Opvolger Maurice Steijn

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

De opvolger van Maurice Steijn

Steijn zelf geef hem nog 10 wedstrijden
0
Geen stemmen
Steijn zelf geef hem tot de winterstop
0
Geen stemmen
Steijn zelf, geef hem nog dit seizoen
1
4%
Knudsen
7
26%
Van Gaals laatste kunstje
8
30%
Ten Hag (bij ontslag Man Utd)
2
7%
Een eredivisietrainer
0
Geen stemmen
Low
0
Geen stemmen
Dave Vos
0
Geen stemmen
Hedwiges Maduro
1
4%
Philippe Clement
0
Geen stemmen
Julien Loptegui
0
Geen stemmen
Ralph Hasenhuttl
0
Geen stemmen
Jesse March
0
Geen stemmen
Giovanni Van Bronckhorst
0
Geen stemmen
Marcello Gallardo
1
4%
Hansi Flick
0
Geen stemmen
John van 't Schip
0
Geen stemmen
Frank de Boer
2
7%
Jaap Stam
0
Geen stemmen
Winston Bogarde
0
Geen stemmen
Vladimir Petkovic
0
Geen stemmen
Wimpey
2
7%
Wie kent Cees De Wolf nog?
2
7%
Jess Thorup
0
Geen stemmen
Shota Arveladze
0
Geen stemmen
Kasper Hjulmand
0
Geen stemmen
Een andere buitenlandse trainer
0
Geen stemmen
Een andere Nederlandse trainer
1
4%
 
Totaal aantal stemmen: 27

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Jinne » di okt 24, 2023 8:52 am

Marillion schreef:
di okt 24, 2023 8:38 am
Beter dan toen ze ons onder Ron Jans een enorm pak slaag gaven in de bekerfinale?

Van 't Schip heeft nergens lang gezeten. Het enige dat je op een bepaalde manier indrukwekkend zou kunnen noemen is meer dan een paar maanden bondscoach van Griekenland zijn. :smallgrin.gif:

Overigens is hij al een keer interim geweest. Na het vertrek van Marco van Basten tot de aanstelling van Martin Jol. Iemand die daar nog een actieve herinnering aan heeft?
Was maar 1 potje toch? Marco stapte na Sparta uit op.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 10:30 am

Schip is natuurlijk een vooruitgang tov Steijn, maar dat zou een willekeurige AT'er ook al zijn. Het is natuurlijk niet de top trainer die Ajax nodig heeft en sowieso zou moeten hebben als grootste NL club.

Groot minpunt vind ik ook dat Schip de aankopen in de pers al afgebrand heeft. Dat is geen goede start.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Yopii » di okt 24, 2023 10:36 am

Moet Schip dit willen, gezien zijn privésituatie? :confused.gif:

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 10:39 am

Dat lijkt me niet.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Marillion » di okt 24, 2023 10:39 am

In zijn positie zou ik er niet aan beginnen.

Maar ik vraag me eerlijk gezegd ook af of het wel klopt en hoe serieus het is. Ajax lijkt op wonderbaarlijke wijze soort van overvallen door deze situatie. Van 't Schip zou al iets gaan doen in een soort van nieuw technisch hart en omdat 'ie toevallig in de buurt is valt zijn naam nu als interim trainer.

Wie er wel aan wil beginnen is nog een hele andere vraag. Je moet stevig in je schoenen staan. En ik denk dat geen enkele trainer het erg zal vinden om in ieder geval te wachten tot na komende zondag. Want dat gaat een hele vervelende middag worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door peter » di okt 24, 2023 10:40 am

Marillion schreef:
di okt 24, 2023 8:38 am
Beter dan toen ze ons onder Ron Jans een enorm pak slaag gaven in de bekerfinale?

Van 't Schip heeft nergens lang gezeten. Het enige dat je op een bepaalde manier indrukwekkend zou kunnen noemen is meer dan een paar maanden bondscoach van Griekenland zijn. :smallgrin.gif:

Overigens is hij al een keer interim geweest. Na het vertrek van Marco van Basten tot de aanstelling van Martin Jol. Iemand die daar nog een actieve herinnering aan heeft?
Die bekerfinale in 2014 was een momentopname. Ajax was toen bedroevend. Al maakte van Rhijn nog wel een aardige goal kan ik me nog herinneren.

Dit gaat om 2017 eerste seizoenshelft. Stonden volgens mij derde of vierde richting de winterstop en speelden het beste voetbal van de eredivisie. Misschien makkelijk, want wij speelden toen onder Keizer en bij PSV was het ook niet veel beter met Cocu. Na de winterstop zakte het toen wel in en met de zomer kwamen er hopeloze aankopen en was het snel klaar met Schippie, maar iedere trainer na hem heeft het minder gedaan.

Overigens zeg ik niet dat Schippie de perfecte optie is he. Maar we kennen Ajax ondertussen en ik denk dat het nog veel erger wordt. Ze hebben echt geen idee met zijn allen. Van Gaal schuift ook alleen maar vriendjes naar voren en zal heus geen dwarse trainer selecteren. Dan nog eerder Martijn Reuser of Edgar Davids. :smallgrin.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di okt 24, 2023 10:43 am

We hebben een interim nodig die onder de huid en in de koppies van de spelers kan kruipen. Het zelfvertrouwen in de selectie is onder het vriespunt. Kijk hoe Taylor sjokt na balverlies voorafgaand aan de 3-3 tegen Utrecht. Kijk naar de pass van Sutalo waarmee hij de 4-3 inluidt. Ze zijn als herten die in de koplampen kijken.

Pas als ze zelfvertrouwen hebben kunnen we hun fysieke kwaliteiten als spelers beoordelen daar ben ik van overtuigd. Als het mentaal goed zit, als de koppies vrij zijn, als ze lekkerder in hun vel zitten, dan ga je automatisch beter voetbal zien. Dat lukte met Steijn gewoon niet, die langs de lijn bij elke goal tegen zijn misprijzen openlijk toont.

Het is (voor mij) vloeken in de kerk maar dan maar 5-3-2. Dat past bij deze selectie het best, betekent sowieso dat we tussen middenveld en verdediging minder ruimte weggeven en het laat ook de aankopen meer in hun kracht spelen. VDB heeft meer defensieve zekerheid achter zich en kan vooruit spelen. Mikautadze en/of Forbs voorin neer zetten met een vrije rol. Sosa kan meer aanvallend spelen als de uiterste linksachter, daar liggen zijn kwaliteiten.

Normaal koopt Ajax spelers bij het systeem, nu moeten we noodgedwongen het systeem aanpassen bij de selectie, willen we er nog iets van maken. Als dat ook niet werkt kunnen we definitieve conclusies trekken over de aankopen.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Yopii » di okt 24, 2023 10:56 am

Schippie schijnt cultuurbewaker te zijn. Ik kan daar niets mee.

Neem eens een vakman voor de verandering. Ik zou nog liever Ron Jans of Dick Advocaat (bij wijze van spreken!) tijdelijk voor de groep zien dan een of andere cultuurbewaker met een twijfelachtige CV.

Schip is een aardige kerel, heus. Ik zie in hem geen type dat een weifelende selectie terug in haar hok krijgt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door peter » di okt 24, 2023 10:58 am

Schippie bevestigt dat hij in gesprek is. Haha wat zijn echt op sterven na dood he.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Marillion » di okt 24, 2023 10:59 am

@Yopi: Precies, we hebben op korte termijn geen cultuur nodig maar punten!
Nil volentibus arduum

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 11:04 am

In en in triest... en dan te bedenken dat Bosz zichzelf aanbood afgelopen zomer. Ook in het buitenland zijn echt wel opties te vinden. Maar nee, wij zoeken weer in hetzelfde kringetje. NL'er, Ajax DNA....

:excited.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Yopii » di okt 24, 2023 11:05 am

Je ziet dus ten overvloede dat het probleem dieper zit. Dat werd gecamoufleerd door het goede werk van ETH.

Nu zijn LVG en Blind terug en wat bedenken ze? :excited.gif:

Er zit geen knowhow in de club, zoveel is wel duidelijk. Nu dient LVG als schaamlap. Dat hij zich daarvoor leent, ik snap het niet.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door wimpey » di okt 24, 2023 11:55 am

Peter schreef:
di okt 24, 2023 10:58 am
Schippie bevestigt dat hij in gesprek is. Haha wat zijn echt op sterven na dood he.
'S Mans vrouw is onlangs gestorven. Waar begint ie aan? :blush.gif:

En: hoe komen ze erbij om HEM (ook nog eens NU) überhaupt te benaderen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58876
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door 999 » di okt 24, 2023 12:27 pm

Misschien moeten we de beslissing en het verstand om het wel of niet te doen gewoon aan van het Schip zelf overlaten in plaats van je eigen meningen er oplos laten.Verdriet verwerken kan en doen mensen allemaal op hun eigen manier ..

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10428
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door mattie » di okt 24, 2023 12:36 pm

Inderdaad thuis niks doen helpt ook niet met verwerken van enne ze wisten dit al lang.. Vermoedelijk hebben ze in alle rust naar haar afscheid kunnen toe leven.. kan het ook zo zijn door nu vol voor Ajax te gaan heb je afleiding...

Ik verwacht wel dat Schip alle rust en ruimte krijgt voor verwerking
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 12:38 pm

999 schreef:
di okt 24, 2023 12:27 pm
Misschien moeten we de beslissing en het verstand om het wel of niet te doen gewoon aan van het Schip zelf overlaten in plaats van je eigen meningen er oplos laten.Verdriet verwerken kan en doen mensen allemaal op hun eigen manier ..
Helemaal mee eens. Maar:
mattie schreef:
di okt 24, 2023 12:36 pm
Inderdaad thuis niks doen helpt ook niet met verwerken van enne ze wisten dit al lang.. Vermoedelijk hebben ze in alle rust naar haar afscheid kunnen toe leven.. kan het ook zo zijn door nu vol voor Ajax te gaan heb je afleiding...

Ik verwacht wel dat Schip alle rust en ruimte krijgt voor verwerking
Ajax heeft geen trainer nodig die zelf rust en ruimte nodig heeft. We hebben een vakidioot nodig die 24/7 met Ajax bezig is op dit moment. We zitten in een crisis.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door wimpey » di okt 24, 2023 12:44 pm

Je hebt vooral iemand nodig die een heel matige selectie kan doen over-performen. :hypocrite.gif:

Die het erin ramt dat de afstand tussen 2 spelers in situatie A 3,68 meter moet zijn en in situatie B 7,21 meter. Daar lijkt Schippie me niet het type voor. En ook niet iemand die lamlendigheid à la Taylor en Berghuis genadeloos bestraft.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Marillion » di okt 24, 2023 12:50 pm

Ik weet dat zijn gezondheidssituatie een probleem is en daarom zal het geen optie zijn. Maar als Louis van Gaal eerlijk is als adviseur dan zou hij toch bij zichzelf uit moeten komen?

Wie is het mindere alternatief in diezelfde richting?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Arthur » di okt 24, 2023 1:03 pm

Andries Jonker

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 1:03 pm

Doe die dan maar als het perse een Nederlander moet zijn.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18436
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Yopii » di okt 24, 2023 1:08 pm

Nee, zeg! Die man is een slippendrager.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Marillion » di okt 24, 2023 1:16 pm

Ik heb het overigens over een interim.

Mijn voorkeur zou verder zijn om in de winterstop de nieuwe trainer te laten starten. Dan kan hij de helft van dit drama seizoen gebruiken om te bepalen hoe het volgend seizoen verder moet. Als dat betekent dat er geld op tafel moet komen om een contract af te kopen dan is dat maar zou. Bezuinigen op een trainer is het laatste dat we nu moeten doen.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Alexander » di okt 24, 2023 1:32 pm

Marillion schreef:
di okt 24, 2023 1:16 pm
Ik heb het overigens over een interim.

Mijn voorkeur zou verder zijn om in de winterstop de nieuwe trainer te laten starten. Dan kan hij de helft van dit drama seizoen gebruiken om te bepalen hoe het volgend seizoen verder moet. Als dat betekent dat er geld op tafel moet komen om een contract af te kopen dan is dat maar zou. Bezuinigen op een trainer is het laatste dat we nu moeten doen.
Eens. In Nederland zijn er geen goede opties beschikbaar. Heel misschien nog die jongen van AZ of Jonk. Zoek dus aub in het buitenland en kom niet met van het Schip, Ten Cate en dat soort bagger.

De Dominee
Berichten: 5851
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger Maurice Steijn

Bericht door De Dominee » di okt 24, 2023 2:00 pm

Idealiter komt die Knutsen alsnog. Of Gallardo. Maar het moet een Nederlander zijn geloof ik. Tja...

Overigens zien veel AZ'ers Pascal Jansen graag vertrekken. Dat zegt mij genoeg.

Jonk heeft altijd en overal met iedereen ruzie. Top opleider, maar ik vrees een hele moeilijke man.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Opvolger Maurice Steijn

Bericht door Mano » di okt 24, 2023 2:12 pm

Er loopt niets in NL dat Ajax beter maakt.
De usual suspects zijn bezet en ETH komt niet terug.

Maar somehow mogen we niet over de grens kijken als Ajax, dan wordt de T. boos

Dus kom je uit bij een batterij aan slappe trainers. Slecht tot modaal, niveau Advocaat/koeman.

We gaan wegzakken omdat we slot/bosz niet wilden en geen buitenlander.
Hoe moeilijk kan je het jezelf maken
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie