Maurice Steijn, de ex-trainer!

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Maurice Steijn de nieuwe trainer van Ajax

Prima, zie het echt in hem zitten
3
8%
Nouja ok dan, ik zie aanknopingspunten, dit kan wel eens een darkhorse zijn
10
26%
Het was niet mijn eerste keuze maar hij krijgt het voordeel van de twijfel
1
3%
Ik heb echt geen flauw idee wat dit gaat worden, ik sta er neutraal in
6
15%
Het kan anders uitpakken maar ik zie voorlopig geen aanknopingspunten
5
13%
Ik ben hier niet blij mij, zie het niet zo zitten
3
8%
Waar is Ajax mee bezig, compleet krankjorum, deze man past totaal niet
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door zeux » za dec 30, 2023 2:27 pm

Liberty schreef:
za dec 30, 2023 2:12 pm
Mislintat had geen vrije hand zoals Schreuder en Huntelaar & Hamstra dat een jaar eerder wel hadden. Zij konden Bergwijn voor 30 miljoen halen. En Brobbey. En Bassey. En Wijndal.
Zij gaven net zoveel uit aan minder spelers en vrijwel geen van die spelers is van meerwaarde geweest.
Bassey is alweer - zonder verlies - kwijtgespeeld. Wijndal verhuurd (salaris drukt niet op begroting?). Brobbey draagt wel bij.

Alleen Bergwijn is de molensteen met zijn hoge transfersom en hoge salaris.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je hem komende maand wezenlijk in de etalage zet.

Overigens was er afgelopen transferwindow gewoon nog een positieve transferbalans van 47 miljoen...
(wel met een flinke aderlating in kwaliteit van de selectie...)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » za dec 30, 2023 2:28 pm

Andriy Demchenko schreef:
za dec 30, 2023 1:16 pm
Toen er sprake was van Lang had Ajax dus

1. Tadic
2. Bergwijn
3. Daramy
4. Mika Godts
5. Van Axel Dongen

Nee, het was perfect logisch geweest om dan nog een linksbuiten te halen, zelfs al stond Tadic op vertrekken. :drecul.gif: Daarnaast kun je natuurlijk ook niet een speler die 30 miljoen kostte en 5 miljoen salaris opstrijkt (sowieso een achterlijk bedrag maargoed) naar de bank dirigeren.
Tot slot wordt ook nog even vergeten dat de directie het principe hanteerde ''eerst verkopen dan pas kopen''.

Voor wat Steijn betref ik denk dat de volgende zin alles samenvat "De Klik met de spelersgroep, met name de aankopen, was er niet. Daar doe je alles aan maar in wedstrijden ging alsnog van alles fout"

Ja Steijn heeft er echt alles aan gedaan om de aankopen te laten functioneren en de spelersgroep zijn kant op te krijgen. "Dit zijn niet mijn spelers" en publique en meteen het hazenpad kiezen naar Ibiza tijdens de interlandbreak. Dan heb je er echt alles aan gedaan. :drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:
En dus kocht ie linksbuiten Forbs ...

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Mr. Ajax » za dec 30, 2023 2:39 pm

Sven heeft er een historische puinhoop van gemaakt. Dat ie de hand op de knip moest houden is ook onzin, want hij heeft in totaal toch zo’n 120 mio uitgegeven waaronder een aantal flinke transfersommen aan enorme prutsers. Als je 14 mio voor zo’n Forbs betaalt ben je geen vakman, om er eentje uit te pikken.

Daar komt bij dat Steijn met afstand de slechtste trainer is in de clubgeschiedenis. En ook met deze spelers had je nooit zo ongekend laag mogen zinken. Die moet z’n grote bek houden en zich ergens in een hoek gaan schamen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Yopii » za dec 30, 2023 4:52 pm

Steijn is een schaamteloze rotzak. Verder ga ik geen woorden aan hem vuilmaken.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Andriy Demchenko » za dec 30, 2023 5:25 pm

Yopii schreef:
za dec 30, 2023 4:52 pm
Steijn is een schaamteloze rotzak. Verder ga ik geen woorden aan hem vuilmaken.
Amen. :biggthumpup.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » za dec 30, 2023 5:38 pm

Mislintat een ramptoerist .. Zonder hem was er ook geen Steijn geweest ..

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door wimpey » zo dec 31, 2023 11:06 am

Menig AT-er ziet nog wel wat in Mislintat, tot mijn verbijstering.

Imo waren trainer en TD de ultieme clusterfuck. Na de clusterfuck van 2022. Je stond als club op een schaal van 100 aan de goede kant. Dankzij 2 rampzomers sta je nu aan de afgrond.

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Alexander » di mar 05, 2024 11:18 am

Onze vriend heeft schijnbaar geen spiegels in zijn huis hangen he?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » di mar 05, 2024 11:22 am

Dan heb je niet goed geluisterd .

Viel wel mee, Steijn is/was niet de geschikte trainer voor AJAX ( wie wel met dit zoo8tje ) , maar verder was het gewoon logisch wat ie vertelde

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Alexander » di mar 05, 2024 11:29 am

Dit meen je niet toch?

Zijn transfersuggesties waren de Vrij, Isco, Ziyech en Tagliafico. Waar hadden die betaald van moeten worden? Die de Vrij krijgt 7 miljoen in Italië. En ik heb niet het gevoel dat Isco bij Real op een salaris zat van 1,5 miljoen, jij?

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Alexander » di mar 05, 2024 11:31 am

En zijn verhaal over het (niet) communiceren met Ramaj en Gorter vond je wel een sterk verhaal? Of dat Olij het bij Ajax nu minstens even goed had gestaan als Ramaj?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Lionel » di mar 05, 2024 12:58 pm

Steijn dacht dat De Vrij wel haalbaar was omdat hij dat wel dacht :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Mano » di mar 05, 2024 1:24 pm

Klaploper pur sang!

Huis in Ibiza is afbetaald.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Duke » di mar 05, 2024 1:28 pm

Lionel schreef:
di mar 05, 2024 12:58 pm
Steijn dacht dat De Vrij wel haalbaar was omdat hij dat wel dacht :excited.gif:
Misschien moet hij maar Technisch Directeur worden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » di mar 05, 2024 1:38 pm

Gewoon lekker in je SM bubbel blijven zitten.We hebben er nu EENTJE rondlopen van 7 miljoen /j. Het ging om de namen/categorie van Steijn T.O.V. waar SM mee is aan komen zetten .. SM viste in een vijver waar nog geen spierinkje in te vangen is.Steijn viste in ieder geval in een vijver die veel beter bij AJAX paste.Of het allemaal realiseerbaar zou zijn zal altijd een vraagteken blijven.Maar crimineel SM heeft niet eens een poging gedaan, die had zijn plan allang getrokken.

Feitelijk doen jullie NU precies hetzelfde met je opstellingen, in plaats van 12 nobody's zie je nu ( mits we dat SM zooitje kunnen slijten ) opstellingen langs komen met een BASIS en 4 a 5 echte versterkingen.En niet uit de vijver van SM.

Maar goed, blijf maar lekker hangen in het idee dat je zonder kwaliteit van dit AJAX weer een topper kan maken .. Dat ( weer ) een andere trainer dit zooitje aankopen aan het voetballen gaat krijgen .. met een 5 -3 -2 systeem waar je de wekker voor moet zetten om wakker te blijven ..

En jullie mogen zo veel hakken op de Steijns en van het Schips als je wil, feit is dat ene Sven Mislintat onze club een heel eind richting middenmoot heeft gebracht .. en niemand anders ...

Moet trouwens wel lachen, we winnen met het afzichtelijks voetbal wat je nog nooit in het AJAX tijdperk hebt gezien en nu is opeens het lek boven .. Hebben 2 kansen gehad in 90 minuten .. Yippie

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » di mar 05, 2024 2:10 pm

Alexander schreef:
di mar 05, 2024 11:31 am
En zijn verhaal over het (niet) communiceren met Ramaj en Gorter vond je wel een sterk verhaal? Of dat Olij het bij Ajax nu minstens even goed had gestaan als Ramaj?
Daar gaat heet toch niet over, het ging over de manier van scouten door MS , of ga jij mij nu vertellen dan het aantrekken van een reserve keeper met zo weinig speelminuten en ervaring niet de zoveelste gok is geweest van SM.

Dat is namelijk van die man precies heeft gedaan, gewoon met 115 miljoen ( of meer ) AJAX geld gegokt op het aantrekken van spelers ( onder het mom van zijn DATA zooi ) . Of Olij het minstens beter zou doen, tja, dat zullen we dus nooit weten.Wat jij en ik wel weten dat we Olij hebben zien keepen, wedstrijd na wedstrijd belangrijk voor Sparta. Ramaj had nog nooit iemand van gehoord of gezien, ook weer gewoon een GOK van SM.Niks meer niks minder ..

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Mano » di mar 05, 2024 2:37 pm

Steijn het slachtoffertje :excited.gif:

Het lag vooral niet aan Steijn, zelfde liedje als bij NAC
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » di mar 05, 2024 2:38 pm

Ook dat slaat weer nergens op ..

Elke trainer is afhankelijk van de kwaliteiten van en aan spelers.Als je dat niet wilt zien dan houd het op ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Duke » di mar 05, 2024 2:46 pm

Het kan toch ook gewoon allebei?

Al blijft het wel vreemd dat we met dit materiaal PSV op 1-1 hebben gehouden. Blijkbaar kunnen ze met de juiste motivatie (en tactiek) toch wel iets.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door 999 » di mar 05, 2024 2:50 pm

Tja, zo kun je ook redeneren natuurlijk ..

De euforie was in ieder geval leuk om te lezen, ook over bepaalde speler(s) die dan weer 2 of 3+ wedstrijden lang elke keer weer door het ijs zakte .. ( ook nog eens volgens dezelfde posters ) . :smallgrin.gif:

columbus
Berichten: 5350
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door columbus » di mar 05, 2024 4:09 pm

Om nu Mislintat een crimineel te noemen gaat me ook wat te ver. Hij zal echt wel naar eer en geweten gehandeld hebben, dat het zo uitpakt is niet best. Blijkbaar werd hem die vrijheid gegeven, het probleem bij Ajax zit veel en veel dieper.

Steijn kreeg een lekker podium aangeboden waar hij makkelijk zijn verhaal kon vertellen. Hij deed een poging maar iets meer zelfreflectie zou hem wel sieren. Want ja, ook hij deelde net zo goed mee in de malaise en de manier waarop hij sprak over Maduro iets niet netjes. Hou dat lekker voor je denk ik dan.

Er werd ook verder geen weerwoord gegeven door de andere tafelheren, de presentator blijkt ook vooral een fan boy die geen kritische vraag durft te stellen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Arthur » di mar 05, 2024 5:15 pm

Met afstand de slechtste Ajaxtrainer ooit en als persoon nog een hork ook. Dat die man maar nooit meer ergens in de buurt van de Arena mag komen.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Lionel » di mar 05, 2024 8:17 pm

Arthur schreef:
di mar 05, 2024 5:15 pm
Met afstand de slechtste Ajaxtrainer ooit en als persoon nog een hork ook. Dat die man maar nooit meer ergens in de buurt van de Arena mag komen.
Precies dit. We stonden 18e….
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 346
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door roelf » wo mar 06, 2024 2:08 am

Lionel schreef:
di mar 05, 2024 8:17 pm
Arthur schreef:
di mar 05, 2024 5:15 pm
Met afstand de slechtste Ajaxtrainer ooit en als persoon nog een hork ook. Dat die man maar nooit meer ergens in de buurt van de Arena mag komen.
Precies dit. We stonden 18e….
Helemaal mee eens voor wat Steijn betreft, maar we lagen een hele tijd 4 wedstrijden achter, wat het beeld behoorlijk vertekend heeft. We hebben nooit lager gestaan dan (virtueel) 10e, wat trouwens al genoeg is om het pek en veren uit de schuur te halen.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Maurice Steijn, de ex-trainer!

Bericht door Liberty » wo mar 06, 2024 7:50 am

roelf schreef:
wo mar 06, 2024 2:08 am
Lionel schreef:
di mar 05, 2024 8:17 pm
Arthur schreef:
di mar 05, 2024 5:15 pm
Met afstand de slechtste Ajaxtrainer ooit en als persoon nog een hork ook. Dat die man maar nooit meer ergens in de buurt van de Arena mag komen.
Precies dit. We stonden 18e….
Helemaal mee eens voor wat Steijn betreft, maar we lagen een hele tijd 4 wedstrijden achter, wat het beeld behoorlijk vertekend heeft. We hebben nooit lager gestaan dan (virtueel) 10e, wat trouwens al genoeg is om het pek en veren uit de schuur te halen.
Maar onder Steijn was er geen enkele garantie dat we die wedstrijden zouden winnen. Zo slecht speelde Ajax in de tijd.
Tijd voor iets nieuws.

Plaats reactie