Wat is er geworden van....

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 23, 2008 3:59 pm

En ik had toch altijd van Joey begrepen dat Sneijder vond dat hij zonder ten Cate niets zou zijn. Huntelaar vond Blind ook al zo'n goede coach.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33870
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 23, 2008 4:05 pm

Blind is gewoon de beste, jammer dat ie geen coach meer is. Als je zo goed bent, moet je toch gewoon doorgaan. Dat Real Madrid hem niet heeft weggekocht, met Huntelaar en Sneijder in de gelederen.


Jöhnk is trouwens wel wat selectief in het vet maken. :smallgrin.gif:
I could also mention Henk ten Cate. He was important because in my last year at Ajax he gave me a lot of freedom to express myself. He said to me that I had a lot of quality and that I should do what I wanted out on the pitch. Thanks to him I really blossomed as a player and ended up signing for Real Madrid.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 23, 2008 4:18 pm

Ik vind er nogal een verschil in zitten eerlijk gezegd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 23, 2008 4:21 pm

Uiteraard ben ik selectief. Ik kan moeilijk het hele artikel vet maken. Alleen de belangrijke passages.

Op de site van VI een interessant artikel over een generatiegenoot van Sneijder:

De zoektocht van een talent'
23/12/2008 14:00

Er liep vorige week een blonde jongen door de aankomsthal van Southampton Airport. Het was Jeffrey Hoogervorst (foto) uit Amsterdam. Hij was die ochtend rechtstreeks vanuit zijn woonplaats Barcelona komen overvliegen. In zijn tas zaten kleren voor drie dagen en vier paar voetbalschoenen. De volgende ochtend werkte hij zijn eerste proeftraining af bij Southampton FC.

Hij stond er in een waterig zonnetje op een trainingsveld langs de M27 en keek eens om zich heen. In voorgaande jaren heetten zijn trainingsmaatjes af en toe Wesley Sneijder, David Beckham en Ruud van Nistelrooy en werd hij regelmatig getraind door Fabio Capello en Josep Guardiola.

Nu stond hij tussen Rudi Skacel, Adam Lallana en David McGoldrick. Zij waren de sterspelers van Southampton, een team dat onder aan de ranglijst van het Championship bungelde. En hun trainer heette Jan Poortvliet.

Vroeger was Jeffrey Hoogervorst een supertalent. Hij groeide op bij Ajax in de generatie Wesley Sneijder, John Heitinga en Nigel de Jong. Tot zijn achttiende speelde hij als verdediger in alle vertegenwoordigende elftallen. Toen ging hij naar Spanje. Hij kreeg een basisplaats bij Sporting Gijon. Real Madrid contracteerde hem. Vervolgens verhuisde Hoogervorst naar Barcelona.

Zo presteerde hij iets wat alleen Michael Laudrup als enige óók lukte: hij stond bij zowel Ajax, Real Madrid als Barcelona op de loonlijst. Maar er was ook een keerzijde. Jeffrey werd gestald bij filiaalclubs. Hij raakte geblesseerd, moest operaties ondergaan. En hij bleek niet bestand tegen de verlokkingen van een leven als filmster.

'Ik was jong en alleen in Spanje', zei hij in Southampton. 'Ik dacht alleen aan vandaag, nooit aan morgen. Als ik na het trainen in mijn auto stapte, dan was ik in een ander leven. Een leven waarin het ging om genieten. En daar ben ik keihard voor gestraft.' Er was uiteindelijk geen nieuw contract gekomen in Barcelona.

Terwijl zijn generatiegenoten uitgroeiden tot toonaangevende spelers in Europa, verdween hij geruisloos van het toneel. Daardoor stond hij dus hier, op een winderig veld in Zuid-Engeland, in een poging werk te vinden. Hij zou het geld goed kunnen gebruiken.

Tien maanden geleden werkte hij in Barcelona zijn laatste serieuze training af. Daarna had hij lange tijd gespeeld met de gedachte te stoppen. Maar nu wilde hij weer ervoor gaan. Jeffrey en zijn Argentijnse vrouw hadden een zoontje gekregen.

Dat had hem weer gemotiveerd. Hij had al stages achter de rug in Cyprus, Zwitserland en nog wat landen. Allemaal bij clubs die zó klein waren dat hij er zich nu de naam al niet meer van kon herinneren. Maar niemand had toegehapt.

Ook het verblijf in Southampton werd uiteindelijk geen succes. Geen budget, geen plek, geen goed moment. Kortom, hetzelfde verhaal als altijd. Toch bleef het humeur van Hoogervorst onaangetast. 'Al moet ik nog honderd keer op stage gaan', zei hij. 'Ik blíjf het proberen.'

Vlak voordat hij terugvloog naar zijn vrouw en kind, legde hij uit waarom. 'Ik realiseer me nu pas hoe mooi het was wat ik door mijn eigen schuld bijna ben verloren. En ik wil er alles aan doen om er tenminste weer een deel van terug te krijgen.'

Michel van Egmond

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33870
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 23, 2008 4:30 pm

LucaS schreef:Ik vind er nogal een verschil in zitten eerlijk gezegd.
Tja, dat kan. Ik had ook niet anders verwacht. Ik vind het verschil niet zo groot.

De vraag was wie de grootste invloed op zijn carriere had, en hij noemt twee personen. In de eerste plaats Blind, en daarnaast Ten Cate. Prima toch? Hij zegt ook dat hij dankzij Ten Cate bij Real Madrid terecht is gekomen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 23, 2008 4:31 pm

Tja, maar dit
He's a great person, a very good coach and he was also a great player
zegt ie dan weer niet over ten Cate

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33870
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 23, 2008 4:35 pm

Ik zal ook niet beweren dat Ten Cate een groot persoon en voetballer is/was. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 23, 2008 4:39 pm

En Sneijder beweert zelfs niet dat hij a very good coach is. Hij zegt dat hij van ten Cate alle vrijheid in het veld kreeg waardoor hij zich nog meer kon onderscheiden (vrij vertaald). Tja..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 23, 2008 5:06 pm

LucaS schreef:En ik had toch altijd van Joey begrepen dat Sneijder vond dat hij zonder ten Cate niets zou zijn. Huntelaar vond Blind ook al zo'n goede coach.
Nee, Sneijder zei dat hij niet in Madrid gezeten had zonder Ten Cate.

Wat is daar zo raar aan? Ten Cate maakte Sneijder en Babel belangrijk. Blind had het meer op KJH en Rosenberg.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 23, 2008 5:10 pm

joey schreef:Ten Cate maakte Sneijder en Babel belangrijk. Blind had het meer op KJH en Rosenberg.
Dat ziet Sneijder blijkbaar anders. Het lijkt me duidelijk genoeg wat hij zegt.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 23, 2008 5:15 pm

Nee hoor. Sneijder heeft het over de periode dat hij nog een junior was en met Blind werkte.

Maar goed, het gaat nergens over. Blind is niet voor niets geen trainer meer.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 23, 2008 5:17 pm

Zo lees ik het niet. Hij zegt alleen dat hij op zijn 16-de al met Blind werkte.

A great coach, noemt hij hem. Het lijkt erop dat je een belangrijk meningsverschil met Sneijder hebt. :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di dec 23, 2008 5:18 pm

Ach, wat weet Sneijder nou. Rotventje. Hadden we sowieso veel eerder moeten verkopen, hè joey?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 23, 2008 5:19 pm

Dan lees je het verkeerd. Hij zegt duidelijk: ' Ik werkte met hem toen ik zestien was en toen zei hij...blablabla...' Of bedoel je die passage niet?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 23, 2008 5:23 pm

Daarna zegt hij nog iets. A great coach. :666.gif:

Ach ja, Sneijder zal er wel weer niets van snappen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di dec 23, 2008 5:30 pm

Ja, maar op basis van wat? Op basis van adviezen die hij als junior van Blind kreeg? Want hij heeft het wel over die periode.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 23, 2008 5:42 pm

Ik begrijp dat het moeilijk is als je kroongetuige eenmaal in de rechtbank beland opeens een andere verklaring aflegt. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33870
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 23, 2008 6:04 pm

Blind was een goede jeugdtrainer, dat wordt inderdaad wel duidelijk uit de woorden van Sneijder. Ten Cate heeft hem belangrijk gemaakt en naar Madrid geholpen.

Maar goed, iedereen leest er in wat hij wil, dat zal wel te maken hebben met het kamp waar je in zit.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS
Berichten: 53587
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di dec 23, 2008 6:26 pm

Sneijder heeft Blind ook meegemaakt als trainer van het eerste, ik zie hem nergens beweren dat Blind slechts great youthcoach zou zijn. Flauw dat dit niet toegegeven kan worden

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33870
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di dec 23, 2008 7:03 pm

Sneijder drukt zich wat ongelukkig uit, zal wel te maken hebben met zijn beheersing van de Engelse taal, maar het lijkt mij duidelijk genoeg wat hij bedoelt. Uiteraard kun jij daar anders over denken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di dec 23, 2008 8:06 pm

Ik neem aan dat het interview in het Nederlands is afgenomen en daarna vertaald.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo dec 24, 2008 1:12 am

Co Adriaanse, dat was pas een coach!

:hypocrite.gif: :666.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 24, 2008 10:23 am

Jesse schreef:Co Adriaanse, dat was pas een coach!

:hypocrite.gif: :666.gif:
Schei uit, dat waren nog eens tijden. :hypocrite.gif:

Co Adriaanse vult nu zijn zakken in Oostenrijk. Daarna mag hij genieten van een welverdiend pensioen. :neutral.gif: :headbang.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » wo dec 24, 2008 10:53 am

Er schijnt een clausule te zijn dat hij terug naar Ajax komt, mocht Ajax de CL halen.

:666.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo dec 24, 2008 11:14 am

Jöhnk schreef:Uiteraard ben ik selectief. Ik kan moeilijk het hele artikel vet maken. Alleen de belangrijke passages.

Op de site van VI een interessant artikel over een generatiegenoot van Sneijder:

De zoektocht van een talent'
23/12/2008 14:00

Er liep vorige week een blonde jongen door de aankomsthal van Southampton Airport. Het was Jeffrey Hoogervorst (foto) uit Amsterdam. Hij was die ochtend rechtstreeks vanuit zijn woonplaats Barcelona komen overvliegen. In zijn tas zaten kleren voor drie dagen en vier paar voetbalschoenen. De volgende ochtend werkte hij zijn eerste proeftraining af bij Southampton FC.

Hij stond er in een waterig zonnetje op een trainingsveld langs de M27 en keek eens om zich heen. In voorgaande jaren heetten zijn trainingsmaatjes af en toe Wesley Sneijder, David Beckham en Ruud van Nistelrooy en werd hij regelmatig getraind door Fabio Capello en Josep Guardiola.

Nu stond hij tussen Rudi Skacel, Adam Lallana en David McGoldrick. Zij waren de sterspelers van Southampton, een team dat onder aan de ranglijst van het Championship bungelde. En hun trainer heette Jan Poortvliet.

Vroeger was Jeffrey Hoogervorst een supertalent. Hij groeide op bij Ajax in de generatie Wesley Sneijder, John Heitinga en Nigel de Jong. Tot zijn achttiende speelde hij als verdediger in alle vertegenwoordigende elftallen. Toen ging hij naar Spanje. Hij kreeg een basisplaats bij Sporting Gijon. Real Madrid contracteerde hem. Vervolgens verhuisde Hoogervorst naar Barcelona.

Zo presteerde hij iets wat alleen Michael Laudrup als enige óók lukte: hij stond bij zowel Ajax, Real Madrid als Barcelona op de loonlijst. Maar er was ook een keerzijde. Jeffrey werd gestald bij filiaalclubs. Hij raakte geblesseerd, moest operaties ondergaan. En hij bleek niet bestand tegen de verlokkingen van een leven als filmster.

'Ik was jong en alleen in Spanje', zei hij in Southampton. 'Ik dacht alleen aan vandaag, nooit aan morgen. Als ik na het trainen in mijn auto stapte, dan was ik in een ander leven. Een leven waarin het ging om genieten. En daar ben ik keihard voor gestraft.' Er was uiteindelijk geen nieuw contract gekomen in Barcelona.

Terwijl zijn generatiegenoten uitgroeiden tot toonaangevende spelers in Europa, verdween hij geruisloos van het toneel. Daardoor stond hij dus hier, op een winderig veld in Zuid-Engeland, in een poging werk te vinden. Hij zou het geld goed kunnen gebruiken.

Tien maanden geleden werkte hij in Barcelona zijn laatste serieuze training af. Daarna had hij lange tijd gespeeld met de gedachte te stoppen. Maar nu wilde hij weer ervoor gaan. Jeffrey en zijn Argentijnse vrouw hadden een zoontje gekregen.

Dat had hem weer gemotiveerd. Hij had al stages achter de rug in Cyprus, Zwitserland en nog wat landen. Allemaal bij clubs die zó klein waren dat hij er zich nu de naam al niet meer van kon herinneren. Maar niemand had toegehapt.

Ook het verblijf in Southampton werd uiteindelijk geen succes. Geen budget, geen plek, geen goed moment. Kortom, hetzelfde verhaal als altijd. Toch bleef het humeur van Hoogervorst onaangetast. 'Al moet ik nog honderd keer op stage gaan', zei hij. 'Ik blíjf het proberen.'

Vlak voordat hij terugvloog naar zijn vrouw en kind, legde hij uit waarom. 'Ik realiseer me nu pas hoe mooi het was wat ik door mijn eigen schuld bijna ben verloren. En ik wil er alles aan doen om er tenminste weer een deel van terug te krijgen.'

Michel van Egmond
hopelijk lezen al die sukkeltjes die menen met 15 of 16 naar een topclub te moeten gaan dit eens goed door!

Gesloten