Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

De opvolger van Van t Schip

Schip zelf
1
7%
Erik Ten Hag (Man utd, nog steeds)
2
14%
Dave Vos (Jong Ajax, nog steeds)
1
7%
Ron Jans (Twente, nog steeds)
1
7%
Ronald Koeman (Oranje, nog steeds)
1
7%
Pascal Jansen (AZ, nog steeds)
1
7%
Kasper Hjulmand (bondscoach Denemarken nog steeds)
0
Geen stemmen
Philip Cocu (Vitesse)
0
Geen stemmen
Gio van Bronckhorst (Rangers)
0
Geen stemmen
Marcello Gallardo (Al Ittigad, nog steeds)
0
Geen stemmen
Julien Loptegui (Sevilla)
0
Geen stemmen
Ralph Hasenhuttl (Southampton)
0
Geen stemmen
Jorge Sampaoili (Flamemgo)
0
Geen stemmen
Oliver Glasner (Eintract Frankfurt)
0
Geen stemmen
Hansi Flick (Duits elftal)
0
Geen stemmen
Rudi García (Napoli)
0
Geen stemmen
Jesse March (Leeds)
0
Geen stemmen
Lucien Favre (Nice)
0
Geen stemmen
Bo Svensson (Mainz)
0
Geen stemmen
Shota Arveladze (Hull)
0
Geen stemmen
Kjetil Knutsen (Bodo, nog steeds)
5
36%
Een andere Nederlandse trainer
1
7%
Een andere buitenlandse trainer
1
7%
 
Totaal aantal stemmen: 14

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » di apr 30, 2024 4:02 pm

https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... moves.html

Blijkbaar werkt de zoon van Ten Hag voor SEG? Tegelijkertijd koopt MU een speler als Amrabat, die bij SEG zit: ongeschikt. Een Jolletje?

Kroes is dikke mik met Vos van SEG. Als Ten Hag zou overwegen terug te keren bij Ajax, weet Kroes dat allang.

wimpey
Berichten: 51967
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door wimpey » di apr 30, 2024 4:17 pm

raymon schreef:
di apr 30, 2024 3:08 pm
Heeft Alexander toch gelijk gekregen, Chivu terug bij Ajax! :ajaxsmiley.gif:
Dan komt Nedved ook! :onfire.gif: Als wat weten we nog niet. Coach van de coach van de coaches misschien?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door peter » di apr 30, 2024 4:23 pm

Yopii schreef:
di apr 30, 2024 4:02 pm
https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... moves.html

Blijkbaar werkt de zoon van Ten Hag voor SEG? Tegelijkertijd koopt MU een speler als Amrabat, die bij SEG zit: ongeschikt. Een Jolletje?

Kroes is dikke mik met Vos van SEG. Als Ten Hag zou overwegen terug te keren bij Ajax, weet Kroes dat allang.
Klopt, de zoon van Ten Hag is nu makelaar bij SEG. Al zou je kunnen denken dat het Erik zelf. :smallgrin.gif:

Edit: https://www.linkedin.com/in/nigel-ten-h ... bdomain=nl

columbus
Berichten: 5401
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door columbus » di apr 30, 2024 5:16 pm

Yopii schreef:https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... moves.html

Blijkbaar werkt de zoon van Ten Hag voor SEG? Tegelijkertijd koopt MU een speler als Amrabat, die bij SEG zit: ongeschikt. Een Jolletje?

Kroes is dikke mik met Vos van SEG. Als Ten Hag zou overwegen terug te keren bij Ajax, weet Kroes dat allang.
Amrabat wordt volgens mij gehuurd van Fiorentina

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 9:59 am

O ja, dat is waar.

Höjland zit toch ook bij SEG?

Volgens die Beuker zoeken we de nieuwe LVG. Het zal wel.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door peter » wo mei 01, 2024 10:58 am

Allemaal gel** natuurlijk. Afgelopen jaren kwamen we op de proppen met Schreuder, Steijn en Schippie, maar we zoeken nu de nieuwe van Gaal haha. Mooie prietpraat voor de bühne, waar iedereen het helemaal mee eens is, maar niemand ook weet wat dat eigenlijk inhoudt.

Ben allang blij als we wat leuker voetbal krijgen te zien, waarbij het niet iedere week Open Huis is. Op zich zou dat met een beetje trainer wel moeten lukken.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 11:06 am

Sowieso lees ik veel mooie verhalen van Kroes en co, maar uiteindelijk zitten ze voor Sandler op de tribune. :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door peter » wo mei 01, 2024 11:21 am

Het aanstellen van Schippie, het aantrekken van Valkanis, het terughalen van Fitz-Jim, het terugkopen van Rijkhof en het contracteren van Henderson zijn op zijn zachtst gezegd nog geen heel goede keuzes gebleken. Ze kunnen me een hoop wijs maken, maar al deze keuzes hebben natuurlijk in overleg met Kroes plaatsgevonden.

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » wo mei 01, 2024 11:40 am

peter schreef:
wo mei 01, 2024 10:58 am
Allemaal gel** natuurlijk. Afgelopen jaren kwamen we op de proppen met Schreuder, Steijn en Schippie, maar we zoeken nu de nieuwe van Gaal haha. Mooie prietpraat voor de bühne, waar iedereen het helemaal mee eens is, maar niemand ook weet wat dat eigenlijk inhoudt.

Ben allang blij als we wat leuker voetbal krijgen te zien, waarbij het niet iedere week Open Huis is. Op zich zou dat met een beetje trainer wel moeten lukken.
Mwoah, dit is wel heel kort door de bocht. Beuker schetst een profiel van het type trainer dat ze bij Ajax zoeken.
Beuker schetst profiel Ajax-trainer: 'Vergelijkbaar met Louis is wat we zoeken'
07:30, Vandaag
60

Marijn Beuker, directeur voetbal van Ajax, noemt de keuze die de club gaat maken voor de technische staf de belangrijkste transfer van komende zomer. In die staf moet over niet al te lange tijd een nieuwe trainer arriveren. Daar gaat een weloverwogen zoektocht aan vooraf, zo vertelt hij in een uitgebreid interview met Voetbal International.

Duidelijk is dat John van 't Schip na dit seizoen stopt als hoofdtrainer van Ajax. Hij gaat verder in een andere functie. Namen voor zijn opvolging geeft Beuker niet prijs, maar wel schetst hij een profiel van waar Ajax naar op zoek is. "Een oefenmeester die een heldere visie heeft én die dat kan vertalen naar het veld. Nou, daar hebben we in Nederland een aantal voorbeelden van. Maar ook in het buitenland. We zoeken een trainer die bezig is met het proces: training geven, het team ontwikkelen en spelers individueel ontwikkelen", zo somt Beuker op.

De directeur voetbal stelt dat er ook 'inspiratiecoaches' zijn, die zich meer bezighouden met het motiveren. "Dat type past, denk ik, minder goed bij Ajax", vervolgt Beuker, die zich erg bewust is van het feit dat Ajax aan de vooravond van een cruciale zomer staat. "De keuze die wij met elkaar gaan maken voor de technische staf is de belangrijkste transfer die wij deze zomer gaan doen."

"We hadden ook kunnen kiezen voor een risicovolle optie, bijvoorbeeld een trainer die voor het eerst op eigen benen gaat staan als hoofdcoach. Alleen kiezen we nu voor stabiliteit. Dus zoeken we idealiter een ervaren trainer", aldus Beuker, die nauw contact onderhoudt met adviseur Louis van Gaal en Kelvin de Lang. De nieuwe trainer moet gefocust zijn op het proces, op het veld staat om het team te verbeteren én daarnaast ook een teamspeler is. "Die hier niet zit voor zichzelf, maar voor Ajax. Die onderdeel wil zijn van het proces om hier weer succes te boeken."

Buitenlandse Ajax-trainer ook mogelijk
Mogelijk is die nieuwe trainer, voor het eerst deze eeuw bij Ajax, dus ook een buitenlander. "Ja, want het is kwaliteit boven nationaliteit", is Beuker eerlijk. "Natuurlijk heeft het altijd je voorkeur om een Nederlandse trainer te hebben, maar als dat niet kan, dan gaat kwaliteit boven alles." Van Gaal geeft daarover af en toe zijn mening aan Beuker. "Hij is zelf natuurlijk een fantastisch voorbeeld van het type oefenmeester dat we zoeken, maar Louis is met pensioen. Hij is aan het genieten van zijn huidige rol en vindt dat een nieuwe generatie aan zet is. Maar een coach die vergelijkbaar is met Louis: dat is wat we zoeken. Gelukkig zijn er veel andere goede trainers."
Bron: https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/11 ... -ajax.html
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 1:32 pm

Een hoop open deuren... nu de praktijk nog.
Het aanstellen van Schippie, het aantrekken van Valkanis, het terughalen van Fitz-Jim, het terugkopen van Rijkhof en het contracteren van Henderson zijn op zijn zachtst gezegd nog geen heel goede keuzes gebleken. Ze kunnen me een hoop wijs maken, maar al deze keuzes hebben natuurlijk in overleg met Kroes plaatsgevonden.
Natuurlijk.

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » wo mei 01, 2024 1:33 pm

Tja, natuurlijk moet de praktijk nog Yopi. Maar beter zo dan dat hij nu al een hoop onzin uitkraamt. Dit is gewoon een prima interview.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 1:35 pm

Ik vind het een totaal oninteressant interview.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12946
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Liberty » wo mei 01, 2024 1:44 pm

De Dominee schreef:
wo mei 01, 2024 1:33 pm
Tja, natuurlijk moet de praktijk nog Yopi. Maar beter zo dan dat hij nu al een hoop onzin uitkraamt. Dit is gewoon een prima interview.
Maar interessant praten is toch ook niet zo moeilijk eigenlijk.

'We zoeken een trainer zoals Louis van Gaal, die met ferme hand het team als team laat spelen, spelers beter maakt en ons terugbrengt naar de top. Hij moet een duidelijke visie op het spel hebben, een aanvallende visie. En hij moet dit ook op zijn spelers over weten te brengen zodat onze fans weer mooi voetbal te zien krijgen. Het soort voetbal waarvoor de echte Ajacied naar het stadion komt. Aanvallend en attractief. Onze nieuwe trainer moet de jeugd weer in gaan passen in het elftal en dat doen waarmee Ajax groot is geworden: talent opleiden. En deze talenten samenbrengen met scherp ingekochte spelers die het team beter maken.'

Laat ze eerst maar eens een trainer aanstellen. Want er zijn geruchten genoeg maar het zou me niets verbazen als we opgescheept worden met tweede of derde garnituur. Krijgen we Schreuder 2.0 ofzo.
Tijd voor iets nieuws.

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » wo mei 01, 2024 1:54 pm

Yopii schreef:
wo mei 01, 2024 1:35 pm
Ik vind het een totaal oninteressant interview.
Ah. Oke. Omdat hij het eerst maar eens in praktijk moet laten zien? Kortom ieder interview is eigenlijk per definitie oninteressant. Geinige visie... :smallgrin.gif:

Vooropgesteld: ik heb geen Beuker fanboy. Ik weet niet wat het is, maar iets aan hem geeft me de kriebels. Neemt niet weg dat hij in dit interview alleen maar juiste dingen zegt naar mijn idee.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » wo mei 01, 2024 2:00 pm

Liberty schreef:
wo mei 01, 2024 1:44 pm
De Dominee schreef:
wo mei 01, 2024 1:33 pm
Tja, natuurlijk moet de praktijk nog Yopi. Maar beter zo dan dat hij nu al een hoop onzin uitkraamt. Dit is gewoon een prima interview.
Maar interessant praten is toch ook niet zo moeilijk eigenlijk.
Dus omdat jij het niet moeilijk vindt moet hij maar helemaal geen interviews geven? Of rare dingen roepen omdat het anders teveel open deuren zijn?

Begrijp niet dat mensen zelfs zo'n interview weer negatief moeten uitleggen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 2:06 pm

Ik kan de tekst van dit interview zo voor hem schrijven zonder dat ik van wat dan ook op de hoogte ben.

Het is een reclamepraatje, ik word er niet wijzer van.
"Die hier niet zit voor zichzelf, maar voor Ajax.
Trainers die zeggen dat ze er voor zichzelf zitten, vallen af. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59080
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door 999 » wo mei 01, 2024 2:14 pm

Dat wordt een kort lijstje .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12946
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Liberty » wo mei 01, 2024 2:16 pm

De Dominee schreef:
wo mei 01, 2024 2:00 pm
Liberty schreef:
wo mei 01, 2024 1:44 pm
De Dominee schreef:
wo mei 01, 2024 1:33 pm
Tja, natuurlijk moet de praktijk nog Yopi. Maar beter zo dan dat hij nu al een hoop onzin uitkraamt. Dit is gewoon een prima interview.
Maar interessant praten is toch ook niet zo moeilijk eigenlijk.
Dus omdat jij het niet moeilijk vindt moet hij maar helemaal geen interviews geven? Of rare dingen roepen omdat het anders teveel open deuren zijn?

Begrijp niet dat mensen zelfs zo'n interview weer negatief moeten uitleggen.
Ik wil liever actie zien. Daarna kan je genoeg interviews geven. Men praat gewoon te veel, dat is het probleem vind ik. Zorg eerst er maar eens voor dat er een nieuwe trainer is voor het volgende seizoen.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47956
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door peter » wo mei 01, 2024 2:39 pm

De Dominee schreef:
wo mei 01, 2024 1:54 pm
Yopii schreef:
wo mei 01, 2024 1:35 pm
Ik vind het een totaal oninteressant interview.
Ah. Oke. Omdat hij het eerst maar eens in praktijk moet laten zien? Kortom ieder interview is eigenlijk per definitie oninteressant. Geinige visie... :smallgrin.gif:

Vooropgesteld: ik heb geen Beuker fanboy. Ik weet niet wat het is, maar iets aan hem geeft me de kriebels. Neemt niet weg dat hij in dit interview alleen maar juiste dingen zegt naar mijn idee.
Haha die kriebels heb ik ook wel. Het is een goede, makkelijke prater, maar als die jongen een andere nationaliteit had gehad, dan was het ook weer een heel ander verhaal geweest. Qua palmares is het dus een stage bij Roma van drie maanden, jeugdopleiding AZ en directeur van een club uit de Schotse derde/tweede divisie. Als die jongen een Portugees paspoort had gehad met Braga en Piacenza Calcio op zijn palmares, dan waren we ook niet bepaald warm gelopen.

Lionel
Berichten: 47465
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Lionel » wo mei 01, 2024 2:55 pm

Maar een Duitser met Arsenal en Dortmund.... :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 2:56 pm

999 schreef:
wo mei 01, 2024 2:14 pm
Dat wordt een kort lijstje .. :smallgrin.gif:

Dan moeten ze John Heitinga maar terughalen of zo. :smallgrin.gif:

Een buitenlandse trainer zal Ajax zien als een opstapje, of denken ze dat een Farioli gevoel heeft bij Ajax? Spelers doen aan carrièreplanning, trainers ook.

Ajax is niet de top van de voetbalpiramide, zo realistisch moeten we zijn.

De Dominee
Berichten: 5917
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door De Dominee » wo mei 01, 2024 3:01 pm

peter schreef:
wo mei 01, 2024 2:39 pm
De Dominee schreef:
wo mei 01, 2024 1:54 pm
Yopii schreef:
wo mei 01, 2024 1:35 pm
Ik vind het een totaal oninteressant interview.
Ah. Oke. Omdat hij het eerst maar eens in praktijk moet laten zien? Kortom ieder interview is eigenlijk per definitie oninteressant. Geinige visie... :smallgrin.gif:

Vooropgesteld: ik heb geen Beuker fanboy. Ik weet niet wat het is, maar iets aan hem geeft me de kriebels. Neemt niet weg dat hij in dit interview alleen maar juiste dingen zegt naar mijn idee.
Haha die kriebels heb ik ook wel. Het is een goede, makkelijke prater, maar als die jongen een andere nationaliteit had gehad, dan was het ook weer een heel ander verhaal geweest. Qua palmares is het dus een stage bij Roma van drie maanden, jeugdopleiding AZ en directeur van een club uit de Schotse derde/tweede divisie. Als die jongen een Portugees paspoort had gehad met Braga en Piacenza Calcio op zijn palmares, dan waren we ook niet bepaald warm gelopen.
Mij staat met name die periode bij AZ tegen. De jeugdopleiding van AZ wordt veel geroemd maar produceert ondertussen verdomd weinig. Titels, ja. Maar echte topspelers...? Koopmeiners en Reijnders wellicht.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 3:13 pm

De jeugdopleiding van AZ wordt veel geroemd maar produceert ondertussen verdomd weinig. Titels, ja. Maar echte topspelers...? Koopmeiners en Reijnders wellicht.

Daar denkt LVG vast anders over. De opleiding van AZ heeft een hoog 'Co-gehalte': opleiden per team en zo. LVG heeft Adriaanse destijds aangesteld bij Ajax, een dure fout.

In Alkmaar hebben ze ook een voorkeur voor brave Scandinaviërs.

AZ doet natuurlijk ook dingen wel goed, maar vergeet niet dat uiteindelijk de druk bij Ajax veel hoger is. Spelers van AZ die overstappen naar Ajax mislukken doorgaans faliekant.

Yopii
Berichten: 18733
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Yopii » wo mei 01, 2024 4:25 pm

STRAATVOETBALPRINCIPES
De meeste publieke aandacht in die jaren ging uit naar de heftige machtsstrijd, waarin tal van bestuurders en kaderleden kopje onder gingen. Volgens Cruijff zelf vond de belangrijkste revolutie echter plaats bij de jongste jeugd in de opleiding. Hij wilde het voetbal van Ajax bij de wortel verbeteren, te beginnen met het terugbrengen van straatvoetbalprincipes in de onderbouw. ‘Techniek en creativiteit moeten de speerpunten zijn bij de jongste jeugd’, blikt Michel Hordijk terug op zijn beginperiode bij Ajax in 2011. ‘Op een volwassen speelveld komt dat te weinig aan bod. Toen ik bij Ajax kwam, speelde Onder-11 vaak tegen twee jaar oudere jongens. Vanuit het idee dat ze dan meer weerstand zouden krijgen. Maar in de onderbouw gaat het vooral om techniekontwikkeling. Dat lukt niet op een groot veld, tegen fysiek sterkere gasten die je onder de voet lopen. De kerngedachte van Johan was dat elementen van het straatvoetbal in de opleiding geïntegreerd moesten worden. Voetballen in kleine ruimtes, met veel bal-contacten, is daarin essentieel. Johan was altijd een groot voorstander van zes-tegen-zes. Dat brengt veel balcontacten met zich mee, veel bal-aannames en passing, veel mogelijkheden tot dribbelen. En onbewust leren ze veel over positiespel. Juist met deze aantallen komen ze vaak in situaties die essentieel zijn voor het spel dat Johan voor ogen had. We zijn goed gaan kijken naar de ideale afmetingen van het speelveld. Als je het té klein maakt, komt het principe van diepte voor breedte in het gedrang. Die jongens moeten wel steekpassjes kunnen geven, acties en een-tweetjes kunnen maken. Zo kwamen we uit op een veldje van 42 bij 30 meter. Dat bleek bijna gelijk te zijn aan de afmetingen van een Cruyff-court. Die zijn 42 bij 28 meter.’

Van Leeuwen: ‘Later vroeg ik een keer aan Johan hoe hij tot de afmetingen van zijn courts was gekomen. Ik verwachtte een ingewikkelde verhandeling, maar zijn antwoord was van een typische Cruijff-logica. Hij zei: “De lengte is mijn rugnummer keer drie en de breedte is mijn rugnummer keer twee, dat is lekker makkelijk te onthouden”. Over een metertje meer of minder moesten we volgens hem niet moeilijk doen. En als er geen voldoende doeltjes zijn, leg je gewoon wat jassen neer als doeltje, voegde hij daaraan toe. Veel van zijn denken kwam voort uit straatvoetbal. Dat is de kern van het jeugdvoetbal.’
VI

En deze:

https://www.vi.nl/pro/de-cruijffiaanse- ... 1a4644321b

Onder Jonk trainden de jeugdteams op de parkeerplaats, bijvoorbeeld.

Doet die Beuker werkelijk alsof hij iets nieuws heeft bedacht? :confused.gif:

En een afgeleide vraag: heeft Ouaali zoveel afgebroken dat deze principes nu alwéér het ei van Columbus zijn?

Mr. Ajax
Berichten: 14542
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Opvolger (interim) John van 't Schip als Ajaxtrainer

Bericht door Mr. Ajax » wo mei 01, 2024 6:00 pm

Beuker geeft toch expliciet aan dat hij dit juist niet heeft uitgevonden maar dat dit teruggaat naar de basisprincipes van Cruijff? Wat wil je nou?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie