Sven Mislintat

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jöhnk » vr jun 02, 2023 8:48 am

Als de regel is dat je goed bent als Valentijn zegt dat je slecht bent (en andersom) dan ziet het er goed uit.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Zuidema » vr jun 02, 2023 9:03 am

Ajax gooit het met Mislintat na mislukt seizoen over andere boeg: 'Trainer niet verantwoordelijk voor transfers’

Johan Inan 02-06-23, 06:00 Laatste update: 07:57

Ajax-directeur Sven Mislintat haalde John Heitinga gisteren weer van het schild waar hij vier maanden geleden op was gehesen. Daarop hoopt de Duitser nu zo snel mogelijk een ervaren coach te presenteren, die Ajax met aanvallend voetbal en oog voor jeugd naar nieuwe glorietijden gidst. ,,De lijst die we hebben, is niet lang.”

Twee dagen nadat hij met Sven Mislintat urenlang het rampseizoen van Ajax had geëvalueerd, kreeg John Heitinga gisteren alsnog de duidelijkheid waar hij twee maanden geleden al om had gesmeekt bij de clubleiding. Nu was het de nieuwe technisch directeur die een einde maakte aan de onzekerheid bij de interim-trainer: niet hij, maar een nieuwe, meer ervaren coach zal volgend seizoen voor de groep staan in Amsterdam.

Die uitkomst was te voorspellen, nadat Heitinga Ajax ondanks een bliksemstart niet naar CL-voetbal en bekerwinst wist te loodsen en een beslissing over zijn toekomst alsmaar uitbleef. Dat de opvolger van Alfred Schreuder amper wedstrijden wist te winnen waarin het er echt om ging, brak hem volgens Mislintat op. ,,Van de zeven toppers wonnen we er met hem slechts één. Daar zaten ook duels tussen waar volgens ons meer uit te halen viel”, zei Ajax’ voetbalbaas tegen de schrijvende pers, een paar uur na het slechtnieuwsgesprek met Heitinga.

Daaruit bleek ook waarin nieuwe directeur en jonge trainer niet op één lijn zaten. Heitinga zei zondag na de pijnlijke nederlaag bij FC Twente (3-1) nog dat hij er naar zijn mening het maximale uit had gehaald, ook gezien de beperkingen van een zwak getransformeerde spelersgroep. Eerder stelde hij al dat hij voor een echte, eerlijke kans ook transferperiodes zou moeten krijgen om de selectie meer naar zijn hand te kunnen zetten.

Mislintat denkt daar anders over. ,,Als je je vanaf eind januari tot het eind van het seizoen mag laten zien, dan heb je volgens mij een eerlijke kans gehad. Zeker ook omdat John in die periode veel wedstrijden had waarin hij het tij in ons voordeel had kunnen keren. We begonnen op de vijfde plek en eindigden als derde. De reis als geheel was echter onvoldoende.”

De Duitser sprak van een zware beslissing, die hij niet in een minuut of uit emotie nam, maar na maanden van grondig onderzoek naar ontwikkelingen op en naast het veld. En: sec gebaseerd op voetbal, daar waar Ajax in politiek opzicht roerige tijden beleeft. ,,Ik heb de afgelopen 24 uur pas de knoop doorgehakt”, stelde Mislintat.

Hoe secuur en fair hij ook te werk ging, het maakte de pijn er bij Heitinga niet minder om. ,,Hij reageerde professioneel, maar je kon de teleurstelling ook zien. Daar moet ook ruimte voor zijn”, aldus Mislintat, die er nog niet was toen Heitinga eind januari op het schild werd gehesen. De beloftencoach liet zich, na gesprekken met onder anderen de inmiddels opgestapte Edwin van der Sar en Gerry Hamstra, overtuigen om de weg van de geleidelijkheid los te laten in zijn carrière als trainer en nu al aan het grote werk te beginnen.

Vier maanden later is Heitinga in dat opzicht terug bij af. Met een eerste litteken, dat hem misschien wel tot een grotere inhaalslag dwingt. Mislintat wil hem daarbij helpen, maar beseft ook dat het lastig wordt binnen Ajax een andere rol voor de oud-verdediger te vinden: ,,Een hoofdtrainer die assistent wordt, ik heb het niet eerder meegemaakt. Dat lijkt me ook niet verstandig, omdat ik in John echt een hoofdtrainer zie.”

Wie Heitinga zal opvolgen, moet deze maand blijken. Daarvoor speurde Mislintat ook al rond in het buitenland, hetgeen hij Heitinga eerder al eerlijk influisterde om bij een eventueel afscheid niet op nul te hoeven beginnen. ,,We hebben een lijst. Die is niet lang.” Wie daar zeker op staat, is de Noor Kjetil Knutsen. Mislintat erkende met de zaakwaarnemer van de Bodo/Glimt-coach te hebben gesproken ‘over verschillende onderwerpen’.

Daaruit kan ook opgemaakt worden aan welk profiel de nieuwe coach van Ajax ongeveer moet voldoen. Mislintat is op zoek naar lef, zowel in de speelwijze en als in het inpassen van jeugd. Dat past volgens hem ook bij Ajax. Daar voegde de Duitser aan toe dat hij ervaring, die hij bij Heitinga nog miste, belangrijk vindt. De nieuwe trainer hoeft voor hem niet per se in de Champions League actief te zijn geweest. ,,Die ervaring had Jürgen Klopp ook niet toen we hem bij Borussia Dortmund aanstelden. De nieuwe man moet vooral bij de filosofie van Ajax passen.”

Is een terugkeer van Peter Bosz nog aan de orde? ,,Geen commentaar”, aldus Mislintat. Wel benadrukte hij kwaliteit boven snelheid te verkiezen in de zoektocht die hij leidt. Dat de voorbereiding op het nieuwe seizoen later deze maand al begint en het voor de nieuwe trainer wel prettig is betrokken te zijn bij de keuzes voor versterkingen, is voor Mislintat geen reden om extra haast te maken.

Sterker nog, in tegenstelling tot de ingespeelde tandem Marc Overmars en Erik ten Hag, die als voetbaldirecteur en hoofdtrainer beiden een vetorecht hadden als het om transfers ging, stelde Mislintat dat het voortaan waarschijnlijk anders gaat in Amsterdam. ,,De trainer is er verantwoordelijk voor een zo sterk en fit mogelijk elftal te creëren. Ik ben samen met het hoofd scouting verantwoordelijk voor de transfers. En als we naar de vorige zomer kijken, hebben we een duidelijke reden om het zo te doen.’’
AD.nl (premium)

wimpey
Berichten: 51781
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door wimpey » vr jun 02, 2023 9:05 am

Jöhnk schreef:
vr jun 02, 2023 8:48 am
Als de regel is dat je goed bent als Valentijn zegt dat je slecht bent (en andersom) dan ziet het er goed uit.
Dries is weer eens boos. Zijn krantje krijgt immers geen info meer vanuit Ajax. En met die Data-Duitser wordt dat alleen maar erger.

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » vr jun 02, 2023 9:35 am

Mislintat: 'Ben eerlijk gezegd de laatste tien, elf maanden al bij alle wedstrijden geweest'

BRON VOETBAL INTERNATIONAL, DE TELEGRAAF

Sven Mislintat loopt al bijna een jaar rond bij Ajax. Dat laat hij weten tegenover onder meer Voetbal International. De Duitser is officieel pas sinds 19 mei in dienst bij Ajax, maar afgaande op zijn verhaal is hij op de achtergrond al veel langer bezig bij de Amsterdamse club.

'Officieel ben ik twaalf dagen bezig, ja', stelt hij tegenover Voetbal International. 'Eerlijk gezegd, ik ben de laatste tien, elf maanden al bij alle wedstrijden aanwezig geweest. Ik heb die tijd goed gebruikt om beter inzicht in de club en het eerste elftal te krijgen. Dat heeft me enorm geholpen om te zien waar de pijnpunten zitten.'

In de afgelopen zomer - enkele maanden na het vertrek van Marc Overmars - gingen andere mensen over de transferzaken. De club had technisch managers Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar naar voren geschoven, terwijl zij voor iedere transfer verantwoording moesten afleggen aan toenmalig algemeen directeur Edwin van der Sar. Bovendien bemoeiden ook toenmalig trainer Alfred Schreuder en zijn zaakwaarnemer zich veel met de transfers van Ajax.

'Ik constateerde ook dat er dingen in de zomer niet goed uitgepakt zijn. Mijn job heb ik dus zeker niet onderschat. Ik weet dat als een club als Ajax niet succesvol is, dat er dan problemen zijn. De sleutel is om ze dan ook te vinden en op te lossen. Ik heb er veel vertrouwen in dat we het om gaan draaien. Daarvoor werken we in een proces, waarin de principes van de club heel belangrijk zijn. En nee, het draait niet alleen om data', geeft hij aan met een knipoog naar sommige media, die hem om de haverklap 'Data-Duitser' noemen.

Transferzomer Ajax 2023
Met Branco van den Boomen heeft Mislintat zijn eerste aanwinst voor het komende seizoen al binnen, maar daar zal het niet bij blijven, zo stelt hij. Volgens de directeur voetbalzaken is er financieel genoeg mogelijk. 'Hoeveel ik mag spenderen, druk ik niet in bedragen uit. Maar ik voel me comfortabel bij hetgeen ik van Susan Lenderink (financieel directeur, red.) mag uitgeven, hetgeen in de gesprekken met de commissarissen ook is bevestigd', citeert De Telegraaf de Duitser.

In de ogen van Mislintat hebben twee posities in zijn ogen prioriteit. 'Als je naar de samenstelling van de huidige selectie kijkt, hebben we een centrale verdediger en een spits nodig. Elke positie moet dubbel bezet zijn. In aantallen komen we dus tekort', aldus Mislintat, die er rekening mee houdt dat drie bepalende spelers gaan vertrekken. 'Het is duidelijk welke spelers het meest aantrekkelijk zijn voor grote clubs. Daar hoort Mohammed Kudus bij, maar een vertrek hangt af van de markt en de budgetten. Ook Jurriën Timber en Edson Alvarez behoren daartoe, ja.'

Op het middenveld lijkt MIslintat, die Van den Boomen dus al haalde, voorlopig uitgewinkeld, zo valt te lezen in het Algemeen Dagblad. 'Ervan uitgaande dat Steven Bergwijn en Mohammed Kudus ook als schaduwspits kunnen fungeren, zie ik vooralsnog niet de noodzaak om nog een middenvelder te halen', zegt Mislintat.
Tien, elf maanden? :confused.gif:

Weken, bedoelt hij zeker? In november zat hij nog bij Stuttgart.

Die Driessen is wel een rat. hè? Wat moet Mislintat dan doen? Een jonge coach afbranden?

Natuurlijk wist hij al eerder dat hij niet met Heitinga verder ging, anders had hij niet met andere coaches gepraat. Heitinga wist dat ook.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr jun 02, 2023 9:40 am

Sterker nog, in tegenstelling tot de ingespeelde tandem Marc Overmars en Erik ten Hag, die als voetbaldirecteur en hoofdtrainer beiden een vetorecht hadden als het om transfers ging, stelde Mislintat dat het voortaan waarschijnlijk anders gaat in Amsterdam. ,,De trainer is er verantwoordelijk voor een zo sterk en fit mogelijk elftal te creëren. Ik ben samen met het hoofd scouting verantwoordelijk voor de transfers. En als we naar de vorige zomer kijken, hebben we een duidelijke reden om het zo te doen.’’
Zo had Cruijff het ook benoemd.
De trainer/coach is een passant en mag geen invloed hebben op het transferbeleid.
Hij mag zijn wensen uitspreken maar TD/Scouting bepaald.

Onder Overmars werd dat inmiddels los gelaten en onder H2 compleet overboord gegooid.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr jun 02, 2023 9:48 am

Yopii schreef:
vr jun 02, 2023 9:35 am
Mislintat: 'Ben eerlijk gezegd de laatste tien, elf maanden al bij alle wedstrijden geweest'


Tien, elf maanden? :confused.gif:
Ik denk dat een gevalletje lost in translation is.
Denk dat hij alle potjes van de laatste 10/11 maanden heeft terug gekeken.




Die Driessen is wel een rat. hè? Wat moet Mislintat dan doen? Een jonge coach afbranden?

Natuurlijk wist hij al eerder dat hij niet met Heitinga verder ging, anders had hij niet met andere coaches gepraat. Heitinga wist dat ook.
Het mooie is dat hij door zijn gedrag juist alleen maar minder info gaat krijgen.
Deze man heeft al jaren geen scoop meer. Lult 24/7 uit zijn nek.

Mike Verweij zit er ook steeds vaker naast.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door peter » vr jun 02, 2023 9:51 am

Het is mooi dat Mislintat aan geeft dat hij de selectie zelf samenstelt, maar als je die coach van Bodo Glimt wil aanstellen, dan zou ik toch enige vorm van dialoog daar over aan gaan. Die coach speelt een nogal ander systeem en met een ander idee dan bijvoorbeeld Bosz. Ik vind toch echt dat dat geen solistische operatie kan zijn. Zou wel verklaren waarom het bij Arsenal mis ging, want daar zijn alle aankopen na 1 jaar bijna weer afgevloeid. :blush.gif:

En ik maak me dus al grote zorgen dat hij nu geen middenvelder meer wil halen, want Kudus en Berghuis kunnen ook als schaduwspits? :blush.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Andriy Demchenko » vr jun 02, 2023 9:56 am

In dit interview laat hij zien dat hij zijn eerste stappen in ieder geval slim gespeeld heeft:
Mislintat: 'Ben eerlijk gezegd de laatste tien, elf maanden al bij alle wedstrijden geweest'
VANDAAG, 07:15 DOOR BART VEENSTRA 251

BRON VOETBAL INTERNATIONAL, DE TELEGRAAF

Sven Mislintat loopt al bijna een jaar rond bij Ajax. Dat laat hij weten tegenover onder meer Voetbal International. De Duitser is officieel pas sinds 19 mei in dienst bij Ajax, maar afgaande op zijn verhaal is hij op de achtergrond al veel langer bezig bij de Amsterdamse club.


'Officieel ben ik twaalf dagen bezig, ja', stelt hij tegenover Voetbal International. 'Eerlijk gezegd, ik ben de laatste tien, elf maanden al bij alle wedstrijden aanwezig geweest. Ik heb die tijd goed gebruikt om beter inzicht in de club en het eerste elftal te krijgen. Dat heeft me enorm geholpen om te zien waar de pijnpunten zitten.'

In de afgelopen zomer - enkele maanden na het vertrek van Marc Overmars - gingen andere mensen over de transferzaken. De club had technisch managers Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar naar voren geschoven, terwijl zij voor iedere transfer verantwoording moesten afleggen aan toenmalig algemeen directeur Edwin van der Sar. Bovendien bemoeiden ook toenmalig trainer Alfred Schreuder en zijn zaakwaarnemer zich veel met de transfers van Ajax.

'Ik constateerde ook dat er dingen in de zomer niet goed uitgepakt zijn. Mijn job heb ik dus zeker niet onderschat. Ik weet dat als een club als Ajax niet succesvol is, dat er dan problemen zijn. De sleutel is om ze dan ook te vinden en op te lossen. Ik heb er veel vertrouwen in dat we het om gaan draaien. Daarvoor werken we in een proces, waarin de principes van de club heel belangrijk zijn. En nee, het draait niet alleen om data', geeft hij aan met een knipoog naar sommige media, die hem om de haverklap 'Data-Duitser' noemen.

Transferzomer Ajax 2023
Met Branco van den Boomen heeft Mislintat zijn eerste aanwinst voor het komende seizoen al binnen, maar daar zal het niet bij blijven, zo stelt hij. Volgens de directeur voetbalzaken is er financieel genoeg mogelijk. 'Hoeveel ik mag spenderen, druk ik niet in bedragen uit. Maar ik voel me comfortabel bij hetgeen ik van Susan Lenderink (financieel directeur, red.) mag uitgeven, hetgeen in de gesprekken met de commissarissen ook is bevestigd', citeert De Telegraaf de Duitser.

In de ogen van Mislintat hebben twee posities in zijn ogen prioriteit. 'Als je naar de samenstelling van de huidige selectie kijkt, hebben we een centrale verdediger en een spits nodig. Elke positie moet dubbel bezet zijn. In aantallen komen we dus tekort', aldus Mislintat, die er rekening mee houdt dat drie bepalende spelers gaan vertrekken. 'Het is duidelijk welke spelers het meest aantrekkelijk zijn voor grote clubs. Daar hoort Mohammed Kudus bij, maar een vertrek hangt af van de markt en de budgetten. Ook Jurriën Timber en Edson Alvarez behoren daartoe, ja.'


Op het middenveld lijkt MIslintat, die Van den Boomen dus al haalde, voorlopig uitgewinkeld, zo valt te lezen in het Algemeen Dagblad. 'Ervan uitgaande dat Steven Bergwijn en Mohammed Kudus ook als schaduwspits kunnen fungeren, zie ik vooralsnog niet de noodzaak om nog een middenvelder te halen', zegt Mislintat.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » vr jun 02, 2023 9:58 am

Hij heeft het over de huidige situatie, neem ik aan. Als Kudus vertrekt, zal er vast een ander komen.

Samenspraak is iets anders dan samen beslissen. Ten Hag duwde Overmars Labyad en Klaiber door de strot, terwijl die jongens ongeschikt waren. Zulke situaties moet je voorkomen.

Ik denk juist dat iemand de eindverantwoordlijkheid moet hebben, Peter. Anders is niemand verantwoordelijk.
Ik denk dat een gevalletje lost in translation is.
Denk dat hij alle potjes van de laatste 10/11 maanden heeft terug gekeken.
Dat zal het zijn. :biggthumpup.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 02, 2023 10:22 am

Peter schreef:
vr jun 02, 2023 9:51 am


En ik maak me dus al grote zorgen dat hij nu geen middenvelder meer wil halen, want Kudus en Berghuis kunnen ook als schaduwspits? :blush.gif:
Dat snap ik dus ook niet. Hoe ziet hij het middenveld voor zich dan? Wie moet Alvarez op 6 gaan vervangen? We hebben volgens mij maar een 6 in de selectie en dat is een rookie (Vos). VdB is op 8 eigenlijk nog een gok waarvan je niet weet hoe dat uitpakt en verder zitten we met gasten als Taylor (dit seizoen laten zien (nog?) niet goed genoeg te zijn), Berghuis (geen middenvelder en niet goed genoeg) en Klaassen (niet goed genoeg). Het lijkt mij dat juist het middenveld een paar kwaliteitsinjecties nodig heeft.

De spitspositie is ook niet meteen de eerste waar ik aan denk als het over versterkingen gaat (met Tadic en Brobbey in ieder geval kwantitatief dubbel bezet).

Achterin heeft hij het over een RCV, maar hoe zit het dan met LCV? Daar hebben we alleen Hato voor momenteel, tenzij hij Bassey nog als geschikte optie ziet. Van Kaplan weten we helemaal niks. En hoe zit het met de backs?

Hij zal ook wel rekening houden met een aantal talenten die zullen moeten doorstromen vanuit Jong. Ben benieuwd wie dat zijn.

Ben erg benieuwd hoe hij dit allemaal ziet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr jun 02, 2023 10:38 am

Hij laat weinig los waarmee hij bezig is. Houdt het in een innercircle.

Hierdoor is alles wat we lezen onvolledig.
Hij gaf ook aan op alle posities een dubbele bezetting te willen.
Als Alvarez en Kudus weggaan (en die kans is 98%) zal hij wel degelijk moeten kijken naar middenvelders.

Deze man is opgegroeid in de wereld van Der Bild :smallgrin.gif:
Dat is De Telegraaf 2.0
Denk dat hij heel zuinig is met het geven van volledige info.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 02, 2023 10:38 am

Er vanuitgaande dat in ieder geval Alvarez en Kudus worden verkocht, is dit het zo’n beetje:

Keepers:

Rulli
Pasveer
Setford

RB:

Rensch
Sanchez (?)

RCV:

Timber

LCV:

Hato
Bassey (?)
Kaplan (?)

LB:

Wijndal
Baas
Hato
Salah Eddine (?)
Bassey (?)

Middenveld:

Taylor
Berghuis
Klaassen
Van den Boomen
Vos
Bergwijn (?)

Rechtsbuiten:

Chico
Berghuis (?)

Spits:

Tadic
Brobbey

Linksbuiten:

Bergwijn
Tadic
Godts


Heb ik iemand gemist?

Als ik het zo bekijk snap ik wel dat we op RCV dringend iemand bij moeten hebben, maar dat geldt ook voor RB en eigenlijk ook rechts voorin, toch?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr jun 02, 2023 10:41 am

Daramy komt ook terug
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » vr jun 02, 2023 11:00 am

Eerst een nieuwe trainer, dan zien we het wel.

Mr. Ajax
Berichten: 14463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 02, 2023 11:04 am

Yopii schreef:
vr jun 02, 2023 11:00 am
Eerst een nieuwe trainer, dan zien we het wel.
Volgens Sven the Man gaat dat dus niet op.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » vr jun 02, 2023 11:13 am

Hij heeft er ook mee te maken hoe een trainer wil spelen. Hoe vult hij bijvoorbeeld de rechtsbuitenpositie in?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11935
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Zuidema » vr jun 02, 2023 11:27 am

Mr. Ajax schreef:
vr jun 02, 2023 11:04 am
Yopii schreef:
vr jun 02, 2023 11:00 am
Eerst een nieuwe trainer, dan zien we het wel.
Volgens Sven the Man gaat dat dus niet op.
Ik lees het zo: er is altijd overleg tussen de coach en de td over het personeel. Kan eigenlijk ook niet anders. Maar de td heeft het vetorecht. Hij beslist, niet de coach.

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » vr jun 02, 2023 11:36 am

Denk het ook, Zuidema.

Er is geen TD die zich niets aantrekt van de mening van de trainer. De trainer moet het tenslotte doen. Tegelijkertijd is het trainers eigen meer en meer aankopen te vragen, om zich op die manier in te dekken.

Bij Ajax moet een trainer jeugd inpassen. Als hij daar geen zin in heeft, past hij niet bij onze club.

Mr. Ajax
Berichten: 14463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 02, 2023 12:09 pm

Yopii schreef:
vr jun 02, 2023 11:36 am
Denk het ook, Zuidema.

Er is geen TD die zich niets aantrekt van de mening van de trainer. De trainer moet het tenslotte doen. Tegelijkertijd is het trainers eigen meer en meer aankopen te vragen, om zich op die manier in te dekken.

Bij Ajax moet een trainer jeugd inpassen. Als hij daar geen zin in heeft, past hij niet bij onze club.
Ben het ook wel met jullie eens, alleen denk ik niet dat de zoektocht naar versterkingen nu helemaal stil wordt gelegd tot er een nieuwe trainer wordt aangesteld. Zie Branco.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mano » vr jun 02, 2023 12:52 pm

Ben ook wel benieuwd wie Mislintat zijn vertrouwensmensen zijn. Bij wie houdt hij zijn aankopen tegen het licht en bespreekt hij de pro's en cons.
Een beetje journalist zou daar naar op zoek gaan
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Ajax Rules
Berichten: 31340
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Ajax Rules » vr jun 02, 2023 1:05 pm

Peter schreef:
vr jun 02, 2023 9:51 am
En ik maak me dus al grote zorgen dat hij nu geen middenvelder meer wil halen, want Kudus en Berghuis kunnen ook als schaduwspits? :blush.gif:
Ik last juist dat er wel zeven of acht nieuwe spelers kunnen komen.

Volgens mij bedoelt hij dat de huidige selectie sowieso een RCV en een spits mist. Maar daarnaast gaan er spelers vervangen worden. Alvarez, Kudus en eventueel Timber, maar wellicht ook een Sanchez.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Yopii
Berichten: 18271
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Yopii » vr jun 02, 2023 1:14 pm

Mr. Ajax schreef:
vr jun 02, 2023 12:09 pm
Yopii schreef:
vr jun 02, 2023 11:36 am
Denk het ook, Zuidema.

Er is geen TD die zich niets aantrekt van de mening van de trainer. De trainer moet het tenslotte doen. Tegelijkertijd is het trainers eigen meer en meer aankopen te vragen, om zich op die manier in te dekken.

Bij Ajax moet een trainer jeugd inpassen. Als hij daar geen zin in heeft, past hij niet bij onze club.
Ben het ook wel met jullie eens, alleen denk ik niet dat de zoektocht naar versterkingen nu helemaal stil wordt gelegd tot er een nieuwe trainer wordt aangesteld. Zie Branco.
Die trainer is er gewoon binnen een of twee weken. Dan is er nog tijd genoeg. In de tussentijd kan Mislintat alvast contacten leggen.

(Buitenkansjes laat hij echt niet lopen, dat hebben we al gezien met VDB, die transfervrij was.)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40868
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Marillion » vr jun 02, 2023 4:26 pm

Natuurlijk is een trainer wel een belangrijke gesprekspartner bij een aankoop. De beslissing moet hij echter niet nemen.

Ik kijk overigens ook niet zo op van het beperkt aantal posities dat Mislintat nu noemt voor versterkingen. Hij heeft het duidelijk over de huidige situatie. Spelers die vertrekken kunnen weer voor een ander beeld zorgen. Daarnaast zal het toch ook de bedoeling zijn dat de nieuwe trainer ervoor gaat zorgen dat het bestaande spelersmateriaal beter gaat renderen. Ajax kan niet zomaar even de halve selectie afschrijven en een vracht nieuwe spelers halen.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Sven Mislintat

Bericht door Jöhnk » vr jun 02, 2023 4:39 pm

Ik kijk er wel een beetje van op. Hoeveel middenvelders hebben we nou? Ja, veel spelers die ‘er kunnen spelen’ (zogenaamd), maar datzelfde zou je over de spitspositie kunnen zeggen.

Mr. Ajax
Berichten: 14463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Sven Mislintat

Bericht door Mr. Ajax » vr jun 02, 2023 4:53 pm

Jöhnk schreef:
vr jun 02, 2023 4:39 pm
Ik kijk er wel een beetje van op. Hoeveel middenvelders hebben we nou? Ja, veel spelers die ‘er kunnen spelen’ (zogenaamd), maar datzelfde zou je over de spitspositie kunnen zeggen.
Precies wat ik zeg. Ook als er niemand vertrekt (bij wijze van spreken) moet er op het middenveld heel wat gebeuren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie