Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 03, 2023 8:16 am

Neefkens schreef:
zo sep 03, 2023 7:20 am
Tot nu toe was het alleen maar improviseren. Nu gaat het bouwen beginnen en kun je pas echt zien wat hij wil. Maduro schijnt trouwens het tactisch wonder te zijn.
Dat van Maduro hoor/lees ik steeds, maar Steijn is toch echt hoofdcoach en derhalve eindverantwoordelijk voor de prestaties op het veld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Neefkens » zo sep 03, 2023 9:24 am

Dat spreekt voor zich. Maar het is wel meegenomen als 1 van je assistenten je goed kan adviseren.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » zo sep 03, 2023 4:43 pm

Was Steijn na de wedstrijd weer iedereen aan het afvallen?


Ik denk dat hij vooral niet de juiste is. Lijkt onder de druk te bezwijken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » zo sep 03, 2023 5:02 pm

Als je zoveel nieuwe spelers hebt moet je niet gaan experimenteren met het systeem. Speel eerst eens wat je gewend was.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door peter » zo sep 03, 2023 5:28 pm

https://twitter.com/ESPNnl/status/1698358821809201629

Gaat niet lang meer duren dit. Wat een knuppel.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door T82 » zo sep 03, 2023 5:32 pm

Wat een rat is deze man. Precies waar je al bang voor was. Hij snapt niet hoe het werkt.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 03, 2023 5:33 pm

Mano schreef:
zo sep 03, 2023 4:43 pm
Was Steijn na de wedstrijd weer iedereen aan het afvallen?


Ik denk dat hij vooral niet de juiste is. Lijkt onder de druk te bezwijken
Hij heeft gewoon niet zoveel in zijn mars, denk ik. Gewoon een modale eredivisie coach zonder al teveel tactisch vernuft.

Ik heb dan ook het gevoel dat het bij hem niet veel verder/dieper gaat dan ‘bij balverlies compact staan en bij balbezit breed houden’. Rond zijn aanstelling ging er ook een oude interview van hem rond waarin hij zelf aangaf dat voetbal niet veel ingewikkelder is dan dat. Laatste gaf ie ook aan dat de spelers het vanaf de middenlijn het zelf mogen uitzoeken of iets in die trant.

Deze groep heeft juist een vakidioot en een controlefreak nodig die alles tot in de puntjes voorkauwt en drillt. Type Ten Hag zeg maar. Of een Bosz.

Ik hoop van harte in het belang van ons cluppie dat hij het nog om kan keren, maar ik verwacht het niet.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 03, 2023 5:35 pm

Peter schreef:
zo sep 03, 2023 5:28 pm
https://twitter.com/ESPNnl/status/1698358821809201629

Gaat niet lang meer duren dit. Wat een knuppel.
Ongelofelijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door peter » zo sep 03, 2023 5:36 pm

Mr. Ajax schreef:
zo sep 03, 2023 5:35 pm
Peter schreef:
zo sep 03, 2023 5:28 pm
https://twitter.com/ESPNnl/status/1698358821809201629

Gaat niet lang meer duren dit. Wat een knuppel.
Ongelofelijk.
Ja joh dit is binnen notime klaar. Foutje bedankt, Sven.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door wimpey » zo sep 03, 2023 5:37 pm

T82 schreef:
zo sep 03, 2023 5:32 pm
Wat een rat is deze man. Precies waar je al bang voor was. Hij snapt niet hoe het werkt.
Hij is gefrustreerd. De voertaal zou Nederlands zijn. Dat wordt lastig nu. :smallgrin.gif:

Trainer en TD liggen nu al met elkaar overhoop. Denk dat er pas wat rust en structuur komt nadat Kroes er effe zit.

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door T82 » zo sep 03, 2023 5:40 pm

Los van Ajax ook zo ontzettend dom van hem voor zichzelf. Een TD bij een andere club zal twee keer nadenken voordat ze nog met hem in gesprek gaan.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 03, 2023 5:42 pm

Toch maar effe Ome Lowie vragen of ie wil instappen?

Steijn geeft hier niet alleen af op Sven maar ook op zijn spelers. Echt heel vals.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door mattie » zo sep 03, 2023 5:52 pm

Zich zelf indekken..

Wellicht en nogmaals heeft hij een punt daar.. spelers halen voor minimaal 10 milj uit een 2e divisie.. is vragen om middelmaat en om problemen
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door bryan » zo sep 03, 2023 5:57 pm

Mr. Ajax schreef:
zo sep 03, 2023 5:42 pm
Toch maar effe Ome Lowie vragen of ie wil instappen?

Steijn geeft hier niet alleen af op Sven maar ook op zijn spelers. Echt heel vals.
Ja waardeloos... De beste trainers houden alle interne kritiek intern.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7312
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Trab » zo sep 03, 2023 6:00 pm

Spreekt zichzelf lekker tegen. Eerst zegt ie we hebben duidelijk de afspraak gemaakt dat hij gaat over de spelers en wij aangeven voor welke posities. Op het eind zegt ie wij hebben ook spelers aangedragen maar hij heeft andere keuzes gemaakt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 03, 2023 6:06 pm

Mano schreef:Was Steijn na de wedstrijd weer iedereen aan het afvallen?


Ik denk dat hij vooral niet de juiste is. Lijkt onder de druk te bezwijken
Als jij er ook al niet meer in gelooft…

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Neefkens » zo sep 03, 2023 7:13 pm

Allemaal pissig omdat we niet gewonnen hebben. Steijn ook en dan zo’n zuiger in de persconferentie (Mike V.?)

En dan zeg je wel eens wat teveel, maar wel ook gewoon hoe het is. Sven is gewoon de baas,, het is nu aan Steijn om daar wat van te bakken.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door zeux » zo sep 03, 2023 7:15 pm

Weerslag van gesprek bij espn op nu.nl:
Steijn na onrustige transferperiode Ajax: 'Mislintat heeft andere keuzes gemaakt'
Door onze sportredactie
03 sep 2023 om 18:35 Update: 43 minuten geleden
Maurice Steijn heeft zondag na het teleurstellende gelijkspel bij Fortuna Sittard gereageerd op de onrustige transferperiode van Ajax. Volgens de trainer heeft directeur Sven Mislintat andere keuzes gemaakt dan hijzelf voorstelde.

"Wij hebben als staf ook onze ideeën neergelegd, alleen hij (Mislintat, red.) heeft daarin andere keuzes gemaakt", zei Steijn na het 0-0-gelijkspel bij Fortuna Sittard.

Mislintat verrasste door elf relatief onbekende buitenlandse spelers naar Amsterdam te halen. "Ik kijk niet naar namen. Ik kijk wat we nodig hebben", zei Mislintat voor het duel met Fortuna. "We hebben een selectie die veel beter in balans is dan vorig seizoen."

Steijn weidde niet verder uit over het transferbeleid, al zei hij "met een speler als Josip Sutalo heel goed te kunnen leven". De Ajax-trainer gaf Sutalo zondag bij zijn debuut extra vertrouwen door hem, bij ontbreken van Steven Bergwijn, als aanvoerder aan te wijzen.

'Tijd zal leren of er genoeg kwaliteit is'

Ook met drie debutanten in de basis slaagde Ajax er niet in te overtuigen tegen Fortuna. Het balbezit werd niet vertaald naar kansen en bij balverlies lag het veld volledig open. "Het is duidelijk dat dit elftal nog niet op elkaar ingespeeld is", zei Steijn na afloop tegen ESPN.

"Gisteren hebben we pas bevestiging gekregen dat een aantal spelers mee konden doen en je hebt nog niet met elkaar kunnen trainen (..) We moeten niet te kort door de bocht zijn en conclusies trekken. De tijd zal leren of er genoeg kwaliteit is."

Ondanks het slordige spel van zijn ploeg kon Steijn toch één lichtpuntje noemen. "Jay (Gorter, red.) heeft de nul gehouden."

Ajax staat met vijf punten uit drie wedstrijden op de elfde plek. Komende weken hebben de Amsterdammers een pittig programma. In de Eredivisie treft Ajax FC Twente en Feyenoord. In de Europa League wacht een confrontatie met Olympique Marseille.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Frank » zo sep 03, 2023 7:34 pm

Verwijderd
Laatst gewijzigd door Frank op zo sep 03, 2023 7:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Jöhnk » zo sep 03, 2023 7:36 pm

Neefkens schreef:
zo sep 03, 2023 7:13 pm
Allemaal pissig omdat we niet gewonnen hebben. Steijn ook en dan zo’n zuiger in de persconferentie (Mike V.?)

En dan zeg je wel eens wat teveel, maar wel ook gewoon hoe het is. Sven is gewoon de baas,, het is nu aan Steijn om daar wat van te bakken.
Hij moet dit niet doen.

Inderdaad: het is nu aan hem.

Neefkens
Erelid
Berichten: 563
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Neefkens » zo sep 03, 2023 7:38 pm

@Frank Trainers zijn passanten, zo hadden we dan vorig jaar moeten doen.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Frank » zo sep 03, 2023 7:39 pm

Ik heb mijn post verwijderd, Neefkens. Moet me er helemaal niet mee bemoeien, krijg er veel te weinig van mee :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » zo sep 03, 2023 7:41 pm

Regel 1 in de voetballerij is dat je elkaar rugdekking geeft naar buiten toe en kritiek intern houdt tenzij er echt heel zware redenen voor zijn. Steijn snapt dat niet, die gooit hier Mislintat voor de bus....erg dom. Want hij weet donders goed hoe de halve journalistiek Mislintat al met geslepen messen benaderd heeft hiervoor. Dan maak je dezelfde fout als Heitinga. Those who want loyalty give loyalty.

En sorry Neefkens maar het is niet even een slip of the tongue, Steijn heeft al eerder dergelijke signalen losgelaten. Hij mag zich heel heel heel diep schamen, als je kijkt welke inspanning er geleverd is op de transfermarkt. Steijn moet het niet met de Ebecilios van deze wereld doen, heeft echt wel materiaal gekregen. Hij had van mij normaal de tijd gekregen maar nu hij indirect aankopen afvalt ben ik er wel klaar mee.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 03, 2023 7:55 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo sep 03, 2023 7:41 pm
Regel 1 in de voetballerij is dat je elkaar rugdekking geeft naar buiten toe en kritiek intern houdt tenzij er echt heel zware redenen voor zijn. Steijn snapt dat niet, die gooit hier Mislintat voor de bus....erg dom. Want hij weet donders goed hoe de halve journalistiek Mislintat al met geslepen messen benaderd heeft hiervoor. Dan maak je dezelfde fout als Heitinga. Those who want loyalty give loyalty.

En sorry Neefkens maar het is niet even een slip of the tongue, Steijn heeft al eerder dergelijke signalen losgelaten. Hij mag zich heel heel heel diep schamen, als je kijkt welke inspanning er geleverd is op de transfermarkt. Steijn moet het niet met de Ebecilios van deze wereld doen, heeft echt wel materiaal gekregen. Hij had van mij normaal de tijd gekregen maar nu hij indirect aankopen afvalt ben ik er wel klaar mee.
💯
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de nieuwe trainer!

Bericht door Mano » zo sep 03, 2023 7:55 pm

Dit is geen slip of the tongue inderdaad. En eerlijk gezegd bewijst hij hiermee dat het dus slimmer is om hem niet de spelers te laten uitkiezen.

Hij staat onder druk en weet het volgens mij even niet meer. Zijn Engels zal ook wel steenkolen zijn. Mikautadze had geen idee wat hij moest doen. Forbs heeft geen idee.

Nee, Steijn is het niet.
Zoals je het heel snel ziet bij een speler, zie je het ook bij een coach.

In the final third de spelers de ruimte geven om het zelf te verzinnen was voor mij al een dikke red flag. Alle trainers die er tot de detail op zitten zijn heel succesvol bij Ajax.

Dit kan je wel doen bij een vvv of Sparta. Want daar is eerste prio: bal tegen houden. Als de bal dan voor komt, hoop je op ingevingen. Bij Ajax graaft de tegenstander zich in. Je moet dus een goed plan hebben met meerdere lagen, wil je dat slopen.

Wordt een vervelend jaar en Steijn haalt de Kerst niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie