Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2023 7:49 am

Is ook een technisch probleem van de matige spelers die we nu hebben…
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » vr aug 25, 2023 7:52 am

Mr. Ajax schreef:
do aug 24, 2023 11:55 pm
Helemaal mee eens. Maar ik verwacht helaas ook niet veel meer van Steijn hoor. Hij is geen tactisch meesterbrein ofzo en heeft ook nog nooit een ploeg denderend voetbal laten spelen.

Hij is nu eenmaal de coach en ik hoop van harte dat we nog heel veel gaan genieten dit seizoen, maar ik zie in hem geen nieuwe Ten Hag of iets in die richting.
Idem. De fine-tuning zal van Maduro moeten komen, blijkbaar. Steyn is schijnbaar meer de manager. Het positieve lijkt me dat Maduro al flink wat vlieguren maakt binnen Ajax. Neem aan dat hij het stokje op bepaald moment overneemt.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 7:59 am

Mr. Ajax schreef:
do aug 24, 2023 11:55 pm
maar ik zie in hem geen nieuwe Ten Hag of iets in die richting.
EtH is een buitencategorie coach. Die vervang je niet zomaar.
Als je het vergelijkt met een speler, hadden wij de jonge zlatan en gaat hij zich nu verder ontwikkelen.
maar qua werkethos, connectie spelers, tactiek was hij buitencategorie.


Steijn is een simpele hardwerkende coach. Ik verwacht geen wonderen.
Zorgen dat het team een team wordt en herkenbaar voetbal. Dat is mijn verwachting.
Daarnaast door de surplus aan kwaliteit wordt je ook kampioen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » vr aug 25, 2023 8:04 am

Mano schreef:
vr aug 25, 2023 7:59 am
Mr. Ajax schreef:
do aug 24, 2023 11:55 pm
maar ik zie in hem geen nieuwe Ten Hag of iets in die richting.
EtH is een buitencategorie coach. Die vervang je niet zomaar.
Als je het vergelijkt met een speler, hadden wij de jonge zlatan en gaat hij zich nu verder ontwikkelen.
maar qua werkethos, connectie spelers, tactiek was hij buitencategorie.


Steijn is een simpele hardwerkende coach. Ik verwacht geen wonderen.
Zorgen dat het team een team wordt en herkenbaar voetbal. Dat is mijn verwachting.
Daarnaast door de surplus aan kwaliteit wordt je ook kampioen.
Ik zag al ergens op het forum 'Frank de Boer-voetbal' voorbij komen. Daar zag ik gisteren ook vlagen van.

Hmmmpf. Dat wordt hopelijk niet het 'herkenbare voetbal'... Ik herkende wel het trage, machteloze geschuif. Geen goede herinneringen aan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 8:19 am

Ik was/ben positief maar ik zie wel scheurtjes in mijn positiviteit :hypocrite.gif:

De aankoop Medic is gewoon niet goed genoeg. Nu verdwijnt hij naar de bank maar je moet wel op hem rekenen bij blessures en/of kaarten. De man draait als een tankwagen. Ik denk dat hij oprecht is gehaald als taal-vriend van Sutalo
Forbs is een prima linksbuiten maar daar staat Bergwijn al. De man van 32mio die weinig laat zien en inmiddels aanvoerder is (en dus weinig gewisseld zal worden)
Forbs op rechts zetten wordt frustrerend om te zien maar daar kan Bergwijn ook niet.

vd Boomen heeft een lekkere pass maar is enorm traag.
Tahirovic is een aanwinst maar moet in de omschakeling nog stappen zetten.
Die 2 samen op het middenveld zijn dus een liability
(misschien Vos erbij als slot op de deur, Tahirovic kan hoger spelen met zijn gevoel van ruimte en passes)

Achterin is het even wachten op Sutalo en Avila. Die moeten die linie wel beter maken (hoop ik)

De puzzel voorin legt steijn nog niet. Hij zal harde keuzes moeten gaan maken. lievelingetjes als Bergwijn en Berghuis. Denk dat er minimaal 1 moet banken
En dan wordt er nog aangekocht. Wordt dat weer een potentieeltje van 10mio of gaan we nu iemand halen die er gelijk staat en waar je niet omheen kan.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18778
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 8:41 am

Mano schreef:
vr aug 25, 2023 7:59 am
Mr. Ajax schreef:
do aug 24, 2023 11:55 pm
maar ik zie in hem geen nieuwe Ten Hag of iets in die richting.
EtH is een buitencategorie coach. Die vervang je niet zomaar.
Als je het vergelijkt met een speler, hadden wij de jonge zlatan en gaat hij zich nu verder ontwikkelen.
maar qua werkethos, connectie spelers, tactiek was hij buitencategorie.


Steijn is een simpele hardwerkende coach. Ik verwacht geen wonderen.
Zorgen dat het team een team wordt en herkenbaar voetbal. Dat is mijn verwachting.
Daarnaast door de surplus aan kwaliteit wordt je ook kampioen.
Zo zie ik het ook. Hij zal een team smeden. Maduro is er blijkbaar voor de tactiek. Die combinatie kan overigens goed werken. Leo Beenhakker was ook geen tactisch wonder, zijn assistent (LVG) daarentegen wel.

Het heeft natuurlijk wel tijd nodig. Bovendien deden er gisteren vier (!) aankopen niet mee, die hebben we nog niet eens aan het werk gezien.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 9:01 am

Ik had Steijn een uitspraak horen zeggen, waarop ik aansloeg.

Hij zei in een interview dat hij spelers in de last 1/3th de ruimte wil geven voor eigen ideeën.
m.a.w. in en om de 16 van de tegenstander.

Eerlijk gezegd zie ik spelers als Brobbey, Bergwijn, Kudus ect helemaal geen 'goeie' eigen keuzes maken.
Ik weet niet of dit betekende dat er geen afspraken zijn (aanvallend) maar ik zou heel graag looplijnen en afspraken zien.
Alleen zo kom je tot automatisme. Misschien denkt hij dat de top dit niet nodig heeft maar EtH heeft aangetoond dat het HEEL erg nodig is, wil je keer op keer tot kansen komen.

Het zijn stuk voor stuk geen slimme jongens en hebben allemaal een serieus groot ego. Gaan dus altijd voor eigen succes

maar... wat ik ook zeg, wellicht las ik te veel in zijn uitspraak.
Wat ik wel weet is dat FdB ook geen looplijnen had in de final 1/3th :blush.gif:
ging allemaal op gevoel en intuitie. Zo ontstond de grote rondo
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Jöhnk » vr aug 25, 2023 9:06 am

Wat vond je van het tweede doelpunt van Kudus?

In de drie wedstrijden tot nu toe zijn er best veel kansen gecreëerd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Marillion » vr aug 25, 2023 9:19 am

Het lijkt me nogal snel om nu al te gaan beoordelen of Steijn wel of niet een goede trainer is. We hebben net een paar potjes achter de rug en om de paar dagen vertrekt er iemand of komt er iemand bij. Per saldo staat er straks een compleet nieuw elftal. Wat verwachten we nou? Dat het nu al 90 minuten lang fijn is om naar Ajax te kijken? Dat lijkt me wat erg optimistisch.

Zo spelen we zeer waarschijnlijk binnenkort met drie andere verdedigers. Dat is nogal wat.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 9:26 am

ik zeg niet dat Steijn een goede of slechte trainer is.
Dat zal de tijd moeten leren. EtH begon niet heel sterk namelijk en dat werd een succes. m.a.w. je weet het nog niet.

Alleen ik zie die 'puzzel' nog niet. Dat komt wellicht nog
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 9:28 am

Jöhnk schreef:
vr aug 25, 2023 9:06 am
Wat vond je van het tweede doelpunt van Kudus?

In de drie wedstrijden tot nu toe zijn er best veel kansen gecreëerd.
absoluut veel kansen
maar we praten over Excelsior en Ludogorets. (die laatste waren echt slecht)

Het moet allemaal nog groeien, dat besef ik.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18778
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 9:40 am

Wat ik wel weet is dat FdB ook geen looplijnen had in de final 1/3th :blush.gif:
ging allemaal op gevoel en intuitie. Zo ontstond de grote rondo
Juist niet, zou ik denken. Spelers met grote ego's die op intuïtie spelen, geven de bal juist niet af.

Grote rondo ontstaat door de vroegste fase van de opbouw: de bal gaat van verdediger naar verdediger waardoor de ruimte weg is tegen de tijd dat de aanvallers worden ingeschakeld. Dus gaat de bal weer terug, enz.

Het wachten is op Sutalo, hij schijnt sterk te zijn in de opbouw. Medic durft weinig.

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 9:59 am

Wat ik bedoel is dat er geen looplijnen waren. Niemand ging zonder bal, 0 diepte in het spel
Waardoor het helemaal vast stond en de bal alleen maar terug kon. (de rondo was weer terug bij af)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18778
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » vr aug 25, 2023 10:21 am

Er sloop gemakzucht in de ploeg in de tweede helft. Dat is niet zo bijzonder bij die stand.

Brobbey is ook best belangrijk, hij is tenminste een echte spits. Bergwijn is...tja... :excited.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Jöhnk » vr aug 25, 2023 10:49 am

Bergwijn is ook nog steeds niet fit. Hij kon al niet meer na 45 minuten.

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » vr aug 25, 2023 11:36 am

Mano schreef:
vr aug 25, 2023 9:59 am
Wat ik bedoel is dat er geen looplijnen waren. Niemand ging zonder bal, 0 diepte in het spel
Waardoor het helemaal vast stond en de bal alleen maar terug kon. (de rondo was weer terug bij af)
Je had geen spits meer die als spits speelt en waar je naartoe kan ballen. Voor rust klopten de afstanden en de veldbezetting wel aardig en zag het er regelmatig leuk uit.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13418
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Arthur » vr aug 25, 2023 12:58 pm

Ik vond dat wel meevallen eerlijk gezegd. Er waren wat aardige flitsen, maar ik ben er zó allergisch voor als verdedigers in de opbouw de hele tijd elkaar aanspelen. Dat gebeurde in de eerste helft ook al vaak genoeg.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door LucaS » vr aug 25, 2023 2:22 pm

Jöhnk schreef:
vr aug 25, 2023 9:06 am
Wat vond je van het tweede doelpunt van Kudus?

In de drie wedstrijden tot nu toe zijn er best veel kansen gecreëerd.
En 10 keer gescoord
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7364
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » vr aug 25, 2023 2:42 pm

Ik vind Steijn een sympathieke vent en veel beter overkomen in de media dan dat verongelijkte gezicht van professor Bosz of de gluiperige Slot.
Maar ik maak me wel zorgen over de sterkte van de selectie. Ik hoor mensen als Lionel beweren dat we er 100% op vooruitgaan, maar obv wat? Als je de basis van gisteren neemt - en de uitspraken van Steijn dat Berghuis 1 van zijn beste spelers is - dan spelen we wederom met jongens als Taylor, Bergwijn, Brobbey en Berghuis in de basis. Timber is ingewisseld voor Sutalo. Die moet nog maar bewijzen dat hij even goed of beter is. Wellicht alleen door de lucht. Alvarez is ingeruild voor Tahirovic. Die is voetballend beter maar verdedigend niet en nog jong en druistig.
De overige aankopen - Boomen, Medic, Akpom, Forbs - lijken vooralsnog backups.
Dan heb je nog die Deen en Avila. Daar hebben we nog niks van gezien dus is ook nog maar afwachten.
En dan zijn we onze mvp Tadic kwijt tov afgelopen seizoen en onze creatieveling Kudus.
Dus ik zie niet zo snel waarom we erop vooruit zijn gegaan qua spelersgroep. Hooguit in de breedte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2023 2:56 pm

Trab schreef:
vr aug 25, 2023 2:42 pm
Ik vind Steijn een sympathieke vent en veel beter overkomen in de media dan dat verongelijkte gezicht van professor Bosz of de gluiperige Slot.
Maar ik maak me wel zorgen over de sterkte van de selectie. Ik hoor mensen als Lionel beweren dat we er 100% op vooruitgaan, maar obv wat? Als je de basis van gisteren neemt - en de uitspraken van Steijn dat Berghuis 1 van zijn beste spelers is - dan spelen we wederom met jongens als Taylor, Bergwijn, Brobbey en Berghuis in de basis. Timber is ingewisseld voor Sutalo. Die moet nog maar bewijzen dat hij even goed of beter is. Wellicht alleen door de lucht. Alvarez is ingeruild voor Tahirovic. Die is voetballend beter maar verdedigend niet en nog jong en druistig.
De overige aankopen - Boomen, Medic, Akpom, Forbs - lijken vooralsnog backups.
Dan heb je nog die Deen en Avila. Daar hebben we nog niks van gezien dus is ook nog maar afwachten.
En dan zijn we onze mvp Tadic kwijt tov afgelopen seizoen en onze creatieveling Kudus.
Dus ik zie niet zo snel waarom we erop vooruit zijn gegaan qua spelersgroep. Hooguit in de breedte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fitheid, tactiek, teamgeest, bereidwilligheid… en er komen nog aankopen (ik ga daar wel vanuit op basis wat Steijn aangaf). Het aantrekken van Sutalo, de interesse in Ito etc. geeft mij in ieder geval het vertrouwen dat die Mislintat wel iets kan.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7364
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » vr aug 25, 2023 3:45 pm

Lionel schreef:
Trab schreef:
vr aug 25, 2023 2:42 pm
Ik vind Steijn een sympathieke vent en veel beter overkomen in de media dan dat verongelijkte gezicht van professor Bosz of de gluiperige Slot.
Maar ik maak me wel zorgen over de sterkte van de selectie. Ik hoor mensen als Lionel beweren dat we er 100% op vooruitgaan, maar obv wat? Als je de basis van gisteren neemt - en de uitspraken van Steijn dat Berghuis 1 van zijn beste spelers is - dan spelen we wederom met jongens als Taylor, Bergwijn, Brobbey en Berghuis in de basis. Timber is ingewisseld voor Sutalo. Die moet nog maar bewijzen dat hij even goed of beter is. Wellicht alleen door de lucht. Alvarez is ingeruild voor Tahirovic. Die is voetballend beter maar verdedigend niet en nog jong en druistig.
De overige aankopen - Boomen, Medic, Akpom, Forbs - lijken vooralsnog backups.
Dan heb je nog die Deen en Avila. Daar hebben we nog niks van gezien dus is ook nog maar afwachten.
En dan zijn we onze mvp Tadic kwijt tov afgelopen seizoen en onze creatieveling Kudus.
Dus ik zie niet zo snel waarom we erop vooruit zijn gegaan qua spelersgroep. Hooguit in de breedte.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Fitheid, tactiek, teamgeest, bereidwilligheid… en er komen nog aankopen (ik ga daar wel vanuit op basis wat Steijn aangaf). Het aantrekken van Sutalo, de interesse in Ito etc. geeft mij in ieder geval het vertrouwen dat die Mislintat wel iets kan.
Ik doelde meer op de spelersgroep. Heb op zich best vertrouwen in Steijn, maar betwijfel of we qua spelers sterker zijn dan vorig jaar. En een gelijkwaardige of betere speler dan Kudus vind je ook niet zomaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » vr aug 25, 2023 3:46 pm

Maar als team kunnen we wel een aantal slagen maken. Daarbij verwacht ik dus nog wel wat aankopen. En in hoeveel wedstrijden was Kudus nou echt buitencategorie?
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » vr aug 25, 2023 3:47 pm

Trab schreef:
vr aug 25, 2023 3:45 pm
En een gelijkwaardige of betere speler dan Kudus vind je ook niet zomaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
als Kudus zin had, was hij buitencategorie.
Hij had alleen niet wekelijks zin
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Lionel » za aug 26, 2023 3:13 pm

Als Steijn niet voldoet over een paar weken kunnen we Ten Hag nog altijd aanstellen. Die ligt er ook binnenkort uit.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18778
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Yopii » zo aug 27, 2023 9:48 am

Ik ben niet heel erg onder de indruk, maar vooruit, wat niet is, kan nog komen. Ik zou Steijn niet durven afrekenen op de prestaties en het spel tot nu toe.

Plaats reactie