Worden trainingen selectie verplaatst naar De Toekomst?

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Worden trainingen selectie verplaatst naar De Toekomst?

Bericht door Wim » za aug 12, 2006 9:51 am

Van AjaxNetwerk
12/8/2006 - Worden trainingen selectie verplaatst naar De Toekomst?

In het NoordHollands Dagblad laat Ten Cate weten dat hij laten onderzoeken of het mogelijk is om de trainingen van de A-selectie te verplaatsen naar De Toekomst. De Ajax coach hoopt daarmee de kloof tussen de jeugdopleiding en het eerste elftal te verkleinen.

„Ik merk dat er een afstand is tussen de Arena en De Toekomst. Het ligt hemelsbreed vijfhonderd meter uit elkaar, maar het lijken wel vijftig kilometer. Ik hoop dat we dichter naar elkaar kunnen groeien.“

„Het liefste zou ik op De Toekomst trainen. Er wordt uitgezocht of dat logistiek mogelijk is. Je hebt er de warmte van een amateurvereniging. Het trainingsveld bij de Arena is prachtig, maar het is natuurlijk niet echt gezellig. Op De Toekomst vind je de veilige warmte van een echte thuishaven. Ik denk dat het goed voor de hele club zou zijn als we met het eerste efltal daar kunnen trainen.“

„Trainen op De Toekomst kan ook een prachtige voorbeeldfunctie voor de jeugd van Ajax hebben. Dan zien die jochies de spelers van het eerste van heel dichtbij. Dat is voor iedereen goed. Want iemand die de stap van De Toekomst naar de Arena maakt, voelt zich in eerste instantie als een kat in een vreemd pakhuis.“
Dit is niet nieuw. Vorig seizoen had Blind het hier ook al over.
Nog is het AjaxMania tijdperk mochten wij vragen stellen aan van Praag, die van mij ging over de grote mentale afstand tussen de toekomst en de Arena als mogelijke reden voor het mindere clubgevoel. Ik kreeg van hem een mail terug waarin duidelijk de gevoelige snaar was geraakt. De club had dit probleem ook gezien. Er waren verschillende oplossingen bedacht. Als eerste het verplaatsen van de Toekomst naar naast de Arena. Daar wilde de gemeente wel aan meewerken maar de clubs die moesten verhuizen weer niet. Ander idee was om de Arena nog alleen maar te gebruiken voor de wedstrijden en de profsectie te verhuizen naar de Toekomst. Dan moest er wel gebouwd worden en het moest kunnen volgens het Arena contract. Op mijn idee om alleen de trainingen te verhuizen naar de Toekomst reageerde hij dat Ajax verplicht was om de Arena te gebruiken en dat de toenmalige staf het niet zag zitten.
Mischien is nu de tijd wel rijp om wel deze stap te zetten!
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 12, 2006 10:09 am

Cruijff waarschuwde al voor dit probleem voor de Arena was opgeleverd. Toen werd er lacherig gedaan.

Er is geen spelershome op de Toekomst. Kan dat een probleem zijn?


Eigenaardig trouwens dat Ajax verplicht zou zijn om de Arena te gebruiken. Dat is zoiets als een huurder zeggen dat hij thuis moet blijven.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 10:16 am

Een kat in een vreemd pakhuis, dat is weer eens wat anders dan een eend. :D

Fijn dat ze aan dit soort dingen werken. :xyxthumbs:

Ik vraag me af of het ook belangrijk is dat het eerste elftal gebruik maakt van de ArenA. Anders zou je bijvoorbeeld ombeurten de selecties van de hoogste elftallen (Jong Ajax, A1, B1 etc.) in de ArenA laten trainen. Dan kunnen die een beetje zien waar ze het voor doen en de andere jongens op de Toekomst krijgen toch het eerste te zien.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo aug 13, 2006 2:36 pm

Goed initiatief! Ook al ontbreekt er een spelershome, dan kun je toch alsnog gaan bouwen? Of ontbreekt het daarvoor aan ruimte op de Toekomst? Hoewel Ten Cate dit zegt had het volgens mij net zo goed uit de mond van Fonteijn kunnen komen, want ook hij wil de club dichter bij de mensen brengen (en in dit geval de jeugd). Nu de technische staf en de Algemeen Directeur al voorstander zijn, is 1 van de opstakels van destijds al uit de weg geruimd.

Tweede obstakel zou zijn dat Ajax verplicht is bij de Arena te trainen. Vreemde zaak.... Ik zou zeggen: bij de eerstvolgende mogelijkheid direct die voorwaarde schrappen. Zolang de club de huur overmaakt hoeft dit toch geen probleem te zijn??

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 2:39 pm

Veel ruimte is er niet. Maar misschien is er in het bestaande gebouw wel een overbodige vergaderzaal. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 2:40 pm

Ik kom graag op De Toekomst en het liefst nooit in De ArenA. Ik vind het en een lelijk stadion (sorry, niks met Ajax te maken, maar vind het gewoon niks. Vooral van buiten) en ik vind de hele zooi eromheen groezelig.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo aug 13, 2006 2:43 pm

Ik vind de Arena ook helemaal niks maar juist van buiten vind ik het er dan wel weer aardig uitzien. Die trainingen verplaatsen naar De Toekomst zie ik het nut niet zo van in.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 2:44 pm

De Toekomst is geweldig! Het is dat ik zo ver weg woon, anders ging ik er vaker heen. Iedereen die beweert dat Ajax een kille club is moet daar eens gaan kijken. :worshippy:
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo aug 13, 2006 2:49 pm

Ik kom er ook wel Joey, maar wat is het nut ervan als AJAX daar traint? Om 10.30 lopen er toch nog geen jeugdspelers rond ofzo.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 2:56 pm

In de Meer kregen de jeugdspelers de selectie toch regelmatig te zien, dat wil zeggen vaker dan nu (nooit).
Het stinkt aan alle kanten!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo aug 13, 2006 3:14 pm

joey schreef:Veel ruimte is er niet. Maar misschien is er in het bestaande gebouw wel een overbodige vergaderzaal. ;)
Als Ajax vertrekt naar de Toekomst voor de trainingen kan het oude ballenhok in de Arena dan weer gebruikt worden als vergaderzaal.

En zo is de cirkel weer rond.

Dat de jeugd de selectie aan het werk ziet is mooi, maar buiten dat geeft het voor de jeugd natuurlijk ook een kick dat ze op hetzelfde veld mogen trainen als hun grote helden. Daarvoor hoef je ze nog niet eens elke dag aan het werk te zien.

Wat mij betreft nog liever vandaag dan morgen en dan mag het ook best wat kosten. Schiet me trouwens nog wat te binnen: de Arena zou nu ongeveer geheel rood wit gekleurd moeten zijn, maar behalve de logo's die een half jaar geleden zijn aangebracht is er volgens mij nog maar weinig gebeurt. Weet iemand hier meer van?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 13, 2006 3:27 pm

Ronald! schreef:Dat de jeugd de selectie aan het werk ziet is mooi, maar buiten dat geeft het voor de jeugd natuurlijk ook een kick dat ze op hetzelfde veld mogen trainen als hun grote helden. Daarvoor hoef je ze nog niet eens elke dag aan het werk te zien.
Ik vraag me af of de jongens uit het eerste nog wel de grote helden zijn. Iedereen ziet tegenwoordig Ronaldinho en Henry op televisie, waarom zouden Rosales en Rosenberg dan jouw helden zijn?

Ik zou ook proberen de selectie te betrekken bij de jeugd, waardoor de jeugd misschien ook weer wat meer tegen ze op gaat kijken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo aug 13, 2006 3:36 pm

Bertje schreef:Ik zou ook proberen de selectie te betrekken bij de jeugd, waardoor de jeugd misschien ook weer wat meer tegen ze op gaat kijken.
Dat is toch ook precies de bedoeling? Rosales en Rosenberg....dan noem je er ook twee. Huntelaar en Stam? Sneijder? Ik kan me heel goed voorstellen dat dat helden zijn voor de jeugd. Sterker nog, ik twijfel er niet aan.

Stel je bent jeugdspeler, je hebt training en er staan een paar spelers uit de selectie toe te kijken die nog op het complex rondlopen. Ik deed er gelijk twee tandjes bij! Mooie stimulans.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 13, 2006 3:43 pm

Dat vraag ik me dus af, of zo'n jongen er nog wel twee tandjes bij doet als er een selectiespeler staat te kijken. Heel misschien dat hij er twee tandjes bij zou doen als Ten Cate stond te kijken, omdat zo'n jongen snel wil debuteren en zijn transfer naar Barcelona wil verdienen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 13, 2006 3:47 pm

joey schreef:De Toekomst is geweldig! Het is dat ik zo ver weg woon, anders ging ik er vaker heen. Iedereen die beweert dat Ajax een kille club is moet daar eens gaan kijken. :worshippy:
"zo ver weg"? Je woont gvd in Amsterdam man.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 3:49 pm

Drie kwartier op de fiets. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo aug 13, 2006 3:52 pm

en minder dan een half uur met het OV. Kwartiertje met de auto.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo aug 13, 2006 3:55 pm

Bertje schreef:Dat vraag ik me dus af, of zo'n jongen er nog wel twee tandjes bij doet als er een selectiespeler staat te kijken. Heel misschien dat hij er twee tandjes bij zou doen als Ten Cate stond te kijken, omdat zo'n jongen snel wil debuteren en zijn transfer naar Barcelona wil verdienen.
Wanneer ik zeg 'twee tandjes erbij' heb ik het over de jongere elftallen. A1 en Jong Ajax zul je er bijvoorbeeld niet zoveel mee beinvloeden tenzij, zoals je al aanhaalt, Ten Cate langs de lijn staat.

Uiteindelijk weet je niets zeker totdat je het probeert, maar duidelijk is wel dat de huidige situatie een enorme afstand creert. Voor het gevoel is het bijna een andere club die in de Arena speelt. Ik zie alleen maar voordelen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 4:01 pm

Steef schreef:Ik kom graag op De Toekomst en het liefst nooit in De ArenA. Ik vind het en een lelijk stadion (sorry, niks met Ajax te maken, maar vind het gewoon niks. Vooral van buiten) en ik vind de hele zooi eromheen groezelig.
Van buiten vind ik het juist erg mooi. Een modern stadion en het ziet er goed verzorgd uit. De 'historische look' heeft het natuurlijk niet maar dat komt met de jaren wel.

Binnen zou er zoveel verholpen kunnen worden door de afstand tot het veld kleiner te maken.
Bertje schreef:Dat vraag ik me dus af, of zo'n jongen er nog wel twee tandjes bij doet als er een selectiespeler staat te kijken. Heel misschien dat hij er twee tandjes bij zou doen als Ten Cate stond te kijken, omdat zo'n jongen snel wil debuteren en zijn transfer naar Barcelona wil verdienen.
Een elftal vol idolen heeft Ajax niet meer. Maar jongens als Chivu, Van der Vaart en nu Huntelaar en Stam zijn echt mateloos populair. Daar gaat een jeugdspeler zich wel voor uitsloven hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 4:14 pm

Thomas schreef:Een elftal vol idolen heeft Ajax niet meer. Maar jongens als Chivu, Van der Vaart en nu Huntelaar en Stam zijn echt mateloos populair. Daar gaat een jeugdspeler zich wel voor uitsloven hoor.
Dus de heren kijken niet meer op tegen de spelers van Ajax1? Wat een verwende mormels! :pukey:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 4:18 pm

Niet allemaal, denk ik. Komt toch door al het gezeik op spelers, lijkt mij.

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Bericht door Ronald! » zo aug 13, 2006 4:20 pm

joey schreef:Dus de heren kijken niet meer op tegen de spelers van Ajax1? Wat een verwende mormels! :pukey:
De jongere jeugd vast wel, dat kan toch haast niet anders? De oudere jeugd zal ook best tegen ze opkijken, maar die zijn toch ook niet gek? Die zien toch ook dat Huntelaar 10x beter is dan Rosenberg?

Het spelen in Ajax 1 zal meer tot de verbeelding spreken dan een toevallige speler die voornamelijk op de bank zit en niet meer dan een passant is. Veel langer dan 2 a 3 jaar zit men tegenwoordig niet meer bij een club.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 7:19 pm

Ajax Netwerk meldt
Ajax selectie gaat af en toe op De Toekomst trainen
Martin van Geel liet in Voetbal International weten dat de Ajax selectie de komende tijd af en toe op De Toekomst zal gaan trainen. Daarmee wil de club de kloof tussen de jeugdopleiding en de selectie verkleinen. Omdat er niet voldoende faciliteiten zijn bleek het niet mogelijk om de selectie altijd op De Toekomst te laten trainen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 16, 2006 7:31 pm

joey schreef:Drie kwartier op de fiets. :yes:
Henk de Gier schreef:en minder dan een half uur met het OV. Kwartiertje met de auto.
Henk, Henk, Henk, toch. :eusa_naughty: Hier overschat je het Amsterdamse OV toch schromelijk. Lopen, wachten, tram, wachten, metro, lopen, etc. Snel gaat het allemaal niet. Nee, je bent net zo snel met de fiets als met het OV. Bovendien is het met name op wedstrijddagen een stuk prettiger om te fietsen dan om in een overvolle metro te zitten.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 16, 2006 7:57 pm

Joey woont in de buurt van de Ferdinand Bol, dat betekent 5 minuten met de tram, 15 minuten met de metro, en dan heb je nog 10 minuten om naar de Toekomst te lopen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie