Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Onze nieuwe technisch directeur

Jordi Cruijff
1
3%
Frank Arnesen
1
3%
Peter Bosz
2
6%
Louis Van Gaal
2
6%
Danny Blind
1
3%
Max Huiberts
0
Geen stemmen
Henk Veldmate
1
3%
Ronald Koeman
0
Geen stemmen
Grads Fuhler
3
9%
Tsjeu La Ling
1
3%
Garry Hamstra
2
6%
Marcel 'de Tovenaar' Brands
1
3%
Maxwell
2
6%
Soren Lerby
0
Geen stemmen
Demy De Zeeuw
0
Geen stemmen
Patrick Kluivert
0
Geen stemmen
Christian Poulsen
0
Geen stemmen
Jari Litmanen
1
3%
Julien Escude
0
Geen stemmen
Martin Van Geel
0
Geen stemmen
Hans Vonk
0
Geen stemmen
Morten Olsen
1
3%
Klaas-Jan Huntelaar
2
6%
Campos
0
Geen stemmen
Thomas Schaling
1
3%
Wimpey 'de antithesis van Overmars'
3
9%
Marko Pantelic
1
3%
Een andere oud-Ajacied
2
6%
Iemand bij een andere eredivisieclub niet in de lijst
1
3%
Een andere buitenlandse optie
3
9%
 
Totaal aantal stemmen: 32

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Marillion » zo apr 02, 2023 8:08 pm

Yopii schreef:
zo apr 02, 2023 1:27 pm
Mano schreef:
zo apr 02, 2023 12:57 pm
Los van alle achterklap,

We hebben nog steeds geen TD en die shitshow duurt inmiddels dik een jaar
Uiteindelijk hangt zo'n sollicitatieprocedure af van het resultaat. Beter met uitstel een topper binnenhalen dan slagvaardig de verkeerde.

Verder was het track record van Overmars ook weer niet zo goed. Het grootste probleem is dat we geen behoorlijke trainer hebben. Zelfs met alle tekortkomingen valt meer uit de huidige selectie te halen dan nu gebeurt. Alles valt en staat met de resultaten op het veld. Het zal best dat Van der Sar weifelend optreedt, maar winnen we daardoor niet van GAE? :confused.gif:

Bij Ajax ligt de lat hoog. Op het moment dat het niet loopt, breekt de pl**** uit. Op dit moment zie je duidelijk het verschil met PSV. Daar blijft het rustig, terwijl het daar niet beter gaat dan bij ons. En voor de duidelijkheid: ze hebben daar een TD én een gewezen TD die nu AD is. Alle functies zijn daar bezet en toch loopt het niet.
Nou ja, indirect wel. Hij is verantwoordelijk voor het aanstellen van Schreuder en daarna Heitinga. Hij heeft ook te lang gewacht met ingrijpen bij Schreuder. Dat heeft punten gekost en de opties voor opvolging waren in een later stadium ook meer beperkt. Het is te makkelijk om alles aan hem op te hangen. Maar zijn bijdrage is natuurlijk niet positief.

Bij PSV is de functie van TD pas recent ingevuld. Daarvoor kluste Brands bij. Ook verre van ideaal. Het gaat daar ook niet goed maar zij hebben nog het excuus dat ze in het seizoen Gakpo en Madueke hebben moeten verkopen. Het blijft daar wel veel rustiger, dat klopt. Maar wat koop je daarvoor?
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door wimpey » zo apr 02, 2023 9:10 pm

Vd Sar lijkt me inderdaad toch echt verantwoordelijk voor een keten aan mislukkingen.


Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Zuidema » zo apr 02, 2023 10:32 pm

Negativ: Nicht jedes teils millionenschwere Talent schlug ein. Das Fundament ist fragil. Mislintat holt zu viele junge Spieler aus dem Ausland, bläht mit ihnen den Kader auf – der VfB hat aktuell 35 Spieler unter Vertrag (acht davon ausgeliehen).

Dabei bleibt die eigene Jugend auf der Strecke. Die einst so berühmte VfB-Akademie hat für den VfB lange keinen Bundesliga-Stammspieler mehr hervorgebracht.
Bah, bah, bah. Niegoenie. Jeugd is niet interessant en hij blaast de selectie op met kennelijk matige aankopen. Staat lijnrecht op hoe Ajax zou moeten handelen. Lijkt zo de zoveelste miskleun van Sar te worden. :1evil.gif:

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » zo apr 02, 2023 11:30 pm

Positiv ook gelezen, heer Zuidema?

Die man heeft best een goede naam. Klopp wilde hem blijkbaar naar Liverpool halen als opvolger van Ward.

Ik kan er verder niets van zeggen, weet niet meer van de beste man dan ik nu lees.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door WP_Legend » ma apr 03, 2023 12:01 am

Positief, meester van de creatieve transfers!

Dus geen bord op schoot scouting meer...

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Zuidema » ma apr 03, 2023 12:51 am

Yopii schreef:
zo apr 02, 2023 11:30 pm
Positiv ook gelezen, heer Zuidema?
Dat hij al zijn hele leven in een Stuttgart-pyjama slaapt en zo leuk met de supporters daar kan omgaan? Ja hoor, heel fijn allemaal. We hebben bij Ajax alleen zo bitter weinig aan die grote liefde voor de VFB.

Van het Negativ schrik ik. We hebben net een rampjaar achter de rug op die manier. Jeugd kaputt, een zootje troep voor 100M, waar we nog jaren mee opgescheept zitten. Een seizoen waarin we overal naast lijken te grijpen. Zelfs de tweede plek voor de CL is met dat gezwalk van ons nog lang niet zeker. Volgende seizoenen dan nog maar eens dunnetjes zo overdoen? En ik vertrouw Sar voor geen nanoseconde meer op het rood-witte pluche. Goeie keeper, waardeloze AD. Is het zijn initiatief om die man te halen? Vergeet het dan maar met Sars reputatie. Laat die meneer alsjeblieft in het Zwarte Woud blijven.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » ma apr 03, 2023 7:58 am

Ik heb geen vertrouwen in Sar.
Als hij aankomt met optie A, ben ik inmiddels voor Optie B.
Puur vanwege zijn track-record. Er is geen enkel dossier dat hij adequaat heeft opgepakt.


Vooraf een TD beoordelen en vanaf de zijlijn (zoals wij dat doen) is zo moeilijk dat het eigenlijk niet uitmaakt wie er komt.
ALS er maar iemand komt. Dan gaat de tijd leren of het een goede of slechte keuze was.
maar geen TD halen is sowieso een slechte keuze en dat hebben we inmiddels als een dik jaar
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door wimpey » ma apr 03, 2023 8:13 am

Ik heb een Peter Hyballa-gevoel bij Mislintat. En een politiek DH-gevoel bij vd Sar.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 03, 2023 10:38 am

Zuidema schreef:
ma apr 03, 2023 12:51 am
Yopii schreef:
zo apr 02, 2023 11:30 pm
Positiv ook gelezen, heer Zuidema?
Dat hij al zijn hele leven in een Stuttgart-pyjama slaapt en zo leuk met de supporters daar kan omgaan? Ja hoor, heel fijn allemaal. We hebben bij Ajax alleen zo bitter weinig aan die grote liefde voor de VFB.

Van het Negativ schrik ik. We hebben net een rampjaar achter de rug op die manier. Jeugd kaputt, een zootje troep voor 100M, waar we nog jaren mee opgescheept zitten. Een seizoen waarin we overal naast lijken te grijpen. Zelfs de tweede plek voor de CL is met dat gezwalk van ons nog lang niet zeker. Volgende seizoenen dan nog maar eens dunnetjes zo overdoen? En ik vertrouw Sar voor geen nanoseconde meer op het rood-witte pluche. Goeie keeper, waardeloze AD. Is het zijn initiatief om die man te halen? Vergeet het dan maar met Sars reputatie. Laat die meneer alsjeblieft in het Zwarte Woud blijven.

Ik ben eens naar zijn transferbeleid gaan kijken maar je merkt wel dat Stuttgart een heel ander bisunessmodel heeft. Hij zat sinds 2019 bij Stuttgart en heeft slechts een enkele keer meer dan 5 miljoen mogen uitgeven. Daarnaast kwamen vrijwel alle spelers van kleinere clubs dan Stuttgart zelf en stonden ze doorgaans aan het begin van hun carrière. Hij kocht regelmatig in Oostenrijk, Bundesliga II, Franse tweede divisie, etc. En ook heel veel spelers kwamen gratis of voor een paar ton zonder dat het grootverdieners werden

Toch zie je bij de brutoresultaten vooral dat hij wel met winst verkoopt seizoen op seizoen bij Stuttgart

Kijk je naar de tijden dat Overmars in de tijd dat hij geen grote bedragen (en salarissen mocht uitgeven) dan haalden we: [transfers vanaf 2 miljoen Serero, Duarte, Van der Hoorn, Sigthorsson, Cilissen, Moisander, Sinkgraven, Zivkovic, Viergever, Gudelj, Milik, Younes. Alleen Cilissen en Milik brachten echt meer op.

Kijk je naar Mislintat dan zie je in vier jaar tijd het beter heeft gedaan in die categorie.

De jeugd is het punt waar je je zorgen over kunt maken. Hoe dat precies zit weet ik niet bij Stuttgart maar er is de afgelopen jaren weinig doorgebroken.


Ik sta licht positief tov van Mislintat, als enige. :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op ma apr 03, 2023 10:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10268
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door WP_Legend » ma apr 03, 2023 10:39 am

Daarvoor wel?

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » ma apr 03, 2023 10:42 am

Mano schreef:
ma apr 03, 2023 7:58 am
Ik heb geen vertrouwen in Sar.
Als hij aankomt met optie A, ben ik inmiddels voor Optie B.
Puur vanwege zijn track-record. Er is geen enkel dossier dat hij adequaat heeft opgepakt.


Vooraf een TD beoordelen en vanaf de zijlijn (zoals wij dat doen) is zo moeilijk dat het eigenlijk niet uitmaakt wie er komt.
ALS er maar iemand komt. Dan gaat de tijd leren of het een goede of slechte keuze was.
maar geen TD halen is sowieso een slechte keuze en dat hebben we inmiddels als een dik jaar
Wat wil je nou eigenlijk? :confused.gif: Iedereen liever dan een kandidaat van Sar? Liever een slechte kandidaat dan niemand? :confused.gif:

Misschien (en dan heb ik het niet specifiek tegen jou) een idee om de rust te bewaren? Om te stoppen met het gezelschapsspel dat nu aan de gang is?

Afgelopen zomer liepen de supporters de polonaise vanwege het aankoopbeleid van 'Hamstelaar'. Kopen, kopen, kopen. Het kon niet op. Mensen hebben een slecht geheugen, dus supporters ook. Succes heeft vele vaders...

Die Mislintat, die ik in het geheel niet ken, wordt nu afgebrand voordat hij er is. Waarom eigenlijk? Ik lees bar weinig argumenten. Wat ik vooral meekrijg, is dat journalisten en anderen proberen hun vriendjes te pushen. Die Mislintat heeft best een goede staat van dienst, heeft bij Dortmund gewerkt, bij de Duitse bond, bij Arsenal, stond ooit op de nominatie om naar Bayern verhuizen en is dik met Klopp. Dat wil niet zeggen dat hij bij Ajax zou slagen, maar het slaat ook weer nergens op om te doen alsof hij een totale prutser is. Het is daarbij nogal genant dat openlijk wordt geageerd tegen de aanstelling van 'een buitenlander', wat is dat voor flauwekul? :confused.gif: Dat is ook onderdeel van het probleem: denken dat we het hier uitgevonden hebben. Het incestueuze cultuurtje van het Nederlandse voetbal staat vooruitgang in de weg. Wie weet kunnen we wat leren van 'buitenlanders', of is dat een gek idee? Allemachtig, zeg...

Al die idiote plannen die je nu hoort, die slaan toch nergens op? Slot wegkopen bij Feyenoord, ja vast, die man is levensmoe. Huiberts van AZ halen, die wil weliswaar niet, maar voor geld is iedereen te koop. Ja, AZ staat vast te springen om hem te laten gaan midden in het seizoen. Moh Allach, heeft het goed gedaan bij RKC, welja... Mislintat afbranden, en vervolgens iemand voorstellen van RKC... Iedereen bij Ajax eruit, goed idee... Zitten we helemaal zonder leiding. Misschien Sar op de Dam zetten met een bordje om zijn nek?

Hysterie, werkelijk. :excited.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 03, 2023 10:51 am

WP_Legend schreef:
ma apr 03, 2023 10:39 am
Daarvoor wel?
Mja hun laatste jeugdexponent die voor echt geld wegging was Baumgartl naar PSV, waarvoor ik hem nog wil danken. :biggrin.gif:

Andere jeugdexponenttransfers

Timo Werner [2016]
Rudiger [2016 --> kwam wel via B Dordtmund II]
Sven Ulreich [2015]
Tasci [2013]
Julian Schrieber [2012]
Leno [2011]

Verder zijn Kimmich en Pavard er op jonge leeftijd gehaald en doorgebroken. Maar de talentenmachine stokte daar al wat langer in mijn ogen
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Jinne » ma apr 03, 2023 10:57 am

Je hebt nog Khedira en Gomez. Maar die zijn ook al van lang geleden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » ma apr 03, 2023 11:04 am

Andriy Demchenko schreef:
ma apr 03, 2023 10:38 am
Zuidema schreef:
ma apr 03, 2023 12:51 am
Yopii schreef:
zo apr 02, 2023 11:30 pm
Positiv ook gelezen, heer Zuidema?
Dat hij al zijn hele leven in een Stuttgart-pyjama slaapt en zo leuk met de supporters daar kan omgaan? Ja hoor, heel fijn allemaal. We hebben bij Ajax alleen zo bitter weinig aan die grote liefde voor de VFB.

Van het Negativ schrik ik. We hebben net een rampjaar achter de rug op die manier. Jeugd kaputt, een zootje troep voor 100M, waar we nog jaren mee opgescheept zitten. Een seizoen waarin we overal naast lijken te grijpen. Zelfs de tweede plek voor de CL is met dat gezwalk van ons nog lang niet zeker. Volgende seizoenen dan nog maar eens dunnetjes zo overdoen? En ik vertrouw Sar voor geen nanoseconde meer op het rood-witte pluche. Goeie keeper, waardeloze AD. Is het zijn initiatief om die man te halen? Vergeet het dan maar met Sars reputatie. Laat die meneer alsjeblieft in het Zwarte Woud blijven.

Ik ben eens naar zijn transferbeleid gaan kijken maar je merkt wel dat Stuttgart een heel ander bisunessmodel heeft. Hij zat sinds 2019 bij Stuttgart en heeft slechts een enkele keer meer dan 5 miljoen mogen uitgeven. Daarnaast kwamen vrijwel alle spelers van kleinere clubs dan Stuttgart zelf en stonden ze doorgaans aan het begin van hun carrière. Hij kocht regelmatig in Oostenrijk, Bundesliga II, Franse tweede divisie, etc. En ook heel veel spelers kwamen gratis of voor een paar ton zonder dat het grootverdieners werden

Toch zie je bij de brutoresultaten vooral dat hij wel met winst verkoopt seizoen op seizoen bij Stuttgart

Kijk je naar de tijden dat Overmars in de tijd dat hij geen grote bedragen (en salarissen mocht uitgeven) dan haalden we: [transfers vanaf 2 miljoen Serero, Duarte, Van der Hoorn, Sigthorsson, Cilissen, Moisander, Sinkgraven, Zivkovic, Viergever, Gudelj, Milik, Younes. Alleen Cilissen en Milik brachten echt meer op.

Kijk je naar Mislintat dan zie je in vier jaar tijd het beter heeft gedaan in die categorie.

De jeugd is het punt waar je je zorgen over kunt maken. Hoe dat precies zit weet ik niet bij Stuttgart maar er is de afgelopen jaren weinig doorgebroken.


Ik sta licht positief tov van Mislintat, als enige. :smallgrin.gif:
Jij komt tenminste met een onderbouwd verhaal. :biggthumpup.gif:

Deze man is een scout, een scout weliswaar met enige ervaring als TD, maar nog steeds een scout. Juist in de scouting is het afgelopen zomer misgegaan, dus op zich zou zijn komst een welkome aanvulling kunnen zijn. In feite heeft hij hetzelfde profiel als Overmars.
Of dat genoeg is, waag ik te betwijfelen. De structurele zwakte zit in de organisatie. Zo lang ik me kan heugen bemoeit iedereen zich bij Ajax met het aankoopbeleid. Transfers zouden moeten worden afgehandeld door professionals.

Ik ben ook niet direct negatief, ondanks mijn reputatie, haha. Of deze man past bij Ajax is een ander verhaal. Daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 03, 2023 11:06 am

yopii
Wat wil je nou eigenlijk? :confused.gif: Iedereen liever dan een kandidaat van Sar? Liever een slechte kandidaat dan niemand? :confused.gif:
Mensen zijn VDS moe, zoals mensen ook Rutte moe zijn. Ik ook. Maar ik sta niet negatief tov Mislintat
Misschien (en dan heb ik het niet specifiek tegen jou) een idee om de rust te bewaren? Om te stoppen met het gezelschapsspel dat nu aan de gang is?
Nee, dat is nou net wat ons in de problemen bracht het onder het tapijt vegen.
Afgelopen zomer liepen de supporters de polonaise vanwege het aankoopbeleid van 'Hamstelaar'. Kopen, kopen, kopen. Het kon niet op. Mensen hebben een slecht geheugen, dus supporters ook. Succes heeft vele vaders...
Ik niet, ik noemde het van de zomer financieel hirakiri met wat namen en was tegenstander van de hoge bedragen. Zie ook mijn betogen rond Brobbey...
Die Mislintat, die ik in het geheel niet ken, wordt nu afgebrand voordat hij er is. Waarom eigenlijk? Ik lees bar weinig argumenten.
Mensen zijn negatief vanwege zijn Arsenalzomer (Pepe 78 miljoen en meer van dat) en het wekt ook geen vertrouwen dat hij stopte bij Stuttgart. Wat ik wel terechte zaken vind, hoewel ik niet negatief sta t.o.v. hem.
Wat ik vooral meekrijg, is dat journalisten en anderen proberen hun vriendjes te pushen.


Welkom in Nederland.
Die Mislintat heeft best een goede staat van dienst, heeft bij Dortmund gewerkt, bij de Duitse bond, bij Arsenal, stond ooit op de nominatie om naar Bayern verhuizen en is dik met Klopp. Dat wil niet zeggen dat hij bij Ajax zou slagen, maar het slaat ook weer nergens op om te doen alsof hij een totale prutser is.


Inderdaad, hij heeft gewoon wel een krasje opgelopen bij Arsenal dat moeten we wel erkennen.
Het is daarbij nogal genant dat openlijk wordt geageerd tegen de aanstelling van 'een buitenlander', wat is dat voor flauwekul? :confused.gif: Dat is ook onderdeel van het probleem: denken dat we het hier uitgevonden hebben. Het incestueuze cultuurtje van het Nederlandse voetbal staat vooruitgang in de weg. Wie weet kunnen we wat leren van 'buitenlanders', of is dat een gek idee? Allemachtig, zeg...
Geheel mee eens. Veel hangt in mijn ogen wel af of hij goed met de jeugdopleiding omgaat trouwens, onze jeugdcultuur is wel redelijk uniek.
Al die idiote plannen die je nu hoort, die slaan toch nergens op? Slot wegkopen bij Feyenoord, ja vast, die man is levensmoe. Huiberts van AZ halen, die wil weliswaar niet, maar voor geld is iedereen te koop. Ja, AZ staat vast te springen om hem te laten gaan midden in het seizoen. Moh Allach, heeft het goed gedaan bij RKC
Huiberts haat Ajax, na die calimerobrief bewees hij verder zijn ongeschiktheid. Slot mee eens, hadden we wel deze zomer moeten doen. Mo Allach de man die in zijn KNVB functie Ajax een hak zette door Bazoer niet speelgerechtigd te laten zijn voor een half seizoen, ja die zal ook echt nooit gepikt worden.

,
welja... Mislintat afbranden, en vervolgens iemand voorstellen van RKC... Iedereen bij Ajax eruit, goed idee... Zitten we helemaal zonder leiding. Misschien Sar op de Dam zetten met een bordje om zijn nek?
Het is heel simpel, ook slechte bestuurders kunnen soms een juiste beslissing nemen. Blind haalde ook Chivu. Waar ik alleen wel benieuwd naar ben is of jij vindt dat Sar moet wieberen.
Hysterie, werkelijk. :excited.gif:
De hysterie komt straks wel als we geen CL halen, mind you voor de shitstorm die er dan aan komt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Jinne » ma apr 03, 2023 11:18 am

Hamstra nu per direct weg.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Andriy Demchenko » ma apr 03, 2023 11:24 am

Jij komt tenminste met een onderbouwd verhaal. :biggthumpup.gif:
Nou tot nu ben ik ook oppervlakkig aan het kijken.
Deze man is een scout, een scout weliswaar met enige ervaring als TD, maar nog steeds een scout. Juist in de scouting is het afgelopen zomer misgegaan, dus op zich zou zijn komst een welkome aanvulling kunnen zijn. I
De Cruijff-revolutie ving aan met op scoutingvlak het gegeven dat de scouts zich genegeerd voelde. Hassaert stapte om die reden op, Steen Olsen wilde ook opstappen, hebben ze met de Cruijffrevolutie willen ompraten. Afgelopen gebeurde hetzelfde, de scouting compleet genegeerd. Henk Veldmate is ontevreden en Grunn trekt aan zijn jasje voor een terugkeer. Een terugkeer
n feite heeft hij hetzelfde profiel als Overmars.
Ik heb Mislintat met wat ik gelezen heb hoger zitten dan Overmars om eerlijk te zijn.
Of dat genoeg is, waag ik te betwijfelen. De structurele zwakte zit in de organisatie. Zo lang ik me kan heugen bemoeit iedereen zich bij Ajax met het aankoopbeleid. Transfers zouden moeten worden afgehandeld door professionals.
Ach die zwakte is er als er op die afdeling een lancune ontstaat in wie aan de knoppen mag zitten (dat gebeurt altijd met zwak of geen leiderschap. Denk aan de tijd na Van Gaal toen we ook meer dan een jaar zonder TD zaten en Van Eijden het wel even ging doen. Denk aan Van Basten die met brokkenpiloot Blind aankwam in de TM constructie; of denk aan Jol die even alles zelf kon gaan bepalen met goedkeuring van VDB). Overmars was dat gekonkel beu en had een mandaat afgedwongen na het conflict rond Keizer, dat werkte min of meer. Mislintat zul je kaders moeten meegeven (hoeveel er uit mag worden gegeven etc) maar daarbinnen moet je hem vrij laten en niet micromanagen.
Ik ben ook niet direct negatief, ondanks mijn reputatie, haha. Of deze man past bij Ajax is een ander verhaal. Daar kan ik geen zinnig woord over zeggen.
Scouts zijn de werkmieren van de voetballerij die het niet voor hun ego doen (zie good old Thomas). Je succes wordt in mijn ogen bepaald door je werkethiek en inzicht bij die functie. Daarom wil ik niet meer een of andere oud voetballer die zonder relevante ervaring wel denkt het even te kunnen doen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » ma apr 03, 2023 12:53 pm

Ten Hag zei dat Tonnie Bruins Slot meer zag dan alle data-analisten bij elkaar. Goede scouts zien iets wat andere mensen niet zien. Iets met diamantogen of zo. :hypocrite.gif:
Tegelijkertijd bestaat er geen scout die nooit mis zit. Bij Overmars mislukte de helft van de aankopen zo ongeveer, maar hij had enkele voltreffers die het beeld bepalen.

Een paar procent van de ex-profs is geschikt voor een functie in het betaalde voetbal. DAn heb je het over een beperkte groep. Ex-topspelers voor wie dat geldt, zijn er nog minder. Het voetbal is sterk veranderd in vergelijking met vroeger. Managementkwaliteiten zijn steeds belangrijker geworden, binnen de club en naar buiten toe. Daarbij moeten trainers door de toegenomen data in tactisch opzicht steeds sneller schakelen. De behoudende types (Frank de Boer, Dennis Bergkamp, enz) vallen daardoor af. Een trainer kan niet meer, zoals vroeger Cruijff of Louis van Gaal, een tijdje met spelers gaan werken om die spelers beter te maken. Het moet nu en snel. Dat heeft weer consequenties voor de TD en de scouts, want trainers worden steeds veeleisender.
Tegelijkertijd is van alle niet-ex-profs, een veel grotere groep, een nog kleiner percentage geschikt voor zo'n functie. Alleen de totale vakidioten met diamantogen van hier tot ginder zullen de top halen. En dan nog moeten ze op het juiste moment de juiste carrièremove maken.

Het wordt steeds moeilijker om een goed scoutingsteam bij elkaar te krijgen en te houden. Goede TD's en scouts worden tegenwoordig net zo goed weggekocht. Mislintat is daar een voorbeeld van: Arsenal legde een forse afkoopsom voor hem neer. Hoe zit het dan met loyaliteit? Geef je iemand volmachten die misschien zo weer weg is? Fans hebben geen idee wat er komt kijken bij zo'n aanstelling. Een TD beslist over het kapitaal van de club. De redenering: doet het leuk bij RKC, dus stel hem aan bij Ajax slaat nergens op. Wat zijn de werkomstandigheden bij RKC? Welke niveau hebben de daar gescoute spelers? Heeft de TD daar ook een netwerk in het buitenland? Het kost jaren om zo'n netwerk op te bouwen.

De genoemde namen bewijzen dat het echt niet zo gemakkelijk is om een geschikte TD te vinden. Het is en blijft een gok. (Dat was Overmars zeer zeker...)

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Mano » ma apr 03, 2023 1:20 pm

Yopii schreef:
ma apr 03, 2023 10:42 am
Mano schreef:
ma apr 03, 2023 7:58 am
Ik heb geen vertrouwen in Sar.
Als hij aankomt met optie A, ben ik inmiddels voor Optie B.
Puur vanwege zijn track-record. Er is geen enkel dossier dat hij adequaat heeft opgepakt.


Vooraf een TD beoordelen en vanaf de zijlijn (zoals wij dat doen) is zo moeilijk dat het eigenlijk niet uitmaakt wie er komt.
ALS er maar iemand komt. Dan gaat de tijd leren of het een goede of slechte keuze was.
maar geen TD halen is sowieso een slechte keuze en dat hebben we inmiddels als een dik jaar
Wat wil je nou eigenlijk? :confused.gif: Iedereen liever dan een kandidaat van Sar? Liever een slechte kandidaat dan niemand? :confused.gif:

Misschien (en dan heb ik het niet specifiek tegen jou) een idee om de rust te bewaren? Om te stoppen met het gezelschapsspel dat nu aan de gang is?

Afgelopen zomer liepen de supporters de polonaise vanwege het aankoopbeleid van 'Hamstelaar'. Kopen, kopen, kopen. Het kon niet op. Mensen hebben een slecht geheugen, dus supporters ook. Succes heeft vele vaders...

Die Mislintat, die ik in het geheel niet ken, wordt nu afgebrand voordat hij er is. Waarom eigenlijk? Ik lees bar weinig argumenten. Wat ik vooral meekrijg, is dat journalisten en anderen proberen hun vriendjes te pushen. Die Mislintat heeft best een goede staat van dienst, heeft bij Dortmund gewerkt, bij de Duitse bond, bij Arsenal, stond ooit op de nominatie om naar Bayern verhuizen en is dik met Klopp. Dat wil niet zeggen dat hij bij Ajax zou slagen, maar het slaat ook weer nergens op om te doen alsof hij een totale prutser is. Het is daarbij nogal genant dat openlijk wordt geageerd tegen de aanstelling van 'een buitenlander', wat is dat voor flauwekul? :confused.gif: Dat is ook onderdeel van het probleem: denken dat we het hier uitgevonden hebben. Het incestueuze cultuurtje van het Nederlandse voetbal staat vooruitgang in de weg. Wie weet kunnen we wat leren van 'buitenlanders', of is dat een gek idee? Allemachtig, zeg...

Al die idiote plannen die je nu hoort, die slaan toch nergens op? Slot wegkopen bij Feyenoord, ja vast, die man is levensmoe. Huiberts van AZ halen, die wil weliswaar niet, maar voor geld is iedereen te koop. Ja, AZ staat vast te springen om hem te laten gaan midden in het seizoen. Moh Allach, heeft het goed gedaan bij RKC, welja... Mislintat afbranden, en vervolgens iemand voorstellen van RKC... Iedereen bij Ajax eruit, goed idee... Zitten we helemaal zonder leiding. Misschien Sar op de Dam zetten met een bordje om zijn nek?

Hysterie, werkelijk. :excited.gif:
vd Sar is duidelijk niet capabel.
zoveel is inmiddels duidelijk. (check zijn trackrecord m.b.t. dossiers op zijn bureau)
Hoezo laat je een incapabele man je aankopen bepalen :confused.gif:

Daarnaast brand ik geen enkele TD af behalve de tijd die we nodig hebben om uberhaupt een TD te vinden.

Verder was ik compleet tegen meer dan de helft aan aankopen.
Bergwijn, Wijndal, en Brobbey mochten van mij wegblijven. (is zo'n 65mio down the drain)

Wijndal kan niet verdedigen (dat is inmiddels gebleken)
Bergwijn kan alleen rennen en ook dat gaat traag (ook gebleken)
Brobbey is en blijft een hele dure pinchhitter. (ook gebleken) en dan heb ik het niet eens over de gratis weg/ terugkopen formule.

Dan kan je wel je rust bewaren maar we hebben al meer dan een jaar geen TD. Hoeveel rust wil je bewaren? :confused.gif:
En niemand hier op AT kan beoordelen of een TD, een juiste TD voor Ajax is.
Toen Overmars kwam had hij ook amper een track-record.
Dus het kan me geen reet schelen wie die plek inneemt, zolang deze maar wordt ingenomen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » ma apr 03, 2023 2:35 pm

Verder was ik compleet tegen meer dan de helft aan aankopen.
Bergwijn, Wijndal, en Brobbey mochten van mij wegblijven. (is zo'n 65mio down the drain)
Ik heb het sterke vermoeden dat deze spelers al op het lijstje van Overmars stonden. Van Bergwijn weten we dat in elk geval zeker.

Ik hoor Spaan en de andere Stevie-adepten niet meer. :excited.gif:


Nog niet iedereen heeft door dat Ajax een verloren zaak is. Sterker nog, op het forum van Transfermarkt lees ik dit:
Wow, Fußball kann wirklich einfach wehtun. Fühlt sich an, wie die Ex-Freundin, für die man immernoch Gefühle hat jetzt einen neuen Freund findet.

Für Sven würde es mich freuen. Ajax ist wohl einer der besten geführten Vereine der letzten 20 Jahre. Traditionsclub, super Fans, immer am Zahn der Zeit, super Vision mit der eigenen Akademie und auswärtigen Talenten, geile Stadt und bist sogar schneller in Dortmund als jetzt. Um es in seinen eigenen Worten zu sagen: Mislintat und Ajax ist ein perfektes Match.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Zuidema » ma apr 03, 2023 3:15 pm

Ajax ist wohl einer der besten geführten Vereine der letzten 20 Jahre. Traditionsclub, super Fans, immer am Zahn der Zeit, super Vision mit der eigenen Akademie und auswärtigen Talenten, geile Stadt und bist sogar schneller in Dortmund als jetzt. Um es in seinen eigenen Worten zu sagen: Mislintat und Ajax ist ein perfektes Match.
:drecul.gif:

Is dit door Sar geschreven en opgestuurd? Mislintat zal dan nog schrikken als hij bij ons gaat werken. Niks geen gespreid bedje. Integendeel. Een club met grote structurele trammelant op wel erg veel fronten in een jaar tijd. De eerste veroorzakers daarvan
(AS en Hamstra) zijn goddank inmiddels vertrokken. Nu de hoofdverantwoordelijke voor deze crisis nog. Schoon schip. En zet er anders maar een organisatiebureau op als de heren/dames binnen Ajax Sar niet voor het hoofd willen stoten.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Jinne » ma apr 03, 2023 4:27 pm

Dat stukje komt van een Dortmund fan dan. Fijn dat één K seizoen niet alles anders kleurt.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33417
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door zeux » ma apr 03, 2023 4:32 pm

Jinne schreef:
ma apr 03, 2023 4:27 pm
Dat stukje komt van een Dortmund fan dan. Fijn dat één K seizoen niet alles anders kleurt.
Precies. De club is meer dan de faal Sar/Schreuder.
Van der Sar is een puppet. Als daar een sterke TD naast komt te staan met een capabele trainer, kan hij weer fijn naar de achtergrond verdwijnen, her en der in de wereld marketing-uithangbord zijn en draait alles gewoon weer bij. Het is alleen van belang dat die nieuwe mensen (ruim) voor de transferzomer op hun plek zitten, want er is wel werk aan de winkel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Marc Overmars: Onze nieuwe technisch directeur wordt?

Bericht door Yopii » ma apr 03, 2023 4:35 pm

Ik denk dat ze in het buitenland heel anders naar de situatie kijken. Ajax is compleet leeggekocht, spelers en trainer zijn weg. Geen wonder dus dat het minder gaat. Zoiets.

Objectief gezien ís het ook niet zo gek. Ajax had alleen niet zoveel geld moeten verspillen. Tegelijkertijd ging het verkopen wel goed, met topbedragen voor Antony en Martinez. Daardoor blijft de schade nog enigszins (enigszins!) binnen de perken.

Nu moeten we uithuilen en opnieuw beginnen. Nieuwe TD, nieuwe trainer en een selectie die door nieuwe impulsen energie krijgt.

Plaats reactie