Alex Kroes, onze nieuwe Technisch Directeur

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » wo apr 03, 2024 9:26 am

bryan schreef:
wo apr 03, 2024 9:19 am
Marillion schreef:
wo apr 03, 2024 9:10 am
Ajax Rules schreef:
wo apr 03, 2024 8:53 am
Die reconstructie voegt toch nauwelijks iets toe?
In mijn ogen niet nee. Wat, voor de duidelijkheid, ook niet zegt dat er niets aan de hand is.
Toch wel vind ik. Want Kroes in zijn statement heeft het alleen over hoe hij ongelukkig in aandelen heeft gehandeld vlak voor zijn aanstelling.

Nou blijkt het dat hij al een paar jaar allerlei meetings heeft gehad met Ajax mensen in cafes en huizen waar hij alle details van de club krijgt te horen. En een paar dagen daarna koopt hij aandelen.

Zo'n voordeel heb ik niet als ik aandelen in Ajax zou gaan kopen. Ik moet het doen met de voor het publiek toegankelijk informatie.
Precies, hij sorteert voor op informatie die het publiek niet heeft.

en dan kan je als Ajax zeggen: inleveren tegen kostprijs en niet meer doen.
Maar hij is nergens nog naar voren gekomen als een integere CEO.
Wat van Praag zei, hij reageert met: Dat waait wel over.
Leuk als je een werknemer bent maar dat is niet iets wat een CEO moet uitstralen.
Want als we dat als leidraad houden, hadden we Overmars ook wel kunnen houden. Die heeft tenminste nog een cv die hout snijdt.
Die chicas? Ach dat waait wel over... :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33837
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Duke » wo apr 03, 2024 9:30 am

Het blijft natuurlijk een bijzondere situatie, want ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er heel veel te winnen valt met de handel in Ajax-aandelen. In ieder geval geen bedragen waar iemand als Kroes (als ik hem goed inschat) zo'n risico voor zou lopen.

Maar uiteindelijk weet iedereen , en Kroes zeker, dat handel met voorkennis verboden is. Ik ga niet op voorhand uit van kwade opzet, ook gezien zijn uitlatingen hierover, maar dan is het gewoon ongelofelijk stom van hem om dit te doen. CEO-onwaardig.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » wo apr 03, 2024 9:37 am

Hij bestrijd dan ook niet dat hij dit zo heeft gedaan en dat hij fouten heeft gemaakt. De enige relevante vraag is nu. Hoe ernstig zijn die fouten nu precies?
Nou nee, de manier waarop zegt veel over hem: hoe hij hiertoe gekomen is en hoe hij erop reageert nu het naar buiten gekomen is.

Ten eerste: hij had dit moeten weten. Het niet weten is op zijn zachtst gezegd laks. Hoe kun je AD zijn als je zulke inschattingsfouten maakt? Ten tweede zijn reactie: het waait wel over. Dan begrijpt hij dus niet hoe een beursgenoteerde onderneming werkt, en zeker een 'bedrijf' als Ajax, dan constant onder het vergrootglas ligt. Het waait niet over, Ajax krijgt hier een hoop gezeik mee, niet in de laatste plaats met de sponsors. De reactie van Kroes duidt bovendien op een zwak ethisch besef, want er is wel een reden waarom handelen met voorkennis verboden is.

Al met al ben ik blij dat hij weg is.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » wo apr 03, 2024 9:39 am

Yopii schreef:
wo apr 03, 2024 9:37 am
Hij bestrijd dan ook niet dat hij dit zo heeft gedaan en dat hij fouten heeft gemaakt. De enige relevante vraag is nu. Hoe ernstig zijn die fouten nu precies?
Nou nee, de manier waarop zegt veel over hem: hoe hij hiertoe gekomen is en hoe hij erop reageert nu het naar buiten gekomen is.

Ten eerste: hij had dit moeten weten. Het niet weten is op zijn zachtst gezegd laks. Hoe kun je AD zijn als je zulke inschattingsfouten maakt? Ten tweede zijn reactie: het waait wel over. Dan begrijpt hij dus niet hoe een beursgenoteerde onderneming werkt, en zeker een 'bedrijf' als Ajax, dan constant onder het vergrootglas ligt. Het waait niet over, Ajax krijgt hier een hoop gezeik mee, niet in de laatste plaats met de sponsors. De reactie van Kroes duidt bovendien op een zwak ethisch besef, want er is wel een reden waarom handelen met voorkennis verboden is.

Al met al ben ik blij dat hij weg is.
Neemt Mislintat de maat in een boek maar voor hem gelden andere regels?
Heel snel dumpen!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door WP_Legend » wo apr 03, 2024 10:00 am

Die 6 april aandelen en week voor zijn contract zijn wel heel verdacht hoor...

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » wo apr 03, 2024 10:08 am

Neemt Mislintat de maat in een boek maar voor hem gelden andere regels?
Als supporter mag hij alles vinden, als AD zal hij de uitkomsten van het rapport moeten onderschrijven. Er is niet voor niets onderzoek gedaan. Een AD van Ajax kan geen voormalige werknemer afbranden op basis van onderbuikgevoelens.

Al met al maakt Kroes op mij de indruk een vrije jongen te zijn die doet waar hij zin in heeft. Regels zijn er om te negeren en zijn wil is wet. Dat botst met de werkelijkheid van Ajax, waar veel aan regels gebonden is.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door GangstaRiB » wo apr 03, 2024 10:27 am

Wat Kroes heeft gedaan is (nog) niet bewezen strafbaar, maar wel door Ajax geschorst.

Ajax slaat vervolgens de deur al dicht door te zeggen dat er geen plaats is voor mensen als Kroes.

Kroes geeft op zijn beurt aan dat hij dit bij de AFM laat toetsen.

Mocht Ajax (weer eens) te vroeg conclusies hebben getrokken, dan staat Ajax weer eens in z'n hemd he?

Stel dat Kroes niks strafbaars heeft gedaan, kan hij daarna nog even achter Ajax aan vanwege reputatieschade etc etc.

Ik vind daarom nogmaals de handelingen van Ajax veel te snel en definitief.

Kroes is in zijn GAE tijd al geschoffeerd door Ajax. Daarna heeft hij moeten breken met AZ en lang moeten wachten vanwege de clausule in het contract met AZ.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Ajax dit om een andere reden volledig uit aan het buiten is.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » wo apr 03, 2024 10:34 am

GangstaRiB schreef:
wo apr 03, 2024 10:27 am
Wat Kroes heeft gedaan is (nog) niet bewezen strafbaar, maar wel door Ajax geschorst.

Ajax slaat vervolgens de deur al dicht door te zeggen dat er geen plaats is voor mensen als Kroes.

Kroes geeft op zijn beurt aan dat hij dit bij de AFM laat toetsen.

Mocht Ajax (weer eens) te vroeg conclusies hebben getrokken, dan staat Ajax weer eens in z'n hemd he?

Stel dat Kroes niks strafbaars heeft gedaan, kan hij daarna nog even achter Ajax aan vanwege reputatieschade etc etc.

Ik vind daarom nogmaals de handelingen van Ajax veel te snel en definitief.

Kroes is in zijn GAE tijd al geschoffeerd door Ajax. Daarna heeft hij moeten breken met AZ en lang moeten wachten vanwege de clausule in het contract met AZ.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Ajax dit om een andere reden volledig uit aan het buiten is.
Diezelfde Kroes die Mislintat een oplichter noemde terwijl hij zelf ook niet het onderzoek afgewacht heeft? :smallgrin.gif:

Ajax heeft bij een groot advocatenkantoor advies ingewonnen en uit de reconstructie van ESPN blijkt toch steeds dat Alex Kroes de dag nadat hij een meeting had met iemand van Ajax aandelen kocht?

Dat alleen is al een ontslag waard maar dat hij ook niet eens weet wat hij fout doet, niet weet van het concurrentiebeding en hoe daarmee om te gaan en ook als supporter a la Kale en Kokkie Mislintat zwart maakte is wat mij betreft genoeg reden om er een punt achter te zetten. De man is niet geschikt als Algemeen Directeur van Ajax. Misschien wel van Go Ahead.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mr. Ajax » wo apr 03, 2024 10:35 am

GangstaRiB schreef:
wo apr 03, 2024 10:27 am
Wat Kroes heeft gedaan is (nog) niet bewezen strafbaar, maar wel door Ajax geschorst.

Ajax slaat vervolgens de deur al dicht door te zeggen dat er geen plaats is voor mensen als Kroes.

Kroes geeft op zijn beurt aan dat hij dit bij de AFM laat toetsen.

Mocht Ajax (weer eens) te vroeg conclusies hebben getrokken, dan staat Ajax weer eens in z'n hemd he?

Stel dat Kroes niks strafbaars heeft gedaan, kan hij daarna nog even achter Ajax aan vanwege reputatieschade etc etc.

Ik vind daarom nogmaals de handelingen van Ajax veel te snel en definitief.

Kroes is in zijn GAE tijd al geschoffeerd door Ajax. Daarna heeft hij moeten breken met AZ en lang moeten wachten vanwege de clausule in het contract met AZ.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Ajax dit om een andere reden volledig uit aan het buiten is.
Helemaal mee eens. Ajax stinkt hier net zo goed als de acties van Kroes. De RVC voorop.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » wo apr 03, 2024 10:37 am

GangstaRiB schreef:
wo apr 03, 2024 10:27 am
Wat Kroes heeft gedaan is (nog) niet bewezen strafbaar, maar wel door Ajax geschorst.

Ajax slaat vervolgens de deur al dicht door te zeggen dat er geen plaats is voor mensen als Kroes.

Kroes geeft op zijn beurt aan dat hij dit bij de AFM laat toetsen.

Mocht Ajax (weer eens) te vroeg conclusies hebben getrokken, dan staat Ajax weer eens in z'n hemd he?

Stel dat Kroes niks strafbaars heeft gedaan, kan hij daarna nog even achter Ajax aan vanwege reputatieschade etc etc.

Ik vind daarom nogmaals de handelingen van Ajax veel te snel en definitief.

Kroes is in zijn GAE tijd al geschoffeerd door Ajax. Daarna heeft hij moeten breken met AZ en lang moeten wachten vanwege de clausule in het contract met AZ.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Ajax dit om een andere reden volledig uit aan het buiten is.
5 april 2022
Kroes heeft een gesprek met Blind, die hem uitnodigt in zijn huis in Almere. ‘Een inhoudelijk gesprek, deze keer. Wat blijkt? De mannen hebben een klik. Alex kan zich volledig vinden in het takenpakket dat Danny voor hem in gedachten heeft. Omgekeerd is Danny onder de indruk van de kennis van de voetbalmarkt die Alex etaleert. Kroes stapt met een goed gevoel weer naar buiten’, schrijft De Galan over deze ontmoeting.

6 april 2022
Vanaf hier wordt het erg interessant. Een dag (!) na zijn goede gesprek met Blind besluit Kroes namelijk zijn eerste aandelen in Ajax te kopen, zo bevestigt hij in zijn eigen statement op LinkedIn. Kroes lijkt op dit moment voorkennis over Ajax te hebben, door de verdiepende gesprekken met zowel Meijaard als Blind.

Begin juli 2023
De gesprekken met Ajax gaan ditmaal gesmeerd. De toenmalige leden van de Ajax-RvC, Pier Eringa, Georgette Schlick, Annette Mosman en Van Oevelen, zijn overtuigd van Kroes en de onderhandelingen gaan in een stroomversnelling.

26 juli 2023
Kroes koopt voor het laatst nieuwe Ajax-aandelen. Een week voor zijn voorgenomen benoeming tot algemeen directeur van Ajax, schaft Kroes volgens zijn eigen statement nog eens 17.500 Ajax-aandelen aan. Daarmee bezit hij nu in totaal 42.500 aandelen. Sindsdien heeft Kroes dus geen aandelen in Ajax meer gekocht.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door GangstaRiB » wo apr 03, 2024 10:38 am

Staat ergens zwart op wit dat Kroes Mislintat een oplichter heeft genoemd? Volgens mij heeft Kroes Ajax wel gewaarschuwd voor Sven (en terecht!), maar Kroes heeft nooit out-in-the-open geroepen dat Mislintat een oplichter is.

Nogmaals, ik krijg het gevoel dat er geen/amper wederhoor is gepleegd. Kan Ajax nog gaan opbreken als het allemaal wat genuanceerder ligt.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door GangstaRiB » wo apr 03, 2024 10:40 am

Lionel schreef:
wo apr 03, 2024 10:37 am
GangstaRiB schreef:
wo apr 03, 2024 10:27 am
Wat Kroes heeft gedaan is (nog) niet bewezen strafbaar, maar wel door Ajax geschorst.

Ajax slaat vervolgens de deur al dicht door te zeggen dat er geen plaats is voor mensen als Kroes.

Kroes geeft op zijn beurt aan dat hij dit bij de AFM laat toetsen.

Mocht Ajax (weer eens) te vroeg conclusies hebben getrokken, dan staat Ajax weer eens in z'n hemd he?

Stel dat Kroes niks strafbaars heeft gedaan, kan hij daarna nog even achter Ajax aan vanwege reputatieschade etc etc.

Ik vind daarom nogmaals de handelingen van Ajax veel te snel en definitief.

Kroes is in zijn GAE tijd al geschoffeerd door Ajax. Daarna heeft hij moeten breken met AZ en lang moeten wachten vanwege de clausule in het contract met AZ.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Ajax dit om een andere reden volledig uit aan het buiten is.
5 april 2022
Kroes heeft een gesprek met Blind, die hem uitnodigt in zijn huis in Almere. ‘Een inhoudelijk gesprek, deze keer. Wat blijkt? De mannen hebben een klik. Alex kan zich volledig vinden in het takenpakket dat Danny voor hem in gedachten heeft. Omgekeerd is Danny onder de indruk van de kennis van de voetbalmarkt die Alex etaleert. Kroes stapt met een goed gevoel weer naar buiten’, schrijft De Galan over deze ontmoeting.

6 april 2022
Vanaf hier wordt het erg interessant. Een dag (!) na zijn goede gesprek met Blind besluit Kroes namelijk zijn eerste aandelen in Ajax te kopen, zo bevestigt hij in zijn eigen statement op LinkedIn. Kroes lijkt op dit moment voorkennis over Ajax te hebben, door de verdiepende gesprekken met zowel Meijaard als Blind.

Begin juli 2023
De gesprekken met Ajax gaan ditmaal gesmeerd. De toenmalige leden van de Ajax-RvC, Pier Eringa, Georgette Schlick, Annette Mosman en Van Oevelen, zijn overtuigd van Kroes en de onderhandelingen gaan in een stroomversnelling.

26 juli 2023
Kroes koopt voor het laatst nieuwe Ajax-aandelen. Een week voor zijn voorgenomen benoeming tot algemeen directeur van Ajax, schaft Kroes volgens zijn eigen statement nog eens 17.500 Ajax-aandelen aan. Daarmee bezit hij nu in totaal 42.500 aandelen. Sindsdien heeft Kroes dus geen aandelen in Ajax meer gekocht.
Is handelen met voorkennis niet dat je in het bedrijf zit en weet welke (financiele) klapper erop stapel staat? Hij was in dit stadium nog louter een sollicitant.

Maar goed... ik heb geen juridische kennis.

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » wo apr 03, 2024 10:41 am

Ik vraag me eerder af op basis waarvan Kroes aangesteld is. Ze zouden hem bij Ajax moeten kennen, hij en zijn kliek hebben jaren gelobbyd voor zijn aanstelling. Is het een verrassing dat hij zich zo gedraagt?
Is handelen met voorkennis niet dat je in het bedrijf zit en weet welke (financiele) klapper erop stapel staat? Hij was in dit stadium nog louter een sollicitant.

Maar goed... ik heb geen juridische kennis.
Ik ook niet, maar naar ik heb begrepen doet winst of verlies er niet toe. Het gaat om de kennisvoorsprong, waardoor je beter kunt handelen dan anderen.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » wo apr 03, 2024 10:49 am

GangstaRiB schreef:
wo apr 03, 2024 10:40 am
Lionel schreef:
wo apr 03, 2024 10:37 am
GangstaRiB schreef:
wo apr 03, 2024 10:27 am
Wat Kroes heeft gedaan is (nog) niet bewezen strafbaar, maar wel door Ajax geschorst.

Ajax slaat vervolgens de deur al dicht door te zeggen dat er geen plaats is voor mensen als Kroes.

Kroes geeft op zijn beurt aan dat hij dit bij de AFM laat toetsen.

Mocht Ajax (weer eens) te vroeg conclusies hebben getrokken, dan staat Ajax weer eens in z'n hemd he?

Stel dat Kroes niks strafbaars heeft gedaan, kan hij daarna nog even achter Ajax aan vanwege reputatieschade etc etc.

Ik vind daarom nogmaals de handelingen van Ajax veel te snel en definitief.

Kroes is in zijn GAE tijd al geschoffeerd door Ajax. Daarna heeft hij moeten breken met AZ en lang moeten wachten vanwege de clausule in het contract met AZ.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Ajax dit om een andere reden volledig uit aan het buiten is.
5 april 2022
Kroes heeft een gesprek met Blind, die hem uitnodigt in zijn huis in Almere. ‘Een inhoudelijk gesprek, deze keer. Wat blijkt? De mannen hebben een klik. Alex kan zich volledig vinden in het takenpakket dat Danny voor hem in gedachten heeft. Omgekeerd is Danny onder de indruk van de kennis van de voetbalmarkt die Alex etaleert. Kroes stapt met een goed gevoel weer naar buiten’, schrijft De Galan over deze ontmoeting.

6 april 2022
Vanaf hier wordt het erg interessant. Een dag (!) na zijn goede gesprek met Blind besluit Kroes namelijk zijn eerste aandelen in Ajax te kopen, zo bevestigt hij in zijn eigen statement op LinkedIn. Kroes lijkt op dit moment voorkennis over Ajax te hebben, door de verdiepende gesprekken met zowel Meijaard als Blind.

Begin juli 2023
De gesprekken met Ajax gaan ditmaal gesmeerd. De toenmalige leden van de Ajax-RvC, Pier Eringa, Georgette Schlick, Annette Mosman en Van Oevelen, zijn overtuigd van Kroes en de onderhandelingen gaan in een stroomversnelling.

26 juli 2023
Kroes koopt voor het laatst nieuwe Ajax-aandelen. Een week voor zijn voorgenomen benoeming tot algemeen directeur van Ajax, schaft Kroes volgens zijn eigen statement nog eens 17.500 Ajax-aandelen aan. Daarmee bezit hij nu in totaal 42.500 aandelen. Sindsdien heeft Kroes dus geen aandelen in Ajax meer gekocht.
Is handelen met voorkennis niet dat je in het bedrijf zit en weet welke (financiele) klapper erop stapel staat? Hij was in dit stadium nog louter een sollicitant.

Maar goed... ik heb geen juridische kennis.
Hij had de aandelen heus niet gekocht als hij van Danny Blind te horen had gekregen dat ze over 4 jaar de club failliet willen laten gaan.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Mano » wo apr 03, 2024 11:12 am

het resultaat van de winst/verlies van de aankopen is helemaal niet van belang. Het tijdstip van aankopen. Het meer weten dan anderen. Dat is het punt.

Ik denk wel dat de RvC inmiddels door had dat hij in NIKS een CEO is. Had als TD wellicht wel een rol kunnen spelen maar is binnen gehaald als CEO.
Dan mag je een stuk integerder zijn dan wat hij tot nu toe heeft laten zien.
Maar met zijn gegoochel met Ajax-aandelen gaf Kroes zijn tegenstanders hoogstpersoonlijk een wapen in handen. Kroes maakte niet slechts een oliedomme fout of een naïeve inschatting, hij zette zijn eigen integriteit op het spel.

In Alkmaar handelde Kroes achter de rug van zijn collega’s om, bij Ajax liet hij op zijn minst grote onduidelijkheid ontstaan over zijn intenties, nog voordat hij goed en wel begonnen was. Het is nog maar een handvol maanden geleden dat Kroes technisch directeur Sven Mislintat een ‘charlatan’ en ‘een meesteroplichter’ noemde, in het boek Ajax in crisis van Menno de Galan.

Van iemand die zo oordeelt over een ander, mag je domweg meer ethiek verwachten.
precies dit!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » wo apr 03, 2024 11:15 am

Ik denk wel dat de RvC inmiddels door had dat hij in NIKS een CEO is. Had als TD wellicht wel een rol kunnen spelen..
Als TD moet je juist integer zijn, dan kies je met welke zaakwaarnemers je in zee gaat.

Ik vond het van meet af al een puntje dat hij uit de spelershandel kwam. Dat is ethisch gezien geen hoogstaande bedrijfstak, het rommelen met geldstromen is er normaal.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » wo apr 03, 2024 11:18 am

Mano schreef:
wo apr 03, 2024 11:12 am
het resultaat van de winst/verlies van de aankopen is helemaal niet van belang. Het tijdstip van aankopen. Het meer weten dan anderen. Dat is het punt.

Ik denk wel dat de RvC inmiddels door had dat hij in NIKS een CEO is. Had als TD wellicht wel een rol kunnen spelen maar is binnen gehaald als CEO.
Dan mag je een stuk integerder zijn dan wat hij tot nu toe heeft laten zien.
Maar met zijn gegoochel met Ajax-aandelen gaf Kroes zijn tegenstanders hoogstpersoonlijk een wapen in handen. Kroes maakte niet slechts een oliedomme fout of een naïeve inschatting, hij zette zijn eigen integriteit op het spel.

In Alkmaar handelde Kroes achter de rug van zijn collega’s om, bij Ajax liet hij op zijn minst grote onduidelijkheid ontstaan over zijn intenties, nog voordat hij goed en wel begonnen was. Het is nog maar een handvol maanden geleden dat Kroes technisch directeur Sven Mislintat een ‘charlatan’ en ‘een meesteroplichter’ noemde, in het boek Ajax in crisis van Menno de Galan.

Van iemand die zo oordeelt over een ander, mag je domweg meer ethiek verwachten.
precies dit!
Dit hier nog twijfel over is zeg :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » wo apr 03, 2024 11:21 am


Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12871
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Liberty » wo apr 03, 2024 11:22 am

Snap ook niet dat mensen zich druk maken over een Alex Kroes. Die man heeft nog niets laten zien, toonde zich al langer niet geschikt als AD en doet blijkbaar nog steeds hele domme dingen. Voor Ajax heeft hij helemaal niets gedaan. Niets betekend.
Dat mensen een gevoel hadden bij Marc Overmars en zijn ontslag aanvochten kan ik me nog ergens voorstellen. Dat was de TD die de club terugbracht naar de top. Hij was van betekenis voor de club. Maar Kroes?

Deel de mening van de anderen dat we blij mogen zijn dat deze charlatan weer weg is.
Tijd voor iets nieuws.

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Ajax Rules » wo apr 03, 2024 11:35 am

Arie van Os vindt het allemaal wat overdreven.

Opvallend, en nog extra omdat hij natuurlijk erg verbonden was aan MvP.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Lionel » wo apr 03, 2024 11:39 am

Nu wordt er gezegd dat Alex Kroes de komst van Frank de Boer als trainer zou tegenhouden :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Jinne » wo apr 03, 2024 11:41 am

Waar wordt dat gezegd?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18462
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Yopii » wo apr 03, 2024 11:47 am

Er wordt zoveel gezegd. Ongelooflijk hoeveel er gezegd wordt. :excited.gif:

Kroes heeft zijn eigen glazen ingegooid. Punt.
'Mijn gesprekken met Kroes waren echt verhelderend, dit is rampzalig voor Ajax'



In zijn tot dusver korte periode bij Ajax heeft Alex Kroes veel indruk gemaakt op zaakwaarnemer Guido Albers, zo vertelt laatstgenoemde in gesprek met VoetbalPrimeur. Albers voerde al wat gesprekken met de geschorste algemeen directeur van Ajax. De agent noemt de schorsing van Kroes 'een absolute ramp voor Ajax'.

Dinsdag barstte plotseling de bom bij Ajax: Kroes is geschorst, doordat hij aandelen met voorkennis zou hebben gekocht. De Amsterdammers maakten ook duidelijk dat ze voornemens zijn om Kroes af te zetten, 2,5 week na zijn aanstelling. Dat leverde veel reuring op. Onder meer het Algemeen Dagblad kwam met een achtergrondverhaal over Kroes. Daarin werd ook duidelijk dat de directeur op bezoek is geweest bij een aantal zaakwaarnemers die hij nog kende. "Nee, ik heb geen bezoek van hem gehad", zegt Albers tegen VoetbalPrimeur. "Ik werk al heel lang met hem samen."

Albers, die Steven Berghuis en Kenneth Taylor bij Ajax begeleidt, heeft wel al gesprekken met Kroes gevoerd bij Ajax. Daarin maakte de directeur een goede indruk. "We waren eigenlijk net opgestart: we hadden twee, drie gesprekken gehad over een aantal projecten dat hij in zijn portefeuille had, waar cliënten van mij in betrokken zijn. Ik was blij dat hij gestart was. Voor mij was het echt verhelderend. Ik merkte aan hem dat hij echt leadership heeft."
Rampzalig voor hemzelf, zeker.
Cliënten? Frank de Boer, Donny? :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58894
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door 999 » wo apr 03, 2024 12:19 pm

Mhhh, je leest en hoort zo links en rechts toch dat er een politiek spelletje is gespeeld met Alex Kroes , zou mij overigens niks verbazen ..

Ajax Rules
Berichten: 31405
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Alex Kroes, onze nieuwe Algemeen Directeur

Bericht door Ajax Rules » wo apr 03, 2024 12:21 pm

Lionel schreef:
wo apr 03, 2024 11:39 am
Nu wordt er gezegd dat Alex Kroes de komst van Frank de Boer als trainer zou tegenhouden :excited.gif:
En dat Kroes al contact zou hebben gehad met Erik ten Hag.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Plaats reactie