Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » wo apr 12, 2023 7:59 pm

Jinne schreef:
wo apr 12, 2023 1:06 pm
Peter schreef:
wo apr 12, 2023 10:15 am
Heb zijn palmares op transfermarkt bekeken en wat me opvalt is het volgende:
1. Hij is verantwoordelijk voor het kopen van een shitload aan jeugdspelers. Nu blinken we daar de laatste jaren zelf ook in uit, maar ik ben dus bang dat we op de A1 en in Jong een (tropische) aanwas krijgen als nooit te voren.
2. Hij neemt wel vaak jongens mee naar zijn volgende club. Je ziet wel veel lijntjes tussen Dortmund, Arsenal en Stuttgart zodra hij ergens zit.
3. Bij Stuttgart zie je wel veel jongens die na 1 seizoen al een stap maken (met een transfer). Gonzalez, Kalajdzic, Kabal etc.
4. Transfertechnisch gebeurt er een hoop, maar het leidt niet tot sportieve prestaties
2. Wie dan naast Aubu en een paar Grieken?
Nou er waren meer verbandjes. Die Mavropanos, Auba en Papastoupolos kwamen bij Arsenal in 2018 inderdaad. Ook kwam Mkytarian. Ook een goede bekende uiteraard vanuit zijn vorige club (OK wel 2 jaar United er tussen). Daarna bij Stuttgart: In de zomer van 2020 kwamen Kobel, Pascal Stenzel en de eerder genoemde Mavropanos. Kobel gaat het jaar erop naar Dortmund, Stenzel had hij 3 jaar daarvoor nog bij Dortmund gehaald en die Mavro kwam weer bij Arsenal vandaan. Jaar erop in 2021 kwam Chris Führich naar Stuttgart. Furhich was in de tijd van Mislintat bij Schalke weggeplukt om bij Dortmund te spelen.

Vooral die miljoenen bij Arsenal voor vier oude bekende spelers is zeker wat raar. Alsof je dan opeens al je creativiteit kwijt raakt.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Zuidema » wo apr 12, 2023 8:43 pm

Peter schreef:
wo apr 12, 2023 7:59 pm
Vooral die miljoenen bij Arsenal voor vier oude bekende spelers is zeker wat raar. Alsof je dan opeens al je creativiteit kwijt raakt.
Jasses. Dat klinkt alsof Ajax na Jol en Schreuder een derde keer als melkkoetje gebruikt kan gaan worden. Maar nu door de TD.

De Dominee
Berichten: 5849
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Sven Mislintat

Bericht door De Dominee » do apr 13, 2023 7:47 am

Mislintat werd bij Arsenal juist buitenspel gezet door management.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jinne » do apr 13, 2023 7:58 am

Peter schreef:
wo apr 12, 2023 7:59 pm
Jinne schreef:
wo apr 12, 2023 1:06 pm
Peter schreef:
wo apr 12, 2023 10:15 am
Heb zijn palmares op transfermarkt bekeken en wat me opvalt is het volgende:
1. Hij is verantwoordelijk voor het kopen van een shitload aan jeugdspelers. Nu blinken we daar de laatste jaren zelf ook in uit, maar ik ben dus bang dat we op de A1 en in Jong een (tropische) aanwas krijgen als nooit te voren.
2. Hij neemt wel vaak jongens mee naar zijn volgende club. Je ziet wel veel lijntjes tussen Dortmund, Arsenal en Stuttgart zodra hij ergens zit.
3. Bij Stuttgart zie je wel veel jongens die na 1 seizoen al een stap maken (met een transfer). Gonzalez, Kalajdzic, Kabal etc.
4. Transfertechnisch gebeurt er een hoop, maar het leidt niet tot sportieve prestaties
2. Wie dan naast Aubu en een paar Grieken?
Nou er waren meer verbandjes. Die Mavropanos, Auba en Papastoupolos kwamen bij Arsenal in 2018 inderdaad. Ook kwam Mkytarian. Ook een goede bekende uiteraard vanuit zijn vorige club (OK wel 2 jaar United er tussen). Daarna bij Stuttgart: In de zomer van 2020 kwamen Kobel, Pascal Stenzel en de eerder genoemde Mavropanos. Kobel gaat het jaar erop naar Dortmund, Stenzel had hij 3 jaar daarvoor nog bij Dortmund gehaald en die Mavro kwam weer bij Arsenal vandaan. Jaar erop in 2021 kwam Chris Führich naar Stuttgart. Furhich was in de tijd van Mislintat bij Schalke weggeplukt om bij Dortmund te spelen.

Vooral die miljoenen bij Arsenal voor vier oude bekende spelers is zeker wat raar. Alsof je dan opeens al je creativiteit kwijt raakt.
Wie was de 4e speler die hij bij Arsenal haalde met een Dortmund verleden? Naast de 3 genoemde (lastige) namen.

Kobel naar Dortmund hoort niet in het rijtje thuis. Dat is juist een transfer de andere kant op.

Bij Stuttgart werkte hij een niveautje lager dan bij de andere 2 clubs. Dan niet gek dat je wat jongens van eerdere clubs op de radar hebt. Die Mavropanos lijkt het dan nu wel goed te doen als je kijkt naar huidige transferwaarde.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » do apr 13, 2023 10:00 am

https://www.youtube.com/watch?v=o4GsT8H3has
Hij zegt de juiste dingen dus qua mediatraining zit het wel goed :smallgrin.gif:
Hoop dat hij succes heeft, want AJax kan wel weer wat visie gebruiken

Een Duitser.... Tja, dan worden we misschien toch nog het Bayern van Nederland alleen anders ingevuld dan we oorspronkelijk bedoelde :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Toppie » do apr 13, 2023 10:17 am

Opdracht 1 Ziyech terughalen :blush.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » do apr 13, 2023 10:29 am

Toppie schreef:
do apr 13, 2023 10:17 am
Opdracht 1 Ziyech terughalen :blush.gif:
Hoop het niet!
waarom altijd terug pakken op oude namen
kom gewoon met goede nieuwe namen (die we niet kennen)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » do apr 13, 2023 11:41 am

Mano schreef:
do apr 13, 2023 10:29 am
Toppie schreef:
do apr 13, 2023 10:17 am
Opdracht 1 Ziyech terughalen :blush.gif:
Hoop het niet!
waarom altijd terug pakken op oude namen
kom gewoon met goede nieuwe namen (die we niet kennen)
Ziyech zou toch een enorme kwaliteitsimpuls zijn? Garantie voor goals en assists. Zou wel ten koste van Berghuis (moeten) zijn.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » do apr 13, 2023 11:45 am

Mr. Ajax schreef:
do apr 13, 2023 11:41 am
Mano schreef:
do apr 13, 2023 10:29 am
Toppie schreef:
do apr 13, 2023 10:17 am
Opdracht 1 Ziyech terughalen :blush.gif:
Hoop het niet!
waarom altijd terug pakken op oude namen
kom gewoon met goede nieuwe namen (die we niet kennen)
Ziyech zou toch een enorme kwaliteitsimpuls zijn? Garantie voor goals en assists. Zou wel ten koste van Berghuis (moeten) zijn.
klopt maar kost: 25+ miljoen + (minimaal) 5 miljoen salaris met 0,0 restwaarde.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » do apr 13, 2023 11:56 am

Mislintat wilde Schreuder naar Stuttgart halen toch. En Schreuder is vrij nu.

Grapje natuurlijk. :biggrin.gif:

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » do apr 13, 2023 11:57 am

Wilde hij dat? :confused.gif:

We moeten wel realistisch blijven. Mislintat heeft een krasje opgelopen bij Arsenal. Was dat niet het geval, dan was hij onhaalbaar voor Ajax.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » do apr 13, 2023 12:34 pm

Welke trainer of TD heeft geen krasje opgelopen?

Die gast van Sevilla ging naar AS Roma en bakte er daar niks van. Gaat weer terug naar Sevilla en neemt Ocampos terug.

Tuchel is de afgelopen vier jaar zovaak van club gewisseld dat hij in de ochtend moet nadenken waar hij heen moet rijden.

Pep heeft al 12!!!!!! jaar de CL niet gewonnen.

En zo kunnen we wel even doorgaan.
IK GELOOF!!!!!!

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Neefkens » di mei 02, 2023 4:38 pm

We krijgen natuurlijk een ongekend interessante transferperiode, waar Mislintat zijn waarde zal moeten tonen.
Hij is blijkbaar al maanden bezig met inwerken, beoordelen, verkennen, gesprekken met zaakwaarnemers.

Enerzijds zal het het verkopen zijn van overbodige spelers, zie onze topic over de Puinruimers.
Daarnaast zullen we overstroomd worden met allerlei geruchten, zie onze topic Onbetrouwbaar transfernieuws.
Maar ook de “betrouwbare” media zullen nieuws hebben, zie onze topic Betrouwbaar transfernieuws. (die heb ik ooit nog geopend zag ik: 15 jaar geleden…)😎
En ideeen van onze eigen experts hier: in de topic Aankopen suggesties.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » wo mei 03, 2023 9:18 am

Yopii schreef:
do apr 13, 2023 11:57 am
Wilde hij dat? :confused.gif:

We moeten wel realistisch blijven. Mislintat heeft een krasje opgelopen bij Arsenal. Was dat niet het geval, dan was hij onhaalbaar voor Ajax.
Peter lult maar wat, Mislintat wilde Bosz naar Stuttgart halen, dat is bekend.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » wo mei 03, 2023 10:02 am

die heb ik ooit nog geopend zag ik: 15 jaar geleden…)😎
Pff, waar blijft de tijd.

Fijn dat je terug bent, Neef! :biggthumpup.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Neefkens » wo mei 03, 2023 10:17 am

Dank.👍

Inderdaad al zo lang geleden, tijden van Ajaxmania…

On topic: ik denk dat Mislintat nog even wacht totdat hij officieel in dienst is. Eerst even van Halst instellen als RVC-lid, dan Mislintat, dan nieuwe trainer, dan aan- en verkopen. Past ook mooi in het competiteschema… :blush.gif:

Ik heb wel het idee dat achter de schermen al veel al lang rond is.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Ajaciedjuh » wo mei 03, 2023 10:31 am

M.b.t. transfers werkt het niet kunnen spelen in de (V)CL natuurlijk niet mee. Dat heeft zowel consequenties bij de aankopen (spelers willen niet komen) en verkopen (spelers minder waard).

We zullen echt weer moeten gaan bouwen. Hopelijk heeft de nieuwe technische lijn een plan (en de juiste mensen).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » wo mei 03, 2023 10:50 am

On topic: ik denk dat Mislintat nog even wacht totdat hij officieel in dienst is. Eerst even van Halst instellen als RVC-lid, dan Mislintat, dan nieuwe trainer, dan aan- en verkopen. Past ook mooi in het competiteschema… :blush.gif:

Ik heb wel het idee dat achter de schermen al veel al lang rond is.
We horen niet veel over transfers, dat is logisch. Mislintat is verantwoordelijk voor het transferbeleid, maar nu nog even niet.
M.b.t. transfers werkt het niet kunnen spelen in de (V)CL natuurlijk niet mee. Dat heeft zowel consequenties bij de aankopen (spelers willen niet komen) en verkopen (spelers minder waard)
Zit wat in, maar aan de andere kant, een team in opbouw heeft er weinig aan geslacht te worden in de CL. Daarbij is de kans groot dat Ajax zich volgend jaar wél plaatst voor de CL. Komend seizoen kan het dan puntjes sprokkelen in een minder toernooi voor een goede ranking. Al met al is het perspectief niet slecht. Ajax blijft Ajax.

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Neefkens » wo mei 03, 2023 11:07 am

Het perspectief is prima, mits er nu een duidelijke lijn komt. En daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in. In de organisatie komt structuur, daar zie ik toch ook wel de hand van Eringa in. Ik weet het “alleen maar toezichthoudend en controlerend en faciliterend”, maar toch. Opbouwen vanaf boven, stap voor stap.

En qua financien zijn we nog steeds heel stevig, zeker als je ziet welke bedragen nu weer genoemd worden bij mogelijke verkopen. Ik weet het: alleen maar geruchten, maar toch.

En dan nog de jeugdopleiding: ik heb wel het idee dat er een tandje bij moet, maar als ik een Hato of Vos zie voetballen, wordt mijn AJAX-hart toch weer een beetje blijer. En dat moet ook wel, want dit seizoen… :blush.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo mei 03, 2023 11:50 am

Neefkens schreef:
wo mei 03, 2023 11:07 am
Het perspectief is prima, mits er nu een duidelijke lijn komt. En daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in. In de organisatie komt structuur, daar zie ik toch ook wel de hand van Eringa in. Ik weet het “alleen maar toezichthoudend en controlerend en faciliterend”, maar toch. Opbouwen vanaf boven, stap voor stap.

En qua financien zijn we nog steeds heel stevig, zeker als je ziet welke bedragen nu weer genoemd worden bij mogelijke verkopen. Ik weet het: alleen maar geruchten, maar toch.

En dan nog de jeugdopleiding: ik heb wel het idee dat er een tandje bij moet, maar als ik een Hato of Vos zie voetballen, wordt mijn AJAX-hart toch weer een beetje blijer. En dat moet ook wel, want dit seizoen… :blush.gif:
een x een geweldige aanvaller van eigen bodem zou ook wel lekker zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » wo mei 03, 2023 11:57 am

Neefkens schreef:
wo mei 03, 2023 11:07 am
Het perspectief is prima, mits er nu een duidelijke lijn komt. En daar heb ik eigenlijk wel vertrouwen in. In de organisatie komt structuur, daar zie ik toch ook wel de hand van Eringa in. Ik weet het “alleen maar toezichthoudend en controlerend en faciliterend”, maar toch. Opbouwen vanaf boven, stap voor stap.

En qua financien zijn we nog steeds heel stevig, zeker als je ziet welke bedragen nu weer genoemd worden bij mogelijke verkopen. Ik weet het: alleen maar geruchten, maar toch.

En dan nog de jeugdopleiding: ik heb wel het idee dat er een tandje bij moet, maar als ik een Hato of Vos zie voetballen, wordt mijn AJAX-hart toch weer een beetje blijer. En dat moet ook wel, want dit seizoen… :blush.gif:
Zonder CL zitten we heel diep in de shit.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Neefkens » wo mei 03, 2023 12:21 pm

ik lees je voetbal-technische stukken altijd met zeer veel plezier, fijn dat we zo iemand op de site hebben. Echter financieel-economische zaken moet je misschien toch maar aan een econoom overlaten. :ajaxsmiley.gif:

Op vi.nl en dan in de betaalde sectie stond onlangs een groot artikel over de financien van Ajax.
https://www.vi.nl/pro/overig/de-halfja ... mega-winst

Nu heeft niet iedereen dat dus de conclusie hier maar even gepost:


IV. HET RESULTAAT

Het verwachte transferresultaat van 59 miljoen is ruim voldoende om het operationele tekort mee af te dekken. Doordat de inkomsten van voetbalclubs niet gelijkmatig over het seizoen zijn verdeeld, zal aan het einde van het seizoen niet de 76 miljoen netto winst overblijven die halverwege werd gepresenteerd. Vermoedelijk zal het gaan om hooguit de helft. Ter vergelijking: vorig jaar presenteerde Ajax halverwege een winst van twee miljoen, maar aan het eind van de rit bleek dat er 24 miljoen was verloren.

Het pluspunt van deze halfjaarcijfers: de prestaties van de commerciële afdeling, die met goede sponsordeals en uitstekende merchandise-opbrengsten zorgt voor structurele groei bij Ajax.

Het minpunt: de wel erg hoge kosten van de selectie, die duurder is dan ooit, maar toch de grootste moeite heeft om de Eredivisie te domineren en in Europa geen indruk heeft gemaakt.

Hoewel Ajax in de competitie worstelt, begint de druk op het beleid af te nemen, nu de vernieuwde Champions League (2024), extra tickets (2024) en een nieuw Nederlands tv-contract (2025) in zicht komen
Wat betreft de financiën is de conclusie dat de regerend kampioen de neergaande lijn heeft omgebogen. In zowel het seizoen 2020/21 als 2021/22 kwam Ajax geld tekort. Netto werd in die twee seizoenen 32 miljoen verloren. Op basis van de halfjaarcijfers is al duidelijk dat verlies lijden geen trend wordt. Vooral dankzij de grote uitverkoop in de zomer zal het seizoen 2022/23 winstgevend worden. Deze winst is zelfs groot genoeg om het verlies van de afgelopen twee jaar goed te maken. Het eigen vermogen blijft enorm.
Hoewel Ajax in de competitie worstelt, begint de druk op het beleid af te nemen, nu de vernieuwde Champions League (2024), extra tickets (2024) en een nieuw Nederlands tv-contract (2025) in zicht komen. Zelfs als Ajax dit seizoen geen kwalificatie voor de Champions League afdwingt, zal de 36-voudig landskampioen waarschijnlijk één seizoen een verlies nemen en geen aanleiding zien om op de rem te trappen.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » wo mei 03, 2023 1:06 pm

Wat verstaan ze onder 'op de rem trappen'?

Ik mag hopen dat de geldsmijterij van afgelopen zomer eenmalig was.

Ajax kan zich niet permitteren dat spelers van 20 miljoen + mislukken.

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Neefkens » wo mei 03, 2023 1:20 pm

Ze willen doorgroeien naar een omzet van 200 miljoen. Prima als de inkomsten structureel zijn, minder prima als er teveel gerekend wordt met incidentele baten.

En zoveel geld uitgeven voor 1 speler vind ik ook wat teveel van het goede.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » wo mei 03, 2023 1:51 pm

Het is wel de.markt van vandaag, 20 miljoen is redelijk normaal voor een goede speler. Komt met name ook door de PL, die leggen dat lachend neer voor een speler om de selectie vol te maken

Ik lees hier overal alsof het een feit is dat Ajax volgend jaar Cond league speelt. Volgens mij ziet de wereld er heel anders uit als PSV verliest op spangen en Ajax wint van AZ. Nee, ik zal daar geen geld opzetten, maar steil achterover vallen van verbazing als dat gebeurt, ook niet
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie