De totale remake van onze club

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Yopii » di okt 03, 2023 10:00 am

Daarbij, Antwerp zit iets anders in elkaar dan Ajax, daar maakt de eigenaar de dienst uit. In België kwam er zeker kritiek op de aanstelling van Overmars, maar die eigenaar trok zich daar niets van aan.

Overmars zal nu wel uitkijken, mag ik hopen. Er is een andere situatie ontstaan: vrouwen binnen Antwerp weten van zijn reputatie, dus zal hij meteen in de problemen komen als hij weer in de fout gaat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door 999 » di okt 03, 2023 10:24 am

raymon schreef:
di okt 03, 2023 9:56 am
999 schreef:
ma okt 02, 2023 2:09 pm
Dus België is een holbewoners land .. Elke moordenaar moet van jou een nieuwe kans krijgen .. Tis dat ie zelf dacht bekijken jullie het maar ...
Ajax heeft als werkgever verantwoordelijkheden naar zijn personeelsleden toe. Dit kun je simpelweg niet toestaan. Einde verhaal.

Dat een andere club Overmars een tweede kans geeft, is hun goed recht, hij heeft niets misdaan bij die club. Maar ik denk zomaar dat er iets in het contract is opgenomen dat als dit weer zou gebeuren, dat er dan wederom ontslag op staande voet volgt.
Nogmaals, ik heb daar een andere mening over en dat dit op een andere manier opgelost had kunnen worden .. ( en die heb ik al tig keer hier opgetypt ).En dat jij er anders tegenaan kijkt prima ..

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De totale remake van onze club

Bericht door LucaS » di okt 03, 2023 10:41 am

Je kan en mag slachtoffers niet opzadelen met het steeds weer tegenkomen van die man. En welk signaal geef je af?
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » di okt 03, 2023 2:16 pm

LucaS schreef:
di okt 03, 2023 10:41 am
Je kan en mag slachtoffers niet opzadelen met het steeds weer tegenkomen van die man. En welk signaal geef je af?
Sowieso doen personen als 999 en Monkey Tonk alsof er geen arbeidswetgrving bestaat aangaande dit soort zaken. Als Ajax Overmars had gehouden dan had ik nog wel eens willen zien hoe dat arbeidsrechterlijk was uitgepakt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58875
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door 999 » di okt 03, 2023 3:26 pm

Andriy Demchenko schreef:
di okt 03, 2023 2:16 pm
LucaS schreef:
di okt 03, 2023 10:41 am
Je kan en mag slachtoffers niet opzadelen met het steeds weer tegenkomen van die man. En welk signaal geef je af?
Sowieso doen personen als 999 en Monkey Tonk alsof er geen arbeidswetgrving bestaat aangaande dit soort zaken. Als Ajax Overmars had gehouden dan had ik nog wel eens willen zien hoe dat arbeidsrechterlijk was uitgepakt.
Zeker, maar ik heb nergens gelezen ,maar misschien heb ik dat gemist, dat dit arbeidsrechtelijk ( een oplossing waar Overmars kon blijven ) niet kan/kon .. Als dat volgens die letters van arbeidsrecht niet kan dan houd het op.Simpel.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Lionel » wo okt 04, 2023 10:36 pm

999 schreef:
di okt 03, 2023 3:26 pm
Andriy Demchenko schreef:
di okt 03, 2023 2:16 pm
LucaS schreef:
di okt 03, 2023 10:41 am
Je kan en mag slachtoffers niet opzadelen met het steeds weer tegenkomen van die man. En welk signaal geef je af?
Sowieso doen personen als 999 en Monkey Tonk alsof er geen arbeidswetgrving bestaat aangaande dit soort zaken. Als Ajax Overmars had gehouden dan had ik nog wel eens willen zien hoe dat arbeidsrechterlijk was uitgepakt.
Zeker, maar ik heb nergens gelezen ,maar misschien heb ik dat gemist, dat dit arbeidsrechtelijk ( een oplossing waar Overmars kon blijven ) niet kan/kon .. Als dat volgens die letters van arbeidsrecht niet kan dan houd het op.Simpel.
Omdat het ook niet van toepassing was omdat Ajax en Overmars er (samen) uitkwamen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Re: De totale remake van onze club

Bericht door bryan » do okt 05, 2023 9:33 am

Hij mag blij zijn dat hij in Antwerpen verder aan de slag kan.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12862
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Liberty » do okt 05, 2023 9:40 am

Precies.

Overmars was bij Ajax gewoon niet meer houdbaar; daarvoor was er te veel voorgevallen. Hij is geen crimineel en dat hij in België weer aan de slag kon is prima. Maar zijn activiteiten binnen de Ajax maakte zijn positie onhoudbaar.
Tijd voor iets nieuws.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De totale remake van onze club

Bericht door GangstaRiB » zo okt 29, 2023 4:20 pm

Totale remake… eerst maar eens beginnen met het ontlopen van degradatie. Alle rotte appels eruit in de winter? Kleed dat salarishuis maar uit. Dure fakers eruit. Bergwijn, Berghuis en nog wat rotzooi.

Ik schaam me kapot.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door mattie » zo okt 29, 2023 4:32 pm

GangstaRiB schreef:
zo okt 29, 2023 4:20 pm
Totale remake… eerst maar eens beginnen met het ontlopen van degradatie. Alle rotte appels eruit in de winter? Kleed dat salarishuis maar uit. Dure fakers eruit. Bergwijn, Berghuis en nog wat rotzooi.

Ik schaam me kapot.
Niet alleen jij hoor.. maar ook bestuurlijk schoppen. Bij Ajax hebben mensen het goed gevonden om onze TD Ajax compleet naar de afgrond te laten gaan
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Yopii » zo okt 29, 2023 4:41 pm

Ach, Louis van Gaal bepaalt nu blijkbaar alles, dus het komt snel goed. :hypocrite.gif:

Pas geleden waren we het Bayern van Nederland, nietwaar? Zo snel gaat het dus. Typisch Ajax, dat kent alleen stabiliteit als er eens in de zoveel tijd een toptrainer neerstrijkt, doorgaans min of meer bij toeval.

Toen Ajax in de zestiger jaren bijna degradeerde, kwam Michels. Bleek er bij nader inzien een toplichting te lopen.

In het eerste jaar van Ten Hag werd Ajax voor schut gezet door PSV, dat ook nog even kampioen werd. Toen dacht ik dat het nooit wat zou worden met dat team. Tja... :smallgrin.gif:

Van de huidige situatie lig ik niet wakker, dit seizoen wordt toch niets meer. Als Schip nou gewoon wat organisatie in de ploeg brengt, dan klimmen we zeker naar de subtop, haha.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De totale remake van onze club

Bericht door GangstaRiB » zo okt 29, 2023 4:49 pm

Ja ik heb ook niet echt een goed gevoel bij wat LvG kan uitrichten.

Iedereen spreekt positief over die Kroes, laat die het aub neerzetten. Op dit moment staat het volgens mij bij 17 eredivisie clubs beter dan bij Ajax. Dus er moet toch wel ergens wat goed personeel te krijgen zijn?

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Lionel » vr dec 15, 2023 9:54 am

Gebeurt niet vaak maar zowaar eens met Valentijn:

Beuker werd op voorspraak van Van Gaal naar Ajax gehaald nadat hij gedurende vijftien jaar in verschillende functies succesvol was gebleken bij AZ. De Alkmaarse jeugdopleiding wordt steevast geroemd en is volgens menigeen de beste van Nederland, maar daar gaat Driessen niet in mee.

"Vorig seizoen werd de Youth Champions League gewonnen. Maar vooralsnog breekt er nauwelijks een talent uit die lichting door in het eerste elftal, terwijl in Amsterdam Jorrel Hato en Kristian Hlynsson tegen alle verdrukking in zijn uitgegroeid tot onmisbare schakels in de basisformatie van John van ’t Schip", concludeert Driessen.

De chef voetbal vraagt zich af of de modelopleiding van AZ niet vooral is gebaseerd op de beeldvorming. "De statistieken – waar ze bij AZ zo van houden – doet aan het gesnoef overal over de jeugdopleiding in Alkmaar geen recht. Wie het aantal zelfopgeleide spelers bij AZ tegen Legia Warschau afzet tegen het aantal van Ajax tegen AEK Athene – twee tegen vijf – schrikt van de verhouding."
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De totale remake van onze club

Bericht door De Dominee » vr dec 15, 2023 10:07 am

Dat is zeldzaam inderdaad, maar ik deel zijn zorgen. Helaas.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » vr dec 15, 2023 10:08 am

Slechte column van Driessen, totaal niet mee eens eigenlijk.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: De totale remake van onze club

Bericht door De Dominee » vr dec 15, 2023 10:40 am

Leg uit, Andriy. Lijkt een opsomming van feiten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » vr dec 15, 2023 11:29 am

De Dominee schreef:
vr dec 15, 2023 10:40 am
Leg uit, Andriy. Lijkt een opsomming van feiten.
AZ heeft een jeugdbegroting van 3.000.000, Ajax 11.000.000 (cijfers 2020) AZ zit in het gebied waar Ajax opereert en heeft van oudsher niet de reputatie als DE opleider. Ergo als talenten uit de regio voor Ajax kunnen kiezen zullen ze dat in veel gevallen doen. Ook financieel en facilitair heeft Ajax een betere uitgangspositie.
Er zijn jaargangen geweest dat Ajax niet minder dan 12 talenten uit de AZjeugd benaderde van AZ. Omgekeerd bewandelen talenten die route veel minder snel, immers de jeugdcontracten en dergelijke liggen veel lager.

Vergis je namelijk niet, heel veel van wat bij Ajax doorbrak kwam ook via andere bvo's en dat is ook een geld kwestie met vergoedingen, die mogelijkheden heeft AZ veel minder. Leuk dat Driessen Hlynson en Hato noemt. Hato kwam van Sparta en Hlynsson op z'n 16de uit Ijsland.

AZ is dus helemaal geen gelijk vergelijkingsmateriaal. De vergelijking die je moet maken is hoe goed ze het doen met hun budget t.o.v. vergelijkbare clubs met dat budget (Vitesse steekt 2.500.000 in zijn jeugd en komt niet eens in de buurt). Eigenlijk is het winnen van de Youth league een klein wonder voor een club die in zoveel de underdog is. Neem bijvoorbeeld ook de Oranjesselectie van de U18 heeft AZ 7 internationals, meer dan alle andere clubs. Gezien hun jeugdbegroting die veel lager dan PSV , Ajax en Feyenoord ligt zou dat helemaal niet moeten kunnen.

Je kan altijd de momentopnames nemen van een opstelling en opgeleide spelers. Heeft Ajax ook gehad dit seizoen. Opstellingen waarin bijna alleen aankopen opgesteld stonden. Waar het om gaat is te kijken hoeveel talenten uit eigen jeugd speeltijd krijgen gedurende het seizoen. Dan kom je op een hele reeks namen uit.

Kortom het is wat kinderachtig AZ te vergelijken met Ajax van Driessen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Mano » vr dec 15, 2023 11:37 am

Lionel schreef:
vr dec 15, 2023 9:54 am
Gebeurt niet vaak maar zowaar eens met Valentijn:

Beuker werd op voorspraak van Van Gaal naar Ajax gehaald nadat hij gedurende vijftien jaar in verschillende functies succesvol was gebleken bij AZ. De Alkmaarse jeugdopleiding wordt steevast geroemd en is volgens menigeen de beste van Nederland, maar daar gaat Driessen niet in mee.

"Vorig seizoen werd de Youth Champions League gewonnen. Maar vooralsnog breekt er nauwelijks een talent uit die lichting door in het eerste elftal, terwijl in Amsterdam Jorrel Hato en Kristian Hlynsson tegen alle verdrukking in zijn uitgegroeid tot onmisbare schakels in de basisformatie van John van ’t Schip", concludeert Driessen.

De chef voetbal vraagt zich af of de modelopleiding van AZ niet vooral is gebaseerd op de beeldvorming. "De statistieken – waar ze bij AZ zo van houden – doet aan het gesnoef overal over de jeugdopleiding in Alkmaar geen recht. Wie het aantal zelfopgeleide spelers bij AZ tegen Legia Warschau afzet tegen het aantal van Ajax tegen AEK Athene – twee tegen vijf – schrikt van de verhouding."
De opleiding van andere clubs worden altijd hoger aangeslagen dan die van Ajax. (dat gejank ben ik al langer zat)
Alleen bij Ajax breken echt talenten door die Ajax 1 halen en daarna naar het buitenland gaan.
AZ, Feyenoord en PSV hebben dat echt op een veel mindere schaal. En toch roemt men die clubs vaker om hun jeugdopleiding
Het is gewoon een verschil van verwachtingspatroon.

Louis van Gaal is een goeie coach voor ons geweest in de jaren 90, heeft een mooie carrière als coach maar dat maakt hem geen beleidsmaker.
poppetjes op de juiste plek zetten in een organisatie is andere koek dan 11 spelers keihard voor elkaar laten werken op het veld.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Yopii » vr dec 15, 2023 11:38 am

Nou ja, AZ haalt geen jeugdspelers voor miljoenen, zoals Ajax. Hato stak er bij Sparta al bovenuit. Hlynsson is voor veel geld gehaald. AZ is niet in de positie om structureel jeugdinternationals bij andere clubs weg te halen, als die ook in de belangstelling staan van de top-3.

De waarheid ligt in het midden: AZ is innovatiever dan Ajax, wat al snel kan, gezien de conservatieve inslag bij onze club, waar vernieuwing vaak wordt gezien als een aanslag op het Ajax-DNA. Tegelijkertijd leidt AZ lichtingen op in plaats van individuen, waardoor spelers soms beter lijken dan ze zijn. Zonder de vastigheid van het team vallen spelers van AZ toch vaak tegen.

Ajax moet AZ niet kopiëren, maar verbeteren wat verbeterd moet worden. Andere clubs halen goede talenten uit onze regio weg, dus de jeugdscouting moet eens goed onder de loep worden genomen. Daarbij (al eerder aangegeven) mag de focus best meer op een combinatie van beweging/kracht en techniek, in plaats van op techniek alleen.

Ook mislukken veel dure (Deense en andere) jeugdspelers, hoe komt dat? Zijn ze verkeerd gescout of kan de begeleiding beter? Als ik die Rasmussen zie - die jongen is technisch best aardig, maar de Lerby-factor ontbreekt, zeg maar. Inmiddels heeft Ajax wel een miljoen of tien in hem geïnvesteerd.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door wimpey » vr dec 15, 2023 11:43 am

Nadat Overmars het een goed idee vond om Ouaali de scepter te laten zwaaien, is de kwaliteit van de output van jaar tot jaar toch minder geworden? Dat kan iedereen vaststellen.

Prima dat er iemand is gevonden die zich in processen verdiept en die opleiding doorlicht. Fysiek, mentaal, waar je scout, qua teamcompositie: er valt overal enorme winst te behalen.

Ik lees de columns van Faal niet, want Faal heeft altijd een agenda. Faal had ook Overmars en Ouaali er van langs kunnen geven bijv. Is alle reden toe v.w.b. de opleiding.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » vr dec 15, 2023 11:57 am

wimpey schreef:
vr dec 15, 2023 11:43 am
Nadat Overmars het een goed idee vond om Ouaali de scepter te laten zwaaien, is de kwaliteit van de output van jaar tot jaar toch minder geworden? Dat kan iedereen vaststellen.

Prima dat er iemand is gevonden die zich in processen verdiept en die opleiding doorlicht. Fysiek, mentaal, waar je scout, qua teamcompositie: er valt overal enorme winst te behalen.

Ik lees de columns van Faal niet, want Faal heeft altijd een agenda. Faal had ook Overmars en Ouaali er van langs kunnen geven bijv. Is alle reden toe v.w.b. de opleiding.
Precies dit Ouaali heeft op zijn handen gezeten als het op innoveren aankwam.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » vr dec 15, 2023 12:00 pm

Yopii schreef:
vr dec 15, 2023 11:38 am
Nou ja, AZ haalt geen jeugdspelers voor miljoenen, zoals Ajax. Hato stak er bij Sparta al bovenuit. Hlynsson is voor veel geld gehaald. AZ is niet in de positie om structureel jeugdinternationals bij andere clubs weg te halen, als die ook in de belangstelling staan van de top-3.

De waarheid ligt in het midden: AZ is innovatiever dan Ajax, wat al snel kan, gezien de conservatieve inslag bij onze club, waar vernieuwing vaak wordt gezien als een aanslag op het Ajax-DNA. Tegelijkertijd leidt AZ lichtingen op in plaats van individuen, waardoor spelers soms beter lijken dan ze zijn. Zonder de vastigheid van het team vallen spelers van AZ toch vaak tegen.

Ajax moet AZ niet kopiëren, maar verbeteren wat verbeterd moet worden. Andere clubs halen goede talenten uit onze regio weg, dus de jeugdscouting moet eens goed onder de loep worden genomen. Daarbij (al eerder aangegeven) mag de focus best meer op een combinatie van beweging/kracht en techniek, in plaats van op techniek alleen.

Ook mislukken veel dure (Deense en andere) jeugdspelers, hoe komt dat? Zijn ze verkeerd gescout of kan de begeleiding beter? Als ik die Rasmussen zie - die jongen is technisch best aardig, maar de Lerby-factor ontbreekt, zeg maar. Inmiddels heeft Ajax wel een miljoen of tien in hem geïnvesteerd.
Mja kan me redelijk vinden in dit verhaal.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Yopii » vr dec 15, 2023 12:04 pm

Voetbal is zoveel atletischer geworden, dat weigeren ze bij Ajax te onderkennen. Nouri is nog steeds de norm. Die Belgische circusattractie kan alles met een bal, maar je moet afwachten of hij het gaat redden in het grotemannenvoetbal. Op juniorenniveau heeft hij het al lastig. Er is vandaag de dag nog maar weinig ruimte voor lichtgewicht dribbelaartjes, die moeten uitzonderlijk begaafd zijn. Daarbij zijn ze ook blessuregevoeliger (meestal) dan spelers met meer fysieke bagage. (Neem Cerny.)


De jeugdwedstrijden die ik de afgelopen maanden heb gezien (via de stream weliswaar) leverden steeds hetzelfde beeld op: veel uit stand spelen en weinig doelmatigheid in de omschakeling. Dan heb je het zelfs lastig tegen de leeftijdsgenoten van FC Utrecht, die recht-toe-rechtaan op de counter spelen en in principe individueel minder zijn.

Voetbal is een spel van omschakeling geworden. De dagen van possesjun foetbal zijn voorbij.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Yopii » vr dec 15, 2023 12:09 pm

Ouaali heeft op zijn handen gezeten als het op innoveren aankwam.
Hij lag wel goed binnen de club, want hij was voor niemand een bedreiging.

Dat zo iemand wordt aangesteld is niet de oorzaak maar een symptoom van het probleem.

Ajax is toch een soort gezelligheidsvereniging/dagbesteding voor ouderen waar toevallig nog aan topsport wordt gedaan. Sommige keuzes die er gemaakt worden zijn onnavolgbaar.

Ik las ergens dat David Endt samen met anderen een brief had geschreven waarin werd geëist dat er meer Ajax-DNA bij Ajax 1 zou komen. Zoiets geloof je toch niet? Die man is na jarenlang wanpresteren ontslagen en bemoeit zich nu met Ajax 1? Hij vindt blijkbaar dat hij recht van spreken heeft omdat hij al een tijdje lid is? Er is geen Nederlandse club die zo bizar slecht geleid wordt als Ajax. Elke AD, elke TD, elke trainer moet zich schikken naar het OBN of de hel breekt los.

Het is meer dan verschrikkelijk. Soms denk ik: verkoop de club maar aan een sjeik, die gooit dan tenminste al die lui eruit. Kunnen ze gaan aquarellen in het buurthuis of zo.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » vr dec 15, 2023 12:58 pm

Yopii schreef:
vr dec 15, 2023 12:09 pm
Ouaali heeft op zijn handen gezeten als het op innoveren aankwam.
Hij lag wel goed binnen de club, want hij was voor niemand een bedreiging.

Dat zo iemand wordt aangesteld is niet de oorzaak maar een symptoom van het probleem.

Ajax is toch een soort gezelligheidsvereniging/dagbesteding voor ouderen waar toevallig nog aan topsport wordt gedaan. Sommige keuzes die er gemaakt worden zijn onnavolgbaar.

Ik las ergens dat David Endt samen met anderen een brief had geschreven waarin werd geëist dat er meer Ajax-DNA bij Ajax 1 zou komen. Zoiets geloof je toch niet? Die man is na jarenlang wanpresteren ontslagen en bemoeit zich nu met Ajax 1? Hij vindt blijkbaar dat hij recht van spreken heeft omdat hij al een tijdje lid is? Er is geen Nederlandse club die zo bizar slecht geleid wordt als Ajax. Elke AD, elke TD, elke trainer moet zich schikken naar het OBN of de hel breekt los.

Het is meer dan verschrikkelijk. Soms denk ik: verkoop de club maar aan een sjeik, die gooit dan tenminste al die lui eruit. Kunnen ze gaan aquarellen in het buurthuis of zo.
Ajax hangt van cliëntelisme aan elkaar en heeft in proffessioneel opzicht nooit afscheid willen nemen van de kleine knusse organisatiestructuur.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie