Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » wo jun 01, 2022 12:33 pm

Jinne schreef:
wo jun 01, 2022 12:29 pm
Roberto Carlos ging eerst naar Inter, daarna pas naar Real.
Je hebt gelijk, was even in de war met een andere speler.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 14, 2022 2:46 pm

Myron Boadu


“Ik had eerst niks met voetballen”, zegt een nog achttienjarige Boadu tegen de camera. Hij begon met voetballen door zijn broer, maar was niet direct de goaltjesdief die hij later werd. “Ik was meer de jongen van de mooie steekpassjes, ik kon nog niet goed afmaken.” Kleine Boadu kwam terecht bij de Amsterdamse voetbalclub Buitenveldert. “Toen wist ik dat ik profvoetballer zou worden. Ik liep ook nog stage bij Ajax. Niet aangenomen. Toen pikte AZ me op.” voetbalzone
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 23, 2022 11:59 am

Maxi Lopez
Ajaxshowtime

Arie Van Eijden heeft tegenover AT5 laten weten dat de Argentijnse spits Maxi Lopez in de winterstop bij Ajax was aangeboden. Maar de algemeen directeur vond de Argentijns jeugd-international te duur en haalde daarom Charisteas.


In januari kwamen een paar Russiche makelaars bij Van Eijden met het aanbod om Maxi Lopez te kopen. Maar: 'Hij moest meer dan het dubbele kosten als Charisteas en dat vonden wij met de ons toen beschikbare informatie geen verantwoorde investering', aldus Van Eijden.

Of de algemeen directeur de waarheid spreekt is de vraag, want FC Barcelona betaalde naar verluidt maar 6,2 miljoen euro voor Lopez, zo blijkt uit alle berichten die over die transfer na buiten zijn gekomen. Ajax betaalde ongeveer 5 miljoen euro voor Charisteas.
Geen wereldspits die Lopez, maar het beste dat Charisteas ooit heeft opgeleverd is het transfergeld dat Feyenoord op het laatst nog aan hem spendeerde.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door WP_Legend » vr sep 23, 2022 12:05 pm

Alejandro Balde, nu de linksback van Barça...

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 23, 2022 12:08 pm

WP_Legend schreef:
vr sep 23, 2022 12:05 pm
Alejandro Balde, nu de linksback van Barça...
Dat verhaal ken ik niet.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door WP_Legend » vr sep 23, 2022 1:45 pm

Kijk in het Tagliafico topic.

Of hier: https://www.besoccer.com/new/barca-read ... co-1094888

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » wo okt 05, 2022 11:19 am

FCUPdate.nl
Napoli-sensatie werd afgelopen winter nog aangeboden bij Ajax Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+Aangeboden door
3 oktober 2022 – Het had weinig gescheeld of Khvicha Kvaratskhelia had dinsdagavond niet in het shirt van Napoli gestaan, maar in dat van Ajax. De Georgische sensatie van de Italiaanse koploper had afgelopen winter nog de mogelijkheid om naar Amsterdam te verkassen, maar de aanvaller bleek te duur voor de topclub. Daarom verkaste hij naar de Italiaanse Serie A.

Napoli-sensatie werd afgelopen winter nog aangeboden bij Ajax


Dat bevestigt landgenoot Shota Arveladze tegenover De Telegraaf. "Hij werd in de afgelopen wintertransferperiode aangeboden, maar de tijd was te kort en de prijs van vijftien miljoen euro te hoog. Zijn statistieken bij Lokomotiv Moskou waren niet zo goed. Ajax wilde negen tot twaalf miljoen euro betalen. Uiteindelijk kocht Napoli hem voor tien miljoen euro."

Ook Lazio Roma, Atlético Madrid en Leeds United hoopten de aanvaller binnen te halen, maar Kvaratskhelia koos voor een overstap naar Napoli. Daar is hij direct uitgegroeid tot smaakmaker. In tien wedstrijden namens Napoli was de buitenspeler al goed voor vijf doelpunten, terwijl hij bovendien al drie treffers voorbereidde. Daarmee heeft hij een flink aandeel in de sterke start van zijn ploeg.

"De klasse druipt er bij Khvicha van af", zegt Arveladze dan ook. Hij is groot, sterk, tweebenig en heel compleet. Het bijzondere vind ik dat hij goed is in de kleine én grote ruimte. Natuurlijk gaat er weleens iets mis, maar al zijn beslissingen in het veld zijn goed. Ik kan me geen foute keuze herinneren. Kvaratskhelia leest het spel."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » ma okt 10, 2022 7:59 am

'Haaland wilde naar Ajax'
02 januari 2020 08:39
Aangepast: 02 januari 2020 08:45
Beeld © Geieregger/SEPA.Media /Getty Images

Erling Haaland maakte onlangs de overstap van Red Bull Salzburg naar Borussia Dortmund. Een paar jaar geleden wilde het Noorse talent echter graag naar Ajax.


Dat meldt het Belgische La Dernière Heure. Toen de spits zeventien jaar oud was bood zijn toenmalige club Molde FK hem namelijk aan bij verschillende Belgische clubs, waaronder Club Brugge, Anderlecht en KRC Genk. De vraagprijs toen was vijf miljoen euro.

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
'Eisen Raiola stonden deal tussen Haaland en Manchester United in de weg'
Dat vonden ze in België op dat moment te veel geld voor een pas zeventienjarige voetballer. Haaland zelf zou volgens de krant ook niet hebben staan springen om een transfer naar het land van friet en wafels. Haaland zou naar de eredivisie willen en dat met name naar Ajax.

Miniatuurvoorbeeld Lees ook:
Haaland tekent tot 2024 bij Borussia Dortmund

Tot een transfer kwam het nooit. Het is ook niet duidelijk of Ajax ooit interesse heeft getoond in de aanvaller. Red Bull Salzburg deed dat wel en die vonden vijf miljoen euro geen probleem. Een erg slimme keuze blijkt nu. Aangezien zij Haaland voor twintig miljoen hebben verkocht aan Dortmund.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Cruijff » ma okt 10, 2022 8:04 am

Andriy Demchenko schreef:
ma okt 10, 2022 7:59 am
'Haaland wilde naar Ajax'
02 januari 2020 08:39

Erling Haaland maakte onlangs de overstap van Red Bull Salzburg naar Borussia Dortmund. Een paar jaar geleden wilde het Noorse talent echter graag naar Ajax.


'Eisen Raiola stonden deal tussen Haaland en Manchester United in de weg'
Dat vonden ze in België op dat moment te veel geld voor een pas zeventienjarige voetballer. Haaland zelf zou volgens de krant ook niet hebben staan springen om een transfer naar het land van friet en wafels. Haaland zou naar de eredivisie willen en dat met name naar Ajax.

Nou, nou...
De jonge Cristiano Ronaldo wilde als tiener naar Ajax (maar zijn oom had geen contacten bij Ajax en bij Sporting wel)

Haaland in zijn prille carriere blijkbaar ook?

De vraag bij Haaland is, aangezien Raiola toen zijn zaken deed, zal RIP hem uberhaupt wel bij Ajax aangeboden hebben?
En indien ja, tegen welke voorwaarden. Als voor Manchester United de eisen van Raiola al te gortig waren.......

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » di nov 15, 2022 9:51 pm

Wijnaldum vertelt verder dat het mogelijk was geweest dat hij in de jeugdopleiding van Ajax had gespeeld. Hij groeide op bij zijn oma en ging niet mee met zijn moeder naar Amsterdam. Daarnaast speelde Wijnaldum ook in de jeugdopleiding van Sparta. "Sparta had een samenwerking met Ajax. Ik kon naar Feyenoord en Ajax. Sparta had vanwege de samenwerking liever dat ik naar Ajax ging, alleen ik ben van kleins af aan Feyenoord supporter geweest. Dus de keuze was heel makkelijk."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » za nov 19, 2022 11:48 am

Teun Koopmeiners brak bij AZ door als profvoetballer, maar dat had ook heel anders kunnen lopen. Als jeugdspeler van Vitesse’22 uit Castricum ontving de destijds zevenjarige Koopmeiners een brief van Ajax. Door zijn ouders kwam het niet tot een avontuur in Amsterdam: de brief werd verstopt om de Atalanta-middenvelder in bescherming te nemen.

Nadat de brief op de mat was gevallen is Koopmeiners wel bij Ajax geweest, zo zegt hij in zijn documentaire 'Grande Koopmeiners' op ESPN. “Zo'n selectiedag was dat. Mijn ouders brachten het alsof het een open dag was waar heel veel kinderen een uitnodiging voor kregen. Mijn vader had met veel mensen binnen de topsport te maken, dus hij kende de regels wel. Niet zozeer bij Ajax, maar hij wist wat er in de topsport verwacht werd van een kind en waar ik dan in terecht zou komen. Mijn ouders vonden mij daarom op zevenjarige leeftijd echt nog te jong om daar toen in te stappen.”
Voetbalzone
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » ma mar 27, 2023 8:44 am

Alfred Schreuder heeft afgelopen zomer geprobeerd om Charles De Ketelaere naar Ajax te halen, zo onthult hij in gesprek met Het Nieuwsblad. De vijftigjarige oefenmeester, die eind januari zijn congé kreeg in Amsterdam, is zeer gecharmeerd van de 22-jarige Belg. De Ketelaere had zijn zinnen echter al gezet op een transfer naar AC Milan, dat uiteindelijk 32 miljoen euro betaalde voor zijn diensten. Bij i Rossoneri komt de linkspoot nog niet echt uit de verf.

Voetbalzone
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » di mar 28, 2023 3:39 pm

“Of ik nog eens terugkeer bij Ajax? Als speler lijkt mij die kans niet aanwezig. Niet alleen qua leeftijd, maar ook qua kwaliteit”, begint Vertonghen in de podcast. “Ajax aast op een ander niveau dan mannen van bijna 36 jaar. Het is niet realistisch.” De verdediger vertelt dat ‘de kans om terug te keren bij Ajax er wel een aantal keer was’. “Maar voor mij was het niet het juiste moment.”

Jan Vertonghen
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » vr mar 31, 2023 3:15 pm

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Marillion » vr mar 31, 2023 3:55 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr mar 31, 2023 3:15 pm
https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... kon-spelen

Osihmen leuk spelertje wel.
Ik moet nog zien of hij geslaagd was bij Ajax als hij op dat moment bij ons was binnengekomen. Hij moet het toch vooral hebben van fysiek en snelheid is mijn beeld. Was hier zomaar snel weggezet als ongepolijst, kan er niets van, miskoop en weg ermee!

Eigenlijk komt hij pas echt geweldig goed uit de verf bij Napoli. In de wedstrijden tussen Ajax en Lille viel hij (en een aantal van zijn collega's) me destijds vooral op doordat alles in de hoogste versnelling moest. Hadden ze toen iets meer rust gehad hadden we die confrontatie zomaar kunnen verliezen.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Yopii » ma apr 03, 2023 10:53 am

Precies, een speler moet ook nog passen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Andriy Demchenko » wo dec 13, 2023 11:21 am

Er lekt steeds meer over gemiste transfertargets. Guirassi en Ito waren al bekend, nu blijkt dat Mislintat ver was met Lunin van Real Madrid, blessure bij Courtois gooide roet in het eten.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door De Dominee » wo dec 13, 2023 12:06 pm

Tja...dan had het er toch allemaal al wat anders uitgezien. Al begint Brobbey nu eindelijk te leveren (na serieuze concurrentie van Akpom?) en doet Ramaj het ook goed. Ito in plaats van Avila had natuurlijk een game changer geweest.

Spertsyan kan je ook op die lijst plaatsen. Doet het ook nu uitstekend en staat inmiddels in de belangstelling van grote clubs.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Lionel » wo dec 13, 2023 12:53 pm

Ik kan hier best weinig mee. Prima dat hij Spertysan wilde halen maar die is niet gekomen. Prima dat hij Ito wilde halen en jammer dat hij niet is gekomen maar waarom haal je Avila dan?

Jammer dat Guirassy niet is gekomen maar Mikautadze is geen spits die bij ons past, toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door 999 » wo dec 13, 2023 12:56 pm

Inderdaad, wat moet je er mee ... volgens mij had ie ook Messi op de korrel ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo dec 13, 2023 1:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door De Dominee » wo dec 13, 2023 1:07 pm

Lionel schreef:
wo dec 13, 2023 12:53 pm
Ik kan hier best weinig mee. Prima dat hij Spertysan wilde halen maar die is niet gekomen. Prima dat hij Ito wilde halen en jammer dat hij niet is gekomen maar waarom haal je Avila dan?

Jammer dat Guirassy niet is gekomen maar Mikautadze is geen spits die bij ons past, toch?
Spertsyan mocht niet van de RVC wegens Rusland. Avila kwam op voorspraak van scouting en Steijn. Mikautadze, tja. Vooralsnog geen voltreffer. Akpom daarentegen doet het redelijk.

Lijstje 1e keuzes lijken aanzienlijk interessanter te zijn geweest dan wat er uiteindelijk gekomen is. Dat haal ik eruit. Jammer.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door wimpey » wo dec 13, 2023 1:16 pm

Ik kan hier net als Lionel ook weinig tot niets mee. Als plan A niet lukt, dan ga je je geld niet uitgeven aan een of ander brak plan B.

Mislintat kocht in op niveau VfB en Hamstra deed dat op niveau Heerenveen. Daarom voetbalt Ajax nu ook zo.

Lionel
Berichten: 47048
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Lionel » wo dec 13, 2023 1:18 pm

De Dominee schreef:
wo dec 13, 2023 1:07 pm
Lionel schreef:
wo dec 13, 2023 12:53 pm
Ik kan hier best weinig mee. Prima dat hij Spertysan wilde halen maar die is niet gekomen. Prima dat hij Ito wilde halen en jammer dat hij niet is gekomen maar waarom haal je Avila dan?

Jammer dat Guirassy niet is gekomen maar Mikautadze is geen spits die bij ons past, toch?
Spertsyan mocht niet van de RVC wegens Rusland. Avila kwam op voorspraak van scouting en Steijn. Mikautadze, tja. Vooralsnog geen voltreffer. Akpom daarentegen doet het redelijk.

Lijstje 1e keuzes lijken aanzienlijk interessanter te zijn geweest dan wat er uiteindelijk gekomen is. Dat haal ik eruit. Jammer.
Dat zie ik ook. Maar we beoordelen Mislintat op zijn aankopen. Niet op zijn wensenlijstje of carrière in FM.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door wimpey » wo dec 13, 2023 1:26 pm

Lionel schreef:
wo dec 13, 2023 1:18 pm
Dat zie ik ook. Maar we beoordelen Mislintat op zijn aankopen. Niet op zijn wensenlijstje of carrière in FM.
Precies. Ávila is door hém gehaald. En al die andere breedte-aankopen ook. Ajax had behoefte aan een TD die een kwalitatief sterke selectie kon neerzetten. Dat was voor Mislintat duidelijk een brug te ver.

Mano
Berichten: 15120
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

Bericht door Mano » wo dec 13, 2023 1:38 pm

Prima dat men er weinig mee kan maar de rubriek heet: Legendarische bijna transfers: F5'en en toen kwamen ze niet

dus neem gewoon voor kennis aan en door...
de vraag blijft wel of ze 'legendarisch' waren geweest :confused.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie