De totale remake van onze club

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Mr. Ajax » za sep 23, 2023 11:15 am

Lionel schreef:
za sep 23, 2023 10:25 am
Mr. Ajax schreef:
vr sep 22, 2023 9:19 pm
Lionel schreef:
vr sep 22, 2023 8:47 pm


Het zijn er toch maar 2 of heb ik iets gemist?
Het zijn er drie: Medic, Mikau en Chuba. Vier als je Forbs er ook bij optelt. Vijf als je Tahirovic er ook bij optelt.
Drie inderdaad. En waarom zou je Forbs en Tahirovic er eigenlijk bij optellen?
Forbs komt toch ook niet van het hoogste niveau? En Tahirovic speelde volgens mij ook voornamelijk in Jong Roma, die heeft maar een handjevol wedstrijden in het eerste gespeeld daar dacht ik.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Marillion » za sep 23, 2023 12:04 pm

Tahirovic en Forbs zie ik als een ander type aankoop dan Mikautadze, Akpom en Medic.

De eerste twee zijn jonge talentvolle spelers. De één mocht bij AS Roma al een aantal keren meedoen en de ander niet. Maar beide waren daar nog geen gevestigde waardes. Van hun mag je dus verwachten dat het wat langer duurt voor ze zich op een stabiel niveau positief kunnen onderscheiden.

Mikautadze en Akpom waren bij hun club wel echt belangrijke spelers. Ik denk ook dat ze gehaald zijn om snel een positieve impact te hebben. Dat wil niet zeggen dat ze zomaar even probleemloos instappen maar hier ligt de verwachting wel anders.

Medic is duidelijk gehaald om achter de hand te hebben. Doet hij het goed is het een meevaller. Valt het tegen is er geen man over boord. De jeugdspelers waren op deze positie nog niet klaar. Van Kaplan hebben we geen idee wat we mogen verwachten. In dit geval is het in mijn ogen niet heel gek dat je dan toch een keer voor een aankoop gaat die waarschijnlijk vooral backup zal zijn. Ik denk overigens dat hij ook wel overeind blijft als het elftal straks wel staat.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Lionel » za sep 23, 2023 12:50 pm

Ik vind Akpom en Medic de enige rare aankopen qua leeftijd en niveau waar ze speelden.

Tahirovic en Forbs zijn talenten, (jeugd)internationals ook. Dat een buitenspelers bij City niet doorbreekt is niet heel gek. Dat een vrij frivole middenvelder onder Mourinho niet doorbreekt is niet heel gek. Het gelijk van Mourinho om hem niet veel meer speelminuten te geven bewees Tahirovic afgelopen donderdag. Maar beide jongens hebben wel potentie.

Medic, mits spelend in een team met wat meer structuur, kan een nuttige speler zijn voor ons. Zeker omdat de jeugd bij ons achterin niet heel denderend was of is.

Akpom vind ik wel wat zorgwekkender worden aangezien ik hem nog niet op iets speciaals heb kunnen betrappen. Tegelijkertijd zien we wel dat Brobbey wat beter zijn best begint te doen….?

Mikautadze vind ik wel iets hebben. Maar hij is geen rechtsbuiten. Akpom overigens ook niet. Dus ze afserveren op de onkunde van Steijn vind ik iets te ver gaan. Net zoals voor de andere aankopen.

Hij maakt er echt een bende van. Net als de RVC. En net als Mislintat. Allemaal hebben ze fouten gemaakt bij het ontbreken van leiderschap en controles.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Marillion » za sep 23, 2023 5:05 pm

Lionel schreef:
za sep 23, 2023 12:50 pm
...
Akpom vind ik wel wat zorgwekkender worden aangezien ik hem nog niet op iets speciaals heb kunnen betrappen. Tegelijkertijd zien we wel dat Brobbey wat beter zijn best begint te doen….?

Mikautadze vind ik wel iets hebben. Maar hij is geen rechtsbuiten. Akpom overigens ook niet. Dus ze afserveren op de onkunde van Steijn vind ik iets te ver gaan. Net zoals voor de andere aankopen.

...
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de gedachten bij deze transfers.

We hebben nu een situatie waar de TD en als het goed is straks ook de scouting meer te vertellen hebben over aankopen dan de trainer. Daar is zeker iets voor te zeggen maar er zit wel een risico in. Want welk type speler haal je en wat is de trainer van plan als het gaat om de samenstelling van het elftal?

Akpom lijkt een schaduwspits. Dan zou je dus bijvoorbeeld met Brobbey willen spelen en hij er dan achter. Maar dat heeft gevolgen voor de rest van je elftal. Let wel, dat seizoen als schaduwspits is het enige seizoen waarin Akpom geweldige statistieken heeft. Dat is dus kennelijk de rol waarin hij rendement heeft.

Mikautadze lijkt me een speler waar je iets meer mee zou kunnen variëren maar eigenlijk ken ik hem niet genoeg op basis van die paar videofragmenten.

Maar als ik dan even focus op Akpom. Wanneer de TD hem haalt en de trainer vervolgens een formatie kiest waarin zijn positie niet bestaat dan gaat het dus mis.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Mr. Ajax » za sep 23, 2023 5:16 pm

Hij is door Sven naar eigen zeggen gehaald als back-up spits. Zo viel hij ook in afgelopen donderdag. Als hij niet geschikt is voor die positie dan is dat gewoon een fout van Sven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Marillion » za sep 23, 2023 5:22 pm

Ik zou dat wel een vreemde keuze vinden ja. Die jongen heeft één geweldig seizoen als het gaat om statistieken. Dan is het echt wel relevant dat hij juist in dat seizoen niet als diepe spits heeft gespeeld maar kennelijk achter een spits.

En als je hem dus achter Brobbey wil laten spelen dan moet je wel goed bedenken wat je met je middenveld doet.

Dus, hoe goed is er nu gekeken naar de posities die we willen invullen en op welke manier we willen spelen? Of is er vooral gezocht naar een verzameling spelers die stuk voor stuk potentie hebben maar niet persé met elkaar het ideale elftal blijken te vormen?
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Frank » za sep 23, 2023 5:38 pm

Ik snap nog steeds geen ene mallemoer van de redenaties hier (niet specifiek van de laatste personen).

Er is toch geen enkele trainer die accepteert dat hij geen enkele stem heeft in het aankoopbeleid? Het zal toch altijd een samenspel (moeten) zijn tussen degene die over het transfer beleid gaat EN de trainer?

Verbazingwekkend dat hier ineens (veel) mensen zijn die blijkbaar vinden dat een trainer GEEN stem heeft.

Echt, ik zit de laatste weken met stijgende verbazing alle bijdrages te lezen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » za sep 23, 2023 5:53 pm

Frank schreef:
za sep 23, 2023 5:38 pm
Ik snap nog steeds geen ene mallemoer van de redenaties hier (niet specifiek van de laatste personen).

Er is toch geen enkele trainer die accepteert dat hij geen enkele stem heeft in het aankoopbeleid? Het zal toch altijd een samenspel (moeten) zijn tussen degene die over het transfer beleid gaat EN de trainer?

Verbazingwekkend dat hier ineens (veel) mensen zijn die blijkbaar vinden dat een trainer GEEN stem heeft.

Echt, ik zit de laatste weken met stijgende verbazing alle bijdrages te lezen.
Wat een onzin, de trainer mag wat namen aandragen maar de TD blijft verantwoordelijk voor de randvoorwaarden. Een passant (trainer) mag nooit namen gaan eisen, daar moet je niet aan beginnen. Dat het in het verleden wel gebeurde met Van Der Hoorn die ondanks negatief scoutingadvies wel kwam is kwalijk genoeg. Maar ook Overmars ging dat pas doen toen de trainer wat krediet had opgebouwd. Steijn heeft nul te eisen, heeft bovendien echt meer dan prima materiaal tot zijn beschikking.
Dat sommigen in de krokodillentranen van Maurice trappen die de ene keer wel claimt dat er regelmatih overleg was en bij tegenslag zichzelf ineens compleet tegenspreekt vind ik vreemd.

Weet je wat het verschil is tussen een goede en slechte trainer? Een goede trainer gaat aan de slag met het materiaal wat hij krijgt, een slechte loopt te mauwen. Slot wilde bij Feyenoord vorig jaar Ekkelenkamp hebben, de scouting was tegen en men kwam bij Feyenoord op de proppen met Szymanski.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Mr. Ajax » za sep 23, 2023 6:13 pm

Andriy Demchenko schreef:
za sep 23, 2023 5:53 pm
Frank schreef:
za sep 23, 2023 5:38 pm
Ik snap nog steeds geen ene mallemoer van de redenaties hier (niet specifiek van de laatste personen).

Er is toch geen enkele trainer die accepteert dat hij geen enkele stem heeft in het aankoopbeleid? Het zal toch altijd een samenspel (moeten) zijn tussen degene die over het transfer beleid gaat EN de trainer?

Verbazingwekkend dat hier ineens (veel) mensen zijn die blijkbaar vinden dat een trainer GEEN stem heeft.

Echt, ik zit de laatste weken met stijgende verbazing alle bijdrages te lezen.
Wat een onzin, de trainer mag wat namen aandragen maar de TD blijft verantwoordelijk voor de randvoorwaarden. Een passant (trainer) mag nooit namen gaan eisen, daar moet je niet aan beginnen. Dat het in het verleden wel gebeurde met Van Der Hoorn die ondanks negatief scoutingadvies wel kwam is kwalijk genoeg. Maar ook Overmars ging dat pas doen toen de trainer wat krediet had opgebouwd. Steijn heeft nul te eisen, heeft bovendien echt meer dan prima materiaal tot zijn beschikking.
Dat sommigen in de krokodillentranen van Maurice trappen die de ene keer wel claimt dat er regelmatih overleg was en bij tegenslag zichzelf ineens compleet tegenspreekt vind ik vreemd.

Weet je wat het verschil is tussen een goede en slechte trainer? Een goede trainer gaat aan de slag met het materiaal wat hij krijgt, een slechte loopt te mauwen. Slot wilde bij Feyenoord vorig jaar Ekkelenkamp hebben, de scouting was tegen en men kwam bij Feyenoord op de proppen met Szymanski.
+1.

@Frank: puur praktisch bekeken kun je het transferbrleid toch niet aan een coach overlaten? Wat als Steijn nog voor eind september al de laan uit wordt gestuurd/de eer aan zichzelf houdt?

Wat Andriy zegt - een trainer mag een naam voordragen, maar of die naam gehaald wordt is aan de TD.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Frank » za sep 23, 2023 6:31 pm

Jullie lezen gewoon niet goed (of ik ben niet duidelijk genoeg, kan natuurlijk ook).

Dat is namelijk wat ik zeg. Een trainer zou een stem moeten hebben, in ieder geval aan moeten kunnen wie hij zou willen. Die moet met die mannen werken.

Ik zeg niet dat de trainer de bepalende stem moet zijn.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Mr. Ajax » za sep 23, 2023 6:36 pm

Frank schreef:
za sep 23, 2023 6:31 pm
Jullie lezen gewoon niet.

Dat is namelijk wat ik zeg. Een trainer zou een stem moeten hebben, in ieder geval aan moeten kunnen wie hij zou willen. Die moet met die mannen werken.

Ik zeg niet dat de trainer de bepalende stem moet zijn.
Dat is dan gebeurd. Steijn heeft aangegeven wie hij wilde hebben, Sven ging daarin niet mee. Waar ligt naar jouw mening dan het probleem? Wat lees ik niet?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Frank » za sep 23, 2023 7:07 pm

Mr. Ajax schreef:
za sep 23, 2023 6:36 pm
Frank schreef:
za sep 23, 2023 6:31 pm
Jullie lezen gewoon niet.

Dat is namelijk wat ik zeg. Een trainer zou een stem moeten hebben, in ieder geval aan moeten kunnen wie hij zou willen. Die moet met die mannen werken.

Ik zeg niet dat de trainer de bepalende stem moet zijn.
Dat is dan gebeurd. Steijn heeft aangegeven wie hij wilde hebben, Sven ging daarin niet mee. Waar ligt naar jouw mening dan het probleem? Wat lees ik niet?
Ik had al een kleine nuance aangebracht :smallgrin.gif:

Probleem is voor mij dat ik hier in meerdere topics diverse mensen zie schrijven dat Steijn niet moet zeiken, zich HELEMAAL niet met het aantrekken van nieuwe spelers moet bemoeien (sterker nog: dat trainers zich nooit met transfers moeten bemoeien) en het moet doen met de spelers die hij nu heeft.

Dat laatste klopt, hij zal het er nu mee moeten doen omdat de spelers er nu eenmaal zijn. Met dat tweede ben ik het dus echt niet mee eens. Nogmaals: Je kunt mij niet vertellen dat bij alle clubs de trainer NIETS te zeggen heeft over wie hij wil hebben. Of hij ze krijgt is iets anders, dat zal per club verschillen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » za sep 23, 2023 7:38 pm

Frank schreef:
za sep 23, 2023 7:07 pm
Mr. Ajax schreef:
za sep 23, 2023 6:36 pm
Frank schreef:
za sep 23, 2023 6:31 pm
Jullie lezen gewoon niet.

Dat is namelijk wat ik zeg. Een trainer zou een stem moeten hebben, in ieder geval aan moeten kunnen wie hij zou willen. Die moet met die mannen werken.

Ik zeg niet dat de trainer de bepalende stem moet zijn.
Dat is dan gebeurd. Steijn heeft aangegeven wie hij wilde hebben, Sven ging daarin niet mee. Waar ligt naar jouw mening dan het probleem? Wat lees ik niet?
Ik had al een kleine nuance aangebracht :smallgrin.gif:

Probleem is voor mij dat ik hier in meerdere topics diverse mensen zie schrijven dat Steijn niet moet zeiken, zich HELEMAAL niet met het aantrekken van nieuwe spelers moet bemoeien (sterker nog: dat trainers zich nooit met transfers moeten bemoeien) en het moet doen met de spelers die hij nu heeft.

Dat laatste klopt, hij zal het er nu mee moeten doen omdat de spelers er nu eenmaal zijn. Met dat tweede ben ik het dus echt niet mee eens. Nogmaals: Je kunt mij niet vertellen dat bij alle clubs de trainer NIETS te zeggen heeft over wie hij wil hebben. Of hij ze krijgt is iets anders, dat zal per club verschillen.
Als je die discussie dan wil aangaan moet je hem inhoudelijk maken.

In Engeland bepaalt de trainer vaak, in Duitsland de TD. In Nederland hebben we een tussenvorm. Nadat Schreuder vorig jaar er alles in winkelde via Malenovic kwam de Rvc met een opdracht dat de TD leidend was. Terrecht want via trainers kwamen in het verleden de neest dramatische aankopen binnen: Klaiber, Van Der Hoorn, Sikora, etc. Dat komt ook omdat trainers er niet voor opgeleid zijn. Het is alsof de interieurdesigner gaat dicteren aan de architect waar de pilaar moet komen. Hij mag best wat adviseren of verzoeken maar het is aan de architect om aan de duigdelijkheid van de constructie te denken en de beslissing te nemen.
Zo is het met de TD net zo goed, je hele betoog over Steijn is in mijn ogen onzin omdat we hier al lang een inhoudelijke discussie hebben gehad over de namen die gelekt waren welke Steijn wilde. Er waren prima argumenten die niet te willen, hoewel Mislintat bv echt wel met Tagluafico gesproken heeft en de zaken niet per definitie afserveerde. Als je dan vervolgens nog Sosa krijgt dan moet je al helemaal niet klagen, Steijn hging dat wel doen.

Dus ik zou zeggen kom maar op met de namen die Steijn had moeten krijgen en waar Mislintat onredelijk was.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Frank » za sep 23, 2023 7:50 pm

Kan ik niet, ik pretendeer echt niet de kennis te hebben over hoe alles gaat in de voetbalwereld en al helemaal niet in de Ajax wereld. Zeker niet in vergelijking met de kennis die nogal wat fans hier blijkbaar wel hebben.

Heb ik nooit gehad, ook niet toen ik PSV nog fanatiek volgde. Ik heb als fan/supporter toch geen enkel inzicht hoe alles werkt?

Verbaas me ook regelmatig over de stelligheid waarmee veel mensen hier dingen neerzetten. Dan denk ik 'waar halen al die mensen de kennis vandaan' ? Zitten ze 100 keer dichter bij Ajax dan ik ooit bij PSV heb gezeten?

Moet wel zeggen dat ik nooit de aandrang heb gehad om me meer te verdiepen in de voetbalwereld. Zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten doen :smallgrin.gif:

Neemt niet weg dat ik me de vragen of de twijfels die ik hier neerzet wel heb.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Andriy Demchenko » za sep 23, 2023 8:20 pm

Frank schreef:
za sep 23, 2023 7:50 pm
Kan ik niet, ik pretendeer echt niet de kennis te hebben over hoe alles gaat in de voetbalwereld en al helemaal niet in de Ajax wereld. Zeker niet in vergelijking met de kennis die nogal wat fans hier blijkbaar wel hebben.

Heb ik nooit gehad, ook niet toen ik PSV nog fanatiek volgde. Ik heb als fan/supporter toch geen enkel inzicht hoe alles werkt?

Verbaas me ook regelmatig over de stelligheid waarmee veel mensen hier dingen neerzetten. Dan denk ik 'waar halen al die mensen de kennis vandaan' ? Zitten ze 100 keer dichter bij Ajax dan ik ooit bij PSV heb gezeten?

Moet wel zeggen dat ik nooit de aandrang heb gehad om me meer te verdiepen in de voetbalwereld. Zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten doen :smallgrin.gif:

Neemt niet weg dat ik me de vragen of de twijfels die ik hier neerzet wel heb.
Er is een tijd geweest dat ik er heel dicht heb opgezeten. Tijdens de Cruijffrevolutie, boeiende tijd. Maar je hebt niet persé inside info nodig. Je hebt deze zomer bergen Ajaxnieuws en interviews gehad net zoals legio persmomenten. Waar je naar gaat kijken zijn de inconsistenties.

De eerste is het verhaal dat Mislintat niet zijn best zou hebben gedaan voor Nederlandse spelers. Er zijn legio geruchten geweest over NL spelers zoals St Juste, Van Hecke, Sambo, Olij, die linksback van Chelsea. Maar bij elk waren er valide redenen er niet mee in zee te gaan (haalbaarheid, prijs).

Vervolgens lekten via de T. Nog wat andere namen die Steijn wilde. Schouten (maar toen vroeg Bologna nog 20 miljoen aan Milan), Sambo (PSV zou hem alleen voor een belachelijk bedrag naar Ajax laten gaan) Lang (maar Ajax had Daramy, Bergwijn, Godts, Van Axel Dongen en Tadic nog) Olij (maar Mislintat koos terecht voor een jongere keeper), Tagluafico (maar Lyon wilde een transfersom en hij wilde zijn Lyon salaris behouden), Almada (transfersom meer dan 20M + hoog salaris, was onhaalbaar) Isco (maar die verdient bij Betis 10M)

Is Mislintat dan van slechte wil geweest? Nee. Die namen waren om verschillende redenen niet verantwoord. We hebben alleen kleuter van een trainer die zijn hachje probeerde te redden door ondanks allerlei eerdere interviews ineens een beeld te schetsen alsof hij geflest was. Het is bekend dat Mislintat de pot tegen Feyenoord al als bepalend had omcirkeld voor zijn aanblijven. Steijn wil zijn hachje redden en probeert Mislintat zwart te maken, te verzwakken en ultiem er uit te werken. Mensen die puur hun huiswerk doen en niet de vele media napraten, trappen niet in het verhaal van Steijn. Het is niet toevallig dat men hier - waar de boel op de voet gevolgd wordt - wel unaniem door de inconsistenties heenprikt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Frank » za sep 23, 2023 8:47 pm

Andriy Demchenko schreef:
za sep 23, 2023 8:20 pm

Er is een tijd geweest dat ik er heel dicht heb opgezeten. Tijdens de Cruijffrevolutie, boeiende tijd. Maar je hebt niet persé inside info nodig. Je hebt deze zomer bergen Ajaxnieuws en interviews gehad net zoals legio persmomenten. Waar je naar gaat kijken zijn de inconsistenties.

De eerste is het verhaal dat Mislintat niet zijn best zou hebben gedaan voor Nederlandse spelers. Er zijn legio geruchten geweest over NL spelers zoals St Juste, Van Hecke, Sambo, Olij, die linksback van Chelsea. Maar bij elk waren er valide redenen er niet mee in zee te gaan (haalbaarheid, prijs).

Vervolgens lekten via de T. Nog wat andere namen die Steijn wilde. Schouten (maar toen vroeg Bologna nog 20 miljoen aan Milan), Sambo (PSV zou hem alleen voor een belachelijk bedrag naar Ajax laten gaan) Lang (maar Ajax had Daramy, Bergwijn, Godts, Van Axel Dongen en Tadic nog) Olij (maar Mislintat koos terecht voor een jongere keeper), Tagluafico (maar Lyon wilde een transfersom en hij wilde zijn Lyon salaris behouden), Almada (transfersom meer dan 20M + hoog salaris, was onhaalbaar) Isco (maar die verdient bij Betis 10M)

Is Mislintat dan van slechte wil geweest? Nee. Die namen waren om verschillende redenen niet verantwoord. We hebben alleen kleuter van een trainer die zijn hachje probeerde te redden door ondanks allerlei eerdere interviews ineens een beeld te schetsen alsof hij geflest was. Het is bekend dat Mislintat de pot tegen Feyenoord al als bepalend had omcirkeld voor zijn aanblijven. Steijn wil zijn hachje redden en probeert Mislintat zwart te maken, te verzwakken en ultiem er uit te werken. Mensen die puur hun huiswerk doen en niet de vele media napraten, trappen niet in het verhaal van Steijn. Het is niet toevallig dat men hier - waar de boel op de voet gevolgd wordt - wel unaniem door de inconsistenties heenprikt.
Ik geloof best dat er mensen zijn die inderdaad veel dichter bij het vuur zitten. Zit er hier niet een (ex-)werknemer van Ajax op het forum (Thijs geloof ik)?

Voor wat betreft de rest van je post: geruchten zeggen me niets, ik neem ze met een flinke korrel zout. De T lees ik niet, krijg alleen hier wat van hun berichten mee (en meestal sla ik doe nog over ook).

Ook de meeste 'zekere' berichten van mensen hier neem ik met (minimaal) een korrel zout :smallgrin.gif:

Ik ben tegenwoordig een stuk beduchter voor nep nieuws en (sinds kort) ook nog eens voor de zogenoemde echokamers (klinkt het nog bekend WiekentCeesdeWolfnog :smallgrin.gif: ?) waar je alleen maar in je eigen mening versterkt wordt.

Met andere woorden: ik neem tegenwoordig niet veel meer van wat er allemaal in de media en hier neergepend wordt automatisch voor waar aan.

Maakt dit soort discussie wel moeilijker, maar ja dat neem ik op de koop toe
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Lionel » za sep 23, 2023 9:29 pm

Ik snap wel wat je bedoelt Frank. In een ideale wereld bepalen de TD en de trainer de selectie. Waarbij de ene keer de TD ‘wint’ door bijvoorbeeld geen 6 te kopen omdat Vos zich aandient en de andere keer wint de trainer want er wordt op de valreep nog een linksback binnengehaald met meer aanvallende kwaliteiten dan Avila, om maar wat te noemen.

De huidige gang van zaken is totaal onverantwoord omdat Steijn de aankopen na een paar minuten al afserveert. Dan kan je als TD wel een heel plan hebben maar als de trainer ze niet opstelt kun je twee dingen doen als TD: 1) de trainer ontslaan bij slechte resultaten of 2) de trainer behouden bij goede resultaten ondanks dat de aankopen niet worden opgesteld en je een zekere vorm van kapitaalvernietiging hebt. Tegelijkertijd zal de waarde van Vos wel stijgen als hij speelt en Tahirovic niet. Alleen heb je een probleem als je laatstgenoemde dan begint te zeiken en weg wil maar teveel verdient. Vos wil vervolgens ook weer meer verdienen en zo krijg je dus een te dure huishouding.

Het is dus wel degelijk van belang dat een trainer zich in ieder geval gehoord voelt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Marillion » za sep 23, 2023 9:57 pm

Ja, er moet uiteraard wel een goede verstandhouding zijn waarbij TD en trainer het met elkaar hebben over de invulling van de selectie. Als het goed is stelt de TD de trainer aan, daarbij zal een aspect als de manier van spelen natuurlijk ook op tafel komen. Wanneer je daar op één lijn zit is de kans groot dat je ook wel overeenkomt over het type speler dat je wil hebben.

Maar de beslissing om een speler wel of niet te halen ligt altijd bij de TD. Anders heb je binnen de kortste keren een veel te grote groep contractspelers. Trainers willen er altijd nog wel iemand bij. Al is het maar voor wanneer optie A, B en C geblesseerd zijn.

In de huidige situatie vraag ik me dus af in hoeverre Mislintat en Steijn eigenlijk overeenkomen als het gaat over de manier van spelen. Maar de trainer is wel geselecteerd door de TD dus hun beeld zou niet helemaal anders moeten zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door zeux » za sep 23, 2023 10:32 pm

Tandem Overmars-Ten Hag ging volgens mij prima.

Je mag ook aannemen dat de trainer geen pipo is en dus zicht op spelers heeft. Zijn inbreng lijkt mij dus altijd waardevol. Alleen is de TD er voor de lange(re) termijn, dus die visie is wel 'leidend'.

(volgens mij komen en gaan TD's ook steeds meer, dus in de praktijk is de TD-lijn ook vooral voor de middellange termijn, niet de lange termijn)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: De totale remake van onze club

Bericht door GangstaRiB » zo sep 24, 2023 3:39 pm

Nou zeg het maar. De TD is volgens de geruchten al gewipt. Wat doen we met de trainert? En waar halen we in godsnaam een goede TD? Blijkbaar zijn die erg belangrijk want het ene jaar sta je bovenaan, het jaar erna sta je in de degradatiezone.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Lionel » zo sep 24, 2023 4:43 pm

Lijkt mij dat alles eruit moet.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Arthur » zo sep 24, 2023 5:22 pm

Er is alleen geen capabel iemand die de boel weer kan opbouwen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De totale remake van onze club

Bericht door zeux » zo sep 24, 2023 6:39 pm

Van Halst in AD:
Jan van Halst spreekt van ‘shit’-situatie en wil niet ingaan op eventuele ontslagen bij Ajax
Interim-directeur Jan van Halst stelt dat het restant van de gestaakte Klassieker wat Ajax betreft niet voor het duel met Volendam (woensdag) kan worden ingehaald. Op gevolgen van de gitzwarte middag voor hem, directeur Sven Mislintat of coach Maurice Steijn wilde hij niet ingaan. Ontslagen om rust terug te krijgen? ,,Ja, maar daarvoor moeten eerst deze wedstrijd evalueren.”

Johan Inan 24-09-23, 19:32
De mobiele eenheden hadden de onrust met traangas net onder controle gekregen toen Van Halst een ronde langs de media maakte om de ongeregeldheden te duiden. ,,Dit is een ernstig ding. Daar is iedereen boos en teleurgesteld over. Ik loop net uit een crisisteam weg, om het allemaal te managen. Het leek op het eind redelijk te gaan, maar we zijn er nog mee bezig”, stelde Van Halst, een paar uur nadat de Klassieker vanwege vuurwerk op het veld definitief was gestaakt bij een 3-0 tussenstand voor Feyenoord.


De tijdelijk tot algemeen directeur gepromoveerde commissaris pareerde tal van vragen over het nieuwe sportieve dieptepunt dat Ajax tegen de aartsrivaal bereikte. ,,Ik begrijp de vragen heel goed. Die zullen bij heel veel mensen leven”, antwoordde hij toen naar voetbaldirecteur Sven Mislintat, naar wie een onderzoek loopt, werd gevraagd. ,,Maar ik hoop dat jullie ook begrijpen dat één van de belangrijkste wedstrijden in het Nederlandse voetbal net is gestaakt. Het gaat er in eerste instantie om dat mensen hier veilig weg kunnen.”

Van Halst werd eerder dit jaar aangesteld als commissaris. Vanuit de rol van toezichthouder moest hij goedkeuring geven aan de vele transfers en mutaties die afgelopen voorjaar in staf en selectie werden doorgevoerd door de nieuwe voetbaldirecteur Mislintat. Toen bleek dat Ajax de nieuwe algemeen directeur Alex Kroes pas in maart kon verwelkomen, werd Van Halst doorgeschoven naar de directie. Daar valt hij met de neus in de boter, nu trainer Maurice Steijn en de Duitse directeur met elkaar in de clinch liggen over het aankoopbeleid en Ajax in vijf speelronden is afgegleden naar de veertiende (!) plek, met tien punten achterstand op koploper PSV.

Maatregelen
Of Van Halst niet onderdeel is van de crisis? ,,Daar kan ik een heel verhaal over vertellen, maar dat is nu niet relevant. Ik moet terug naar het crisisteam. Het is echt nog shit, ook omdat we moeten kijken hoe we deze wedstrijd vervolgen”, aldus Van Halst, die even eerder stelde als algemeen directeur niet schroomt om maatregelen te nemen.

Hoe zuiver hij dat kan doen? ,,Daar kan ik geen uitspraken over doen.” Wat hij zichzelf verwijt als mede-verantwoordelijke voor het aankoopbeleid? ,,Nogmaals, ik geef daar geen antwoord op. Ik begrijp de vraag, maar dat gaan we later en goed evalueren. Ik kies mijn moment om daar iets over te zeggen.”

Of hij als directeur niet sowieso verantwoordelijk is? ,,Als dat uit de evaluatie komt, geen enkel probleem. Dat ligt aan de situatie waarin een bedrijf verkeert en de rol van de directeur daarin. Dat is heel belangrijk. Dat maakt ook onderdeel uit van de evaluatie. Of Ajax niet het stadium heeft bereikt om koppen te laten rollen om iets van controle en veiligheid terug te krijgen? ,,Ja, maar daarvoor gaan we eerst deze wedstrijd evalueren en dan gaan we kijken wat daar uitkomt.”

Van Halst liet nog wel weten dat het uitgesloten is dat de wedstrijd maandag wordt uitgespeeld. ,,Enerzijds sportief, anderzijds organisatorisch en veiligheidstechnisch. Er zijn meerdere partijen nodig om de wedstrijd uit te spelen”, aldus de bestuurder, die ook wijst op het programma van Ajax, dat woensdag tegen Volendam speelt, waardoor het waarschijnlijk is dat het restant van de Klassieker daar overheen wordt getild.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Lionel » ma sep 25, 2023 6:59 am

Louis wordt het niet.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: De totale remake van onze club

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 25, 2023 8:02 am

Extreem pijnlijk maar ook wel fascinerend om te zien hoe onze club van enkele seconden op afstand van de CL-finale is afgegleden naar bijna een degradatieplek in de eredivisie. In zo’n 4,5 jaar. Bizar.

Plaats reactie