Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie
Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Andriy Demchenko » za dec 11, 2021 2:34 pm

Ja, het werd onbedoeld toch een keer tijd voor deze topic na dat velen hun sympathie uitspreken jegens Ajax of er op een andere manier mee kokketeren. Sympathisanten, fans, die-hards, successupporters het is een hele mix van hele en halve beroemdheden die naar ons clubje kijkt in allerlei velden als Sport, Politiek, Comedians, Penoze, Showbiz. Zowel hier als over de landsgrenzen. Voor alle duidelijkheid ik bedoel dan nog bekender dan Bor Van Steenhoven of forumlid Zuidema.

Laat ik dan maar beginnen met een naam die niet super bekend is bij de oudere generatie; Remi Gaillard die je kunt beschouwen als een van de meest beroemde internationale pranksters. Afkomstig uit Frankrijk heeft hij heel wat practical jokes op zijn naam staan maar daarnaast kan hij ook nog goed voetballen.

https://www.youtube.com/watch?v=RGy6txj8FQ0 In deze specifieke prank heeft hij het Ajax LeCoqSportief shirt aan met oud logo. Geen SnoopDog dus die zich effe goedkoop in een shirtje heeft laten hijsen dus.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Andriy Demchenko » zo dec 12, 2021 3:47 pm

Dan even wat penose behandelen - lees je mee Cruijff -? :ajaxsmiley.gif:

Redouan Taghi; . Alleen bij vragen over compleet ongerelateerde onderwerpen liet hij even van zich horen. Zo vertelde Taghi bijvoorbeeld dat Ajax ‘zijn cluppie’ is. Uit Panorama

Mink Kok : Een van de sleutelspelers van de criminele kant van de IRT affaire en samen met figuren als Jan Femer en Stanley Hillis. Heeft het wel vaker laten merken maar in dit interview draagt hij een Ajaxshirt.
https://www.youtube.com/watch?v=Jx-Oq4s2Htc

Willem Holleeder en Cor van Hout
: Zaten regelmatig in de Arena, soms ook in de VIP ruimtes. Deze foto is redelijk bekend ; https://www.telegraaf.nl/nieuws/1336098 ... p-van-hout Ik meen dat achter hen ook nog Big Willem Van Boxtel, voormalig leider van de Hells Angels zit. Beide heren hadden overigens in de jaren negentig nog een bijzondere relatie met Mike Offenberg. In de jaren negentig een veelbelovende jeugdspeler maar mede door hun invloed de harde criminaliteit ingezogen. Vader Robbie was een jeugdvriend van beide heren, maar die kwam al vroeg om bij een auto-ongeluk.

Fred Ros Ook de kroongetuige tegen Holleeder heeft een Ajax achtergrond, als moordmakelaar ver afgegleden. Maar speelde ooit als jeugdspeler bij Ajax.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Andriy Demchenko » do dec 23, 2021 10:35 pm

Sligthly off topic maar wel geinig dat zo'n gastje in The middle of nowhere dan een Ajaxshirt draagt.

https://www.youtube.com/watch?v=Chkro9-ITYM 14.54 :ajaxsmiley.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Yopii » ma dec 27, 2021 5:39 pm

Die Mike Offenberg was van dezelfde lichting als Seedorf en Kluivert. 'Mikey met het gouden voetje', noemden ze hem.

Als ik het me goed herinner ging hij achter de rug van Ajax meetrainen bij Monaco. Dat was niet zo'n goed idee. Ajax heeft hem er toen uitgetrapt.

Uiteindelijk dook hij op bij Haarlem. Donny Huijsen zat daar inmiddels ook, hij had nog een keer meegedaan in een bekerfinale of een wedstrijd om de JC-Schaal, dat weet ik niet meer precies. In elk geval vonden de toenmalige gabbers Holleeder en Van Hout het reuze gezellig bij Haarlem, ze kwamen steeds naar die twee aspirant-crimineeltjes kijken en terroriseerden en passant het bestuur van Haarlem.

Weet niet of Holleeder later nog wel eens bij Ajax kwam, maar ik denk het niet. En met Haarlem ging het snel bergafwaarts....

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Andriy Demchenko » ma dec 27, 2021 6:36 pm

Yopii schreef:
ma dec 27, 2021 5:39 pm
Die Mike Offenberg was van dezelfde lichting als Seedorf en Kluivert. 'Mikey met het gouden voetje', noemden ze hem.

Als ik het me goed herinner ging hij achter de rug van Ajax meetrainen bij Monaco. Dat was niet zo'n goed idee. Ajax heeft hem er toen uitgetrapt.

Uiteindelijk dook hij op bij Haarlem. Donny Huijsen zat daar inmiddels ook, hij had nog een keer meegedaan in een bekerfinale of een wedstrijd om de JC-Schaal, dat weet ik niet meer precies. In elk geval vonden de toenmalige gabbers Holleeder en Van Hout het reuze gezellig bij Haarlem, ze kwamen steeds naar die twee aspirant-crimineeltjes kijken en terroriseerden en passant het bestuur van Haarlem.

Weet niet of Holleeder later nog wel eens bij Ajax kwam, maar ik denk het niet. En met Haarlem ging het snel bergafwaarts....
Het bestuur van Haarlem, daar maakte Mino Raiola begin jaren negentig nog even kort onderdeel van uit. In '94 scoorde Donny Huysen ja....


Donny Huysen werd in 1994 verhuurd aan eerstedivisionist Haarlem. Daar scoorde hij in 33 wedstrijden maar liefst 22 doelpunten. De Haarlemse fans waren dan ook dol op hem en gaven hem de bijnaam 'Maradonny'. Maar het was niet alleen maar rozengeur en maneschijn in Haarlem. De clubleiding maakte zich op een gegeven moment grote zorgen omdat Huysen in het spelershome regelmatig een bakje koffie dronk met grote criminelen als Willem Holleeder en Cor van Hout. Die gesprekken kwamen tot stand door zijn ploeggenoot Mike Offenberg, nog zo'n groot talent uit de jeugdopleiding van Ajax. Holleeder en Van Hout hadden zich over deze Offenberg ontfermd nadat diens vader bij een auto-ongeluk om het leven was gekomen.

Het bestuur van HFC Haarlem vond het dan ook weer niet zo heel erg dat Ajax het Amsterdamse lefgozertje een jaar later voor een half miljoen gulden aan AZ verkocht. Al was het alleen maar omdat een bodyguard van Holleeder de vrouw van de voorzitter van Haarlem een keer had geslagen. Bij AZ kwam Donny Huysen nooit écht lekker uit de verf. Naar verluidt kwam dat omdat zijn carrière in de criminaliteit voor hem belangrijker was geworden dan die in het voetbal. Ook werd Huysen voorafgaand aan wedstrijddagen veelvuldig gesignaleerd in het Amsterdamse nachtleven.

Na twee mislukte jaren in Alkmaar, een korte stage bij MVV en een afgeketste transfer naar FC Utrecht besloot het voormalige toptalent zijn voetbalschoenen al op 24-jarige leeftijd aan de wilgen te hangen. Daarna werd Maradonny vaak gespot in snelle auto's, droeg hij dure sieraden en had hij in de café's altijd veel geld op zak. In 2006 werd hij gearresteerd op verdenking van cocaïnesmokkel. Justitie beweerde dat Huysen het criminele voorbeeld van zijn maatje Mike Offenberg had gevolgd. Er werd vijf jaar gevangenisstraf geëist maar Huysen werd in hoger beroep vrijgesproken. Sindsdien woont hij in het Spaanse Marbella.

Donny Huysen. Hij had alles in zich om een topvoetballer te worden, en toch eindigde hij als een crimineel in de marge....


Zoontje speelt wel in de jeugdelftallen van Juventus trouwens.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Andriy Demchenko » do jan 20, 2022 9:16 am

Hahaha, Kroatische talentenjacht met bekende schrijver;

https://www.youtube.com/watch?v=n2qXBaPM6r4 :drecul.gif: :drecul.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Historicus » zo jan 23, 2022 6:32 pm

Eens even denken: Youp van 't Hek is Ajax-fan, toch? Jack Spijkerman ook. Die was toen ook zo bezopen toen we de finale van de EL haalden.

De Koning is ook Ajax-supporter.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Andriy Demchenko » zo jan 23, 2022 8:15 pm

Historicus schreef:
zo jan 23, 2022 6:32 pm
Eens even denken: Youp van 't Hek is Ajax-fan, toch? Jack Spijkerman ook. Die was toen ook zo bezopen toen we de finale van de EL haalden.

De Koning is ook Ajax-supporter.
Meeste comedians wel

Viggo Waas - Zat zelfs meer dan tien jaar in de jeugdopleiding
Peter Heerschop -https://www.nporadio1.nl/nieuws/cultuur ... op-de-bank
Klaas van Eerden - https://www.nu.nl/285043/video/ajax-fan ... -doel.html
Karin Bloemen: https://www.gids.tv/video/36978/jinek-g ... ons-league
Peter Pannekoek: https://art19.com/shows/pantelic-podcas ... 8439196a3e
Joep Van Deudekom


De mooiste actie was van Arie Komen. Die trad in Rotterdam op en had het thuisshirt van Ajax aan. Werd helemaal weggefloten. Zegt ie 'ok, ik zal na de pauze iets anders aantrekken' Komt ie na de pauze terug in het uitshirt van Ajax. :drecul.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Historicus » zo jan 23, 2022 8:30 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo jan 23, 2022 8:15 pm
Historicus schreef:
zo jan 23, 2022 6:32 pm
Eens even denken: Youp van 't Hek is Ajax-fan, toch? Jack Spijkerman ook. Die was toen ook zo bezopen toen we de finale van de EL haalden.

De Koning is ook Ajax-supporter.
Meeste comedians wel

Viggo Waas - Zat zelfs meer dan tien jaar in de jeugdopleiding
Peter Heerschop -https://www.nporadio1.nl/nieuws/cultuur ... op-de-bank
Klaas van Eerden - https://www.nu.nl/285043/video/ajax-fan ... -doel.html
Karin Bloemen: https://www.gids.tv/video/36978/jinek-g ... ons-league
Peter Pannekoek: https://art19.com/shows/pantelic-podcas ... 8439196a3e
Joep Van Deudekom


De mooiste actie was van Arie Komen. Die trad in Rotterdam op en had het thuisshirt van Ajax aan. Werd helemaal weggefloten. Zegt ie 'ok, ik zal na de pauze iets anders aantrekken' Komt ie na de pauze terug in het uitshirt van Ajax. :drecul.gif:
Dat van Arie Komen is wel heel grappig. Hoor je ook nooit meer iets van, bedenk ik me nu.

De vader van Ron Brandsteder zat in het Ajax-bestuur. Zoon van is vast ook wel fan.

Johan Derksen beschuldigde Barbara Barend er altijd van Ajax-fan te zijn. Haar vader is het op zeker.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jan 23, 2022 9:12 pm

Ron heeft volgens mijn een seizoenskaart ergens in 120; Ivo Niehe ook.

Toen ik van Spurs uit in 2019 terugvloog naar Amsterdam vanaf London City zaten Johnny de Mol en Ron Blaauw ook in het vliegtuig, maar die hadden niet in het uitvak maar ergens op een VIP plek zitten kijken.

Met Peter Beense heb ik trouwens ook wel eens in het vliegtuig gezeten, die moest toen 2 stoelen voor zich zelf kopen, I kid you not.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op zo jan 23, 2022 9:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Thijs » ma jan 24, 2022 9:36 am

Ron Blaauw gaat vaak met de sponsors mee naar Europese uitwedstrijden idd. Chris Zegers ook alleen op eigen gelegenheid, is nog wel een mooie podcast van (Ik meen Pantelic toen het nog met Freek Jansen en Arco Gnochi was).

Jack Spijkerman en Victor Reinier zie ik ook altijd op de evenementen wanneer er wat te vieren valt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door peter » ma jan 24, 2022 11:54 am

Bij Spurs uit zag ik volgens mij ook die Formule-1 boys voor me zitten. Christijan Albers en Doornbos. Maar goed, wat is befaamd en beroemd he. Als we Peter Beense hier al toevoegen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Nihad » ma jan 24, 2022 4:42 pm

Ja veel van deze mensen komen gewoon uit Amsterdam of de regio.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Thijs » di jan 25, 2022 9:53 am

Ja, wat dat betreft is een naam als Rob Kemps (Snollebollekes) wel een betere. Ziet er in alles uit als een PSV'er maar is toch een (vrij fanatieke) Ajacied.

https://twitter.com/Wim_G/status/921108677217710080
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Andriy Demchenko » di jan 25, 2022 5:55 pm

Peter schreef:
ma jan 24, 2022 11:54 am
Bij Spurs uit zag ik volgens mij ook die Formule-1 boys voor me zitten. Christijan Albers en Doornbos. Maar goed, wat is befaamd en beroemd he. Als we Peter Beense hier al toevoegen. :smallgrin.gif:
Doornbos is echt een Feyenoorder hoor. Peter Beense telt natuurlijk wel, die brengt wat gewicht in de schaal.


Maarten Spanjer
Kluun
Robert ten Brink
Koos Alberts
Winston Gerschtanowitz
Matthijs van Nieuwkerk
Jorgen Raymann
Jack Wouterse
Ton Ojers
Kees Driehuis
Richard Krajicek
Victor Reinier
Humberto Tan
Henk Spaan
Jan Siemerink
John de Mol
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Befaamd, beroemd, berucht en Ajaxfan

Bericht door Andriy Demchenko » za okt 29, 2022 7:33 am

''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie