Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » di jan 30, 2024 10:07 pm

Pascal Jansen, Bosz, Fraser, Advocaat….
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door raymon » di jan 30, 2024 11:32 pm

wimpey schreef:Ene John van ‘t Schip bijv.
Tuurlijk, met een vrouw die op sterven lag.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door raymon » di jan 30, 2024 11:35 pm

Ajax Rules schreef:
wimpey schreef:
di jan 30, 2024 6:33 pm
Yopii schreef:
di jan 30, 2024 6:26 pm
Met AR eens, het was duidelijk dat de trainer een Nederlander moest worden.
Dan hoef je niet bij Steyn uit te komen. Na de bagger van 2022 kwam de bagger van 2023. Iedereen kan op z'n vingers natellen wie de hoofdschuldigen aan het enorme verval van onze club zijn geweest.
Welke realistische Nederlandse trainers waren op dat moment logischer volgens jou?
Steijn kwam nooit uit de koker van Mislantat. Onmogelijk. Ik denk zelfs dat hij geen keuze in deze beslissing had. Steijn die geeneens fatsoenlijk Engels sprak, hoe hebben ze in hemelsnaam een fatsoenlijk sollicitatiegesprek kunnen voeren? Daar klopt gewoon heel weinig van.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door Liberty » wo jan 31, 2024 8:30 am

Lionel schreef:
di jan 30, 2024 10:07 pm
Pascal Jansen, Bosz, Fraser, Advocaat….
Bosz was al afgeschoten door Van der Sar, blijkbaar. Jansen was niet realistisch want die zat nog bij AZ. En Advocaat was officieel met pensioen.

En laten we wel zijn, als Mislintat met Van 't Schip of Advocaat was komen aanzetten dan zou hij meteen afgeschoten zijn. Ik was zeker geen fan van Steijn en vond zijn aanstelling onbegrijpelijk maar deze was zeker beter te begrijpen dan de aanstelling van de andere twee.

En dat Steijn er zo weinig van kon was ook moeilijk te voorspellen. Bij Sparta ging het niet eens zo slecht.
Tijd voor iets nieuws.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » wo jan 31, 2024 9:31 am

Had hij Bosz mogen halen, had hij (Sven) een betere sparringpartner gehad bij aankopen en invulling van de selectie.
Nu had je een trainer die het eigenlijk zelf ook niet wist.

maar, das war einmal

door....

ben veel meer geïnteresseerd welke TD onze grote verlosser Kroes gaat aanbrengen.
persoonlijk denk ik een hielenlikker die doet wat Kroes wilt. :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » wo jan 31, 2024 9:37 am

Mano schreef:
wo jan 31, 2024 9:31 am
Had hij Bosz mogen halen, had hij (Sven) een betere sparringpartner gehad bij aankopen en invulling van de selectie.
Nu had je een trainer die het eigenlijk zelf ook niet wist.
En een TD die het allemaal wél wist en op eigen houtje een dozijn bagger aantrok. Laten we niet aan geschiedvervalsing doen. Deze selectie is die van Mislintat. Hij wilde het zo en had de vrijheid om te doen wat ie wilde. Het geld is op en de kwaliteit ook.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Sven Mislintat

Bericht door bryan » za feb 03, 2024 9:54 pm

Ben niet een fan van veel van de aankopen van Mislintat. Velen zullen met verlies worden verkocht, maar als een minderheid met flinke winst kan worden verkocht dan kan het nog zo uitpakken dat zijn aankopen als geheel netto winst opleveren. Er zitten toch wel een paar goede tussen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » za feb 03, 2024 10:46 pm

Ik betwijfel of we op veel spelers verlies gaan maken
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door raymon » za feb 03, 2024 10:49 pm

LucaS schreef:
za feb 03, 2024 10:46 pm
Ik betwijfel of we op veel spelers verlies gaan maken
Nu blijkt een Sutalo en Sosa toch best wel een balletje te kunnen trappen. Zit Tahirovic ook wat lekkerder in z'n spel. Natuurlijk zijn er aankopen gedaan waar je vraagtekens bij kan zetten, maar met de juiste organisatie en verhouding in ervaring durf ik te stellen dat veel van de spelers die al zijn afgeschreven, best een balletje kunnen trappen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » za feb 03, 2024 11:25 pm

LucaS schreef:
za feb 03, 2024 10:46 pm
Ik betwijfel of we op veel spelers verlies gaan maken
Je koopt geen spelers om het verlies te minimaliseren. De meeste aankopen drukken het niveau. Jochies als Gooijer, Hato en Hlynsson presenteren zich veel beter dan die aankopen. Ramaj is een betrouwbare keeper. De rest is toch niet veel soeps.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » zo feb 04, 2024 8:10 am

Lucas stelt dat nergens. Die reageert op onze Ierse vriend.

Ik denk ook niet dat we op veel spelers verlies zullen maken. Of in totaliteit.

Dat is een positief iets voor komende zomer. Niks meer, niks minder.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » zo feb 04, 2024 11:06 am

Sommige spelers zijn ook nog erg jong he. Waarmee ik niet zeg dat ze aangekocht hadden moeten worden. Grote missers zijn denk ik, Sosa, Avila, Mikautatze en wellicht Akpom. Niet eens omdat dat alle 4 waardeloze spelers zijn, maar omdat ze niet geschikt zijn voor de manier waarop Ajax speelt.Medic en vd Boomen zijn prima als reserve en de anderen hebben genoeg talent om door te groeien
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Sven Mislintat

Bericht door bryan » zo feb 04, 2024 11:38 am

Lionel schreef:
zo feb 04, 2024 8:10 am
Lucas stelt dat nergens. Die reageert op onze Ierse vriend.

Ik denk ook niet dat we op veel spelers verlies zullen maken. Of in totaliteit.

Dat is een positief iets voor komende zomer. Niks meer, niks minder.
Kijk, eigenlijk ben ik er mee eens.

Je hoeft maar een paar met flinke winst te verkopen en dan zit je weer goed qua geld. En de rest is dan bonus.

Veel, of misschien zelfs de meerderheid, zullen wel gewoon niet goed genoeg zijn, maar dat is toch altijd zo geweest denk ik dan. Voor elke Frenkie de Jong die voor 70 miljoen wordt verkocht heb je drie spelers die via de achterdeur met een kleine verlies worden verkocht. De oh zo gerenommeerde Overmars, die kocht ook veel spelers die niet best waren. Maar dat maakt niet uit, als er maar een paar parels er tussen zitten.

Afgelopen zomer had Ajax toch wel een hoop meer spelers dan normaal, en ook nog een clown van een trainer. Dan wordt het extra moeilijk. Dat Mislintat met Steijn er aan kwam, tsja...

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » zo feb 04, 2024 11:46 am

Waarom Gaaei halen? Gooijer is beter. Rensch is kut, maar Medic is nog minder. Tahirovic of Taylor: beiden niet goed genoeg. Vos heeft meer talent. Dus waarom Tahirovic halen? Waarom Forbs halen? Godts en Axel Dongen hebben meer aanleg. Akpom en Mikautadze komen niet in de buurt van de aanleg van Brobbey. Waarom niet één goede back-up spits gehaald?

De meest onbegrijpelijke: Avila. Marc Dickpic: https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... ze-in-huis

Vreemd dat AT niet en masse de conclusie trekt dat Mislintat een incompetente koekwaus is gebleken. Een luchtpomp. Hij heeft het op eigen houtje gedaan, talked a good job. 115M uitgegeven aan grotendeels average meuk.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Alexander » zo feb 04, 2024 12:13 pm

LucaS schreef:
zo feb 04, 2024 11:06 am
Sommige spelers zijn ook nog erg jong he. Waarmee ik niet zeg dat ze aangekocht hadden moeten worden. Grote missers zijn denk ik, Sosa, Avila, Mikautatze en wellicht Akpom. Niet eens omdat dat alle 4 waardeloze spelers zijn, maar omdat ze niet geschikt zijn voor de manier waarop Ajax speelt.Medic en vd Boomen zijn prima als reserve en de anderen hebben genoeg talent om door te groeien

Schip wijzigt liever 4 posities in 1 wedstrijd dan dat hij Medic nog een keer minuten laat maken. Dan lijkt me niet een hele nuttige backup dan.

Einde van het liedje hebben we alleen wat aan die keeper. Die vind ik geen topper, maar op dit moment wel de beste bij Ajax. De rest is middelmaat. Ik geloof niet dat er een club 17,5 miljoen voor Forbs neer gaat leggen. De 23 van Sutalo gaat ook maximaal door de helft. De 15 van onze Georgische vriend gaat best case ook gedeeld door 2. Gaaei? Wat een gek ervoor geeft. Avila? Kan je 10 miljoen op afschrijven. Zo kan je nog wel even doorgaan. Ajax gaat een godsvermogen verliezen op die jongens.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Sven Mislintat

Bericht door bryan » zo feb 04, 2024 12:39 pm

wimpey schreef:
zo feb 04, 2024 11:46 am
Waarom Gaaei halen? Gooijer is beter. Rensch is kut, maar Medic is nog minder. Tahirovic of Taylor: beiden niet goed genoeg. Vos heeft meer talent. Dus waarom Tahirovic halen? Waarom Forbs halen? Godts en Axel Dongen hebben meer aanleg. Akpom en Mikautadze komen niet in de buurt van de aanleg van Brobbey. Waarom niet één goede back-up spits gehaald?

De meest onbegrijpelijke: Avila. Marc Dickpic: https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... ze-in-huis

Vreemd dat AT niet en masse de conclusie trekt dat Mislintat een incompetente koekwaus is gebleken. Een luchtpomp. Hij heeft het op eigen houtje gedaan, talked a good job. 115M uitgegeven aan grotendeels average meuk.
Beetje lullig van meneer dicpic om zulke uitspraken te maken in de media.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Arthur » zo feb 04, 2024 2:55 pm

Als we geen derde worden, kun je die gemiste inkomsten ook bij het verlies van de transfers optellen.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Sven Mislintat

Bericht door GangstaRiB » zo feb 04, 2024 4:27 pm

De man heeft voor 100+ miljoen gehaald. Alleen de keeper speelt basis. De rest is opvulling at best. Allerlei obscure jeugd krijgt zelfs de voorrang. 100 miljoen..

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door LucaS » zo feb 04, 2024 4:36 pm

Doet niks af aan wat je zeggen wil, maar 2 spelen er altijd basis
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » zo feb 04, 2024 5:54 pm

wimpey schreef:
zo feb 04, 2024 11:46 am
Waarom Gaaei halen? Gooijer is beter. Rensch is kut, maar Medic is nog minder. Tahirovic of Taylor: beiden niet goed genoeg. Vos heeft meer talent. Dus waarom Tahirovic halen? Waarom Forbs halen? Godts en Axel Dongen hebben meer aanleg. Akpom en Mikautadze komen niet in de buurt van de aanleg van Brobbey. Waarom niet één goede back-up spits gehaald?

De meest onbegrijpelijke: Avila. Marc Dickpic: https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuw ... ze-in-huis

Vreemd dat AT niet en masse de conclusie trekt dat Mislintat een incompetente koekwaus is gebleken. Een luchtpomp. Hij heeft het op eigen houtje gedaan, talked a good job. 115M uitgegeven aan grotendeels average meuk.
Haal je dat uit mijn verhaal hierboven?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » zo feb 04, 2024 5:54 pm

bryan schreef:
zo feb 04, 2024 12:39 pm
....
Beetje lullig van meneer dicpic om zulke uitspraken te maken in de media.
Wat mij betreft zelfs ongepast. Zowel richting zijn oud club als oud speler.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Lionel » zo feb 04, 2024 5:56 pm

De stelling nu is toch of we winst of verlies maken op de aankopen?

Al het andere er niet bij gerekend (wat natuurlijk wel zou moeten) denk ik dat we weinig tot geen verlies zullen maken op de aankopen die gedaan zijn door Mislintat.

Maar de schade die hij en Steijn hebben aangebracht is gigantisch. Daar is iedereen het wel over eens, toch?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door 999 » do feb 15, 2024 3:22 pm

’Cruijff had tegen dit Ajax elk duel minimaal zes keer gescoord'
Mister Ajax Sjaak Swart: ’Ik hoef Mislintat en Hendriks nooit meer te zien’
author avatar
MIKE VERWEIJ

Aangepast: Vandaag, 08:07Vandaag, 06:00in VOETBAL

AMSTERDAM - De fans van Ajax kunnen het zich in de aanloop naar de Conference League-tussenronde tegen Bodø Glimt (vanavond, 21.00 uur) nauwelijks nog voorstellen. Maar in februari 2022 hervatten de Amsterdammers na een perfecte groepsfase (zes gespeeld, achttien punten, doelsaldo van plus 15) de Champions League tegen Benfica.


Sjaak Swart ziet met lede ogen aan wat er dit seizoen allemaal gebeurt in de Johan Cruijff ArenA. ’Mister Ajax’ houdt Sven Mislintat en Maurits Hendriks voor een groot deel verantwoordelijk.

Ajax was in de tweede helft van 2021 twee keer foutloos gebleven tegen Borussia Dortmund, Sporting Portugal en Besiktas. Ruim twee jaar, een dickpic, 225 miljoen euro aan voornamelijk waardeloze aankopen van onder anderen Gerry Hamstra, Klaas-Jan Huntelaar en Sven Mislintat later is Ajax verworden tot het lachertje van de Eredivisie. Een blik op de basiselftallen van 2022 en afgelopen zondag tegen SC Heerenveen levert het pijnlijke bewijs dat een club naar de (Europese) top leiden jaren duurt, maar het tot de grond toe afbreken in recordtijd kan.

„Wat verlang ik terug naar die gasten”, mijmert Sjaak Swart (85) als het elftal van Erik ten Hag wordt doorgenomen. „Met Jurriën Timber en Lisandro Martinez stond de verdediging als een huis. Die andere Timber (Feyenoorder Quinten, red.) had ik hier ook graag zien spelen, trouwens. Daley Blind was belangrijk als denker, terwijl Edson Alvarez op het middenveld voor gif zorgde. Met Antony, Sébastien Haller en Dusan Tadic als echte leider had je een levensgevaarlijke voorhoede. Mooi hè, overigens, dat Haller de Afrika Cup heeft gewonnen. Dat doelpunt in de finale en de toernooiwinst gun ik hem na het overwinnen van zijn ziekte (kanker, red.) als geen ander.”

Ajax ziet Devyne Rensch terugkeren voor Bodø/Glimt
’Cruijff had tegen dit Ajax elke wedstrijd zes keer gescoord’
Als het huidige elftal ter sprake komt, zakt de moed Swart in de schoenen. „Er zijn vijf of zes spelers die vroeger nooit waren ’aangenomen’. Die achterhoede … daar loop je zo doorheen. Had Johan Cruijff nu nog gevoetbald, dan had hij tegen dit Ajax elke wedstrijd minimaal zes keer gescoord”, zegt Mister Ajax.

De legendarische rechtsbuiten is boos, omdat de totale instorting van de Amsterdamse club volgens hem onnodig was. „Dat die Mislintat is binnengehaald, is onvergeeflijk. En dat hij 115 miljoen euro mocht uitgeven aan spelers die niemand kende al helemaal. Maurice Steijn wilde Sergiño Dest, Stefan de Vrij, Nicolas Tagliafico, Jerdy Schouten, Vangelis Pavlidis, Isco, Hakim Ziyech en Calvin Stengs. Als je die had gekocht, had je – voor veel minder geld – om het kampioenschap gespeeld”, aldus Swart.


Ajax neemt zondag in ArenA afscheid van Edson Alvarez

Edwin van der Sar geeft update over gezondheid: ’Weinig schade aan overgehouden’
„Echt, ik hoef Mislintat en Hendriks nooit meer te zien. Maar Hendriks loopt ondanks alles nog gewoon rond op De Toekomst. Onvoorstelbaar. En dat die commissarissen alle aankopen van Mislintat hebben goedgekeurd, is belachelijk. Er was geen controle.”


Grote schoonmaak
Swart zegt vertrouwen te hebben in hoofdscout Kelvin de Lang, directeur voetbal Marijn Beuker en (per 15 maart) algemeen directeur Alex Kroes. „Zij zullen een grote schoonmaak moeten houden. De bezem moet door de selectie. Daarna moeten ’we’ de goede spelers voor Ajax zoeken. En geloof me: die zijn er zat”, zegt de ex-international, die in totaal 603 officiële wedstrijden in Ajax 1 speelde en de club zijn hele carrière trouw bleef.

Dat Ajax zondag een uur lang werd overklast door SC Heerenveen komt volgens Swart echter niet alleen door het jasje dat Ajax de afgelopen twee jaar heeft uitgedaan. „Voor mijn gevoel gaan de huidige spelers er niet vol voor. Dat moet tegen Bodø Glimt echt beter, want anders vlieg je roemloos uit de Conference League.” Het uitspreken van de naam van die competitie kost hem moeite. „Ik hoop snel weer over de Champions League te kunnen praten, maar ben bang dat dát nog wel een jaartje of twee duurt.”

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » do feb 15, 2024 3:52 pm

wimpey schreef:
zo feb 04, 2024 11:46 am
Waarom Gaaei halen? Gooijer is beter. Rensch is kut,
Kristiansen? (Overmars)
Sanchez? (Schreuder/Tadic)

Slechte backs halen gebeurd onder elke TD.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Sven Mislintat

Bericht door raymon » do feb 15, 2024 5:47 pm

En Gooijer was niet beter toen deze backs werden gehaald en vooralsnog heeft Gooijer mij nog niet overtuigd, behalve tegen PSV waar hij het goed deed.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie