De totale remake van onze club

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Lionel » vr sep 01, 2023 10:46 pm

Frank schreef:
vr sep 01, 2023 10:17 pm
Andriy Demchenko schreef:
vr sep 01, 2023 10:02 pm
Frank schreef:
vr sep 01, 2023 9:25 pm
Ik had wel in de gaten dat je niet meer een van de jongste hier was, Neefkens, maar zo'n 60 jaar supporter van Ajax?
Dan ben je of nog ouder dan ik al dacht :smallgrin.gif: of je bent supporter vanaf je geboorte.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit ook het einde markeert van Ajax als 'eigen jeugd' club en het begin als een (door velen zo verfoeide) koopclub.

Mede door de berichten dat er momenteel maar weinig uit de jeugd lijkt te komen en het feit dat Jong Ajax nu onderaan staan in de KKD.
Opportunisme....
Ik snap jouw antwoord niet ?
zeux schreef:
vr sep 01, 2023 10:14 pm
Denk dat veel jongens rond hun zevende of zo zich 'bewust' zijn van een (favoriete) club (al dan niet via hun vader of moeder)?

Dus rond de 67 dus?
Zou kunnen, ik was zelf wat later (zo rond 13 jaar)
Over het koopclub gedeelte.

Ajax is nog steeds een club waar talenten/jonge spelers kansen krijgen. Alleen moeten ze er wel klaar voor zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 01, 2023 11:16 pm

Frank schreef:
vr sep 01, 2023 10:17 pm
Andriy Demchenko schreef:
vr sep 01, 2023 10:02 pm
Frank schreef:
vr sep 01, 2023 9:25 pm
Ik had wel in de gaten dat je niet meer een van de jongste hier was, Neefkens, maar zo'n 60 jaar supporter van Ajax?
Dan ben je of nog ouder dan ik al dacht :smallgrin.gif: of je bent supporter vanaf je geboorte.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit ook het einde markeert van Ajax als 'eigen jeugd' club en het begin als een (door velen zo verfoeide) koopclub.

Mede door de berichten dat er momenteel maar weinig uit de jeugd lijkt te komen en het feit dat Jong Ajax nu onderaan staan in de KKD.
Opportunisme....
Ik snap jouw antwoord niet ?
zeux schreef:
vr sep 01, 2023 10:14 pm
Denk dat veel jongens rond hun zevende of zo zich 'bewust' zijn van een (favoriete) club (al dan niet via hun vader of moeder)?

Dus rond de 67 dus?
Zou kunnen, ik was zelf wat later (zo rond 13 jaar)
Je hebt het over einde markeren alsof er definitief afscheid genomen wordt van dat uitgangspunt. En dat afvragen is natuurlijk opportunisme. Het brengen van talenten gaat in golven, de huidige situatie is een combinatie van spelers die succesvol de stap hebben gezet en een gat waarin nieuwe jeugdspelers nog niet konden treden ondanks veelvuldige kansen in de voorbereiding. Ajax mag reflecteren waaro. de opleiding minder bracht de laatste jaren. Tegelijkertijd heeft Ajax dat nog niet overboord gezet, dat soort conclusies kun je pas trekken mocht Ajax bv structureel het jeugdbudget terugschroeven. Dat er nu veel aankopen kwamen is logisch met het gat dat viel.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33510
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door zeux » vr sep 01, 2023 11:21 pm

Past wel in dit topic, markt dicht, dus zou dit het definitieve lijstje moeten zijn.

De Remake:
In:

Sutalo (23 jaar, centrale verdediger) - 20.5m (van Dinamo Zagreb)
Mikautadze (22 jaar, spits) - 16m (van FC Metz)
Forbs (19 jaar, linksbuiten) - 14m (van ManU u21)
Avila (21 jaar, linkervleugelverdediger) - 12.5m (van Royal Antwerp)
Akpom (27 jaar, spits) - 12.3m (van Middlesbrough)
Borna Sosa (25 jaar, linkervleugelverdediger) - 8m (van VfB Stuttgart)
Tahirovic (20 jaar, centraal middenveld) - 7.5m (van AS Roma)
Mannsverk (21 jaar, middenveld) - 6m (van Molde)
Gaaei (20 jaar, rechtsback) - 4.5m (Van Viborg FF)
Ramaj (21 jaar, doel) - 4m (van Eintracht Frankfurt)
Medic (24 jaar, centrale verdediger) - 3m (van FC St. Pauli)
Van der Boomen (27 jaar, centraal middenveld) - transfervrij (van Toulouse)

Totaal: 108.3m


Uit:

Kudus - 43m
Timber - 40m
Alvarez - 38m
Bassey - 22.5m
Daramy - 12m
Regeer - 0,9m
Sanchez - verhuurd + koopoptie 5.5m
Conceicao - verhuurd + optie tot koop
Tadic - transfervrij
Grillitsch - transfervrij
Klaassen - transfervrij

Totaal 156.4m

(cijfers transfermarkt)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mr. Ajax
Berichten: 14522
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 01, 2023 11:53 pm

Als je alle bonussen en percentages dat we nog binnen krijgen erbij telt kun je daar nog zo’n 10-15 mio bovenop doen, maar een kleine 110 mio aan aankopen is eigenlijk ook bizar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Neefkens » za sep 02, 2023 7:58 am

Frank schreef:
vr sep 01, 2023 9:25 pm
Ik had wel in de gaten dat je niet meer een van de jongste hier was, Neefkens, maar zo'n 60 jaar supporter van Ajax?
Dan ben je of nog ouder dan ik al dacht :smallgrin.gif: of je bent supporter vanaf je geboorte.
Ik groeide op in een familie van AJAX-supporters, ik heet niet voor niets Neefkens.
Dus er was gewoon geen moment dat ik geen AJAX-supporter was. :anew.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Neefkens » za sep 02, 2023 8:01 am

zeux schreef:
vr sep 01, 2023 11:21 pm
Past wel in dit topic, markt dicht, dus zou dit het definitieve lijstje moeten zijn.

De Remake:
In:

Sutalo (23 jaar, centrale verdediger) - 20.5m (van Dinamo Zagreb)
Mikautadze (22 jaar, spits) - 16m (van FC Metz)
Forbs (19 jaar, linksbuiten) - 14m (van ManU u21)
Avila (21 jaar, linkervleugelverdediger) - 12.5m (van Royal Antwerp)
Akpom (27 jaar, spits) - 12.3m (van Middlesbrough)
Borna Sosa (25 jaar, linkervleugelverdediger) - 8m (van VfB Stuttgart)
Tahirovic (20 jaar, centraal middenveld) - 7.5m (van AS Roma)
Mannsverk (21 jaar, middenveld) - 6m (van Molde)
Gaaei (20 jaar, rechtsback) - 4.5m (Van Viborg FF)
Ramaj (21 jaar, doel) - 4m (van Eintracht Frankfurt)
Medic (24 jaar, centrale verdediger) - 3m (van FC St. Pauli)
Van der Boomen (27 jaar, centraal middenveld) - transfervrij (van Toulouse)

Totaal: 108.3m


Uit:

Kudus - 43m
Timber - 40m
Alvarez - 38m
Bassey - 22.5m
Daramy - 12m
Regeer - 0,9m
Sanchez - verhuurd + koopoptie 5.5m
Conceicao - verhuurd + optie tot koop
Tadic - transfervrij
Grillitsch - transfervrij
Klaassen - transfervrij

Totaal 156.4m

(cijfers transfermarkt)
Heel mooi lijstje, zeker als ik bedenk dat ik eigenlijk alleen het vertrek van Timber en Alvarez betreur. En gewoon een nieuw elftal gekocht, dat we de komende weken gaan leren kennen.

LucaS
Berichten: 53586
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De totale remake van onze club

Bericht door LucaS » za sep 02, 2023 8:29 am

Ik vind hey wel spannend en ben heel benieuwd. Sta te trappelen voor de komende wedstrijden. De club zat vorig jaar op een dood spoor, pleisters hadden geen zin gehad, dus dan is deze remake de enige juiste weg. Ik ken niet 1 aankoop echt en heb dus geen idee wat we mogen verwachten.

Ik volg Ajax intensief vanaf 1976. Eerste coach waar ik actieve herinneringen aan heb is Ivic. En daarna Brom. Ben van 1965
I think I lost my fucking headache

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » za sep 02, 2023 8:42 am

:hypocrite.gif:
Neefkens schreef:
za sep 02, 2023 8:01 am
zeux schreef:
vr sep 01, 2023 11:21 pm
Past wel in dit topic, markt dicht, dus zou dit het definitieve lijstje moeten zijn.

De Remake:
In:

Sutalo (23 jaar, centrale verdediger) - 20.5m (van Dinamo Zagreb)
Mikautadze (22 jaar, spits) - 16m (van FC Metz)
Forbs (19 jaar, linksbuiten) - 14m (van ManU u21)
Avila (21 jaar, linkervleugelverdediger) - 12.5m (van Royal Antwerp)
Akpom (27 jaar, spits) - 12.3m (van Middlesbrough)
Borna Sosa (25 jaar, linkervleugelverdediger) - 8m (van VfB Stuttgart)
Tahirovic (20 jaar, centraal middenveld) - 7.5m (van AS Roma)
Mannsverk (21 jaar, middenveld) - 6m (van Molde)
Gaaei (20 jaar, rechtsback) - 4.5m (Van Viborg FF)
Ramaj (21 jaar, doel) - 4m (van Eintracht Frankfurt)
Medic (24 jaar, centrale verdediger) - 3m (van FC St. Pauli)
Van der Boomen (27 jaar, centraal middenveld) - transfervrij (van Toulouse)

Totaal: 108.3m


Uit:

Kudus - 43m
Timber - 40m
Alvarez - 38m
Bassey - 22.5m
Daramy - 12m
Regeer - 0,9m
Sanchez - verhuurd + koopoptie 5.5m
Conceicao - verhuurd + optie tot koop
Tadic - transfervrij
Grillitsch - transfervrij
Klaassen - transfervrij

Totaal 156.4m

(cijfers transfermarkt)
Heel mooi lijstje, zeker als ik bedenk dat ik eigenlijk alleen het vertrek van Timber en Alvarez betreur. En gewoon een nieuw elftal gekocht, dat we de komende weken gaan leren kennen.
Voor het financiële beeld ontbreekt er natuurlijk veel te veel om een goed beeld uit op te maken. Trainerstransfers als Maduro zijn er niet in opgenomen, jeugdvergoedingen en dvks ook niet. Jeugdtransfers als onze Belgische vriend ook niet. Tekengeld van VDB zit er niet bij etc etc. en de clausules houdt het ook geen rekening mee.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33510
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door zeux » za sep 02, 2023 9:01 am

Even een post uit een ander topic gekopieerd:
Trab schreef:
vr sep 01, 2023 10:09 pm
Maar heel de macht ligt nu bij 1 persoon die zowel voor technisch directeur als scout speelt. Volgens mij is - op Forbs na - geen enkele speler obv een aanbeveling uit de scouting gekomen. Het is allemaal uit het oude netwerk van Mislintat.
Dit is ook wel een beetje mijn voorbehoud bij alles dat gebeurt.

Één man die 'alles' lijkt te beslissen, een compleet nieuw elftal koopt en de lijn voor de komende jaren uit zet.

Intuïtief vind ik dat geen goed idee. A priori niet, zou ik zeggen. Dat zou een breder gedragen beleid moeten zijn.

Vorig jaar ging het gierend mis doordat één man (de trainer) - weliswaar in tandem met de zaakwaarnemer van een van de belangrijkste spelers - een gehele transferwindow beheerste. Bij gebrek aan een goede structuur boven hem. Nu is Mislintat die structuur boven de trainer, maar lijkt er weer geen wezenlijke samenspraak met die trainer (Steijn) te zijn geweest. En Mislintat staat binnen de top van de organisatie soort van alleen. Er is een Financieel Directeur, maar geen Algemeen Directeur. Houd je alleen Jan van Halst als voetbalinhoudelijke commissaris over. Word ik niet zo warm van.

Kortom: voetbaltechnisch gezien is Mislintat nu zo ongeveer alleenheerser.

Blijf het bizar vinden dat Ajax als voetbalbedrijf na het vertrek van Overmars - alweer anderhalf jaar geleden - zo'n wankele structuur aan de top blijft houden. Het bleek volgens mij al snel na vertrek Overmars dat Van der Sar niet de stevige AD was die je op zo'n moment moet hebben. Natuurlijk duurt het even voordat je zoiets echt ziet, maar daarna had ingegrepen moeten worden.
Ok, ze zijn met Kroes bezig. Maar waren ze werkelijk zo naïef/arrogant om te denken dat AZ niet moeilijk zou gaan doen? En juist in een tijd dat Ajax behoorlijk instabiel is heb je snel iemand aan de top nodig die van wanten weet.

Nu moet Mislintat maar de 'verlosser' zijn...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15190
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Mano » za sep 02, 2023 9:07 am

Het valt en staat met voltreffers of missers.

Overmars was ook een alleenheerser met een handpop genaamd Sar.
De scouting van Ajax is al jaar en dag een puinhoop. Dat ze elkaar niet kunnen zien of luchten, is al jaren. Volwassen mannen, wat ben je dan voor een onprofessionele clown. Die scouts zijn erg rancuneus en denken het allemaal het beste te weten.

Ik hoop de de nieuwe hoofd scouting met de bezem er door gaat. En AD zie ik liever morgen dan overmorgen.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Jöhnk » za sep 02, 2023 9:11 am

De scouting, de opleiding: beneden alle peil. Van der Sar en Overmars hebben een rokende puinhoop achtergelaten, helaas.

Jong Ajax was weer genieten, gisteren.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Neefkens » za sep 02, 2023 9:15 am

zeux schreef:
za sep 02, 2023 9:01 am
Even een post uit een ander topic gekopieerd:
Trab schreef:
vr sep 01, 2023 10:09 pm
Maar heel de macht ligt nu bij 1 persoon die zowel voor technisch directeur als scout speelt. Volgens mij is - op Forbs na - geen enkele speler obv een aanbeveling uit de scouting gekomen. Het is allemaal uit het oude netwerk van Mislintat.
Dit is ook wel een beetje mijn voorbehoud bij alles dat gebeurt.

Één man die 'alles' lijkt te beslissen, een compleet nieuw elftal koopt en de lijn voor de komende jaren uit zet.

Intuïtief vind ik dat geen goed idee. A priori niet, zou ik zeggen. Dat zou een breder gedragen beleid moeten zijn.

Vorig jaar ging het gierend mis doordat één man (de trainer) - weliswaar in tandem met de zaakwaarnemer van een van de belangrijkste spelers - een gehele transferwindow beheerste. Bij gebrek aan een goede structuur boven hem. Nu is Mislintat die structuur boven de trainer, maar lijkt er weer geen wezenlijke samenspraak met die trainer (Steijn) te zijn geweest. En Mislintat staat binnen de top van de organisatie soort van alleen. Er is een Financieel Directeur, maar geen Algemeen Directeur. Houd je alleen Jan van Halst als voetbalinhoudelijke commissaris over. Word ik niet zo warm van.

Kortom: voetbaltechnisch gezien is Mislintat nu zo ongeveer alleenheerser.

Blijf het bizar vinden dat Ajax als voetbalbedrijf na het vertrek van Overmars - alweer anderhalf jaar geleden - zo'n wankele structuur aan de top blijft houden. Het bleek volgens mij al snel na vertrek Overmars dat Van der Sar niet de stevige AD was die je op zo'n moment moet hebben. Natuurlijk duurt het even voordat je zoiets echt ziet, maar daarna had ingegrepen moeten worden.
Ok, ze zijn met Kroes bezig. Maar waren ze werkelijk zo naïef/arrogant om te denken dat AZ niet moeilijk zou gaan doen? En juist in een tijd dat Ajax behoorlijk instabiel is heb je snel iemand aan de top nodig die van wanten weet.

Nu moet Mislintat maar de 'verlosser' zijn...
Mooie post.
Wat mij betreft is de laatste uitgave een mooi bedrag naar AZ om Kroes over te nemen. Alles om het machtsevenwicht weer te herstellen. Ik neem aan dat Eringa dat toch ook ziet.

LucaS
Berichten: 53586
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De totale remake van onze club

Bericht door LucaS » za sep 02, 2023 9:15 am

Waarom zouden we er van uitgaan dat de werkwijze bij onze nwe keeper uitzondering was?
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Neefkens » za sep 02, 2023 11:26 am

Hoe bedoel je?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Frank » za sep 02, 2023 12:46 pm

Andriy Demchenko schreef:
vr sep 01, 2023 11:16 pm

Je hebt het over einde markeren alsof er definitief afscheid genomen wordt van dat uitgangspunt. En dat afvragen is natuurlijk opportunisme. Het brengen van talenten gaat in golven, de huidige situatie is een combinatie van spelers die succesvol de stap hebben gezet en een gat waarin nieuwe jeugdspelers nog niet konden treden ondanks veelvuldige kansen in de voorbereiding. Ajax mag reflecteren waaro. de opleiding minder bracht de laatste jaren. Tegelijkertijd heeft Ajax dat nog niet overboord gezet, dat soort conclusies kun je pas trekken mocht Ajax bv structureel het jeugdbudget terugschroeven. Dat er nu veel aankopen kwamen is logisch met het gat dat viel.
Ik vraag me af of het echt zo'n vreemde, opportunistische vraag was. De reden dat ik hem stelde was eigenlijk dat ik me afvroeg wat er momenteel nog van het Ajax DNA over is, zowel in het elftal, als in de begeleiding en ook in de rest van de organisatie.

Hoeveel mensen zijn er nog over van de revolutie van Cruijff en concorten in 2011? In de technische staf met het vertrek van Overmars, vd Sar en Vanenburg niet echt veel meer, hoeveel er in het elftal overblijft met zo veel nieuwelingen en een nieuwe trainer (volgens mij en volgens sommige van jullie ook zonder Ajax affiniteit) is nog maar afwachten.

RvC, directeuren etc heb ik helemaal geen kijk op.

Dus in die zin vroeg ik het me serieus af of de Ajax DNA er nog wel is.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

LucaS
Berichten: 53586
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De totale remake van onze club

Bericht door LucaS » za sep 02, 2023 12:52 pm

Neefkens schreef:
za sep 02, 2023 11:26 am
Hoe bedoel je?
Die is uitgebreid bekeken door experts op verzoek van Mislintat. Het lijkt me sterk dat ie bij de andere aankopen dan solistisch te werk gaat
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Neefkens » za sep 02, 2023 12:55 pm

Dank, ik snap je en ben het ook nog met je eens.

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Lionel » za sep 02, 2023 8:25 pm

LucaS schreef:
za sep 02, 2023 12:52 pm
Neefkens schreef:
za sep 02, 2023 11:26 am
Hoe bedoel je?
Die is uitgebreid bekeken door experts op verzoek van Mislintat. Het lijkt me sterk dat ie bij de andere aankopen dan solistisch te werk gaat
Dit heb ik dus ook. Hij doet/schijnt veel te doen met data. Maar als je zo systematisch te werk gaat dan laat je de spelers toch uitgebreid beoordelen door meerdere personen?
IK GELOOF!!!!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5011
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » za sep 02, 2023 8:46 pm

Frank schreef:
za sep 02, 2023 12:46 pm
Andriy Demchenko schreef:
vr sep 01, 2023 11:16 pm

Je hebt het over einde markeren alsof er definitief afscheid genomen wordt van dat uitgangspunt. En dat afvragen is natuurlijk opportunisme. Het brengen van talenten gaat in golven, de huidige situatie is een combinatie van spelers die succesvol de stap hebben gezet en een gat waarin nieuwe jeugdspelers nog niet konden treden ondanks veelvuldige kansen in de voorbereiding. Ajax mag reflecteren waaro. de opleiding minder bracht de laatste jaren. Tegelijkertijd heeft Ajax dat nog niet overboord gezet, dat soort conclusies kun je pas trekken mocht Ajax bv structureel het jeugdbudget terugschroeven. Dat er nu veel aankopen kwamen is logisch met het gat dat viel.
Ik vraag me af of het echt zo'n vreemde, opportunistische vraag was. De reden dat ik hem stelde was eigenlijk dat ik me afvroeg wat er momenteel nog van het Ajax DNA over is, zowel in het elftal, als in de begeleiding en ook in de rest van de organisatie.

Hoeveel mensen zijn er nog over van de revolutie van Cruijff en concorten in 2011? In de technische staf met het vertrek van Overmars, vd Sar en Vanenburg niet echt veel meer, hoeveel er in het elftal overblijft met zo veel nieuwelingen en een nieuwe trainer (volgens mij en volgens sommige van jullie ook zonder Ajax affiniteit) is nog maar afwachten.

RvC, directeuren etc heb ik helemaal geen kijk op.

Dus in die zin vroeg ik het me serieus af of de Ajax DNA er nog wel is.
De Cruijff revolutie is al veel langer ter ziele gegaan. Verder kan ik niet zoveel met het puur shoppen in namen alszijnde identiteit. Identiteit zit wel wat dieper dan dat, ik vind het wel typisch dat je mensen niet hoorde toen VDS hufterig met allerlei clubiconen omsprong maar nu ineens nu wat andere namen opduiken spreken over een verliezen van AjaxDNA. Het DNA zit hem niet perse in de poppetjes maar in de zaken die daar omheen zitten: type voetbal, cultuuur van open staan voor jeugd, plaats voor oud spelers binnen de club mits competent.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Lionel
Berichten: 47393
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Lionel » zo sep 03, 2023 7:50 am

Vooral dat laatste lijkt voor sommige Cruijff adepten niet perse nodig te zijn.

Op basis van een enkele transferzomer kan natuurlijk niet gesteld worden dat Ajax zijn DNA kwijt is. Vorig jaar zat de selectie op zoveel vlakken niet goed in elkaar dat je niet met twee versterkingen klaar bent. Daarnaast moest afscheid genomen worden van een aantal spelers en was met drie spelers afgesproken dat ze weg moesten.

Als Mislintat in de winter en komende zomer weer de portemonnee trekt en weer een sloot spelers aantrekt die niet passen bij Ajax dan kunnen er vragen gesteld worden bij zijn werkwijze.

Maar Mislintat afrekenen dat hij zijn trainer wat betere spelers wil geven dan Brobbey, Rensch, Taylor, Aertsen, ASE en Sontje Hansen lijkt mij geen slecht idee. Want Mislintat is natuurlijk niet verantwoordelijk voor de beroerde kwaliteit van de jeugdopleiding…
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14522
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 03, 2023 8:18 am

Andriy Demchenko schreef:
za sep 02, 2023 8:46 pm
Frank schreef:
za sep 02, 2023 12:46 pm
Andriy Demchenko schreef:
vr sep 01, 2023 11:16 pm

Je hebt het over einde markeren alsof er definitief afscheid genomen wordt van dat uitgangspunt. En dat afvragen is natuurlijk opportunisme. Het brengen van talenten gaat in golven, de huidige situatie is een combinatie van spelers die succesvol de stap hebben gezet en een gat waarin nieuwe jeugdspelers nog niet konden treden ondanks veelvuldige kansen in de voorbereiding. Ajax mag reflecteren waaro. de opleiding minder bracht de laatste jaren. Tegelijkertijd heeft Ajax dat nog niet overboord gezet, dat soort conclusies kun je pas trekken mocht Ajax bv structureel het jeugdbudget terugschroeven. Dat er nu veel aankopen kwamen is logisch met het gat dat viel.
Ik vraag me af of het echt zo'n vreemde, opportunistische vraag was. De reden dat ik hem stelde was eigenlijk dat ik me afvroeg wat er momenteel nog van het Ajax DNA over is, zowel in het elftal, als in de begeleiding en ook in de rest van de organisatie.

Hoeveel mensen zijn er nog over van de revolutie van Cruijff en concorten in 2011? In de technische staf met het vertrek van Overmars, vd Sar en Vanenburg niet echt veel meer, hoeveel er in het elftal overblijft met zo veel nieuwelingen en een nieuwe trainer (volgens mij en volgens sommige van jullie ook zonder Ajax affiniteit) is nog maar afwachten.

RvC, directeuren etc heb ik helemaal geen kijk op.

Dus in die zin vroeg ik het me serieus af of de Ajax DNA er nog wel is.
De Cruijff revolutie is al veel langer ter ziele gegaan. Verder kan ik niet zoveel met het puur shoppen in namen alszijnde identiteit. Identiteit zit wel wat dieper dan dat, ik vind het wel typisch dat je mensen niet hoorde toen VDS hufterig met allerlei clubiconen omsprong maar nu ineens nu wat andere namen opduiken spreken over een verliezen van AjaxDNA. Het DNA zit hem niet perse in de poppetjes maar in de zaken die daar omheen zitten: type voetbal, cultuuur van open staan voor jeugd, plaats voor oud spelers binnen de club mits competent.
+1.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Yopii » zo sep 03, 2023 10:14 am

Die remake is nodig, want het ging niet goed.

Onder ETH ging het aanvankelijk fantastisch met een aantal grote talenten uit de eigen opleiding, maar de laatste jaren werd het rap minder. Overmars ging steeds meer kopen, dat was niet voor niets. De doorstroom van toptalenten stokte.
We hebben in de voorbereiding een aantal zogenaamde toptalenten aan het werk gezien. Zeg het maar, op welke plek eindigen we met Aertssen, ASE, Gooijer, Rasmussen, Godts? Halen we dan wel of niet Europees voetbal? :confused.gif:

Ik verbaas me over het klimaat dat momenteel heerst. Neem Hugo Borst, ik parafraseer: Kroes is wanhopig! Er lag ruimte tussen de linies! Ajax is de ondergang nabij!

De Nederlandse voetbalwereld is door en door conservatief: ons kent ons, elkaar de hand boven het hoofd houden, lijntjes naar die en die. Niemand heeft grip op wat de DD doet en dus is het wachten op de strontkar. Dat vind ik een jammerlijke zaak.

Hoe kunnen ze een oordeel vellen over spelers die ze nog nooit hebben zien spelen. Opmerkelijk, hoor.

Met andere woorden, ik vind het niet meer dan redelijk om te oordelen op basis van feiten. De nieuwe spelers moeten zich eerst kunnen bewijzen. Dat kost tijd.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Frank » zo sep 03, 2023 10:31 am

Ik zal wel weer iets gemist hebben, maar waar staat DD voor?

TD, AD, FD snap ik allemaal, maar DD?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

LucaS
Berichten: 53586
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De totale remake van onze club

Bericht door LucaS » zo sep 03, 2023 10:39 am

Data Duitser. Denigrerend bijnaampje van Verweij
I think I lost my fucking headache

Yopii
Berichten: 18646
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Yopii » zo sep 03, 2023 11:14 am

'Ajax heeft op dit moment vier linksbacks, hoe krijg je dat voor elkaar?', voegt De Mos er op zijn beurt aan toe. 'Dan ben je bij mij als td al door de mand gevallen.
Dit soort onzin... ASE en Wijndal raakten geen knikker in de voorbereiding.

Het probleem is juist dat een speler als ASE dus met een harde knal door de mand valt, ondanks jaren zogenaamd klaarstomen. Rasmussen: voor miljoenen gekocht, vet contract dat ook nog eens met jaren verlengd is, maar scoren (letterlijk en figuurlijk) ho maar.

Daar ligt mijns inziens het probleem op dit moment, dan moet je gaan kopen. Aan kopen zitten aanzienlijke risico's, spelers moeten wel uit de verf komen, dus heb je liever dat het niet of nauwelijks nodig is.

Plaats reactie