Opvolger Johnny Heitinga

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie moet Ajax aankomend seizoen gaan leiden als hoofdtrainer

Heitinga zelf
1
7%
Bosz
3
20%
Jans
0
Geen stemmen
Hjulmand
0
Geen stemmen
Labadia
0
Geen stemmen
Nagelsmann
3
20%
Van Gaal
0
Geen stemmen
Slot
1
7%
Reiziger
0
Geen stemmen
Vos
0
Geen stemmen
Pascal Jansen
2
13%
Jesse Marsch
1
7%
Zidane
0
Geen stemmen
Hasenhuttl
0
Geen stemmen
Sampaoili
0
Geen stemmen
Bielsa
0
Geen stemmen
Gallardo
0
Geen stemmen
Low
0
Geen stemmen
Advocaat
0
Geen stemmen
Meulensteen
0
Geen stemmen
Van T Schip
0
Geen stemmen
De Boer
1
7%
Luis Enrique
3
20%
Conte
0
Geen stemmen
Brendan Rodgers
0
Geen stemmen
Benitez
0
Geen stemmen
Villas Boas
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 15

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » zo jun 04, 2023 4:49 pm

Het gerucht is:

Knutsen en mislintat zijn op grote lijnen vrijdag rond gekomen. Dinsdag is er contact met Bodo voor afkopen contract.


Met nadruk op: gerucht!!!
Aangezien alles omtrent Sven nergens bevestigd wordt. De man lekt niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 570
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Neefkens » zo jun 04, 2023 5:07 pm

Ik heb net even Bodo Glimt-Roma teruggekeken: 6-1.
En Roma-Bodo Glimt: 2-2
Was een leuk team, veel drive, fysiek en mooie combinaties.
En ook gewoon leuk om Mourinho te zien verliezen.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » zo jun 04, 2023 5:40 pm

Benieuwd hoe dat dan werkt met betere spelers.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

De Dominee
Berichten: 5921
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door De Dominee » zo jun 04, 2023 6:00 pm

Mano schreef:
zo jun 04, 2023 4:49 pm
Het gerucht is:

Knutsen en mislintat zijn op grote lijnen vrijdag rond gekomen. Dinsdag is er contact met Bodo voor afkopen contract.


Met nadruk op: gerucht!!!
Aangezien alles omtrent Sven nergens bevestigd wordt. De man lekt niet.
Waar lees je dat?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41028
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Marillion » zo jun 04, 2023 7:52 pm

Neefkens schreef:
zo jun 04, 2023 5:07 pm
Ik heb net even Bodo Glimt-Roma teruggekeken: 6-1.
En Roma-Bodo Glimt: 2-2
Was een leuk team, veel drive, fysiek en mooie combinaties.
En ook gewoon leuk om Mourinho te zien verliezen.
Wat een beroepsernst voor een supporter. :biggthumpup.gif:

Ik herinner me dat ik een stukje van die ploeg tegen PSV zag. Daar viel me dus ook op dat ze leuk speelden voor zo'n kleine club. We kopen er allemaal niets voor. Voor hetzelfde geld werkt zijn aanpak niet bij Ajax en gaat hij aan druk ten onder. Maar op één of andere manier heb ik er wel een goed gevoel bij. Al is dat misschien wel voornamelijk gebaseerd op de wens die hier de vader van de gedachte is. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » zo jun 04, 2023 9:42 pm

Knutsen vs Bosz, Bosz kennen we. We weten wat je aan hem hebt. Dat maakt die keus ‘vertrouwd’

Niemand van ons kende Knutsen en/of heeft gekeken naar de tactiek achter zijn elftal.

We moeten ons toch maar een beetje laten leiden door onze TD en hopen dat hij geen H2 is en er daadwerkelijk wel wat van begrijpt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10301
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door WP_Legend » ma jun 05, 2023 7:30 am

Ik neem liever de gok met Knutsen dan met vertrouwde Bosz, ja hij zal aanvallend spelen, maar uiteindelijk is het wel erg kamikaze voetbal en niet langdurig tot succes leiden.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door peter » ma jun 05, 2023 7:52 am

Ik blijf dit een enorme gok vinden, hoor. Noorwegen is toch van het niveau KKD? Dat is echt onvergelijkbaar. Dan kunnen we net zo goed die coach van Molde nemen, ene Erling Moe. Vorig jaar was Moe trainer van het jaar in Noorwegen en hij heeft een winstpercentage dat nog veel indrukwekkender is dan Knutsen. Blijkbaar is die competitie van een dusdanig niveau dat als je met 11 man het veld op komt, je vaak al wint.
Dit seizoen was John vd Brom nog een maatje te groot voor Bodo en Knutsen. Sowieso doet John het ook vrij aardig in Polen, maar dat zou toch ook nooit een optie zijn? :smallgrin.gif:

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » ma jun 05, 2023 7:59 am

Denk dat je de eredivisie een beetje overschat.
Op de top 3 in NL na, is het voor de rest ook weinig.

Denk niet dat FC Utrecht jaar in, jaar uit kampioen wordt in Noorwegen
En als we Knutsen van Utrecht zouden ophalen was het wel okay
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Jöhnk » ma jun 05, 2023 8:26 am

De grote vraag is hoe hij zijn team laat voetballen. De resultaten kunnen aanleiding zijn om te gaan kijken, maar op zichzelf zijn ze niet voldoende basis om iemand aan te stellen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 570
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Neefkens » ma jun 05, 2023 8:34 am

Peter schreef:
ma jun 05, 2023 7:52 am
Ik blijf dit een enorme gok vinden, hoor. Noorwegen is toch van het niveau KKD? Dat is echt onvergelijkbaar. Dan kunnen we net zo goed die coach van Molde nemen, ene Erling Moe. Vorig jaar was Moe trainer van het jaar in Noorwegen en hij heeft een winstpercentage dat nog veel indrukwekkender is dan Knutsen. Blijkbaar is die competitie van een dusdanig niveau dat als je met 11 man het veld op komt, je vaak al wint.
Dit seizoen was John vd Brom nog een maatje te groot voor Bodo en Knutsen. Sowieso doet John het ook vrij aardig in Polen, maar dat zou toch ook nooit een optie zijn? :smallgrin.gif:
Juist daarom heb ik dus naar Bodo Glimt-Roma gekeken. En dat zag er dus gewoon prima uit. Knutsen is een rustige vent, communiceert goed (tenminste in het Noors), en heeft een duidelijk systeem voor ogen. Zie diverse analyses hier via de links.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Jinne » ma jun 05, 2023 9:15 am

Verlies tegen Poznan was anderhalve maand voordat de Noorse competitie weer begon.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » ma jun 05, 2023 9:32 am

Rosenborg had ook een fase dat zij het best goed deden in Europa en later in het seizoen hard wegzakte omdat zij geen wedstrijden meer speelde.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33593
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door zeux » ma jun 05, 2023 9:56 am

Mano schreef:
zo jun 04, 2023 3:51 pm
Nihad schreef:
zo jun 04, 2023 2:46 pm
Ik ben een beetje klaar met Peter Bosz. Iedereen en alles pusht hem als kandidaat voor Ajax alsof het als ware een reïncarnatie is van de Heilige Maagd Maria, Jezus Christus en Johan Cruijff is. Vreselijk vermoeiend.
Ja en nu hij wellicht naar PSV gaat, is iedereen bang dat we de heilige graal zijn vergeten binnen te halen.
Vermoeiend inderdaad.
Uhm, nee, ik zie hem niet als de second coming of christ, maar doen of hij een krabbelaar is, omdat hij mislukt is na Ajax lijkt mij ook niet slim. Er is gewoon een gerede kans dat Bosz het binnen de context van de servet-competitie die de Eredivisie is prima tot goed gaat doen. En ik wil geen 'competatief' psv. Ik wil kampioen worden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Jöhnk » ma jun 05, 2023 10:05 am

Dit klinkt als ‘fomo’. Ajax moet Bosz aanstellen zodat PSV hem niet kan aanstellen?

Ik vind Bosz ook geen prutser trouwens. Hij is tenminste een trainer. Iets wat ik van Heitinga en Schreuder moeilijk kan zeggen.

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door wimpey » ma jun 05, 2023 10:07 am

Misschien gaat der Sven wel voor de Meistermacher in België. :hypocrite.gif:

Yopii
Berichten: 18821
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Yopii » ma jun 05, 2023 10:11 am

Mano schreef:
zo jun 04, 2023 4:49 pm
Het gerucht is:

Knutsen en mislintat zijn op grote lijnen vrijdag rond gekomen. Dinsdag is er contact met Bodo voor afkopen contract.


Met nadruk op: gerucht!!!
Aangezien alles omtrent Sven nergens bevestigd wordt. De man lekt niet.

Hoe serieus is dat gerucht dan? Blijkbaar hecht je er genoeg geloof aan om het hier te plaatsen?
Ik heb net even Bodo Glimt-Roma teruggekeken: 6-1.
En Roma-Bodo Glimt: 2-2
Was een leuk team, veel drive, fysiek en mooie combinaties.
En ook gewoon leuk om Mourinho te zien verliezen.
Dat laatste zeker. :headbang.gif:

Die wedstrijden waren ook meteen de hoogtepunten uit de carrière van Knutsen, dat wel.

Ajax moet een trainer natuurlijk ook zorgvuldig scouten. Wie had aan Ten Hag gedacht? Deed het leuk bij Utrecht, maar ook niet meer dan dat.

Pep wil niet, wen er maar aan. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33593
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door zeux » ma jun 05, 2023 10:14 am

Jöhnk schreef:
ma jun 05, 2023 10:05 am
Dit klinkt als ‘fomo’. Ajax moet Bosz aanstellen zodat PSV hem niet kan aanstellen?
Volgens mij schrijf ik nergens dat Ajax voor Bosz moet gaan.

Ik schrijf alleen dat de kans dat Bosz succes heeft bij psv aannemelijk is. Mano wilde hem niet omdat hij na Ajax gefaald heeft. Wat ik doe is daar een nuance bij aanbrengen.

Geen idee eigenlijk of Ajax voor Bosz moet gaan. Hij heeft het toen prima gedaan. Met een selectie die als ik mij niet vergis nog 'zuchtte' onder een salariskap en gebrek aan wezenlijke investering in spelers. Maar zoals altijd geldt: succes in het verleden is geen garantie voor de toekomst.

Mislintat zal een idee hebben voor de samenstelling van de selectie van volgend jaar. Wie blijft, wie gaat, wie hij hoopt dat komt. Daar past ook een trainer bij. En omdat ik geen idee heb wat hij in zijn hoofd heeft, weet ik ook niet welke trainer het beste zal zijn voor die aanstaande groep. En dus ook niet of Bosz die man zou kunnen zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » ma jun 05, 2023 10:22 am

zeux schreef:
ma jun 05, 2023 10:14 am
Mano wilde hem niet omdat hij na Ajax gefaald heeft. Wat ik doe is daar een nuance bij aanbrengen.
ho ho,

ik zeg niet dat ik Bosz niet wil. Ik zie hem niet als eerste keus!
En als je het sentiment op twitter volgt, wil men hem terug en wordt er structureel gememoreerd aan de EL finale van Ajax. (en daar speelt FOMO enorm)
en dan zeg ik: daarna niets meer laten zien.

Denk dat hij met juist materiaal binnen de eredivisie wel degelijk kan presteren.

Het leuke aan weinig tot geen info hebben is dat je lekker kan speculeren.
Mislintat heeft Bosz niet op de eerste plek staan anders had hij hem allang aangesteld.
ze kennen elkaar en Bosz is al een half jaar vrij. Die deal was al te maken.
dus één van de conclusies die je kan trekken is: Hij wil hem niet.

aan de andere kant,

Het kan ook zo zijn dat MIslintat allang rond is met Bosz, de aankoop Branco gewoon heeft besproken met Bosz.
en rustig zijn tijd neemt alvorens hij Bosz introduceert als nieuwe Coach/Trainer.
Bosz inmiddels al druk met analyseren etc. Het is tenslotte zomerstop dus spelers ontmoeten zit er toch niet in.
Die zitten op Curacao of Dubai.
Laatst gewijzigd door Mano op ma jun 05, 2023 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Mano » ma jun 05, 2023 10:26 am

Yopii schreef:
ma jun 05, 2023 10:11 am
Mano schreef:
zo jun 04, 2023 4:49 pm
Het gerucht is:

Knutsen en mislintat zijn op grote lijnen vrijdag rond gekomen. Dinsdag is er contact met Bodo voor afkopen contract.


Met nadruk op: gerucht!!!
Aangezien alles omtrent Sven nergens bevestigd wordt. De man lekt niet.

Hoe serieus is dat gerucht dan? Blijkbaar hecht je er genoeg geloof aan om het hier te plaatsen?
Op twitter wordt hij serieuzer genomen dan die Skaffa Neres. (@hanvanJalst020)
maar is het serieus genoeg :confused.gif:
geen idee, maar wel leuk. Dat vind ik het leuke aan deze fase van het seizoen.

Tot nu toe lekt Mislintat niets en zijn er geen bronnen.
Ten tijde van Schreuder was het bizar. Die Hamstelaar wist het al voordat H2 het wisten.
denk dat EtH er erg goed aan deed om AS te dumpen, zijnde het grote lek in de selectie.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18821
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Yopii » ma jun 05, 2023 10:30 am

Het is natuurlijk erg goed dat er niet gelekt wordt, maar Mislintat krijgt zo wel de pers tegen zich. Zeker de die lui van de T. pikken het niet als ze geen primeurs krijgen. Met andere woorden: Mislintat moet meteen presteren.

Wat Knutsen betreft, die is al in de vijftig. In zijn geval moet hij de keuze maken of hij nog iets anders wil of dat hij de rest van zijn carrière op een vet contract bij Bodeu blijft zitten. Het laatste is natuurlijk veilig en gezien het salarisniveau van Noorwegen ook lucratief.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Jöhnk » ma jun 05, 2023 10:32 am

@zeux: even bij het begin beginnen.

Er is in de media een Bosz-bandwagon op gang gekomen nadat Bosz zichzelf aanbood via de media. Inmiddels gaat het de kant op, in diezelfde media, dat Bosz de ideale kandidaat is, waarover zelfs geen discussie mogelijk zou zijn. Zie bijvoorbeeld hier: https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 7EkpouAAAA

Mijns inziens terecht dat daar een nuance (door o.a. Mano) tegenover wordt gezet. Daarbij is niet het punt dat Bosz een prutser is, maar wel dat hij bepaalde gebreken heeft waardoor het overdreven is om van hem de heilige graal te maken.

Ajax kan, zonder Bosz te diskwalificeren, voor een andere kandidaat gaan. En dan is Bosz beschikbaar voor PSV. Niets aan te doen. Zo werkt het nu eenmaal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door peter » ma jun 05, 2023 10:35 am

wimpey schreef:
ma jun 05, 2023 10:07 am
Misschien gaat der Sven wel voor de Meistermacher in België. :hypocrite.gif:
Onder leiding van Overmars sluit ik niet uit dat hij nog een heel aardige carrière voor de boeg heeft, hoor. Is net 46 geworden, maar maakt wel aardige vlieguren nu. Natuurlijk niet van het niveau Guardiola ofzo, maar denk dat we wel meer van hem gaan zien. Meer dan dat ik 5 jaar geleden dacht.

Yopii
Berichten: 18821
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door Yopii » ma jun 05, 2023 11:00 am

Mano schreef:
zo jun 04, 2023 4:49 pm
Het gerucht is:

Knutsen en mislintat zijn op grote lijnen vrijdag rond gekomen. Dinsdag is er contact met Bodo voor afkopen contract.
Dit zou trouwens niet onlogisch zijn.

Ten eerste: Heitinga afserveren en vervolgens geen trainer kunnen vinden is een afgang van jewelste. Ongetwijfeld heeft hij al met kandidaten gesproken die willen. Ten tweede: Knutsen houdt zijn kaken stijf op elkaar. Niets gemakkelijker voor hem dan zeggen dat hij bij Bodeu wil blijven, als dat zo is.

Een en ander duidt erop dat Knutsen op zijn minst kandidaat is.

Mislintat zei dat hij met de zaakwaarnemer van Knutsen had gesproken. De vraag was natuurlijk: voor de trainer of voor een speler?

https://www.transfermarkt.nl/keypass-as ... rater/3989

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33593
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Opvolger Johnny Heitinga

Bericht door zeux » ma jun 05, 2023 11:01 am

Jöhnk schreef:
ma jun 05, 2023 10:32 am
@zeux: even bij het begin beginnen.

Er is in de media een Bosz-bandwagon op gang gekomen nadat Bosz zichzelf aanbood via de media.
Ik reageerde op Mano. Met die bandwagon ben ik niet bezig.
En zoals ik al uitlegde is hij voor mij niet de heilige graal. Nergens beweerd ook.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie