Ajax en Ajax CT

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Moet Ajax doorgaan met ACT?

Ja, zal in de toekomst zijn vruchten afwerpen.
23
52%
Ja, kost haast niet, baat het niet dan schaadt het niet.
18
41%
Nee, is te duur.
2
5%
Nee, Ajax moet geen spelers van ver halen.
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 44

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door joey » di mei 24, 2011 10:11 am

Machtswellusteling ook. Hij staat al met één been buiten, en toch moet hij zich nog even met de interne aangelegenheden van die club bemoeien. :excited.gif:

Nog een week.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door LucaS » di mei 24, 2011 10:30 am

Wat maak je er weer een drama van. Ajax heeft waarschijnlijk prima met deze man samengewerkt en is vandaar uit tot deze benoeming gekomen. Daarbij heeft vd Boog/Ajax zich of niet echt verdiept in dit soort strubbelingen of ze hebben er schijt aan.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13401
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Arthur » di mei 24, 2011 11:31 am

Hij is niet eens bevoegd om iemand tot erevoorzitter te benoemen. Dat is het probleem.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door LucaS » di mei 24, 2011 11:46 am

Dat zou kunnen, ik ken de statuten niet. Ik kan me zo voorstellen dat de aandeelhouders die bevoegdheid wel degelijk hebben. Maar zelfs als dat zo is, maakt dat vd Boog nog steeds geen machtswellusteling
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13401
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Arthur » di mei 24, 2011 11:50 am

Wel een blunderaar.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door LucaS » di mei 24, 2011 11:55 am

Voorlopig is de club onder deze blunderaar voor het eerst sinds tijden weer financieel gezond, terwijl de resultaten beter zijn dan ze in jaren geweest zijn.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13401
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Arthur » di mei 24, 2011 12:05 pm

Ik ga niet meedoen aan die eeuwige welles-nietes-discussie, maar dat Boog geblunderd heeft met Van der Zee, De Jong en Ajax CT staat als een paal boven water.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Lionel » di mei 24, 2011 2:03 pm

LucaS schreef:Voorlopig is de club onder deze blunderaar voor het eerst sinds tijden weer financieel gezond, terwijl de resultaten beter zijn dan ze in jaren geweest zijn.
:excited.gif:

En dat dankzij Jol, Atouba, Tainio etc etc.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door LucaS » di mei 24, 2011 2:04 pm

Daar heeft Jol inderdaad een bijdrage aan geleverd
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door joey » di mei 24, 2011 2:17 pm

LucaS schreef:Wat maak je er weer een drama van. Ajax heeft waarschijnlijk prima met deze man samengewerkt en is vandaar uit tot deze benoeming gekomen. Daarbij heeft vd Boog/Ajax zich of niet echt verdiept in dit soort strubbelingen of ze hebben er schijt aan.
Meen je dat nou? :confused.gif:

Blunder nummer zoveel van VDB. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door GangstaRiB » di mei 24, 2011 3:59 pm

Arthur schreef:Ik ga niet meedoen aan die eeuwige welles-nietes-discussie, maar dat Boog geblunderd heeft met Van der Zee, De Jong en Ajax CT staat als een paal boven water.
Iedereen maakt weleens fouten of foute inschattingen. Onder de streep scoort Van den Boog een dikke vette voldoende. Zonder het opblazen van de Telegraaf waren de incidentjes onder VDB incidentjes gebleven. Nu werd heel Nederland meegezogen in zaken die de Telegraaf/het grote publiek niks aangingen. We zullen nog weleens met weemoed terugdenken aan VDB.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Lionel » di mei 24, 2011 4:21 pm

Waarom? Omdat Jol opstapte uit zichzelf?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door joey » di mei 24, 2011 4:23 pm

GangstaRiB schreef:We zullen nog weleens met weemoed terugdenken aan VDB.

Jij misschien. Maar ik beslist niet.

Dit bericht stond gewoon in Zuid-Afrika in de krant. Blijkbaar vinden ze het daar ook interessant als de directeur van Ajax blundert.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door LucaS » di mei 24, 2011 4:55 pm

SO what als de man een paar foute inschattingen heeft gemaakt. Op alle belangrijke punten staat Ajax er beter voor dan bij zijn aantreden. Het is dan ook een fucking tragedie dat er nu weer een stel incompetente vriendjes de zaak weer kunnen gaan verstieren.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Jöhnk » di mei 24, 2011 5:24 pm

Rik van den Boog zal dat niet met je eens zijn. Aan het hoofd van de scouting staat immers nog steeds de vreselijke Hans van de Zee. (De belangrijkste twee zaken zijn opleiding en scouting. De rest van de organisatie kan nog zo'n chaos zijn: als je goed opleidt en scout heb je een goed eerste elftal en kun je prijzen winnen.)

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door LucaS » di mei 24, 2011 5:47 pm

Onzin. Als je je financien niet goed hebt geregeld of je contracten, dan stort de zaak zo in. Maar als dat de gedachte is dan begrijp ik de hoop dat Bergkamp en Jonk heel misschien hun nieuwe vak geweldig verstaan.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Jöhnk » di mei 24, 2011 5:56 pm

Waarom is de zaak dan nog niet failliet? Wat Ajax de laatste jaren (met name tijdperk Van Geel/Fontein) qua financiën heeft uitgespookt: daar lusten de honden geen brood van.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door GangstaRiB » di mei 24, 2011 6:05 pm

Kan me niet herinneren dat Van Praag zo persoonlijk bejegend is nadat Ajax Mariano Juan, Santos en Gabrich had gekocht. En zo zijn er voor ieder tijdperk voorbeelden te noemen. Nooit was de directeur de kop van jut. Maar de laatste 2 jaar gaat het sportief en financieel goed, toch maakt VDB er een potje van. Er wordt nu van een mug een olifant gemaakt, terwijl we straks wellicht opgescheept zitten met bestuurders die zogenaamd goed in het straatje van Cruijff en de T passen maar wel Ajax naar de financiele afgrond helpen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Marillion » di mei 24, 2011 6:35 pm

Het fanatisme waarmee sommige mensen te pas en te onpas commentaar weten te leveren op Rik vd Boog komt op mij nogal treurig over. Prima als je iemand graag ziet vertrekken hoor. Maar is het echt nodig om elk stukje dat in de publiciteit komt aan te grijpen om hem af te fikken? De realiteit is dat ieder directielid of bestuurder goede en verkeerde beslissingen heeft genomen. En dat ze er allemaal op z'n minst een beetje voor hun eigen ego zitten. Als je alle slechte zaken op een rijtje zet lijkt iemand een prutser. Neem je louter de goede zaken dan is het een held. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Dit topic gaat in ieder geval over de relatie met Ajax Cape Town dus ik stel voor dat we hier een beetje on topic blijven.
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door LucaS » di mei 24, 2011 6:38 pm

Jöhnk schreef:Waarom is de zaak dan nog niet failliet? Wat Ajax de laatste jaren (met name tijdperk Van Geel/Fontein) qua financiën heeft uitgespookt: daar lusten de honden geen brood van.
Het waren dan ook zeldzaam succesvolle jaren, die achterliggende jaren
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51831
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door wimpey » di mei 24, 2011 6:52 pm

VDB krijgt credits die hij niet verdient. Hij heeft Jol een dozijn spelers laten halen waaraan Ajax niets heeft gehad. Wanneer hij ervoor was gaan liggen, zou Ajax er financieel een stuk beter voor staan.

De man is net een born again Christian. Op het ene moment preekt hij het religie van Jol, die al die aftandse troep naar Ajax haalt. Effe later is het jeugd voor, jeugd na en is hij helemaal into FdB.

En tussen de bedrijven door liegt hij erop los in een poging om z'n incompetentie te verhullen. Ik verheug me nu al op z'n lulverhaal waarmee hij het erevoorzitterschap van die Comitis denkt te kunnen rechtvaardigen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door joey » di mei 24, 2011 10:30 pm

Ach, hij bedenkt wel wat...

VDB heeft in strijd met de reglementen gehandeld en zich bovendien in een delicate zaak gemengd.

http://m.iol.co.za/article/view/s/11/a/67766

Waarom doet hij zoiets? Die man is echt vreemd. Psychologen zouden er wel raad mee weten. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Dubbel » di mei 24, 2011 11:59 pm

wimpey schreef:VDB krijgt credits die hij niet verdient. Hij heeft Jol een dozijn spelers laten halen waaraan Ajax niets heeft gehad. Wanneer hij ervoor was gaan liggen, zou Ajax er financieel een stuk beter voor staan.

De man is net een born again Christian. Op het ene moment preekt hij het religie van Jol, die al die aftandse troep naar Ajax haalt. Effe later is het jeugd voor, jeugd na en is hij helemaal into FdB.

En tussen de bedrijven door liegt hij erop los in een poging om z'n incompetentie te verhullen. Ik verheug me nu al op z'n lulverhaal waarmee hij het erevoorzitterschap van die Comitis denkt te kunnen rechtvaardigen.
Ach, de man heeft z'n best gedaan neem ik maar even aan. En het was destijds helemaal niet zo makkelijk om een directeur te vinden, RVDB was de beste oplossing. Dat het achteraf z'n roeping niet bleek te zijn is jammer maar net zozeer Ajax' schuld als van hemzelf. Dat ie inmiddels een beetje de weg kwijt is en in Kaapstad de grote meneer wil uithangen is wel een tikkie triest natuurlijk maar zo enorm schadelijk kan het toch ook weer niet zijn voor Ajax?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Duke » wo mei 25, 2011 2:29 pm

Foppe de Haan gaat nationaal team van Tuvalu trainen

Afbeelding
Een blik op het nieuwe 'kantoor' van De Haan, Tuvalu. Foto Flickr / Stefan Lins

door Peter van der Ploeg
Sport Foppe de Haan gaat aan de slag als bondscoach van het eilandstaatje Tuvalu. De 67-jarige coach stopt als eindverantwoordelijke bij Ajax Cape Town en had al aangekondigd naar ‘een ontwikkelingsland’ te gaan. Dit meldt NUsport.nl.

Aanvankelijk had De Haan aangekondigd een punt te zetten achter zijn loopbaan na zijn werkzaamheden bij Ajax Cape Town, maar bij Barend & Barend zei hij maandag toch weer bondscoach te worden.

De voetbalbond van Tuvalu bevestigt de komst van de Friese voetbalcoach op de website van de KNVB.

De Haan zal geen salaris ontvangen voor zijn werk op de eilanden. De eilandengroep is geen lid van wereldvoetbalbond FIFA en mag niet deelnemen aan kwalificatie voor het komende WK, maar wil in de toekomst wel graag erkend worden door de FIFA. De Haan moet daarvoor zorgen.
http://www.nrc.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax en Ajax CT

Bericht door Thijs » wo mei 25, 2011 2:47 pm

Geweldig, zo'n afgelegen schitterende eilandenstaat. 10.000 inwoners, gaat helemaal goedkomen met dat elftal!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie