Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet de volgende tennis uitslagen voorkomen?

Louis van Gaal
4
31%
Arne Slot
1
8%
Pascal Jansen
0
Geen stemmen
Mauricio Pochettino
0
Geen stemmen
Danny Blind
0
Geen stemmen
Thomas Tuchel
0
Geen stemmen
Dirk Kuijt
1
8%
Pep Guardiola
0
Geen stemmen
Erik Ten Hag
0
Geen stemmen
Marcelo Bielsa
0
Geen stemmen
Frank de Boer
0
Geen stemmen
Mathias Kaltenbach
0
Geen stemmen
Michael Reiziger
0
Geen stemmen
John Heitinga
0
Geen stemmen
Joachim Low
0
Geen stemmen
Zinedine Zidane
0
Geen stemmen
Wim Jonk
0
Geen stemmen
Kasper Hjulmand
0
Geen stemmen
Peter Bosz
2
15%
Dick Schreuder
3
23%
Luis Enrique
2
15%
Marcelo Gallardo
0
Geen stemmen
Iemand anders
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 13

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door 999 » vr jan 27, 2023 1:36 pm

Je wordt niet zoveel keer kampioen met AJAX als je er helemaal niks van kan. En misschien heeft De Boer er wel iets van geleerd .. Kijk, dat je geen fan bent van De Boer prima ... Maar 90% van die namen in het lijstje zeggen meteen NEE als AJAX langs zou komen..

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Andriy Demchenko » vr jan 27, 2023 1:39 pm

Jöhnk schreef:
vr jan 27, 2023 1:30 pm
Frank de Boer is een slecht idee. Heeft hij ooit een elftal goed laten voetballen?

Ik ga nu iets heel raars zeggen, maar als ze een interim-trainer willen die het seizoen uitdoet en die snel impact heeft, dan moeten ze in Den Haag zijn.
Nooit Advocaat. Nooit!
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Jöhnk » vr jan 27, 2023 1:43 pm

Het probleem met De Boer was juist dat hij niks leerde. Leren is niet zo zijn ding, zeg maar. Sterker: hij was een meester in het trekken van de verkeerde conclusies. Daarom werd het ook steeds slechter. We weten allemaal nog hoe het eindigde. Met Gudelj en Dijks en de vierkant op het middenveld.

Daarna volgden Inter, Crystal Palace, Oranje. Werd allemaal niks.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Mano » vr jan 27, 2023 2:00 pm

FdB ad interim, snap ik nog. Alleen ik ben bang voor de luiheid van vd Sar. Als FdB redelijk presteert, denkt Sar al snel: zo dat scheelt weer zoeken.... En zitten wij vast aan die trage jaren 90 voetbal-stijl. Internationaal werkt dat allang niet meer dus kan je de CL wel weer gedag zeggen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door 999 » vr jan 27, 2023 2:05 pm

Tja, mijn mening is dat jullie de Boer te kort doen .. Afijn we wachten af ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Zuidema » vr jan 27, 2023 2:12 pm

Mano schreef:
vr jan 27, 2023 2:00 pm
FdB ad interim, snap ik nog. Alleen ik ben bang voor de luiheid van vd Sar. Als FdB redelijk presteert, denkt Sar al snel: zo dat scheelt weer zoeken.... En zitten wij vast aan die trage jaren 90 voetbal-stijl. Internationaal werkt dat allang niet meer dus kan je de CL wel weer gedag zeggen
Zou FdB sowieso een interim-job accepteren? Een paar maanden de rotzooi wat opruimen en dan mag hij weer vertrekken? Geloof ik niks van. Dan zal hij ook een paar jaar willen blijven en dan krijgen we inderdaad alle FdB-ellende weer over ons heen. Liever niet. :excited.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jan 27, 2023 2:20 pm

999 schreef:Tja, mijn mening is dat jullie de Boer te kort doen .. Afijn we wachten af ..
Ik weet niet zeker of we De Boer te kort doen. Ik wil mijn ogen zeker niet sluiten voor het feit dat zijn selecties door de jaren heen steeds meer werden uitgekleed en kwaliteitsarmer werden, tot het punt dat het mij geen reet meer uitmaakte welke speler nog verkocht zou worden, want ze waren allemaal beroerd. Maar die Grote Rondo’s waarmee we tegenstanders “kapot foebele” staan wel in mijn geheugen en op het netvlies gebrand. Heel diep. En laten we eerlijk zijn: bij Crystal Palace deed ie iets wat zelfs Schreuder niet voor elkaar kreeg: alles verliezen en zelfs geen goal gescoord door zijn team. Ook bij Inter vloog ie er snel uit en Atlanta was evenmin veel soeps.

Kortom: liever niet dan wel, op basis van het verleden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door 999 » vr jan 27, 2023 2:22 pm

Ik weet wel zeker dat jullie de Boer ( bij AJAX ) te kort doen .. :)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Marillion » vr jan 27, 2023 2:22 pm

En is 'ie bereid om zich kaal te scheren? Dat schijnt tegenwoordig een voorwaarde te zijn om trainer te worden bij Ajax.

In de regel zal een trainer die nog volop ambities heeft er niet snel interim instappen. Dan wil je een langere termijn. Daarom kom je doorgaans uit bij het promoveren van een assistent of een trainer die zijn loopbaan eigenlijk al achter de rug heeft. Omdat ik het vermoeden heb dat er ook in de spelersgroep sprake is van problemen zou ik voor een ervaren trainer gaan. Dit wil je niet overlaten aan een beginner.

Dan kom ik met mijn beperkte kennis van de markt dus niet verder dan Van Gaal. Streel z'n ego en hij stapt in. Die man wil niet eindigen met een verloren serie strafschoppen. We hebben dan in ieder geval amusante persconferenties en hij zet echt wel een logisch elftal neer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Zuidema » vr jan 27, 2023 2:38 pm

Marillion schreef:
vr jan 27, 2023 2:22 pm

Dan kom ik met mijn beperkte kennis van de markt dus niet verder dan Van Gaal. Streel z'n ego en hij stapt in. Die man wil niet eindigen met een verloren serie strafschoppen. We hebben dan in ieder geval amusante persconferenties en hij zet echt wel een logisch elftal neer.
Eens. Ook gezien dat interimtraject van een half jaar. En een rookie moet een topclub in zo'n crisis niet op zijn bordje krijgen. Dan verzuipt die ook.

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Mano » vr jan 27, 2023 2:54 pm

was FdB niet klaar met het trainerschap? ( https://www.vi.nl/nieuws/frank-de-boer- ... en-seconde )

4 minder goede ervaringen (Inter, Crystal, Tampa en Oranje)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Marillion » vr jan 27, 2023 2:58 pm

Mano schreef:
vr jan 27, 2023 2:54 pm
was FdB niet klaar met het trainerschap? ( https://www.vi.nl/nieuws/frank-de-boer- ... en-seconde )

4 minder goede ervaringen (Inter, Crystal, Tampa en Oranje)
Als ik hem was zou ik er ook niet aan beginnen. Zit 'ie feitelijk weer in een positie waar hij vooral veel te verliezen heeft. Want we mogen hier graag op hem afgeven maar hij pakte wel vier titels op rij.

Wanneer het dan eigenlijk ook niet eens kriebelt om weer aan de slag te gaan kan je volgens mij beter gewoon lekker gaan golfen.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Mano » vr jan 27, 2023 3:20 pm

De Media weet het zeker, Het is/wordt Heitinga (interim)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Zuidema » vr jan 27, 2023 3:21 pm

Ajax gaat John Heitinga vrijdag aanstellen als interim-trainer. De 39-jarige coach van de beloften moet de dolende landskampioen na het ontslag van Alfred Schreuder uit de crisis loodsen en weer mee laten doen om de titel. De komende uren moet duidelijk worden of Heitinga voor weken of maanden interim wordt en wie hem bij die loodzware klus zullen flankeren.
Johan Inan, AD.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Marillion » vr jan 27, 2023 3:31 pm

Dan moet je er op één of andere manier wel echt een ervaren kracht bij betrekken. Als adviseur, assistent of wat dan ook. Zeker omdat er ook geen TD beschikbaar is. Je kunt in deze situatie niet alles op een onervaren trainer zetten. Althans, dat zou je niet moeten willen.

Dit overigens zonder oordeel over zijn mogelijkheden als trainer. Die kan ik niet beoordelen. Maar hij kent als trainer de wereld van de jeugd en Jong Ajax.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Alexander » vr jan 27, 2023 3:59 pm

Dit is toch werkelijk niet te geloven. Heitinga zal een lieve jongen zijn, maar dit is toch niet het niveau van Ajax 1? Ik heb werkelijk alle wedstrijden van Jong gezien. En ik kan daar onmogelijk de hand van de trainer in ontdekken. Hoe haal je het in je hoofd om die jongen nu voor de groep te zetten?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Marillion » vr jan 27, 2023 4:00 pm

Het is nog niet duidelijk of dit tijdelijk is of niet toch?

Ik kan me er nog wel iets bij voorstellen dat je op zo'n korte termijn nog geen definitieve oplossing hebt. Als ze dan de huidige assistenten in hun rol willen laten kom je al snel hierop uit.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Wouter » vr jan 27, 2023 4:01 pm

Heitinga? Hahaha, lijkt mij een gevalletje van de regen in de drup.

Ajax moet toch gewoon een trainer aanstellen die al heeft laten zien een goede trainer te zijn? Op zijn minst bij een subtopper?

Als je naar het CV van Schreuder kijkt, is het toch ongelooflijk dat Ajax hem heeft aangesteld als hoofdtrainer? Bij Twente ontslagen in 2015, daarna weer lange tijd overal assistent, en dan in 2022 als hoofdtrainer een halfjaar aardig voetbal met Club Brugge. Dat is toch gewoon een mager CV voor de grootste club van Nederland?
Laatst gewijzigd door Wouter op vr jan 27, 2023 4:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door GangstaRiB » vr jan 27, 2023 4:05 pm

Tadic speler/coach. :biggrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Jöhnk » vr jan 27, 2023 4:20 pm

Wouter schreef:
vr jan 27, 2023 4:01 pm
Heitinga? Hahaha, lijkt mij een gevalletje van de regen in de drup.

Ajax moet toch gewoon een trainer aanstellen die al heeft laten zien een goede trainer te zijn? Op zijn minst bij een subtopper?

Als je naar het CV van Schreuder kijkt, is het toch ongelooflijk dat Ajax hem heeft aangesteld als hoofdtrainer? Bij Twente ontslagen in 2015, daarna weer lange tijd overal assistent, en dan in 2022 als hoofdtrainer een halfjaar aardig voetbal met Club Brugge. Dat is toch gewoon een mager CV voor de grootste club van Nederland?
Ook nog een jaartje hoofdtrainer bij Hoffenheim. Het voetbal bij Brugge was niet om aan te zien.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Duke » vr jan 27, 2023 4:53 pm

Wouter schreef:
vr jan 27, 2023 4:01 pm
Heitinga? Hahaha, lijkt mij een gevalletje van de regen in de drup.

Ajax moet toch gewoon een trainer aanstellen die al heeft laten zien een goede trainer te zijn? Op zijn minst bij een subtopper?

Als je naar het CV van Schreuder kijkt, is het toch ongelooflijk dat Ajax hem heeft aangesteld als hoofdtrainer? Bij Twente ontslagen in 2015, daarna weer lange tijd overal assistent, en dan in 2022 als hoofdtrainer een halfjaar aardig voetbal met Club Brugge. Dat is toch gewoon een mager CV voor de grootste club van Nederland?
Nou ja, hij was natuurlijk de pijler onder het succes van Ten Hag in de eerste periode. Dat zal ook meegespeeld hebben. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door columbus » vr jan 27, 2023 5:19 pm

Hahaha Heitinga, nee dan komt het goed. Fucking hell zeg, sta je dan als anti Schreuder adept, is hij eindelijk weg, krijg je er Heitinga voor terug.

Voor de helderheid, Schreuder was niet te houden, maakte er een zooi van en is meer dan terecht weggestuurd. Misschien wat te laat maar oké. Dan stuur je hem weg, sta je een vracht aan punten achter, dan zoek je toch een een ervaren rot die een crisis weet te managen. En dan kom je uit bij Heitinga. Ongelooflijk gewoon

Gun het die jongen van harte en hoop dat ik het mis heb maar gaat die jongen er voor zorgen dat Ajax geen punt meer gaat verliezen. Er is namelijk vrij weinig marge meer om punten te verliezen

Echt bizar. Een miljoenen bedrijf dat een rookie aantrekt als CEO

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Yopii » vr jan 27, 2023 5:32 pm

columbus schreef:
vr jan 27, 2023 5:19 pm
Hahaha Heitinga, nee dan komt het goed. Fucking hell zeg, sta je dan als anti Schreuder adept, is hij eindelijk weg, krijg je er Heitinga voor terug.

Voor de helderheid, Schreuder was niet te houden, maakte er een zooi van en is meer dan terecht weggestuurd. Misschien wat te laat maar oké. Dan stuur je hem weg, sta je een vracht aan punten achter, dan zoek je toch een een ervaren rot die een crisis weet te managen. En dan kom je uit bij Heitinga. Ongelooflijk gewoon

Gun het die jongen van harte en hoop dat ik het mis heb maar gaat die jongen er voor zorgen dat Ajax geen punt meer gaat verliezen. Er is namelijk vrij weinig marge meer om punten te verliezen

Echt bizar. Een miljoenen bedrijf dat een rookie aantrekt als CEO
Inderdaad, het is om moedeloos van te worden.

Heitinga mag onder het mom van spelersontwikkeling week in week uit punten morsen bij JA. Hij heeft werkelijk nog niets gepresteerd. Waarom oefent hij niet eerst bij een modale club? Ik vind Vitesse wel een mooie optie. :hypocrite.gif:

Ze gaan er een ervaren coach bij zetten, denk ik. De kans dat het Fred Grim wordt is met het vertrek van Danny Blind wat afgenomen, maar vast nog steeds een optie.

Ik zie Heitinga als een tweede De Boer: een loyale conservatieve jongen. Neem eens iemand die wél bekend is met de eisen van het moderne voetbal, zou ik zeggen. Maar ja, Heitinga valt beter in de pul.

Ajax is toch gvd geen soos? :1evil.gif:

Overigens is het een terugkerend fenomeen, Ajax sloeg twintig jaar geleden al aan het prutsen met Wouters en sindsdien is het nog een paar keer zo gegaan: Blind, Van Basten, De Boer, enz. Het werkt nooit en toch gebeurt het steeds opnieuw. :1evil.gif: :confused.gif:

Voor zo'n trainer is het een doodvonnis als het misloopt, Heitinga moet dit niet willen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Marillion » vr jan 27, 2023 5:36 pm

Nogmaals. Het is op dit moment niet duidelijk of dit tijdelijk is of niet. En met tijdelijk bedoel ik dan deze en eventueel nog 1 of 2 speelrondes. Er moet wel iemand voor de groep staan natuurlijk.

Als het meer is. Dus tot het einde van het seizoen of zelfs langer is het inderdaad een ander verhaal.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger AS ( Alfred Schreuder) gooi er maar in

Bericht door Yopii » vr jan 27, 2023 5:38 pm

Ik hoop van harte dat het voor even is. Is dit voor de langere termijn, dan is de allejezus-topic nog te gematigd voor mij, dan krijg ik zin om bij Ajax de ruiten in te gooien.

:1evil.gif:

Neem nou gvd eens een trainer die kan trainen, een coach die kan coachen. :excited.gif:

Plaats reactie