Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » zo mar 12, 2023 12:03 pm

Hans Vonk over zijn Ajaxtijd; "Het was een feest om te reizen met jonge jongens zoals Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart. We zaten altijd te kaarten. Mensen zeggen wel eens dat Ajax een koude of moeilijke club is, maar ik vond het echt fantastisch. Er is helemaal niks van waar. Waar ik me ook begaf; bij de mensen van het spelershome, de trainers of de staf, ik vond het super. Het waren geweldige jaren, met als hoogtepunt de winst van de Supercup, want toen speelde ik ook. Het enige wat ontbrak was een landstitel."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » zo mar 19, 2023 1:18 pm

Zlatan Ibrahimovic naar aanleiding van Allesandro Costacurta die als TV analist constateerde dat Ibrahimovic zijn record als oudste scorende speler (41) had afgepakt: “Hij mag het record houden. Ik wil dit record helemaal niet!”
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » zo mar 19, 2023 3:26 pm

John Heitinga tegen Hans Kraay jr. die beweert dat Tadic minder snel gewisseld wordt en daardoor een voorkeursbehandeling geniet: "Hans, dat is totale onzin''
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » wo mar 22, 2023 4:57 pm

Johan Cruijff; ''Als ik ooit een idool zou moeten kiezen is het Faas Wilkes''
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Yopii » wo mar 22, 2023 5:04 pm

Het komische is dat Cruijff hem alleen kende van de radio.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr mar 24, 2023 8:09 am

Vitesse eigenaar Parry; 'Het is opvallend dat veel clubs in de Eredivisie hogere transferinkomsten hebben gehad dan Vitesse, terwijl Vitesse regelmatig Europees heeft gespeeld en bekend staat als een prima opleidingsclub. Ajax heeft 200 miljoen aan transfersommen verdiend afgelopen jaar. Nu is Ajax een machine en zo ver zijn wij natuurlijk niet, maar het is niet logisch dat Vitesse het afgelopen jaar nul euro transferinkomsten had.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr mar 24, 2023 1:15 pm

Urby Emanuelson: . "Het is moeilijk om één trainer te noemen, omdat ik van heel veel trainers iets heb geleerd. Maar Erik ten Hag heeft de meeste indruk op mij gemaakt. Ik kwam uit het buitenland naar Nederland en was de werkwijze in Nederland gewend. Maar onder Ten Hag was dat anders. Hij heeft in die zes maanden heel veel indruk op mij gemaakt."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko


Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » wo apr 12, 2023 6:39 am

Sven Mislintat; "Ik weet nog niet hoeveel geld ik te besteden heb. Dat is ook afhankelijk van de resultaten van dit seizoen. Ik ben wat dat betreft erg bescheiden. Ik zeg niet: ’Ik kom alleen als ik honderd miljoen kan uitgeven.’ Ik was zelfs gekomen als ik honderd miljoen moet verdienen, want het idee om bij Ajax te werken vond ik fantastisch. Ik werk graag bij een club die iets betekent voor de mensen en die dat ook uitstraalt."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » wo apr 12, 2023 2:31 pm

Lasse Schone;'' Eigenlijk zagen we die overwinning in Madrid dan ook helemaal niet als een stunt', 'Voor iedere wedstrijd dachten we: we kunnen simpelweg beter voetballen dan de tegenstander. Zelfs op het allerhoogste niveau tegen Real Madrid.' De selectie zat vol vertrouwen. 'We gingen iedere wedstrijd in met het idee dat we beter zouden zijn dan de tegenstander''
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » do apr 13, 2023 5:15 pm

Florian Grillitsch maakt kennis met de Feyenrdaanhang; ‘Dit was nieuw voor me, ik voelde als Ajacied zoveel haat van Feyenoord-fans’
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » do apr 20, 2023 4:24 pm

Daramy heeft nog vertrouwen; 'Ik geniet van mijn tijd bij FC Kopenhagen en daarna keer ik terug, zoals gepland. Ik moet gaan vechten voor mijn plek en de trainer laten zien dat ze me kunnen vertrouwen. Ik moet het gevecht met Dusan Tadic en Steven Bergwijn weer aangaan.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Marillion » vr apr 21, 2023 8:28 am

Ik snap op zich wel dat 'ie van Bergwijn niet bang is.

Zijn statistieken zijn overigens nog altijd niet indrukwekkend. Als je de verhalen mag geloven zit er in de loop van het seizoen wel een stijgende lijn in zijn spel. Geen idee wat daar van klopt.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » za apr 22, 2023 9:21 am

Ismael Aissati 'Ik ben ook altijd gefascineerd geweest door Ajax', 'Maar toen ik in de jeugd van PSV zat en we vaak tegen Ajax speelden, zat ik ze aan te staren. Alles maakte indruk. De kleding die ze droegen, hoe ze het veld opkwamen, het vertrouwen, de warming-up, maar ook over hoe ze over voetbal dachten.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 24, 2023 6:49 am

Bij ESPN haalt Kenneth Perez zondagavond een uitspraak van Edwin van der Sar aan uit 2021. De algemeen directeur stelde anderhalf jaar geleden bij Rondo dat hij een grote prijs wilde winnen. "Als we in de Conference League moeten spelen, ben ik er niet meer. Dan is het klaar. We willen iets groots, een prijs. We doen het uitstekend, maar de echte prijs is er nog niet. We willen de aansluiting met de topclubs maken en daar ook blijven. Dat zou wel de kroon op het werk zijn als we dat kunnen bewerkstelligen."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40854
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Marillion » ma apr 24, 2023 8:25 am

Haha, die is wel interessant. Even onthouden voor als de boel de komende weken nog verder in elkaar stort.

Is wel een drastische methode om van iemand af te komen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 24, 2023 11:07 am

De BBC over Ten Hag; 'Eindelijk gaat de club de goede richting in, dankzij Ten Hag. Eindelijk is er weer een manager die de oplossingen voor alle problemen vindt. En dat na jaren in de marge geleefd te hebben. Hij maakt van Manchester United weer een gezonde topclub. Er zijn nog heel veel ziektes te genezen, maar hij schrijft steeds de juiste medicatie voor. Via de FA Cup kan hij zijn eerste jaar zelfs glorieus afsluiten.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 24, 2023 9:16 pm

Winston Bogarde “Ik heb een mededeling gekregen met dat er geen plek voor me was en ik bij Ajax weg moestOm dan opeens, na zeven jaar, een mededeling te krijgen dat het stopt, terwijl ik een contract had, dan ga je dat verwerken. Wat gebeurt hier? Je bent tevreden, maar er is geen plek meer voor me. Ze gingen niet eens kijken naar een andere positie voor me, ik moest gelijk helemaal weg bij de club. Dat was wel een aardige klap voor mij.” “Ik heb alles gegeven in die zeven jaar en drie jaar geleden ben ik bij het eerste elftal gehaald, omdat het moest donderen in de kleedkamer. Op een gegeven moment heb ik toch toegevoegde waarde aan het team kunnen brengen.” “Je ziet dat het DNA van Ajax er meer uitgehaald wordt. Ajax is een geweldige club, maar zolang Van der Sar er is hoeft Ajax me niet te bellen. Dat is voor mij heel duidelijk. Na mijn tweede seizoen had ik een gesprek met Van der Sar, want die deed de contracten in de jeugdopleiding Het gesprek ging erover wat er zou gaan gebeuren. Ik vroeg of er doorgroeimogelijkheden waren voor mij. Het leek alsof ik een oneerbare vraag stelde. 'Nee, er zijn geen doorgroeimogelijkheden voor jou en jij blijft in de jeugd', zei hij. Hij stond op en liep gewoon de kamer uit. Ik zat daar met mijn zaakwaarnemer, Sigi Lens, echt met het idee: wat is dat voor mafkees, joh?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » wo apr 26, 2023 6:03 am

chivu; Milan won dat jaar de Champions League. Het zal altijd pijn blijven doen. Maar uiteindelijk moet je trots zijn op wat je hebt bereikt. Met zo'n jong team zonder ervaring. De vier jaar die ik bij Ajax speelde hebben het fundament voor mijn carrière gelegd. Ik val daar altijd op terug, want dat is de basis van wie ik vandaag de dag ben.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » wo apr 26, 2023 6:24 pm

Glenn Helder "Steven Bergwijn. Iedereen klaagt over hem en kijkend naar afgelopen zondag is dat ook terecht. Ik weet nog hoe blij ik was toen hij terugkwam naar Nederland. Ik dacht: wauw, een speler van dat kaliber, die groter en sterker is geworden en goede wedstrijden heeft gespeeld bij Tottenham. En wat hij dan laat zien, is ver onder zijn maat",
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » za mei 13, 2023 9:37 am

Dat Schreuder het niet bij Ajax heeft gered, verbaast Ten Cate wel. “Vooral omdat hij bij Club Brugge óók onder moeilijke omstandigheden was ingestapt en direct kampioen werd, nadat hij het vrij snel op de rit had gekregen. Ik zie in Alfred ook nog altijd een potentiële topcoach. Ik ken wereldwijd bijna geen coach die nooit is ontslagen.”

Zou #Heitinga ook komend seizoen hoofdtrainer #Ajax laten zijn’
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Jöhnk » za mei 13, 2023 11:57 am

Brugge speelde afschuwelijk voetbal onder Schreuder.

Bij Ten Cate gaat het niet om wat je ken maar om of je hem kan.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 13, 2023 12:06 pm

The Creep strikes again!

Yopii
Berichten: 18244
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Yopii » ma mei 15, 2023 11:11 am

Bij Ten Cate gaat het niet om wat je ken maar om of je hem kan.
Bij wie niet? :confused.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » zo mei 28, 2023 4:46 pm

Davy Klaassen "Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee, man Er is zoveel gebeurd, er was dit seizoen zoveel gaande, ik denk dat we eerst alles goed op ons in moeten laten werken en dan kijken naar volgend seizoen." kiss of dead hoor van je eigen spelers.....
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie