Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 15, 2024 10:42 pm

heb me ook wel eens afgevraagd of ie ons bewust met veel te duur brandhout opzadelde, maar aan de andere kant: wat zou zijn motief moeten zijn om onze club naar de kloten te helpen?

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sven Mislintat

Bericht door GangstaRiB » vr mar 15, 2024 11:04 pm

Het is gewoon een incompetente charlatan gebleken. Meer hoef je er niet achter te zoeken. Misdadig incompetent… maar ja.. dat is niet strafbaar he? Of kan Ajax het gooien op gross negligence? :smallgrin.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » za mar 16, 2024 1:38 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
vr mar 15, 2024 10:42 pm
heb me ook wel eens afgevraagd of ie ons bewust met veel te duur brandhout opzadelde, maar aan de andere kant: wat zou zijn motief moeten zijn om onze club naar de kloten te helpen?
Hij heeft er naar verluidt dus geld aan overgehouden. En hij verwachtte dat minstens een paar van z’n aankopen zou renderen. En hij wilde een beetje interssant doen en het wiel opnieuw uitvinden. Ofzo…
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » za mar 16, 2024 7:36 am

Naar verluidt? Nee hoor. Uit het onderzoek is juist gebleken dat er niets illegaals is gebeurd.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » za mar 16, 2024 10:08 am

Lionel schreef:
vr mar 15, 2024 1:24 pm
Er hebben mensen voor minder klappen gehad of zijn bedreigd.
Zo is het. Ik kan 115M redenen, een dozijn kneuzen en een over-performende trainer bedenken waarom een kleine reminder niet misplaatst is. Die clown heeft onze club naar het randje van de afgrond gedirigeerd.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » za mar 16, 2024 10:58 am

De Dominee schreef:
za mar 16, 2024 7:36 am
Naar verluidt? Nee hoor. Uit het onderzoek is juist gebleken dat er niets illegaals is gebeurd.
Volgens mij is er vrij weinig over dat onderzoek bekend gemaakt, toch.

Maar goed, persoonlijk vind ik het niet zo heel interessant meer. We moeten vooruit.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door columbus » za mar 16, 2024 11:03 am

wimpey schreef:
za mar 16, 2024 10:08 am
Lionel schreef:
vr mar 15, 2024 1:24 pm
Er hebben mensen voor minder klappen gehad of zijn bedreigd.
Zo is het. Ik kan 115M redenen, een dozijn kneuzen en een over-performende trainer bedenken waarom een kleine reminder niet misplaatst is. Die clown heeft onze club naar het randje van de afgrond gedirigeerd.
En kreeg daar ook alle ruimte voor toebedeeld.

Dat dit expres is gedaan zijn complottheorieën die de echte problemen verdoezelen. Iedereen zal echt wel naar eer en geweten hebben gehandeld

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » za mar 16, 2024 11:49 am

Mr. Ajax schreef:
za mar 16, 2024 10:58 am
De Dominee schreef:
za mar 16, 2024 7:36 am
Naar verluidt? Nee hoor. Uit het onderzoek is juist gebleken dat er niets illegaals is gebeurd.
Volgens mij is er vrij weinig over dat onderzoek bekend gemaakt, toch.

Maar goed, persoonlijk vind ik het niet zo heel interessant meer. We moeten vooruit.
De Dominee schreef:
do mar 14, 2024 11:05 am
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » za mar 16, 2024 2:01 pm

columbus schreef:
za mar 16, 2024 11:03 am
wimpey schreef:
za mar 16, 2024 10:08 am
Lionel schreef:
vr mar 15, 2024 1:24 pm
Er hebben mensen voor minder klappen gehad of zijn bedreigd.
Zo is het. Ik kan 115M redenen, een dozijn kneuzen en een over-performende trainer bedenken waarom een kleine reminder niet misplaatst is. Die clown heeft onze club naar het randje van de afgrond gedirigeerd.
En kreeg daar ook alle ruimte voor toebedeeld.

Dat dit expres is gedaan zijn complottheorieën die de echte problemen verdoezelen. Iedereen zal echt wel naar eer en geweten hebben gehandeld
Die indruk heb ik er ook bij. Het probleem was natuurlijk wel wat groter dan enkel Mislintat.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » za mar 16, 2024 3:14 pm

Dat doet toch weinig af aan het ongelooflijke prutswerk van Mislintat?

Zie ook niet in hoe hij Ajax kan aanklagen voor imagoschade. Zelfs een rechter zou moeten oordelen dat hij ongelooflijk prutswerk heeft afgeleverd (snap heus wel dat zoiets niet meetbaar gemaakt kan worden).
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jinne » za mar 16, 2024 3:44 pm

Imagoschade gaat dan over het etiket 'belangenverstrengeling'.

Hij is weg. Net als Steijn. Gesloten boek. We moeten verder. Oproep tot geweld of intimidatie is treurig.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door columbus » za mar 16, 2024 4:09 pm

Lionel schreef:Dat doet toch weinig af aan het ongelooflijke prutswerk van Mislintat?

Zie ook niet in hoe hij Ajax kan aanklagen voor imagoschade. Zelfs een rechter zou moeten oordelen dat hij ongelooflijk prutswerk heeft afgeleverd (snap heus wel dat zoiets niet meetbaar gemaakt kan worden).
Natuurlijk blijft het prutswerk maar dat is toch niet waar het om gaat? Hij heeft spelers gehaald met de suggestie dat hij daar aan zou verdienen. Dat is allemaal (nog) niet bewezen, dus wat dat betreft snap ik de imagoschade wel. Eerst maar eens afwachten in hoeverre die claim serieus is

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » za mar 16, 2024 4:16 pm

Hij kan wel.wel zijn, maar yoch heb ik het idee dat jullie een beetje niet begrijpen wat voor schade deze knakker onze club heeft toegebracht ..Want verkopen deze spelers, tja, als het salaris wat er geboden gaat worre zowiezo minder is blijven ze zitten, als de club ze niet aanstaat blijven ze zitten , als er de vraag niet naar is, blijven ze zitten, als clubs te veel onder gevraagde transfersom.blijven .. blijven ze zitten, en gezien hun " vertoonde " kwaliteiten zullen het geen topclubs zijn die om hun diensten staan te springen.Ja zelfs als hier een trainer, wat ik betwijfel , er een 4e - 5e plaats elftal van kan maken is dat naar AJAX begrippen te weinig, brengt het niks op en blijven ze zitten ... bij een AJAX ( dus die dan niet meer genoeg geld heeft om door te selecteren en waar de concurentie ( nog ) verder gaat uitlopen .. ) .. en dit is geen Azijn .maar een realistisch scenario voor de volgende 3 a 4 jaar ( met een beetje geluk ) .. Misschien gebeurt er volgend seizoen een wonder , maar ik.denk het niet .. ( wat zijn de nieuwe bedragen voor Champions L. deelname) ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Duke » wo mar 20, 2024 2:07 pm

Ergens hoop ik dat er meer bekend wordt (uit objectieve bron, al zal dat lastig worden) over hoe dit allemaal gegaan is. Niet alleen over de vermeende belangenverstrengeling, maar ook over zijn positie binnen Ajax, en of er enige vorm van toezicht is geweest.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » wo mar 20, 2024 2:31 pm

LucaS schreef:
do mar 14, 2024 5:49 pm
Ik heb nooit geloofd dat Mislintat Ajax heeft gebruikt om zichzelf te verrijken. Maar goed, we zullen het snel.horen

Ik denk juist dat we niets horen. Het gaat als een nachtkaars uit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » wo mar 20, 2024 7:28 pm

Yopii schreef:
wo mar 20, 2024 2:31 pm
LucaS schreef:
do mar 14, 2024 5:49 pm
Ik heb nooit geloofd dat Mislintat Ajax heeft gebruikt om zichzelf te verrijken. Maar goed, we zullen het snel.horen

Ik denk juist dat we niets horen. Het gaat als een nachtkaars uit.
Dan weet je natuurlijk ook wel hoe laat het is. Dan is er niets gevonden.

Voor de club lijkt het me overigens ook veel interessanter als we onze kracht en energie gaan richten op de toekomst. Er is genoeg te doen.
Nil volentibus arduum

Paul1985
Berichten: 180
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Paul1985 » wo mar 20, 2024 7:33 pm

Duke schreef:
wo mar 20, 2024 2:07 pm
Ergens hoop ik dat er meer bekend wordt (uit objectieve bron, al zal dat lastig worden) over hoe dit allemaal gegaan is. Niet alleen over de vermeende belangenverstrengeling, maar ook over zijn positie binnen Ajax, en of er enige vorm van toezicht is geweest.
Meen dat er ergens in die periode Jan van Halst ook in de rvc is gekomen. Daar hebben wij, als het over beleid gaat, nu niet heel goede ervaringen mee gehad. Blind kan je een heleboel op aanmerken, maar die heeft de Ocampos deal wel mede geblokkeerd. Afgelopen zomer zijn er deals, die verder gingen dan Ocampos, doorheen gekomen. Toezicht lijkt me ernstig tekort hebben geschoten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » wo mar 20, 2024 8:04 pm

Van Halst verwisselde op enig moment ook nog van rol. In beide situaties had hij ongetwijfeld geen autoriteit want hij is daarvoor simpelweg niet geschikt.

Het was één grote bende bij Ajax. Van der Sar had de situatie niet onder controle want ook hij zat in een functie die niet paste bij zijn persoonlijkheid. Als ik het goed begrijp zijn ze uiteindelijk onder meer via Hendriks bij Mislintat aangekomen. Die keek een paar keer om zich heen en zag het overal misgaan. Hij besloot zijn eigen plan te trekken. De analyse die hij heeft gedaan leek wel te kloppen maar hij bleek vervolgens helaas net zo incompetent als de rest als het gaat om de uitvoer.

Dat is het volgens mij vooral. Een hele verzameling ongeschikte mensen bij elkaar die er min of meer naar eer en geweten een potje van hebben gemaakt.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » wo apr 03, 2024 10:57 am

https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... -mislintat

Het is toch wat... Ze hebben niets gevonden, dus is het rapport 'futloos'. :smallgrin.gif:

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » wo apr 03, 2024 11:11 am

Natuurlijk is er niets gevonden. Mislintat heeft slecht werk geleverd, want de spelers zijn niet van het gewenste niveau en/of presteren alleen in een ander systeem dan Ajax speelt. Maar hij heeft geen wetten overtreden. Hij heeft gefaald in zijn werk, maar dat is niet strafbaar.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo apr 03, 2024 11:15 am

De Dominee schreef:
wo apr 03, 2024 11:11 am
Natuurlijk is er niets gevonden. Mislintat heeft slecht werk geleverd, want de spelers zijn niet van het gewenste niveau en/of presteren alleen in een ander systeem dan Ajax speelt. Maar hij heeft geen wetten overtreden. Hij heeft gefaald in zijn werk, maar dat is niet strafbaar.
precies. de T. was druk op oorlogspad om Steijn te helpen.
Sprak met elke louche zaakwaarnemer waarvan de lijntjes met Ajax waren gebroken. Daar zat een hoop rancune.

Dat SM vervolgens een partij blubber koopt, is zijn echte ondergang maar niet strafbaar. Al voelt het wel zo, als je zo slecht koopt, dat is bijna strafbaar :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door elliquido » wo apr 03, 2024 10:38 pm

Over blubber valt te twisten.

Een prima backup spits
Een prima jonge goalie
Een gaaei die bergkampiaans aandoet :ajaxsmiley.gif:
Een talent tahirovic

De kroaten vallen het meest tegen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sven Mislintat

Bericht door GangstaRiB » zo apr 07, 2024 3:35 pm

Adding insult to injury… aan de huidige selectie gaan we niks verdienen he? Kansloos in Europa. Kansloos in de Eredivisie en zelfs even onderaan in de Eredivisie!

Sven (en het RVC) hebben Ajax naar de rand van de afgrond gedirigeerd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » zo apr 07, 2024 3:42 pm

Zijn we allemaal om trouwens? Of zijn er nog verdwaalde AT’ers die Mislintat een topperrrrr vinden.

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door columbus » zo apr 07, 2024 4:08 pm

peter schreef:Zijn we allemaal om trouwens? Of zijn er nog verdwaalde AT’ers die Mislintat een topperrrrr vinden.
Verre van een topper die de teloorgang het laatste zetje heeft gegeven. Ajax faalt over de hele breedte enorm. Bestuurlijk, trainers, spelers, opleiding, werkelijk alles

Plaats reactie