voorzitter Leen Meijaard en de overige leden nemen nu de tijd om zich te kunnen beraden op een eventuele opvolger.

"De heer Arisz heeft sinds zijn aanstelling meerdere complexe dossiers aangevat en resultaat geboekt. Daarnaast heeft hij leiding gegeven aan afdelingen die ondersteunend zijn aan voetbal. Daar zijn wij hem dankbaar voor. Zijn werkzaamheden worden, in elk geval voorlopig, verdeeld onder de overige vier directieleden", aldus Meijaard. ""

Het is vrij algemeen bekend dat Jeroen Slop bij Ajax eruit is gegaan omdat die Rutger Arisz hem er absoluut uit wilde.
Edwin van der Sar wilde echter weer erg graag die Arisz naar buiten hebben. Ajax is en blijft een slangenkuil. :blush.gif: :blush.gif:

Plaats reactie