Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Jöhnk » ma nov 07, 2022 11:39 am


Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Yopii » ma nov 07, 2022 12:38 pm

Schreuder zou ook in zijn tijd bij FC Twente hebben gelekt, een gerucht dat presentator Jack van Gelder bevestigt. "Ik heb contact gehad met Co Adriaanse en hij heeft ook met Schreuder gewerkt. Hij zegt: Hij heeft achter mijn rug dingen geflikt. Dat had ik nooit gedacht, maar ik ben er wat dat betreft ingetuind", aldus Van Gelder, die Adriaanse citeert over Schreuder.
Ik zou Co Adriaanse niet als bron nemen, die man ziet achter elke boom een vijand.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Jöhnk » ma nov 07, 2022 12:53 pm

Er gingen destijds wel erg wilde geruchten over Adriaanse, Yopii. Hij zou aan het dementeren zijn en de namen van de spelers vergeten. Volgens mij bracht Derksen dat nieuws. Derksen zit nu ook nog in de Schreuder-trein.

Ik geloof absoluut dat Schreuder een rat is. Daar zijn zoveel aanwijzingen voor…

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Yopii » ma nov 07, 2022 1:03 pm

Dat zou best kunnen, hoor. Ik breng alleen een nuance aan.

Paul1985
Berichten: 169
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Paul1985 » ma nov 07, 2022 6:08 pm

Yopii schreef:
ma nov 07, 2022 12:38 pm
Schreuder zou ook in zijn tijd bij FC Twente hebben gelekt, een gerucht dat presentator Jack van Gelder bevestigt. "Ik heb contact gehad met Co Adriaanse en hij heeft ook met Schreuder gewerkt. Hij zegt: Hij heeft achter mijn rug dingen geflikt. Dat had ik nooit gedacht, maar ik ben er wat dat betreft ingetuind", aldus Van Gelder, die Adriaanse citeert over Schreuder.
Ik zou Co Adriaanse niet als bron nemen, die man ziet achter elke boom een vijand.
Die verhalen waren er bij Twente zeker. Was overigens al zo dat Schreuder bij Preud’homme hier mee bezig zou zijn. Later dus bij Adriaanse, Adriaanse werd overigens ontslagen toen Twwnte als nummer 3 de winterstop in ging, volgens mij qua verliespunten zelfs 2e. McClaren kwam en daarna werden we 6e. Start was toen nog wel behoorlijk met onder andere een 2-6 bij PSV.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » wo nov 09, 2022 9:45 am

Johan Derksen; De twee Blindjes zijn tegen de trainer, Huntelaar en Hamstra zijn lichtgewichten en Van der Sar is geen directeur die kan managen. Als je als trainer in slechte tijden vader en zoon Blind tegen je hebt, dan kun je haast niet overleven. Danny Blind is een man in de wandelgangen. Hij zit overal tussendoor en babbelt overal.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door De Dominee » wo nov 09, 2022 10:02 am

Tja, toch lijkt KJH me geen lichtgewicht. Hooguit nog wat groen in dit gebied, maar geen push over.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » do nov 10, 2022 10:35 am

Kees Kwakman na Ajax VItesse: "Om het nou restverdediging te noemen.."Ik vind het eigenlijk helemaal geen verdediging. Het is zo'n wanorde hoe ze af en toe staan. Dat zie je eigenlijk nergens op de wereld."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » ma nov 14, 2022 9:26 am

Alfred Schreuder na voor meer dan honderd miljoen te hebben gekocht; 'Uiteindelijk kunnen we wel een impuls in de selectie gebruiken'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Jinne » ma nov 14, 2022 9:56 am

De trainer hoort op de selectie toch? :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Mano » ma nov 14, 2022 10:32 am

Andriy Demchenko schreef:
ma nov 14, 2022 9:26 am
Alfred Schreuder na voor meer dan honderd miljoen te hebben gekocht; 'Uiteindelijk kunnen we wel een impuls in de selectie gebruiken'
en dan heeft zijn zaakwaarnemer ook nog geholpen. M.a.w. hij heeft kunnen meebeslissen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » wo dec 21, 2022 12:22 pm

Lisandro Martinez met telefoontje naar Man Utd; "Trainer, luister, ik ga hoe dan ook weg bij Ajax. Ik kan tekenen bij Arsenal, maar als u mij wil, dan ga ik naar Manchester United."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » di jan 24, 2023 3:20 pm

Thierry Henry; 'Jongens, wat is Manchester United onder Ten Hag een ander team geworden. Om eerlijk te zijn ben ik een groot fan van Ten Hag, ik hou erg van zijn werkwijze'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 29, 2023 7:04 pm

Heitnga of hij geschikt is als trainer: "Wat je niet weet, weet je niet"
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 29, 2023 9:21 pm

Kees Kwakman ''ze hebben de slechtste restverdediging van Europa''
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » zo feb 05, 2023 11:04 pm

Volgens R Van Der Vaart zou Overmars het volgende gezegd hebben tegen hem na een van de eerste oefenwedstrijden van Kudus ''Dit is de beste speler die ik tot nu toe gehaald heb, deze jongen vertrekt voor 100 miljoen''
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Cruijff » ma feb 06, 2023 6:57 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo jan 29, 2023 7:04 pm
Heitnga of hij geschikt is als trainer: "Wat je niet weet, weet je niet"

Zoals ik me het interview direct na Excelsior uit herinner gaf Heitinga de quote "Wat je niet weet, weet je niet" weg als antwoord op de vraag of hij al gehoord had of hij van de clubleiding wel of niet de rest van het seizoen hoofdtrainer mocht blijven.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » za feb 11, 2023 9:16 pm

Dick Advocaat over Kudus: 'wat een speler, wij zijn er destijds ook nog mee bezig geweest bij Feyenoord. Hij kostte destijds 7,5 miljoen, wij hadden nog geen 750.000'

Nemanja Vidic over Ten Hag: ''Ten Hag werkte al bij een grote club. Het lijkt erop dat net als toen ook hier de benadering is dat je erg hard moet werken. Niets komt zomaar aanwaaien. Hij kijkt naar het grotere plaatje, de langere termijn. Zelfs als hij een wedstrijd verliest, weet hij waar hij heen wil.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » ma feb 13, 2023 8:39 pm

Kenneth Perez over Ajax “Nee man, de laatste weken leek het niet stabieler. Ajax is toch gewoon aan het dansen op een dun koordje. Qua restverdediging, man. Die is echt ongeëvenaard in Europa; zoiets bestaat helemaal niet.”
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Marillion » ma feb 13, 2023 9:31 pm

Risico's zijn ook gewoon te vaak te groot. RKC kan er in de eerste helft echt nog wel één maken. Daar moet hard aan worden gewerkt om het beter te doen.

Ben benieuwd of Sheraldo Becker ons donderdag met de neus op de feiten gaat drukken.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » do feb 23, 2023 1:49 pm

Urs Fischer trainer Union: "Zijn belangrijkste taak was om het team te stabiliseren Dat is gelukt Ajax had een turbulente periode achter de rug, maar nu winnen ze weer in de competitie. 'Ajax heeft de aansluiting met de top weer gevonden. Dat was de eerste opgave die Heitinga had.'
'We moeten het niveau halen van de uitwedstrijd in Amsterdam, maar ook nog een tandje extra bijzetten. En we hebben geluk nodig. We zullen in ieder geval efficiënter moeten worden.'

'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Historicus » do feb 23, 2023 11:01 pm

Andriy Demchenko schreef:
do feb 23, 2023 1:49 pm
Urs Fischer trainer Union: "Zijn belangrijkste taak was om het team te stabiliseren Dat is gelukt Ajax had een turbulente periode achter de rug, maar nu winnen ze weer in de competitie. 'Ajax heeft de aansluiting met de top weer gevonden. Dat was de eerste opgave die Heitinga had.'
'We moeten het niveau halen van de uitwedstrijd in Amsterdam, maar ook nog een tandje extra bijzetten. En we hebben geluk nodig. We zullen in ieder geval efficiënter moeten worden.'

'
3-1.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr feb 24, 2023 1:15 am

Historicus schreef:
do feb 23, 2023 11:01 pm
Andriy Demchenko schreef:
do feb 23, 2023 1:49 pm
Urs Fischer trainer Union: "Zijn belangrijkste taak was om het team te stabiliseren Dat is gelukt Ajax had een turbulente periode achter de rug, maar nu winnen ze weer in de competitie. 'Ajax heeft de aansluiting met de top weer gevonden. Dat was de eerste opgave die Heitinga had.'
'We moeten het niveau halen van de uitwedstrijd in Amsterdam, maar ook nog een tandje extra bijzetten. En we hebben geluk nodig. We zullen in ieder geval efficiënter moeten worden.'

'
3-1.
Standaard underdoggeneuzel I know. :biggrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr feb 24, 2023 1:33 am

The Guardian over Mido in zijn Ajaxtijd: “De Arabische straten denken alleen nog maar aan Mido. Het woord ‘Mido’ ligt op het puntje van de tong van elke Arabische man en vrouw. Hij is voor Egyptenaren wat Maradona is voor Argentijnen – misschien wel meer,”

Leo Beenhakker over Mido's voorkeur voor snelle auto's "Mido heeft nu wat met Miss België, als er straks een baby komt zal hij toch merken dat je zo'n kinderzitje niet kwijt kan op de achterbank van een Ferari''

Ibrahimovic over Mido na het schaarincident : “De Arabische straten denken alleen nog maar aan Mido. Het woord ‘Mido’ ligt op het puntje van de tong van elke Arabische man en vrouw. Hij is voor Egyptenaren wat Maradona is voor Argentijnen – misschien wel meer,”

Over de teammanager: “Ik kwam er later achter dat onze teammanager die schaar heeft bewaard als souvenir, om aan zijn kinderen te laten zien.”

Mido over de vraag of Miss Belgie gelukkig is: “Natuurlijk is ze gelukkig. Ze is met mij. Hoe kan ze dan niet gelukkig zijn?”

Ibrahimovic: Bierblikjes, Joegoslavische muziek, lege koelkasten en de Balkan-oorlog. Dat is alles wat er was bij ons thuis,”

Ibrahimovic over het winnen van sportpersoon van het jaar '' “Ik ervaar die prijs als een teken dat ik volledig geaccepteerd ben, niet alleen als voetballer, maar ook als persoon,”

Ibrahimovic (18) over wat hij van de Premier League vindt ''Ik vind het niveau knudde''

Mido: ''Ibrhamovic is top, hij is de aardigste persoon die er is"'

Mohamed Gouhary, Mido's eerste trainer: “Mido heeft de mentaliteit van de gezinnen hier veranderd,. “Eerst moesten kinderen altijd goede cijfers halen in plaats van sporten. Nu zijn er ouders die zeggen: ‘Ik wil dat mijn kind wordt als Mido’.”
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr mar 10, 2023 6:17 pm

Nordin Boukhari in 2004; '''Laatst wilde ik een wedstrijd van PSV kijken op Canal +, ik heb het twintig minuten volgehouden. Ik heb maar snel een filmpje in de dvd-speler gedaan, dat is leuker dan naar PSV kijken.''

Nando Rafael "In Duitsland speelde ik voor 76.000 man, maar keek ik na de wedstrijd zo snel mogelijk naar de Nederlandse tv. Het duurde twee à drie jaar voor ik het los kon laten"

"Ajax was mijn wereld, mijn leven. Het was mijn vreugde, alles wat ik deed. In het busje van school naar de club was ik al zenuwachtig om te gaan trainen"

Hij blonk uit, maar kon door het ontbreken van een werkvergunning niet aan de bak in Ajax 1. "Er werd in Nederland wéér over mij beslist. Cijfermatig, terwijl ik de hele jeugd van Ajax had doorlopen en me wel bewezen had. Ik was een nummer."

Wesley Sonck in september 2018; ,,Tadic, Huntelaar, Neres, Ziyech, Dolberg: dat is veel aanvallend talent. Als Ajax niet te open en naïef voetbalt en er het kopje bijhoudt, kunnen zij voor de verrassing zorgen."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie