Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » do sep 08, 2022 12:11 pm

Jurgen Klopp “Ze kunnen waarschijnlijk niet stoppen met lachen", doelt Klopp op de komende tegenstanders. “Het is het perfecte moment om tegen Liverpool te spelen.”

Ryan Jackvan Rangers 'De trainer zei al dat we op het hoogste niveau moesten spelen en dat was ook zo. Dit is echt een van de beste teams waar ik ooit tegen heb gespeeld. Als we dit niveau doorzetten deze Champions League dan gaan we geen wedstrijd winnen tegen dit soort tegenstanders.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 20, 2022 10:07 am

Martijn Reuser: "Reuser in Oranje", wie zal zich de bravoure van hem nog herrinneren toen hij als Ajax speler zichzelf even wilde promoten. Reuser zou een keer uitkomen voor Oranje in een oefenwedstrijd tegen Ghana waarbij hij destijds al op huurbasis uitkwam voor Vitesse. Reuser is zo'n voorbeeld van een net niet voetballer, meest succesvolle seizoen was voor Ipswich Town toen hij met de TractorBoys onverwachts vijfde werd in de PL. Daar spreekt men nog steeds over Reuser als een Ipswich Legend.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door raymon » di sep 20, 2022 11:18 am

Andriy Demchenko schreef:Martijn Reuser: "Reuser in Oranje", wie zal zich de bravoure van hem nog herrinneren toen hij als Ajax speler zichzelf even wilde promoten. Reuser zou een keer uitkomen voor Oranje in een oefenwedstrijd tegen Ghana waarbij hij destijds al op huurbasis uitkwam voor Vitesse. Reuser is zo'n voorbeeld van een net niet voetballer, meest succesvolle seizoen was voor Ipswich Town toen hij met de TractorBoys onverwachts vijfde werd in de PL. Daar spreekt men nog steeds over Reuser als een Ipswich Legend.
Hij had ook wel de pech dat hij zwaar geblesseerd raakte net toen hij de kans kreeg in Ajax 1 (vanwege de blessure bij in meen Overmars).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Mano » di sep 20, 2022 11:35 am

In dat goed draaiende elftal, leek elke jeugdspeler een geweldig talent.
nadat de basis van het team met een transfer vertrok, zag je de echte waarde van Musampa, Wooter en Reuser :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 23, 2022 11:37 am

Mano schreef:
di sep 20, 2022 11:35 am
In dat goed draaiende elftal, leek elke jeugdspeler een geweldig talent.
nadat de basis van het team met een transfer vertrok, zag je de echte waarde van Musampa, Wooter en Reuser :blush.gif:
Dat is wat ik de steunpilaar theorie noem. Bij PSV had je dat ook even dat elke verdediger naast Alex ineens een klasse beter speelde. Van Gaal was er natuurlijk meester in om hun zwakheden te camoufleren, duidelijke taken mee te geven en daarmee te zorgen dat spelers beter leken dan ze waren. Dat grapje haalde hij ook nog eens bij AZ uit waar modale spelers als Lindenbergh, Obdam, Kromkamp, Jaliens, Mendes Da Silva en dergelijke ineens heel goed leken.

Overigens kun je van Musampa, later nog Atletico en City zeggen dat hij nog best een redelijke carriere gehad heeft. Wooter was een ander verhaal, maar alsnog wel bij Zaragosa, Watford, Panathiankos gespeeld.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door GangstaRiB » vr sep 23, 2022 3:01 pm

raymon schreef:
di sep 20, 2022 11:18 am
Andriy Demchenko schreef:Martijn Reuser: "Reuser in Oranje", wie zal zich de bravoure van hem nog herrinneren toen hij als Ajax speler zichzelf even wilde promoten. Reuser zou een keer uitkomen voor Oranje in een oefenwedstrijd tegen Ghana waarbij hij destijds al op huurbasis uitkwam voor Vitesse. Reuser is zo'n voorbeeld van een net niet voetballer, meest succesvolle seizoen was voor Ipswich Town toen hij met de TractorBoys onverwachts vijfde werd in de PL. Daar spreekt men nog steeds over Reuser als een Ipswich Legend.
Hij had ook wel de pech dat hij zwaar geblesseerd raakte net toen hij de kans kreeg in Ajax 1 (vanwege de blessure bij in meen Overmars).
Fun fact. Jaren later kon hij weer terug naar Ajax, speelde bij Ipswich. Maar het salaris dat hij bij Ipswich incasseerde was veel rianter dan het Ajax voorstel.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 23, 2022 6:50 pm

GangstaRiB schreef:
vr sep 23, 2022 3:01 pm
raymon schreef:
di sep 20, 2022 11:18 am
Andriy Demchenko schreef:Martijn Reuser: "Reuser in Oranje", wie zal zich de bravoure van hem nog herrinneren toen hij als Ajax speler zichzelf even wilde promoten. Reuser zou een keer uitkomen voor Oranje in een oefenwedstrijd tegen Ghana waarbij hij destijds al op huurbasis uitkwam voor Vitesse. Reuser is zo'n voorbeeld van een net niet voetballer, meest succesvolle seizoen was voor Ipswich Town toen hij met de TractorBoys onverwachts vijfde werd in de PL. Daar spreekt men nog steeds over Reuser als een Ipswich Legend.
Hij had ook wel de pech dat hij zwaar geblesseerd raakte net toen hij de kans kreeg in Ajax 1 (vanwege de blessure bij in meen Overmars).
Fun fact. Jaren later kon hij weer terug naar Ajax, speelde bij Ipswich. Maar het salaris dat hij bij Ipswich incasseerde was veel rianter dan het Ajax voorstel.
Klopt ja, al betaalde Ajax toen ook minder riant maar hij was een van de sterspelers van Ipswich toen. https://www.youtube.com/watch?v=tGqZTbvK7z4

Spaan over Timber
: De jongen is een voorstopper met het positiegevoel van Magic Johnson, een basketballer die het hele veld met één oogopslag kon scannen.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 02, 2022 6:56 pm

Morten Olsen: "Vergeef hen" De Deense oefenmeester werd ontslagen en kreeg met name gezeur vanwege De Boertjes affaire. Daarnaast vielen de resultaten tegen. Olsen vond zijn ontslag onterrecht na een jaar en een sprankelend eerste kampioenschap.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Mano » wo okt 05, 2022 10:54 am

Schreuder na 1-6 verlies.

'ik zag geen aanleiding om te wisselen, ik bepaal'
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr okt 07, 2022 11:56 am

Midtjylland: ‘Nog nooit zoveel gewelddadige mensen in een stadion gezien'

Een kennismaking met de Feyenoordaanhang.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door GangstaRiB » vr okt 07, 2022 12:57 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr okt 07, 2022 11:56 am
Midtjylland: ‘Nog nooit zoveel gewelddadige mensen in een stadion gezien'

Een kennismaking met de Feyenoordaanhang.
** kuck kuch ** dat zijn vrij roomblanke Nederlanders toch? ** kuch kuch **

Snap niet dat daar permanent een straf op staat. Ophoepelen met dat gajes.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 09, 2022 11:54 am

De Mos: Je schrikt natuurlijk van de wissels die hij doet"Ik zie wel aan Schreuder dat hij de kwaliteiten van zijn spelers niet kent. Dat is natuurlijk al heel schrijnend. Kijk, als jij Youri Baas, dat is gewoon een jongetje die linksback speelt bij Jong Ajax, twee keer rechtsback gaat zetten, dan vraag je om problemen. Als linksbenig jongetje. Terwijl Youri Regeer, die ken ik al jarenlang van de Keuken Kampioen Divisie, een uitstekende vervanger is als rechtsback voor Devyne Rensch."
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » vr okt 14, 2022 11:26 am

Hein Vanhaezenbroeck: "Maar ik kan ze (zijn eigen spelers, red.) niet doodschieten, want dan kom ik spelers tekort"

Bij AA Gent reageert men anders dan Schreuder op twee eclatante nederlagen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » do okt 20, 2022 7:19 pm

Julian Nagelsmann over de rol van Ryan Gravenberch: 'Hij is een heel fijne jongen die zich zal blijven ontwikkelen. Ik heb hem gezegd: hij wordt een van de beste middenvelders ter wereld. Daar zet ik me voor in. Hij hoeft maar een paar schroeven aan te draaien en hij zal zelf ook draaien.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door WP_Legend » vr okt 21, 2022 7:21 am

Ouch... Dat is een doodsteek hoor...
Oh hij is zo'n fijne jongen...
Net zoiets als ' hij is belangrijk in de kleedkamer '

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » za okt 29, 2022 7:30 am

Shaktar coach over de nieuwe benchmark;'''Wij vinden Mudryk meer waard dan Antony, en voor hem heeft Manchester United honderd miljoen euro betaald. Er zijn wel clubs die dat kunnen betalen"

Eric Cantona; ''Ik had zelf geen idolen. Ik was alleen een groot fan van voetbal. Ik groeide op met Ajax.''

Neymar optwitter over de trucendoos van Anthony: "Blijf doorgaan, verander niets! Sta op en straal lef en vreugde uit",
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 30, 2022 8:44 pm

Owen Hargreaves ziet het zitten in Lisandro Martinez: 'Hij geeft leiding aan de verdediging. Hij speelt met veel persoonlijkheid. Eriksen, Bruno Fernandes en Casemiro zijn sterk aan de bal en Dalot speelde als rechtsback fantastisch. 'Hij heeft enorm veel toegevoegd aan de defensie van Manchester United', De Ten Hag-revolutie komt eraan, de revolutie is op weg. Ik denk dat ze beter zijn in dit stadium van het seizoen dan we van tevoren hadden gedacht.'

IAn Wright over Martinez: . 'Deze man heeft defensieve kwaliteit toegevoegd die ik al lange tijd niet heb gezien bij Manchester United. Niet alleen in zijn positionering, maar ook de passes die hij verstuurt. Dat is precies wat ze nodig hebben. Iemand zonder tierelantijntjes, die de tackles uitvoert. Echt een goede aankoop. Ik had niet gedacht dat hij zo goed zou zijn.'

Gary Neville:. 'In grote delen van de wedstrijd was hij werkelijk fantastisch 'Hij [Martinez] is dit seizoen verreweg de beste speler van Manchester United.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » wo nov 02, 2022 8:14 am

The Daily Record 'Rangers verdedigde bij vlagen slecht, maar de klasse van de Nederlandse kampioen valt niet te ontkennen. Sommige combinaties waren verrukkelijk en met Kudus lijken ze een volgende superster in wording te hebben.'
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Zuidema » wo nov 02, 2022 9:10 am

Andriy Demchenko schreef:
wo nov 02, 2022 8:14 am
The Daily Record 'Rangers verdedigde bij vlagen slecht, maar de klasse van de Nederlandse kampioen valt niet te ontkennen. Sommige combinaties waren verrukkelijk en met Kudus lijken ze een volgende superster in wording te hebben.'
Pfff... Dat Schotse voetbal zit ook echt in een bubbel. Bijvoorbeeld 60.000 dolenthousiaste toeschouwers bij de Old Firm, kijkend naar twee prutploegen. Schijnbaar geen enkel besef hoe ze eigenlijk achterlopen, vergeleken met het buitenland. En de Schotse media doen daar dus kennelijk volop aan mee. Verrukkelijke combinaties? Superster? Zoveel tijd en ruimte geeft een voetbaldwerg als Malta niet eens. Die wedstrijd van gisteren was toch een kwestie van ''in het land der blinden is een-oog koning?' Leuk voor het zelfvertrouwen en die drie miljoen, maar voor de rest zo een monster zonder waarde. Het is mij echt een raadsel hoe dat Rangers vorig seizoen de EL-finale heeft gehaald. Of is daarna ook daar de boel leeggekocht? Zelfs Schreuder heeft zo nog kans op een Europese beker. Ik hoop van harte dat Nederland wel contact blijft houden met wat er internationaal verwacht wordt in het voetbal.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » wo nov 02, 2022 9:35 am

Zuidema schreef:
wo nov 02, 2022 9:10 am
Andriy Demchenko schreef:
wo nov 02, 2022 8:14 am
The Daily Record 'Rangers verdedigde bij vlagen slecht, maar de klasse van de Nederlandse kampioen valt niet te ontkennen. Sommige combinaties waren verrukkelijk en met Kudus lijken ze een volgende superster in wording te hebben.'
Pfff... Dat Schotse voetbal zit ook echt in een bubbel. Bijvoorbeeld 60.000 dolenthousiaste toeschouwers bij de Old Firm, kijkend naar twee prutploegen. Kennelijk geen enkel besef hoe ze eigenlijk achterlopen, vergeleken met het buitenland. En de Schotse media doen daar dus volop aan mee. Verrukkelijke combinaties? Superster? Zoveel tijd en ruimte geeft een voetbaldwerg als Malta niet eens. Die wedstrijd van gisteren was toch een kwestie van ''in het land der blinden is een-oog koning?' Leuk voor het zelfvertrouwen en die drie miljoen, maar voor de rest zo een monster zonder waarde. Het is mij echt een raadsel hoe dat Rangers vorig seizoen de EL-finale heeft gehaald. Of is daarna ook daar de boel leeggekocht? Zelfs Schreuder heeft zo nog kans op een Europese beker. Ik hoop van harte dat Nederland wel contact blijft houden met wat er internationaal verwacht wordt in het voetbal.
Schots voetbal was dat altijd al natuurlijk, alleen is er zeg maar een soort zelfde ontwikkeling gekomen als bij Belgie. Belgie kon in de jaren tachtig dmv zwart geld vaak nog grote namen aan zich binden. Belgie zakte in de jaren negentig toen dat niet meer kon ver weg. In Schotland is zeg maar kort na de eeuwwisseling de bom gebarsten en sinds een goede vijftien jaar kunnen ze hun grote namen moeilijker behouden,laat staan aantrekken. Daar waar vroeger van PL SOuthampton naar Rangers een stap omhoog was gaan spelers nu de omgekeerde richting. De dagen van CAsgoine, VAN Bronckhorst, Numan, de De Boertjes, Van Hoydonck,Larsson, Caniggia liggen al ver achter ons.
Nu zijn ze op Bassey en Aribo verder niets noemenswaardig kwijtgeraakt, wel hadden ze gisteren tien blessuregevallen in hun selectie.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Andriy Demchenko » ma nov 07, 2022 10:14 am

Valentijn; "Zelfs iemand zonder trainersdiploma’s ziet dat Schreuders ploeg naarmate dit seizoen vordert steeds verder wegzakt. Terwijl je mag eisen dat de nieuwe trainer in deze fase, drie maanden na een hectische transferzomer – 220 miljoen euro verkocht en voor 105 miljoen gekocht – de puzzel wel heeft gelegd"
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Arthur » ma nov 07, 2022 10:52 am

Wel een beetje jammer dat ik het nu met Valentijn Driessen eens moet zijn.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Jöhnk » ma nov 07, 2022 11:00 am

Valentijn: "Off the record praten ze echt wel heel anders over hem. Dat is een gegeven. Die jongens zullen dat zo min mogelijk laten blijken, want het is ook hun brood. Maar ze vinden het verschrikkelijk dat Schreuder weg is. Dat was een echte people manager en dat is Ten Hag duidelijk niet.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Jöhnk » ma nov 07, 2022 11:14 am

Jack van Gelder: "Ik heb contact gehad met Co Adriaanse en hij heeft ook met Schreuder gewerkt. Hij zegt: Hij heeft achter mijn rug dingen geflikt. Dat had ik nooit gedacht, maar ik ben er wat dat betreft ingetuind.”

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Memorabele uitspraken, citaten en opmerkingen van en over Ajax[spelers]

Bericht door Mr. Ajax » ma nov 07, 2022 11:36 am

Jöhnk schreef:
ma nov 07, 2022 11:14 am
Jack van Gelder: "Ik heb contact gehad met Co Adriaanse en hij heeft ook met Schreuder gewerkt. Hij zegt: Hij heeft achter mijn rug dingen geflikt. Dat had ik nooit gedacht, maar ik ben er wat dat betreft ingetuind.”
Waar/wanneer komt dit vandaan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie