Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door zeux » di apr 02, 2024 8:59 am

Scherrer schreef:
zeux schreef:
di apr 02, 2024 8:37 am
Jinne schreef:https://www.linkedin.com/pulse/statemen ... oes-hwa8e/ Statement Kroes op LinkedIn. Grootste deel aandelen had ie al eerder gekocht.
Dit statement claimt weer heel andere dingen.

Zou Kroes bij binnenkomst een paar lijnen uit hebben willen zetten die de RvC niet beviel?

Als ze inderdaad van meet af aan wisten van dat pakket, is deze timing nogal verdacht.
Hij heeft, terwijl hij in de laatste fase van onderhandeling met Ajax was om CEO te worden en vlak voor de officiële aankondiging hiervan, zonder enige afstemming 17.000 aandelen bijgekocht. Dat is gewoon krankzinnig dom, want het komt sowieso uit en is 100% zeker wettelijk verboden.

Dat Ajax dit niet wist is bijzonder. Het lijkt erop dat ze door Quote (zie dat bericht hierboven ergens) zijn wakker geschud. Dat is amateuristisch van Ajax, maar maakt die transactie van Kroes natuurlijk niet ineens rechtmatig.
Kroes claimt dat hij de RvC meteen heeft ingelicht over dit pakket.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » di apr 02, 2024 9:00 am

feit blijft dat hij 17.000 aandelen heeft gekocht in aanloop van zijn eigen aanstelling.
handel met voorkennis, strafbaar.
Als je Overmars ontslaat voor laakbaar gedrag, kan je nu niet met je hand over je hart strijken.

persoonlijk tel ik daar het rijtje van @Lionel bij op en kom ik tot de conclusie dat hij in niets een integere AD is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Alexander » di apr 02, 2024 9:01 am

Het is dus oliedom, maar geen directe reden om iemand op straat te zetten. Dit had ook op een andere manier opgelost kunnen worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Marillion » di apr 02, 2024 9:02 am

Scherrer schreef:
di apr 02, 2024 8:58 am
zeux schreef:
di apr 02, 2024 8:37 am
Jinne schreef:https://www.linkedin.com/pulse/statemen ... oes-hwa8e/ Statement Kroes op LinkedIn. Grootste deel aandelen had ie al eerder gekocht.
Dit statement claimt weer heel andere dingen.

Zou Kroes bij binnenkomst een paar lijnen uit hebben willen zetten die de RvC niet beviel?

Als ze inderdaad van meet af aan wisten van dat pakket, is deze timing nogal verdacht.
Hij heeft, terwijl hij in de laatste fase van onderhandeling met Ajax was om CEO te worden en vlak voor de officiële aankondiging hiervan, zonder enige afstemming 17.000 aandelen bijgekocht. Dat is gewoon krankzinnig dom, want het komt sowieso uit en is 100% zeker wettelijk verboden.

Dat Ajax dit niet wist is bijzonder. Het lijkt erop dat ze door Quote (zie dat bericht hierboven ergens) zijn wakker geschud. Dat is amateuristisch van Ajax, maar maakt die transactie van Kroes natuurlijk niet ineens rechtmatig.
Hoe kom je daar als club achter? Krijg je bericht van de aankoop van een dergelijk pakket door één persoon?

Hij lijkt, in ieder geval nu, aan te geven dat het dom is geweest. Vraag is hoe we dit dan moeten zien. Een domme zet van iemand die gewoon niet wist hoe dit in elkaar steekt of is dat slechts een verhaal om het achteraf recht te praten. Het is dan niet zijn eerste domme zet dus je kunt je afvragen of je dan het juiste profiel voor AD hebt. Maar het is in mijn ogen dan niet persé met verkeerde bedoelingen.

Wat gaat hij potentieel verdienen aan dat pakket? Die man is financieel onafhankelijk. Ajax aandelen zijn doorgaans niet de beste manier om geld te verdienen is mijn indruk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door zeux » di apr 02, 2024 9:03 am

Mano schreef:feit blijft dat hij 17.000 aandelen heeft gekocht in aanloop van zijn eigen aanstelling.
handel met voorkennis, strafbaar.
Als je Overmars ontslaat voor laakbaar gedrag, kan je nu niet met je hand over je hart strijken.

persoonlijk tel ik daar het rijtje van @Lionel bij op en kom ik tot de conclusie dat hij in niets een integere AD is.
Dat kan heel goed, maar ook dan geldt: of RvC heeft gelijk - ze wisten van niks - of Kroes heeft gelijk - ze wisten het wel. Bij dat laatste komt de actie van de RvC in een ander licht te staan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Jinne » di apr 02, 2024 9:04 am

Door Overmars en Mislintat staan ze nu wel eerder op scherp wat betreft schorsing ed.

Maar voorkomen had beter geweest...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » di apr 02, 2024 9:05 am

Niemand wordt rijk met aandelen Ajax. Maar dat is het punt ook niet. Het mag niet. En dat kan niet als Algemeen Directeur. Hij is niet aangesteld als junior accountmanager. De man heeft het afgelopen jaar toch allemaal lopen kloten met van alles en nog wat? Wat maakt hem nou geschikt?
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Scherrer » di apr 02, 2024 9:16 am

zeux schreef:
di apr 02, 2024 8:59 am
Scherrer schreef:
zeux schreef:
di apr 02, 2024 8:37 am

Dit statement claimt weer heel andere dingen.

Zou Kroes bij binnenkomst een paar lijnen uit hebben willen zetten die de RvC niet beviel?

Als ze inderdaad van meet af aan wisten van dat pakket, is deze timing nogal verdacht.
Hij heeft, terwijl hij in de laatste fase van onderhandeling met Ajax was om CEO te worden en vlak voor de officiële aankondiging hiervan, zonder enige afstemming 17.000 aandelen bijgekocht. Dat is gewoon krankzinnig dom, want het komt sowieso uit en is 100% zeker wettelijk verboden.

Dat Ajax dit niet wist is bijzonder. Het lijkt erop dat ze door Quote (zie dat bericht hierboven ergens) zijn wakker geschud. Dat is amateuristisch van Ajax, maar maakt die transactie van Kroes natuurlijk niet ineens rechtmatig.
Kroes claimt dat hij de RvC meteen heeft ingelicht over dit pakket.
The devil is in the detail hier.

Heeft hij in augustus de RvC op de hoogte gesteld van het feit dat hij 42k aandelen Ajax had? Of heeft hij daar ook bij verteld dat hij 17k van die aandelen pas heeft gekocht nadat hij wist dat hij waarschijnlijk CEO zou worden? Dat is een heel groot verschil.

Ik geloof Kroes wel dat hij geen verkeerde intenties had. Maar die intenties zijn voor de regels nu eenmaal minder van belang.
***

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » di apr 02, 2024 9:18 am

Alexander schreef:
di apr 02, 2024 9:01 am
Het is dus oliedom, maar geen directe reden om iemand op straat te zetten. Dit had ook op een andere manier opgelost kunnen worden.
Wat mild opeens, Alex. Ajax-DNA en zo? :smallgrin.gif:

De RVC heeft juridisch advies ingewonnen, lees ik. Als het handelen van Kroes strafbaar is, rest de RVC geen andere weg dan zich van hem te ontdoen.
Wat gaat hij potentieel verdienen aan dat pakket? Die man is financieel onafhankelijk. Ajax aandelen zijn doorgaans niet de beste manier om geld te verdienen is mijn indruk.
Hij komt uit de spelershandel. Daar is het gebruikelijk om overal aan mee te verdienen. Is natuurlijk niet de meest ethische sector.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » di apr 02, 2024 9:19 am

zeux schreef:
di apr 02, 2024 9:03 am
Mano schreef:feit blijft dat hij 17.000 aandelen heeft gekocht in aanloop van zijn eigen aanstelling.
handel met voorkennis, strafbaar.
Als je Overmars ontslaat voor laakbaar gedrag, kan je nu niet met je hand over je hart strijken.

persoonlijk tel ik daar het rijtje van @Lionel bij op en kom ik tot de conclusie dat hij in niets een integere AD is.
Dat kan heel goed, maar ook dan geldt: of RvC heeft gelijk - ze wisten van niks - of Kroes heeft gelijk - ze wisten het wel. Bij dat laatste komt de actie van de RvC in een ander licht te staan.
eens, want zij hadden hem hierop voor zijn officiële startdag kunnen waarschuwen. had hij zijn pakket alweer kunnen dumpen voor hij uberhaupt officieel in dienst was.
Maar ja, ik ken Ajax niet anders dan x eilandjes en meningen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » di apr 02, 2024 9:20 am

Scherrer schreef:
di apr 02, 2024 9:16 am
The devil is in the detail hier.

Heeft hij in augustus de RvC op de hoogte gesteld van het feit dat hij 42k aandelen Ajax had? Of heeft hij daar ook bij verteld dat hij 17k van die aandelen pas heeft gekocht nadat hij wist dat hij waarschijnlijk CEO zou worden? Dat is een heel groot verschil.

Ik geloof Kroes wel dat hij geen verkeerde intenties had. Maar die intenties zijn voor de regels nu eenmaal minder van belang.
Dit zou weleens de missing link kunnen zijn.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » di apr 02, 2024 9:22 am

Lionel schreef:
di apr 02, 2024 9:05 am
Niemand wordt rijk met aandelen Ajax. Maar dat is het punt ook niet. Het mag niet. En dat kan niet als Algemeen Directeur. Hij is niet aangesteld als junior accountmanager. De man heeft het afgelopen jaar toch allemaal lopen kloten met van alles en nog wat? Wat maakt hem nou geschikt?
Zo zie ik het ook. Een verlossing voordat het een disaster werd.
De man is een marktkoopman maar in niets een AD
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door raymon » di apr 02, 2024 9:22 am

Mano schreef:
di apr 02, 2024 9:19 am
zeux schreef:
di apr 02, 2024 9:03 am
Mano schreef:feit blijft dat hij 17.000 aandelen heeft gekocht in aanloop van zijn eigen aanstelling.
handel met voorkennis, strafbaar.
Als je Overmars ontslaat voor laakbaar gedrag, kan je nu niet met je hand over je hart strijken.

persoonlijk tel ik daar het rijtje van @Lionel bij op en kom ik tot de conclusie dat hij in niets een integere AD is.
Dat kan heel goed, maar ook dan geldt: of RvC heeft gelijk - ze wisten van niks - of Kroes heeft gelijk - ze wisten het wel. Bij dat laatste komt de actie van de RvC in een ander licht te staan.
eens, want zij hadden hem hierop voor zijn officiële startdag kunnen waarschuwen. had hij zijn pakket alweer kunnen dumpen voor hij uberhaupt officieel in dienst was.
Maar ja, ik ken Ajax niet anders dan x eilandjes en meningen
Hij had ze kunnen dumpen maar dat maakt de handeling van aankoop met voorkennis niet minder strafbaar. Maar hij had dan tenminste de schijn mee dat hij het niet wist en meteen aktie ondernam en alle eventuele winst naar een goed doel geschonken heeft, of zoiets. Nu is het gewoon klaar natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mr. Ajax » di apr 02, 2024 9:22 am

Ik vind zijn verklaring op LinkedIn niet eens zo heel gek. Mij bekruipt nu het gevoel dat de RVC hier eerder dom heeft gehandeld, en niet zo zeer Kroes, alles meegenomen.

Wat een kutzooi weer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mr. Ajax » di apr 02, 2024 9:22 am

Ik vind zijn verklaring op LinkedIn niet eens zo heel gek. Mij bekruipt nu het gevoel dat de RVC hier eerder dom heeft gehandeld, en niet zo zeer Kroes, alles meegenomen.

Wat een kutzooi weer.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18474
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » di apr 02, 2024 9:23 am

eens, want zij hadden hem hierop voor zijn officiële startdag kunnen waarschuwen. had hij zijn pakket alweer kunnen dumpen voor hij uberhaupt officieel in dienst was.
Maar ja, ik ken Ajax niet anders dan x eilandjes en meningen
Alsof die man achterlijk is...

Dit kon hij simpel uitzoeken.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Scherrer » di apr 02, 2024 9:24 am

Marillion schreef:
di apr 02, 2024 9:02 am

Hoe kom je daar als club achter? Krijg je bericht van de aankoop van een dergelijk pakket door één persoon?
De dagelijkse handel in het aandeel Ajax is heel beperkt. Een private investeerder die in één klap 17k aandelen koopt is niet iets dat iedere dag gebeurt. Dat zou toch moeten opvallen.
Hij lijkt, in ieder geval nu, aan te geven dat het dom is geweest. Vraag is hoe we dit dan moeten zien. Een domme zet van iemand die gewoon niet wist hoe dit in elkaar steekt of is dat slechts een verhaal om het achteraf recht te praten. Het is dan niet zijn eerste domme zet dus je kunt je afvragen of je dan het juiste profiel voor AD hebt. Maar het is in mijn ogen dan niet persé met verkeerde bedoelingen.
Sorry, maar dit dikgedrukte is natuurlijk onzin. De man stond op het punt om CEO te worden van een beursgenoteerde onderneming. Heeft jarenlange ervaring in topfuncties. Jarenlange ervaring in aandelenhandel en andere investeringen. We hebben het niet over een middelbare scholier die z'n spaargeld in aandelen heeft gestopt. Hij moet dit weten. Als hij dit al niet begrijpt is hij ongeschikt voor de functie.
[Wat gaat hij potentieel verdienen aan dat pakket? Die man is financieel onafhankelijk. Ajax aandelen zijn doorgaans niet de beste manier om geld te verdienen is mijn indruk.
Daarom is dit ook zo dom. Hij verdient hier niets aan. Hij heeft dit niet nodig. Maar het mag niet.
***

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » di apr 02, 2024 9:24 am

Yopii schreef:
di apr 02, 2024 9:23 am
eens, want zij hadden hem hierop voor zijn officiële startdag kunnen waarschuwen. had hij zijn pakket alweer kunnen dumpen voor hij uberhaupt officieel in dienst was.
Maar ja, ik ken Ajax niet anders dan x eilandjes en meningen
Alsof die man achterlijk is...

Dit kon hij simpel uitzoeken.
Net als zijn concurrentiebeding
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Arthur » di apr 02, 2024 9:29 am

Hoe gaan we ooit nog competente mensen op de belangrijke posities krijgen als iedereen die nu een bepalende functie heeft incompetent is? Waarschijnlijk moeten we hopen op pure mazzel dat iemand met de juiste lijntjes toevallig ook goed is in zijn werk.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door elliquido » di apr 02, 2024 9:32 am

Greed is good
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door GangstaRiB » di apr 02, 2024 9:33 am

We're not hiring the best people. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » di apr 02, 2024 9:35 am

Heeft ie aan de verkeerde stoelpoten zitten zagen ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door zeux » di apr 02, 2024 9:35 am

@Scherrer: nagelezen en jnderdaad, niet expliciet over de 17K, alleen het totale pakket. Goed punt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » di apr 02, 2024 9:35 am

"Het leek mij een positief signaal om vertrouwen in de club uit te stralen. Ik geloof erin dat je vertrouwen uitstraalt als je zelf aandelen koopt en ook zelf financieel risico loopt."

Zelden zo een onzin gelezen:

1) Hij kocht aandelen voor EUR 17.000 terwijl zijn salaris een paar ton zou zijn? Welk financieel risico? Overigens geloof ik niet dat hij het heeft gedaan om er financieel beter van te worden. Maar hij is gewoon niet zo slim.
2) Hij snapt dus blijkbaar niet hoe handelen met voorkennis werkt of dat het zo gezien had kunnen worden.

En dat laatste is toch verontrustend? :excited.gif:

Deze man moet bij onze club wegblijven. Een grotere idioot dan Mislintat.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » di apr 02, 2024 9:37 am

Yopii schreef:
di apr 02, 2024 9:23 am
eens, want zij hadden hem hierop voor zijn officiële startdag kunnen waarschuwen. had hij zijn pakket alweer kunnen dumpen voor hij uberhaupt officieel in dienst was.
Maar ja, ik ken Ajax niet anders dan x eilandjes en meningen
Alsof die man achterlijk is...

Dit kon hij simpel uitzoeken.
eens!
het tekent de man en daarom is het geen verlies.
het verlies zit hem in de tijd, weer een hoop tijd verloren.

als je AD wordt en je nog steeds als centengraaier gedraagt, ben je de functie gewoon niet waard.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie