Ajax Cape Town

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Wat te doen met Ajax Cape Town?

Doorgaan; leuk zo'n troetelclubje in Zuid Afrika!
29
73%
Afkappen; nergens voor nodig!
11
28%
 
Totaal aantal stemmen: 40

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Lionel » do nov 07, 2013 12:02 pm

Inderdaad. Serero kan er gewoon niet veel van. Althans niet bij Ajax.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door 999 » do nov 07, 2013 12:21 pm

Tja, met dit hoopt AJAX natuurlijk al die jaren op een of twee zeer goede spelers voor AJAX.Maar ik ben er ook nooit zo kapot van geweest die filialen in het buitenland.Vraag me ook wat zoiets kost en of dat je dat niet beter in je " eigen " opleiding of ge-scoutte spelers kan steken ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Jöhnk » do nov 07, 2013 12:27 pm

Ajax CT is leuk als maatschappelijk project. De sportieve waarde is echter nihil.

Maar goed, die conclusie konden we jááren geleden al trekken, dus ik neem aan dat CT binnen Ajax als maatschappelijk project wordt beschouwd en dus ook zo wordt beoordeeld.


:construction.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 12:47 pm

999 schreef:Tja, met dit hoopt AJAX natuurlijk al die jaren op een of twee zeer goede spelers voor AJAX.Maar ik ben er ook nooit zo kapot van geweest die filialen in het buitenland.Vraag me ook wat zoiets kost en of dat je dat niet beter in je " eigen " opleiding of ge-scoutte spelers kan steken ..

Volgens mij speelt Ajax quitte. Een zware kostenpost is het in elk geval niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Jöhnk » do nov 07, 2013 12:50 pm

Maar spelen ze kiet voor- of nadat Ajax heeft bijgelegd? Ik herinner me namelijk dat Serero ooit voor drie miljoen werd gekocht zodat CT zwarte cijfers kon schrijven.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door 999 » do nov 07, 2013 1:00 pm

En van die andere toentertijd op proef spelers bij AJAX hoor je ook niks meer van, toch ..

Ik zou het wel weten, doneer desnoods een bedrag naar dat filliaal maar trek er de stekker uit.Of misschien weten wij ook niet alles en gaan de klasbakken binnenkort de jump naar het grote AJAX maken ..

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Duke » do nov 07, 2013 1:01 pm

Yopi schreef:
999 schreef:Tja, met dit hoopt AJAX natuurlijk al die jaren op een of twee zeer goede spelers voor AJAX.Maar ik ben er ook nooit zo kapot van geweest die filialen in het buitenland.Vraag me ook wat zoiets kost en of dat je dat niet beter in je " eigen " opleiding of ge-scoutte spelers kan steken ..

Volgens mij speelt Ajax quitte. Een zware kostenpost is het in elk geval niet.
Ik begreep dat Ajax CT momenteel verlies draait. Maar veel zal het inderdaad niet zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Demosthenes » do nov 07, 2013 1:03 pm

Rishi schreef:Niet genoten van de goal, Demo?
Ik geniet van ieder doelpunt van Ajax, zeker het beslissende en voor mij maakt het niet uit wie er scoort. Ik snap dat als Serero erbij betrokken de Wimpey's van zich laten horen, want de mening van Wimpey moet bevestigd worden, een mening over Serero na ruim 80 minuten in Ajax 1 (competitie), vooral als rechtsbuiten tegen VVV. Steeds meten met twee maten, want wat was na een jaar de mening over de Sana's?
22 augustus 2011
Mijn zoontje van 5 zou het gisteren beter hebben gedaan dan dit guppie. Stond symbool voor het onvermogen in het laatste kwart van de wedstrijd na de 2-2
Ik snap dat zoonlief voor Ajax al niet meer haalbaar is!
Als het aan Ajax ligt, waarom schitteren die jongens dan niet ergens anders?
Zoals ik al schreef gaat het bij de jeugdteams die ik gezien heb om een actie, om snelheid, vaak erg leuk om naar te kijken, maar dat is nu ook al, met terugwerkende kracht begrijp ik, besmet? Wijs mij er even op dat ik schrijf dat Serero het gaat maken bij Ajax. In zijn eigen topic verschijnt mijn eerste bericht op 23 augustus 2011
Heeft hij nog toekomst bij Ajax Amsterdam? Hij bleek tijdens zijn stages timide, van dit scenario zal hij niet meer zelfvertrouwen krijgen.
Hij heeft twee stages bij Ajax meegemaakt en twee keer was er bij FdB twijfel, juist vanwege zijn karakter, maat het TH heeft besloten hem een contract te geven. Juist zo'n speler heeft baat bij vertrouwen en misschien ook wel automatismen.
Laatst gewijzigd door Demosthenes op do nov 07, 2013 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Lionel » do nov 07, 2013 1:21 pm

Is toch schitterend voetbal?
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Lionel » do nov 07, 2013 1:29 pm

En Serero mist wat basis-elementen. Pass gezien in de eerste minuut? :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door wimpey » do nov 07, 2013 3:35 pm

Demosthenes schreef: Ik snap dat als Serero erbij betrokken de Wimpey's van zich laten horen, want de mening van Wimpey moet bevestigd worden,
Lange teentjes heb je weer. Ik heb toch sterk de indruk dat je je eigen "gelijk" v.w.b. Serero er door probeert te drukken. Gaat 'm niet worden natuurlijk.

Je doet het voorkomen alsof het aan Ajax ligt dat Serero niet slaagt. Ik stel dat het aan Serero ligt. Die jongen (dat jochie) mist een aantal basiskwaliteiten die in seniorenvoetbal op topniveau onontbeerlijk zijn. Inzicht, fysiek, techniek en gogme bijv.

Dat staat volledig los van Ajax CT. Steven Pienaar slaagde wel bij ons. Maar hij is dan ook een beduidend betere speler dan Serero. Pienaar heeft de stap van Afrika naar Europa weten te maken. Serero blijft op Afrika-niveau hangen.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Demosthenes » do nov 07, 2013 4:55 pm

wimpey schreef:
Demosthenes schreef: Ik snap dat als Serero erbij betrokken de Wimpey's van zich laten horen, want de mening van Wimpey moet bevestigd worden,
Lange teentjes heb je weer. Ik heb toch sterk de indruk dat je je eigen "gelijk" v.w.b. Serero er door probeert te drukken. Gaat 'm niet worden natuurlijk.

Je doet het voorkomen alsof het aan Ajax ligt dat Serero niet slaagt. Ik stel dat het aan Serero ligt. Die jongen (dat jochie) mist een aantal basiskwaliteiten die in seniorenvoetbal op topniveau onontbeerlijk zijn. Inzicht, fysiek, techniek en gogme bijv.

Dat staat volledig los van Ajax CT. Steven Pienaar slaagde wel bij ons. Maar hij is dan ook een beduidend betere speler dan Serero. Pienaar heeft de stap van Afrika naar Europa weten te maken. Serero blijft op Afrika-niveau hangen.
Nee, het gaat niet om lange tenen, het gaat erom dat spelers als Stanton Lewis (speelt in Zuid-Afrika), Daylon Claassen (speelt nu in Polen, na drie jaar België), Gabriel Mofokeng (kom deze naam niet tegen, wel George Mofokeng, die zal wel degene zijn die ik bedoel, speelt in Zuid-Afrika) het ook niet haalden, ook van Cape Town, maar zij hebben het eerste van Ajax niet gehaald en dan hebben we het niet over de spelers die stage gelopen hebben bij Ajax en geen contract kregen aangeboden. Zo schreef ik ruim twee jaar geleden al dat hij het moeilijk zou krijgen, zie een vorig bericht. Waarom hij na zo'n 80 minuten op een voor hem vreemde plaats volledig met de grond wordt gelijkgemaakt, terwijl spelers van niveau Sana kans op kans krijgen van sommige AT-ers zal wellicht te maken hebben met de komst van Overmars.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Yopi » do nov 07, 2013 11:06 pm

Die spelers konden er geen reet van. Punt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Demosthenes » vr nov 08, 2013 12:14 am

Yopi schreef:Die spelers konden er geen reet van. Punt.
Vind je waarschijnlijk van iedere speler die niet door JC/het TH is aangetrokken.

Die spelers waren niet goed, ben ik met je eens, maar ik vind Sana ook niet goed maar dat mag eigenlijk niet worden gezegd, want JC's vrienden (voetballers kunnen immers alles) hebben hem aangetrokken, of vergis ik me, blijkt het achteraf toch Van der Boog te zijn geweest?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Cruijff » vr nov 08, 2013 6:45 am

Steven Pienaar was toch wel akelig goed.

Steelt nog steeds regelmatig de show in de Premier League.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door wimpey » vr nov 08, 2013 7:59 am

Demosthenes schreef: Vind je waarschijnlijk van iedere speler die niet door JC/het TH is aangetrokken.

Die spelers waren niet goed, ben ik met je eens, maar ik vind Sana ook niet goed maar dat mag eigenlijk niet worden gezegd, want JC's vrienden (voetballers kunnen immers alles) hebben hem aangetrokken, of vergis ik me, blijkt het achteraf toch Van der Boog te zijn geweest?
Je loopt te miepen. Serero kan er niet veel van, Sana kan er niet veel van. Punt. Die spelers hebben niet het niveau waarnaar Ajax zou moeten streven. Miskopen dus.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Lionel » vr nov 08, 2013 9:42 am

Sana is ruk. Van der Hoorn is ruk. Die Van Kessel is ruk. Die Duitser is ruk. Nu blij?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door wimpey » vr nov 08, 2013 9:48 am

Rishi schreef:Sana is ruk. Van der Hoorn is ruk. Die Van Kessel is ruk. Die Duitser is ruk. Nu blij?
Niet blij. Wel realistisch. Het TH deelt contracten uit alsof het zuurtjes zijn. Men moet kritischer zijn. Je krikt het niveau niet op door middelmaat vast te leggen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Yopi » vr nov 08, 2013 10:09 am

Wat heeft Sana met Ajax CT te maken? :confused.gif:

Enfin, het laatste bericht (nog niet bevestigd) is dat Ajax toch door zou gaan met het filiaal in Kaapstad.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door 999 » vr nov 08, 2013 10:25 am

Dat staat in de T. ( lees je die toch stiekum Yopi :) )

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Yopi » vr nov 08, 2013 10:35 am

Dat hoeft niet, hoor.

http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/3 ... 20Town.php

Wat Ajax CT betreft: Ajax zou een hoofdsponsor moeten vinden die ook in ACT wil investeren. Ajax CT moet nu steeds de beste spelers verkopen aan de concurrentie. Dat is zonde.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax Cape Town

Bericht door 999 » vr nov 08, 2013 10:38 am

Yopi hapt :) ...

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 21, 2017 5:27 pm

Ajax.nl
En nog 1 ......
Stanley Menzo weg bij Ajax Cape Town

De wegen van Stanley Menzo en Ajax Cape Town scheiden per direct. De hoofdcoach was 1 jaar als trainer en voor die tijd als hoofd jeugdopleiding actief bij de Zuid-Afrikaanse voetbalclub.

Menzo reageert op de website van Ajax Cape Town met het volgende statement: ,,Ik denk dat een coachwisseling op dit moment - nu we een kritieke fase van het seizoen in gaan - waarschijnlijk het beste is voor de club."

Ajax Cape Town staat na 14 speelronden op de 15e plaats in de competitie. ,,Ik wil de club bedanken voor de kans die mij is gegeven", vervolgt Meno: ,,Ook de staf en spelers bedank ik dat ze mij altijd hebben gesteund."

Bij de club is oud-doelman van Ajax Hans Vonk momenteel hoofd jeugdopleiding.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door thaumaturgy » ma sep 28, 2020 4:32 pm

Ajax verkoopt aandelen Ajax Cape Town
Kaap 4
AFC Ajax NV heeft overeenstemming bereikt over de verkoop van het 51%-aandelenbelang in Ajax Cape Town aan de minderheidsaandeelhouder. De transactie zal uiterlijk 1 oktober worden afgerond.


Na de strategische heroriëntatie, waar in februari 2020 melding van werd gemaakt bij de presentatie van de halfjaarcijfers, is door Ajax geconcludeerd dat de ambities en resultaten in Amsterdam in te groot contrast staan met de ontwikkeling van de voetbalmarkt in Zuid-Afrika. Ajax heeft de ambitie uitgesproken om structureel aan te haken bij de Europese top en in de afgelopen jaren is er in de Zuid-Afrikaanse markt onvoldoende talent voortgebracht van het niveau dat Ajax nastreeft. Bovendien ziet Ajax hier onvoldoende potentieel voor de toekomst. De club heeft de aandacht verlegd naar andere markten. Ajax Amsterdam had de 51% aandelen in Ajax Cape Town sinds 1999 in bezit.
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Ajax Cape Town

Bericht door Gezond verstand » di sep 29, 2020 10:02 am

gezien de situatie logisch, want met die zwabber die de 49% van de aandelen had viel niet normaal te werken. Het is zonde, want bij de juiste aanpak had de club een verzamelbak voor Afrikaans talent kunnen worden voor talenten die nog niet naar Amsterdam mogen komen. En daar dan toch door Ajax trainers in de Ajax filosofie een opleiding te krijgen waardoor het doorstromen in theorie makkelijker zou moeten worden.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie