Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

De opvolger van Van t Schip

Schip zelf
1
7%
Erik Ten Hag (Man utd, nog steeds)
2
14%
Dave Vos (Jong Ajax, nog steeds)
1
7%
Ron Jans (Twente, nog steeds)
1
7%
Ronald Koeman (Oranje, nog steeds)
1
7%
Pascal Jansen (AZ, nog steeds)
1
7%
Kasper Hjulmand (bondscoach Denemarken nog steeds)
0
Geen stemmen
Philip Cocu (Vitesse)
0
Geen stemmen
Gio van Bronckhorst (Rangers)
0
Geen stemmen
Marcello Gallardo (Al Ittigad, nog steeds)
0
Geen stemmen
Julien Loptegui (Sevilla)
0
Geen stemmen
Ralph Hasenhuttl (Southampton)
0
Geen stemmen
Jorge Sampaoili (Flamemgo)
0
Geen stemmen
Oliver Glasner (Eintract Frankfurt)
0
Geen stemmen
Hansi Flick (Duits elftal)
0
Geen stemmen
Rudi García (Napoli)
0
Geen stemmen
Jesse March (Leeds)
0
Geen stemmen
Lucien Favre (Nice)
0
Geen stemmen
Bo Svensson (Mainz)
0
Geen stemmen
Shota Arveladze (Hull)
0
Geen stemmen
Kjetil Knutsen (Bodo, nog steeds)
5
36%
Een andere Nederlandse trainer
1
7%
Een andere buitenlandse trainer
1
7%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di apr 30, 2024 11:24 am

wimpey schreef:
di apr 30, 2024 11:03 am
We hadden in 2023 een hopeloze trainer en een hopeloze TD. Het kan alleen maar beter, lijkt me.
Dat kun je zo niet zeggen. Sterker nog, gezien de huidige situatie heb je echt een topper nodig.

Zou die belangstelling voor Potter ooit serieus geweest zijn, of het een move voor de bühne? Ik denk het laatste, eerlijk gezegd. Als je een dergelijke trainer benadert, peil je toch eerst of je hem kunt betalen? Anders zou het erg naïef zijn. Money talks. Kroes weet dat, hij heeft niet voor niets fortuin gemaakt in de spelershandel.
Bij United leerde Kroes mensen kennen van INEOS, het bedrijf dat naast Nice ook grootaandeelhouder is van de Engelse topclub. Daarbij viel ook de naam van Farioli, een piepjonge coach die goed werk verrichtte aan de Côte d’Azur.


Dit plaatst de zaak al in perspectief: Nice is dus eigendom van INEOS, daar zit geld. Tegenwoordig moet je niet kijken welke status een club heeft (ook historisch gezien), maar wie er geld in steekt. Zou zomaar kunnen dat Nice, net als bijvoorbeeld Girona in Spanje, gewoon prima (en dure!) spelers heeft.

Even verder speculeren: INEOS ziet wel wat in Farioli, maar hij heeft weinig ervaring. Je zou bijna denken dat hij mag warmlopen bij Ajax. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12946
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Liberty » di apr 30, 2024 11:28 am

Zou Kroes ook aandelen hebben van Ineos?
Tijd voor iets nieuws.

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » di apr 30, 2024 11:35 am

Yopii schreef:
di apr 30, 2024 11:24 am

Zou die belangstelling voor Potter ooit serieus geweest zijn, of het een move voor de bühne? Ik denk het laatste, eerlijk gezegd. Als je een dergelijke trainer benadert, peil je toch eerst of je hem kunt betalen? Anders zou het erg naïef zijn. Money talks. Kroes weet dat, hij heeft niet voor niets fortuin gemaakt in de spelershandel.
Potter weet echt wel wat de salarisindicatie is, anders ga je niet zo langdurig met elkaar in gesprek. Ik denk dat Potter wacht op andere aanbiedingen. En Ajax zet er druk op door te doen alsof ze willen wachten op Ten Hag en ook steeds meer kijken naar Farioli.

Ze willen Vos ook naast een wat meer ervaren man zetten. Zodat hij zich weer verder kan ontwikkelen. Lijkt me niet dat ze dan bij Farioli uit gaan komen als hoofdcoach. Ik zou dat raar vinden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di apr 30, 2024 11:41 am

Haha, wie weet, Liberty. :smallgrin.gif:

https://www.90min.com/posts/how-nice-fa ... -ownership

Blijkbaar heeft INEOS inderdaad fors in Nice geïnvesteerd.

@Dominee: het zou inderdaad kunnen dat Potter Ajax gebruikt en Ajax Potter, zonder dat er sprake is van zijn komst.
Laatst gewijzigd door Yopii op di apr 30, 2024 11:44 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33888
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Duke » di apr 30, 2024 11:42 am

Toch Potter?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Valerius
Berichten: 161
Lid geworden op: za sep 17, 2011 10:07 am
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Valerius » di apr 30, 2024 11:45 am

Farioli heeft met Nice de minste tegengoals en de meeste clean sheets in de Ligue 1. En ze schijnen leuk voetbal te spelen. Ik vind het wel een interessante optie.
Ben sowieso blij dat er eindelijk eens naar een buitenlandse trainer gekeken wordt.

Lionel
Berichten: 47463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Lionel » di apr 30, 2024 11:50 am

Valerius schreef:
di apr 30, 2024 11:45 am
Farioli heeft met Nice de minste tegengoals en de meeste clean sheets in de Ligue 1. En ze schijnen leuk voetbal te spelen. Ik vind het wel een interessante optie.
Ben sowieso blij dat er eindelijk eens naar een buitenlandse trainer gekeken wordt.
Ook een jonge trainer. Vind ik ook altijd wel interessant. Zou passen in het straatje met onze interim-TD's.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di apr 30, 2024 11:56 am

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">🚨 Ajax have sent their second offer for Potter, sources have confirmed. <br><br>The expectation is for a deal to be struck. Financials done already but the issues holding up the deal are to do with Potter’s responsibilities within recruitment. Ajax have communicated, along with all… <a href="https://t.co/bDSILCjxV9">https://t.co/b ... </p>&mdash; Sam C (@SamC_reports) <a href="https://twitter.com/SamC_reports/status ... tfw">April 30, 2024</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Geen idee of die Sam C. betrouwbaar is.

wimpey
Berichten: 51967
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door wimpey » di apr 30, 2024 12:14 pm

Lekker leesbaar, joey. :smallgrin.gif:
'Ajax doet Potter tweede aanbieding, verwacht is dat deal wordt gesloten'
Ajax heeft Graham Potter een tweede aanbieding gedaan, zo meldt journalist Sam C. op X. De verwachting is dat er een deal wordt gesloten. De financiën zijn al gedaan. De problemen die een deal vooralsnog tegenhouden hebben te maken met de verantwoordelijkheden van Potter binnen Ajax. Ajax heeft laten weten bereid te zijn de voorwaarden van Potter te accepteren. De trainer krijgt een leidinggevende rol die vergelijkbaar is met Erik ten Hag voorheen, waarbij technisch directeur Alex Kroes en Potter samen een wervingstandem zullen vormen.
Is dat nieuw-Nederlands voor de scouting negeren? :hypocrite.gif:

Kroes en de Pottenbakker scouten ook o.b.v. data en verborgen talenten? :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47463
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Lionel » di apr 30, 2024 12:14 pm

Yopii schreef:
di apr 30, 2024 11:56 am
<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">🚨 Ajax have sent their second offer for Potter, sources have confirmed. <br><br>The expectation is for a deal to be struck. Financials done already but the issues holding up the deal are to do with Potter’s responsibilities within recruitment. Ajax have communicated, along with all… <a href="https://t.co/bDSILCjxV9">https://t.co/b ... </p>&mdash; Sam C (@SamC_reports) <a href="https://twitter.com/SamC_reports/status ... tfw">April 30, 2024</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Geen idee of die Sam C. betrouwbaar is.
Niet onlogisch dat hij inspraak wil gezien zijn fiasco bij Ajax de afgelopen jaren en hetgeen hem is overkomen bij Chelsea.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » di apr 30, 2024 12:17 pm

Inspraak is prima, desnoods zelfs een veto recht. Als versterkingen maar breed gedragen worden, een positief scouting rapport hebben etc. Prima als Potter namen aandraagt, als die vervolgens ook door de scouting / Kroes afgeschoten kunnen worden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51967
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door wimpey » di apr 30, 2024 12:20 pm

Mocht dit Potter-verhaal plaatsvinden, dan hoop ik dat Ajax jeugd gaat scouten in de UK. Als je ziet wat er daar de laatste jaren aan schitterend talent opstaat...

Dus geen niveau Akpom en Henderson aub. Talent.

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » di apr 30, 2024 12:23 pm

Ter info. Bepaal zelf of je het wil geloven of niet. :biggthumpup.gif:
wimpey schreef:
di apr 30, 2024 12:20 pm
Mocht dit Potter-verhaal plaatsvinden, dan hoop ik dat Ajax jeugd gaat scouten in de UK. Als je ziet wat er daar de laatste jaren aan schitterend talent opstaat...

Dus geen niveau Akpom en Henderson aub. Talent.
Forbs? :ajaxsmiley.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di apr 30, 2024 12:54 pm

De Dominee schreef:
di apr 30, 2024 12:23 pm
Ter info. Bepaal zelf of je het wil geloven of niet. :biggthumpup.gif:
wimpey schreef:
di apr 30, 2024 12:20 pm
Mocht dit Potter-verhaal plaatsvinden, dan hoop ik dat Ajax jeugd gaat scouten in de UK. Als je ziet wat er daar de laatste jaren aan schitterend talent opstaat...

Dus geen niveau Akpom en Henderson aub. Talent.
Forbs? :ajaxsmiley.gif:
Soms denk ik dan aan Overmars, die kon ook weinig anders dan rennen en schieten. Had geen actie en koning van de rondo was hij ook niet. Hij had bij Ajax spelers die hem precies op het goede moment lanceerden. Een vleugelspeler balt wat gemakkelijker met Frank de Boer in de rug dan met Taylor, die elke bal riching Brobbey schiet.

Forbs blonk uit bij City o/21, zozeer dat WHU 15 miljoen voor hem wilde betalen. Het is dan wel raar dat zo'n speler oogt als een amateur. Sommige spelers zijn zo goed dat ze overal uitblinken, andere moeten in de pul vallen.

Maar over de nieuwe trainer: als er iets speelde tussen Ajax en Potter, zou je verwachten dat Fabrizio Romano dat zou melden. :confused.gif:

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di apr 30, 2024 1:19 pm


Gebruikersavatar
999
Berichten: 59080
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door 999 » di apr 30, 2024 1:28 pm

Lekker laten gaan, als geruchten waar zijn ( en Potter wil gewoon volledige controle na zijn fiasco bij Chelsea ) over aankoop ( en verkoop ) spelers , mag ie dat mooi bij Feyenoord gaan doen.Want als we 1 ding toch hebben geleerd moeten hebben is dat je dat niet aan een 1 persoon over moet laten.

Daarbij, denk dat er ook nog eens een flink prijskaartje aan hangt aan deze Graham, en ook aan zijn ( eventueel ) voortijdig ontslag als ie er ( weer ) niks van bakt ..

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » di apr 30, 2024 1:29 pm

Yopii schreef:
di apr 30, 2024 12:54 pm

Maar over de nieuwe trainer: als er iets speelde tussen Ajax en Potter, zou je verwachten dat Fabrizio Romano dat zou melden. :confused.gif:
Di Marzio ook goed?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di apr 30, 2024 1:39 pm

De Dominee schreef:
di apr 30, 2024 1:29 pm
Yopii schreef:
di apr 30, 2024 12:54 pm

Maar over de nieuwe trainer: als er iets speelde tussen Ajax en Potter, zou je verwachten dat Fabrizio Romano dat zou melden. :confused.gif:
Di Marzio ook goed?
Minder betrouwbaar toch.
Lekker laten gaan, als geruchten waar zijn ( en Potter wil gewoon volledige controle na zijn fiasco bij Chelsea ) over aankoop ( en verkoop ) spelers , mag ie dat mooi bij Feyenoord gaan doen.Want als we 1 ding toch hebben geleerd moeten hebben is dat je dat niet aan een 1 persoon over moet laten.
Gaat niet gebeuren, lijkt me. F. heeft een dominante AD.

wimpey
Berichten: 51967
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door wimpey » di apr 30, 2024 2:01 pm

De Dominee schreef:
di apr 30, 2024 12:23 pm
Forbs? :ajaxsmiley.gif:
Ik had het over scouten. :smallgrin.gif: Die Duitse hondekop heeft enkel databases gescout.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di apr 30, 2024 2:07 pm

Over Engelse hondenkop gesproken, ik geloof er nooit zo in dat heel toevallig twee of meer Nederlandse topclubs belangstelling hebben voor dezelfde speler of trainer. Dat lijkt me meer zaakwaarnemerstrucje om een betere aanbieding los te peuteren. Maar ja, Kroes weet er vast alles van, van een dief kun je niet stelen. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door LucaS » di apr 30, 2024 2:29 pm

Is volgend seizoen de 3e plaats weer goed genoeg voor voorronde cl?
I think I lost my fucking headache

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » di apr 30, 2024 2:32 pm

Yopii schreef:
di apr 30, 2024 2:07 pm
Over Engelse hondenkop gesproken, ik geloof er nooit zo in dat heel toevallig twee of meer Nederlandse topclubs belangstelling hebben voor dezelfde speler of trainer. Dat lijkt me meer zaakwaarnemerstrucje om een betere aanbieding los te peuteren. Maar ja, Kroes weet er vast alles van, van een dief kun je niet stelen. :smallgrin.gif:
Lijkt me ook een koekje van eigen deeg voor Kroes. Kamp Potter gebruikt de media om Ajax onder druk te zetten.
LucaS schreef:
di apr 30, 2024 2:29 pm
Is volgend seizoen de 3e plaats weer goed genoeg voor voorronde cl?
Wel toch? Of zelfs direct CL?

Edit:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23022
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door raymon » di apr 30, 2024 3:08 pm

Yopii schreef:
di apr 30, 2024 1:39 pm
De Dominee schreef:
di apr 30, 2024 1:29 pm
Yopii schreef:
di apr 30, 2024 12:54 pm

Maar over de nieuwe trainer: als er iets speelde tussen Ajax en Potter, zou je verwachten dat Fabrizio Romano dat zou melden. :confused.gif:
Di Marzio ook goed?
Minder betrouwbaar toch.
Lekker laten gaan, als geruchten waar zijn ( en Potter wil gewoon volledige controle na zijn fiasco bij Chelsea ) over aankoop ( en verkoop ) spelers , mag ie dat mooi bij Feyenoord gaan doen.Want als we 1 ding toch hebben geleerd moeten hebben is dat je dat niet aan een 1 persoon over moet laten.
Gaat niet gebeuren, lijkt me. F. heeft een dominante AD.
Heeft Alexander toch gelijk gekregen, Chivu terug bij Ajax! :ajaxsmiley.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door LucaS » di apr 30, 2024 3:27 pm

Niet alleen dat, maar ik lees her en ook der dat hij zelfs zou komen om door te groeien maar de functie.van hoofdcoach Ajax1 over een paar jaar
I think I lost my fucking headache

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » di apr 30, 2024 3:30 pm

Wat op zich heel vreemd is, want datzelfde verhaal ging kort geleden over Dave Vos.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Plaats reactie