Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Onze nieuwe technisch directeur

Jordi Cruijff
1
3%
Frank Arnesen
1
3%
Peter Bosz
2
6%
Louis Van Gaal
2
6%
Danny Blind
1
3%
Max Huiberts
0
Geen stemmen
Henk Veldmate
1
3%
Ronald Koeman
0
Geen stemmen
Grads Fuhler
3
9%
Tsjeu La Ling
1
3%
Garry Hamstra
2
6%
Marcel 'de Tovenaar' Brands
1
3%
Maxwell
2
6%
Soren Lerby
0
Geen stemmen
Demy De Zeeuw
0
Geen stemmen
Patrick Kluivert
0
Geen stemmen
Christian Poulsen
0
Geen stemmen
Jari Litmanen
1
3%
Julien Escude
0
Geen stemmen
Martin Van Geel
0
Geen stemmen
Hans Vonk
0
Geen stemmen
Morten Olsen
1
3%
Klaas-Jan Huntelaar
2
6%
Campos
0
Geen stemmen
Thomas Schaling
1
3%
Wimpey 'de antithesis van Overmars'
3
9%
Marko Pantelic
1
3%
Een andere oud-Ajacied
2
6%
Iemand bij een andere eredivisieclub niet in de lijst
1
3%
Een andere buitenlandse optie
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Lionel
Berichten: 47469
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Lionel » di feb 08, 2022 1:17 am

Die gast van AZ?

En noemt iemand Paul Bosvelt? Bestaat er nog een naast de Feyenoorder?
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » di feb 08, 2022 9:15 am

Wordt gewoon die Hamstra en als het goed gaat, wordt hij het officieel.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Jöhnk » di feb 08, 2022 10:10 am

Als ik de namen uit dit lijstje hardop lees dan denk ik inderdaad “doe maar Hamstra”.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13392
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Nihad » di feb 08, 2022 10:28 am

Denk ook dat Hamstra het wordt. Heeft genoeg ervaring en zit al een tijdje bij de club.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Mr. Ajax
Berichten: 14547
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mr. Ajax » di feb 08, 2022 11:50 am

Nihad schreef:
di feb 08, 2022 10:28 am
Denk ook dat Hamstra het wordt. Heeft genoeg ervaring en zit al een tijdje bij de club.
Een tijdje? Een paar maandjes, toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13797
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Jinne » di feb 08, 2022 11:53 am

Sinds april vorig jaar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41019
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » di feb 08, 2022 12:22 pm

Hamstra is aangenomen voor een rol in de tweede lijn. Als ik me niet vergis vooral gericht op de jeugd. Die man heeft toch op geen enkele wijze de ervaring of het profiel om Overmars definitief op te volgen? Hooguit tijdelijk met wat ondersteuning links of rechts.

Het valt nog niet mee om echt geschikte opvolgers te noemen. Dat zegt ondanks zijn gebreken toch wel iets over het functioneren van Overmars in deze rol. Maar er zal vast een geschikte kandidaat bestaan. We schieten niemand naar de maan of zo.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » di feb 08, 2022 12:58 pm

Hij gaat tijdelijk dat gat vullen.
Als hij dat goed doet, heeft alweer een streepje voor.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Jöhnk » di feb 08, 2022 1:44 pm

Marillion schreef:
di feb 08, 2022 12:22 pm
Hamstra is aangenomen voor een rol in de tweede lijn. Als ik me niet vergis vooral gericht op de jeugd. Die man heeft toch op geen enkele wijze de ervaring of het profiel om Overmars definitief op te volgen? Hooguit tijdelijk met wat ondersteuning links of rechts.

Het valt nog niet mee om echt geschikte opvolgers te noemen. Dat zegt ondanks zijn gebreken toch wel iets over het functioneren van Overmars in deze rol. Maar er zal vast een geschikte kandidaat bestaan. We schieten niemand naar de maan of zo.
Het zou inderdaad betekenen dat hij promotie maakt. Zoals eerder bijvoorbeeld Ouali.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13392
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Nihad » di feb 08, 2022 2:31 pm

We kunnen er als Ajax zijnde ook op vooruitgaan he?

Ik bedoel, Overmars was ook de man die Magallan, Klaiber, Labyad, Marin, Promes, Daramy, Idrissi kocht/huurde, veel geld uitgaf aan een modale spits (Haller) en nog meer geld wou uitgeven aan Bergwijn.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

De Dominee
Berichten: 5919
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door De Dominee » di feb 08, 2022 2:35 pm

Absoluut. Hij werd steeds minder creatief, hoe meer geld er binnen kwam.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33566
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door zeux » di feb 08, 2022 2:39 pm

Nihad schreef:
di feb 08, 2022 2:31 pm
We kunnen er als Ajax zijnde ook op vooruitgaan he?

Ik bedoel, Overmars was ook de man die Magallan, Klaiber, Labyad, Marin, Promes, Daramy, Idrissi kocht/huurde, veel geld uitgaf aan een modale spits (Haller) en nog meer geld wou uitgeven aan Bergwijn.
Ik vind dit altijd vreemde lijstjes.
Kun jij één voetbalclub noemen waar dit soort 'miskopen' niet bij voorkomt?

Missers horen bij het 'spelletje'. Het is geen exacte wetenschap.

Als ik door mijn 'oogharen' kijk, zie ik een club die in de afgelopen jaren sprongen vooruit heeft gemaakt, door meer te investeren in spelers, door het lage salarisplafond los te laten, door meer routine te kopen. Dat is allemaal bewust technisch beleid geweest. Die koers - de mentaliteit op macroniveau - vind ik belangrijker dan op microniveau naar een selectief rijtje 'miskopen' zoeken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13392
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Nihad » di feb 08, 2022 3:25 pm

Je kan je kanttekeningen zetten bij dat beleid. Het brengt grote risico's met zich mee en je kan aan je klompen aanvoelen dat het een keer tegen je gaat werken. Als je een keer geen kampioen wordt bijvoorbeeld. Nu al moet Ajax elk seizoen 50 miljoen of meer verkopen om quitte te draaien. Maar komende zomer lopen Mazrouai en Onana gratis de deur uit en wat gaan Gravenberch doen?

De focus moet altijd op de jeugdopleiding liggen en alleen kopen als het écht toegevoegde waarde heeft.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33566
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door zeux » di feb 08, 2022 3:27 pm

Nihad schreef:Je kan je kanttekeningen zetten bij dat beleid. Het brengt grote risico's met zich mee en je kan aan je klompen aanvoelen dat het een keer tegen je gaat werken. Als je een keer geen kampioen wordt bijvoorbeeld. Nu al moet Ajax elk seizoen 50 miljoen of meer verkopen om quitte te draaien. Maar komende zomer lopen Mazrouai en Onana gratis de deur uit en wat gaan Gravenberch doen?

De focus moet altijd op de jeugdopleiding liggen en alleen kopen als het écht toegevoegde waarde heeft.
Dat is een voorstel voor vermindering van ambitie die niet alleen aan ‘Overnars’ hangt lijkt mij, maar aan de koers die de gehele top van Ajax - inclusief RvT - kiest.

Zials het nu is verandert er als het goed is niets aan de koers ex Overmars.
Laatst gewijzigd door zeux op di feb 08, 2022 3:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » di feb 08, 2022 3:28 pm

Zeux schreef:
di feb 08, 2022 2:39 pm
Nihad schreef:
di feb 08, 2022 2:31 pm
We kunnen er als Ajax zijnde ook op vooruitgaan he?

Ik bedoel, Overmars was ook de man die Magallan, Klaiber, Labyad, Marin, Promes, Daramy, Idrissi kocht/huurde, veel geld uitgaf aan een modale spits (Haller) en nog meer geld wou uitgeven aan Bergwijn.
Ik vind dit altijd vreemde lijstjes.
Kun jij één voetbalclub noemen waar dit soort 'miskopen' niet bij voorkomt?

Missers horen bij het 'spelletje'. Het is geen exacte wetenschap.

Als ik door mijn 'oogharen' kijk, zie ik een club die in de afgelopen jaren sprongen vooruit heeft gemaakt, door meer te investeren in spelers, door het lage salarisplafond los te laten, door meer routine te kopen. Dat is allemaal bewust technisch beleid geweest. Die koers - de mentaliteit op macroniveau - vind ik belangrijker dan op microniveau naar een selectief rijtje 'miskopen' zoeken.
Mee eens!

ook hier geldt, de eerste 2 aankopen als nieuwe TD moeten parels zijn, dan heb je meer krediet dan wanneer je opent met een Magallan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door wimpey » di feb 08, 2022 3:33 pm

Nihad schreef:
di feb 08, 2022 3:25 pm
Nu al moet Ajax elk seizoen 50 miljoen of meer verkopen om quitte te draaien. Maar komende zomer lopen Mazrouai en Onana gratis de deur uit en wat gaan Gravenberch doen?

De focus moet altijd op de jeugdopleiding liggen en alleen kopen als het écht toegevoegde waarde heeft.
Dank je. Maak Overmars niet groter dan z'n 1m73. Hij was de TD die van de RvC fiat kreeg om in 2018 Blind en Tadic te kopen. Na 4 jaar zonder prijzen (onder directeur Overmars dus). En Blind kwam alleen omdat de jurist nog niet weg mocht he.

De beste daad van de geile smurf was het vastleggen van Ten Hag. En Veldmate, want die drong aan op de komst van Tadic... Effe serieus: vertrek EtH zal er veel harder inhakken dan het sneuvelen van Overmars.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » di feb 08, 2022 3:35 pm

Zeux schreef:
di feb 08, 2022 3:27 pm
Nihad schreef:Je kan je kanttekeningen zetten bij dat beleid. Het brengt grote risico's met zich mee en je kan aan je klompen aanvoelen dat het een keer tegen je gaat werken. Als je een keer geen kampioen wordt bijvoorbeeld. Nu al moet Ajax elk seizoen 50 miljoen of meer verkopen om quitte te draaien. Maar komende zomer lopen Mazrouai en Onana gratis de deur uit en wat gaan Gravenberch doen?

De focus moet altijd op de jeugdopleiding liggen en alleen kopen als het écht toegevoegde waarde heeft.
Dat is een voorstel voor vermindering van ambitie die niet alleen aan ‘Overnars’ hangt lijkt mij, maar aan de koers die de gehele top van Ajax - inclusief RvT - kiest.

Zials het nu is verandert er als het goed is niets aan de koers ex Overmars.
Daarnaast komt de nieuwe Champions League eraan (2024). In zijn nieuwe opzet gaat een club als Ajax meer wedstrijden spelen en de ondergrens qua inkomen zal geen 40mio maar 70mio worden. Als Ajax daar kan aanhaken, slaat het een enorm gat met de rest van NL. Nu en volgend jaar investeren om te zorgen dat je er bij bent en ook wat hoger in de poule-pot komt, zorgt voor nog meer inkomen (bovenop die 70mio)
PSV kan wellicht aanhaken maar komt in pot 4 en heeft buiten de basis 11, niks lopen ter vervanging.
Dan ga je in de CL of in landelijke competitie de boot missen.

Ajax moet nu die bres slaan.
(jeugd uiteraard niet vergeten hier en daar in te passen)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » di feb 08, 2022 3:39 pm

wimpey schreef:
di feb 08, 2022 3:33 pm
Nihad schreef:
di feb 08, 2022 3:25 pm
Nu al moet Ajax elk seizoen 50 miljoen of meer verkopen om quitte te draaien. Maar komende zomer lopen Mazrouai en Onana gratis de deur uit en wat gaan Gravenberch doen?

De focus moet altijd op de jeugdopleiding liggen en alleen kopen als het écht toegevoegde waarde heeft.
Dank je. Maak Overmars niet groter dan z'n 1m73. Hij was de TD die van de RvC fiat kreeg om in 2018 Blind en Tadic te kopen. Na 4 jaar zonder prijzen (onder directeur Overmars dus). En Blind kwam alleen omdat de jurist nog niet weg mocht he.

De beste daad van de geile smurf was het vastleggen van Ten Hag. En Veldmate, want die drong aan op de komst van Tadic... Effe serieus: vertrek EtH zal er veel harder inhakken dan het sneuvelen van Overmars.
De wimpey waarheid.
Men neme de ingrediënten en laat te pas en te onpas zaken weg die mijn verhaal niet ondersteunen.
Men voegt een vleugje rancune toe en een blik bijnamen en Voila, men hebbe de wimpey waarheid.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door 999 » di feb 08, 2022 3:42 pm

Mano schreef:
di feb 08, 2022 3:39 pm
wimpey schreef:
di feb 08, 2022 3:33 pm
Nihad schreef:
di feb 08, 2022 3:25 pm
Nu al moet Ajax elk seizoen 50 miljoen of meer verkopen om quitte te draaien. Maar komende zomer lopen Mazrouai en Onana gratis de deur uit en wat gaan Gravenberch doen?

De focus moet altijd op de jeugdopleiding liggen en alleen kopen als het écht toegevoegde waarde heeft.
Dank je. Maak Overmars niet groter dan z'n 1m73. Hij was de TD die van de RvC fiat kreeg om in 2018 Blind en Tadic te kopen. Na 4 jaar zonder prijzen (onder directeur Overmars dus). En Blind kwam alleen omdat de jurist nog niet weg mocht he.

De beste daad van de geile smurf was het vastleggen van Ten Hag. En Veldmate, want die drong aan op de komst van Tadic... Effe serieus: vertrek EtH zal er veel harder inhakken dan het sneuvelen van Overmars.
De wimpey waarheid.
Men neme de ingrediënten en laat te pas en te onpas zaken weg die mijn verhaal niet ondersteunen.
Men voegt een vleugje rancune toe en een blik bijnamen en Voila, men hebbe de wimpey waarheid.
Ja, ik vind Wimpey geen verkeerde gast, niemand op dit forum overigens ( o wacht eentje :smallgrin.gif: , maar goed ) maar ik begin dat ook irritant te vinden .. Eigenlijk moet je steeds corrigeren ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41019
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » di feb 08, 2022 7:47 pm

Jöhnk schreef:
di feb 08, 2022 1:44 pm
Marillion schreef:
di feb 08, 2022 12:22 pm
Hamstra is aangenomen voor een rol in de tweede lijn. Als ik me niet vergis vooral gericht op de jeugd. Die man heeft toch op geen enkele wijze de ervaring of het profiel om Overmars definitief op te volgen? Hooguit tijdelijk met wat ondersteuning links of rechts.

Het valt nog niet mee om echt geschikte opvolgers te noemen. Dat zegt ondanks zijn gebreken toch wel iets over het functioneren van Overmars in deze rol. Maar er zal vast een geschikte kandidaat bestaan. We schieten niemand naar de maan of zo.
Het zou inderdaad betekenen dat hij promotie maakt. Zoals eerder bijvoorbeeld Ouali.
Ik laat me natuurlijk graag verrassen. Maar dit ziet op voorhand toch niemand echt zitten?

Geen netwerk, geen ervaring. Gehaald voor het profiel van een soort tweede man. TD is een vrij diverse rol maar deze man scoort op geen enkel onderdeel indrukwekkend.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door peter » di feb 08, 2022 8:15 pm

Op basis van wat gesprekjes her en der over de casus Overmars durf ik wel te stellen dat Ajax een zwaargewicht zoekt op het aan- en verkoopbeleid. Met netwerk.

Soms hoor je “per toeval” wel eens wat. Dat is hier dus het geval.

De Dominee
Berichten: 5919
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door De Dominee » di feb 08, 2022 8:25 pm

Buiten de gebaande paden dan dus? Meer uit de richting bedrijfsleven? Interessant Peter. Leuk dat je dit deelt.

Edit: lees nu met netwerk. Wel uit de voetbalwereld dus dan. Benieuwd waar ze mee op de proppen komen!
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door peter » di feb 08, 2022 9:03 pm

Laat ik toevoegen dat er ideeen zijn/waren om het technisch (heel) anders in te richten. Waarbij Overmars zich alleen nog maar richtte op zijn netwerk en het aan- en verkopen van spelers.

Met de huidige situatie (voorzagen ze het?) kun je dan een vertaling maken hoe dat er nu moet uit komen te zien.

De Dominee
Berichten: 5919
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door De Dominee » di feb 08, 2022 9:10 pm

Als ze echt een zwaargewicht zoeken voor het aan- en verkopen van spelers komen ze wellicht toch uit bij Raiola :smallgrin.gif: :drecul.gif:
Laatst gewijzigd door De Dominee op di feb 08, 2022 9:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59086
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door 999 » di feb 08, 2022 9:12 pm

Is ie al beter dan ?

Plaats reactie