John Jaakke

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 19, 2008 11:59 am

Maar als hij ergens gelijk heeft gekregen, dan is het met het laten aanstellen van Rijkaard.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 19, 2008 12:05 pm

Dat is het punt niet
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 19, 2008 12:07 pm

Jouw punt is dat Rijkaard puur als vriendje van is aangesteld.

Maar misschien, heel misschien, heeft hij wel de kwaliteiten die Barcelona nodig had en is hij daarom aangesteld....

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 19, 2008 12:09 pm

Het ging erover dat de commissie stelt dat het aanstellen van ex-topvoetballers niet betekent dat ze ook goede (jeugd)trainers zijn. Cruijff beveelt vriendjes aan, zonder dat die bewezen hebben goed te zijn. Was Cruijff een paar jaar terug niet bezig vriend Wim Jansen bij Ajax naar binnen te loodsen?
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 19, 2008 12:10 pm

Jöhnk schreef:Jouw punt is dat Rijkaard puur als vriendje van is aangesteld.

Maar misschien, heel misschien, heeft hij wel de kwaliteiten die Barcelona nodig had en is hij daarom aangesteld....
Lijkt me ook. Rijkaard is een uitstekende keus gebleken. Txiki Begeristain doet het ook goed. Er zijn ook oud-spelers die wél kwaliteiten hebben.
Laatst gewijzigd door joey op di feb 19, 2008 12:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 19, 2008 12:10 pm

Scorebordjournalistiek
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 19, 2008 12:12 pm

Wat is bewijzen? Rijkaard had bij Oranje bewezen goed een groep vedettes te kunnen leiden. Aan die kwaliteiten had Barcelona behoefte. Meer dan aan een trainer die jonge talenten beter maakt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di feb 19, 2008 12:17 pm

Ik denk dat Lucas inmiddels zover is dat hij mindere prestaties een pré vindt.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 19, 2008 12:18 pm

Nederland speelde thuis een EK met de beste lichting sinds jaren. Nederland had vanwege dat thuisvoordeel Europees kampioen moeten worden. Maar hoe dan ook, Rijkaard had bij een club nog helemaal niks bewezen. Het is een feit dat Cruijff vriendjes aan mooie banen helpt, ik stel alleen maar vast dat het neerzetten van ex-topvoetballers niet betekent dat je goede jeugdtrainers hebt. Tenminste, volgens de commissie.
I think I lost my fucking headache

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 19, 2008 12:19 pm

Arthur schreef:Ik denk dat Lucas inmiddels zover is dat hij mindere prestaties een pré vindt.
Volgens mij liet het club CV van Rijkaard één club zien. Die club degradeerde voor het eerst in haar bestaan. Ik denk dat je mij verwart met Cruijff
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 19, 2008 12:19 pm

LucaS schreef:Scorebordjournalistiek
Dat vind ik flauw. Geef gewoon toe dat Cruijff het in dit geval goed gezien heeft. Daar krijg je niets van. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 19, 2008 12:20 pm

Cruijff helpt vriendjes aan banen. Dat dat soms goed uitpakt, betekent niet dat Cruijff integer is op dit vlak
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 19, 2008 12:22 pm

LucaS schreef:Het is een feit dat Cruijff vriendjes aan mooie banen helpt
Ja, maar het is een ander verhaal welke motieven hij daarvoor gebruikt. Kennelijk moeten die vriendjes wel over grote kwaliteiten beschikken, anders kun je niet verklaren dat Cruijff zoveel succes heeft.
ik stel alleen maar vast dat het neerzetten van ex-topvoetballers niet betekent dat je goede jeugdtrainers hebt.
Mee eens. Zegt Cruijff dan dat elke oud-voetballer een goede coach is?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 19, 2008 12:24 pm

Cruijff maakt echt niet Rob Witschge trainer van Barcelona. Er zit wel een idee achter. Zoals Jöhnk zegt, Barcelona had behoefte aan een trainer met de kwaliteiten van Rijkaard.
Overigens is Cruijff alleen maar adviseur. Er zitten nu goede mensen bij Barcelona die zelf ook kunnen nadenken. Er wordt goed opgeleid en goed gescout. En er is rust binnen de club, dat is wel heel bijzonder.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 19, 2008 12:25 pm

Mooi, dan zijn we allemaal door het dolle dat van Basten de nieuwe trainer wordt, en moeten we betreuren dat Wim Jansen indertijd niet is gekomen.

Het lijkt me duidelijk dat we de problemen van Ajax anders inschatten. Het probleem van Ajax is in mijn ogen Cruijff en allen binnen de vereniging die zich tot het kamp Cruijff rekenen
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 19, 2008 12:27 pm

Dat laatste betreur ik zeker niet, al had hij het niet slechter gedaan dan Van Gael.

Van Basten heeft ervaring met jonge talenten en met gearriveerde spelers. Ajax moet hem prima kunnen beoordelen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 19, 2008 12:32 pm

Van Basten heeft de speelwijze laten bepalen door zijn spelers. Was dat niet ook een probleem bij Ajax de laatste tien jaar? Dat trainers hun overtuiging loslieten om te kunnen overleven
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 19, 2008 12:33 pm

LucaS schreef:Het lijkt me duidelijk dat we de problemen van Ajax anders inschatten. Het probleem van Ajax is in mijn ogen Cruijff en allen binnen de vereniging die zich tot het kamp Cruijff rekenen
En wie mogen dat dan wel zijn? Fontein en Van Geel in elk geval niet. Jaakke ook niet, volgens mij, want die behoort tot het kamp-Jaakke. Je moet lang zoeken om binnen de leiding van Ajax iemand te vinden die tot het kamp Cruijff behoort.

Het zal ook niet de schuld van Cruijff zijn dat de scouting bijvoorbeeld niet functioneert. Of heeft hij opdracht gegeven slecht samen te werken en geen scoutingsrapporten te maken? O wacht, hij heeft natuurlijk tegen Van Geel gezegd dat hij de scouts moet laten aanprutsen. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 19, 2008 12:34 pm

Jij weet ook heel goed waar de macht bij Ajax uiteindelijk ligt. Dat is niet bij het bestuur/leiding
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 19, 2008 12:37 pm

LucaS schreef:Van Basten heeft de speelwijze laten bepalen door zijn spelers. Was dat niet ook een probleem bij Ajax de laatste tien jaar? Dat trainers hun overtuiging loslieten om te kunnen overleven
Van Basten hoeft niet te overleven hoor. Bij de KNVB wordt hij door dik en dun gesteund.

Maar ik begrijp dat Cruijff Rommedahl en Urzaiz heeft gekocht? Interessant. :neutral.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 19, 2008 12:39 pm

Overleven gaat verder dan alleen maar niet ontslagen worden. Er was een behoorlijke anti-oranje sfeer aan het ontstaan op het moment dat van Basten zijn overtuiging losliet.

Natuurlijk heeft Cruijff dat niet gedaan. Cruijff neemt uiteindelijk nooit verantwoordelijkheid
Laatst gewijzigd door LucaS op di feb 19, 2008 12:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di feb 19, 2008 12:39 pm

Dat is dus schimmig, gezien het volgende artikel:

Telegraaf: Jaakke krijgt vanavond verzoek op te stappen

Volgens De Telegraaf liet een aantal leden van de ledenraad maandagavond doorschemeren dat voorzitter Jaakke zal worden verzocht uit eigen beweging op te stappen. Net zoals hij dat zelf zaterdag bij algemeen Ajax-directeur Maarten Fontein deed. Geeft Jaakke daar geen gehoor aan, dan volgt er een motie van wantrouwen.
Ajax Netwerk
[update 10.20][AN] In tegenstelling tot wat de Telegraaf beweert, is de Ledenraad niet direct bevoegd de Raad van Commissarissen te ontslaan. De Ledenraad is een orgaan van de Vereniging, waar de RvC een orgaan van de NV is. Ontslag van de RvC is voorbehouden aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders, waarin een volstrekte meerderheid voor ontslag moet stemmen en tenminste één derde van het kapitaal aanwezig moet zijn.
De Ledenraad heeft mogelijk wel indirect invloed op de samenstelling van de Raad van Commissarissen. Drie van de vijf commissarissen moeten statutair namelijk het 'bijzonder vertrouwen' van de Vereniging genieten, deze drie commissarissen zijn de drie bestuursleden van de Vereniging. De Ledenraad is wel bevoegd het Bestuur van de Vereniging te ontslaan. De statuten zijn verder onduidelijk over of het ontslag als bestuurder van de NV ook direct het vertrek als commissaris tot gevolg heeft, of dat tussenkomst van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders vereist is.
AN

Als jij gelijk had zou de directie uit Cruijffianen moeten bestaan. Daar is geen sprake van. Fontein komt van buiten, Slop heeft zich nog nooit ergens mee bemoeid voor zover we weten en Van Geel behoort eerder tot het kamp-Adriaanse.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 19, 2008 12:41 pm

LucaS schreef:Overleven gaat verder dan alleen maar niet ontslagen worden. Er was een behoorlijke anti-oranje sfeer aan het ontstaan op het moment dat van Basten zijn overtuiging losliet.
Waar dan? In het Philips-stadion? Denk niet dat MVB daar wakker van ligt. :smallgrin.gif:

Van Basten is puur op zoek naar de ideale formatie. Hij wil winnen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di feb 19, 2008 12:41 pm

Overigens passen Urzaiz en Rommedahl wel prima in het rijtje aankopen van Ajax toen Cruijff wel verantwoordelijk was.

Maar het is mooi dat Cruijff inmiddels wel de verborgen kwaliteiten ziet van mensen die zich nog nergens hebben bewezen
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di feb 19, 2008 12:52 pm

LucaS schreef:Maar het is mooi dat Cruijff inmiddels wel de verborgen kwaliteiten ziet van mensen die zich nog nergens hebben bewezen
Dat is inderdaad mooi ja, anders kom je steeds uit bij namen die onhaalbaar zijn of mensen voor wie de top te hoog gegrepen is.

Plaats reactie