Supportersforum

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Supportersforum

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 09, 2007 9:56 am

Op Ajax.nl kun je je aanmelden voor het ´nieuw´ op te richten supportersforum.
Geef je op voor het Ajax-supporters forum

Amsterdam, 28 feb 2007
Ajax heeft in zijn Beleidsplan de ambitie en intentie uitgesproken het contact en de band met zijn supporters te intensiveren. Belangrijk onderdeel hiervan is de lancering van het Ajax-supportersforum.

Dit is een brede afvaardiging bestaande uit 11 supporters van de verschillende tribunedelen in de Amsterdam ArenA en vertegenwoordigers van de AFCA Supportersclub, Ajax Business Associates en de Supportersvereniging Ajax, die op reguliere basis aspecten met betrekking tot het supportersbeleid en alle andere zaken die supporters bezighoudt, zullen bespreken.

Voor de goede orde: het gaat hierbij niet zozeer om individuele vragen of opmerkingen, - hiervoor kunnen supporters als altijd terecht bij Supporterszaken - maar om issues die (grote) groepen supporters uit een betreffend vak of vakdelen aangaat. Uitgangspunt van het forum is dat het van, voor en door onze supporters is en er een constante interactie ontstaat tussen hen, het forum en Ajax.

Om het supportersforum ook echt tot stand te laten komen beginnen we bij de basis: bij jullie, onze fans. Via deze website kunnen alle supporters, in het bezit van een seizoenskaart, zich de komende twee weken kandidaat stellen voor het forum. Hiervoor is op de website een aanmeldingsformulier gezet, waarin naast een aantal persoonlijke gegevens ook een motivatie wordt gevraagd waarom jij zitting zou willen nemen in het forum.

Na sluiting van de termijn zal er door Ajax, Afcasupportersclub, Ajax Business Associates en de Supportersvereniging Ajax een voorselectie worden gemaakt van de meest geschikte kandidaten. Zij worden via de website vervolgens aan jullie gepresenteerd en door middel van een stemmingsprocedure zijn het de supporters die uiteindelijk bepalen wie de vertegenwoordigers worden die zitting gaan nemen in het Ajax-supportersforum.

Als gezegd, Ajax hecht er zeer aan dat er een sterkere band ontstaat met zijn supporters en tussen supporters onderling. Daarom roept Ajax alle fans die interesse hebben om deel te nemen aan het forum op dit kenbaar te maken. Alleen dan ook kunnen we samen echt wat veranderen. Realiseer je goed dat wanneer je door de voorselectie heen komt, je naam en motivatie bij de uiteindelijke stemming op de website komen te staan zodat andere supporters ook echt in de gelegenheid worden gesteld te bepalen of ze hun stem al dan niet aan jou zullen geven.

Het gaat om de volgende tribunedelen:

1. één supporter aan de lange zijde tweede ring Oost
2. één supporter aan de lange zijde eerste ring Oost
3. één supporter aan de lange zijde tweede ring West
4. één supporter aan de lange zijde eerste ring West

5. één supporter aan de korte zijde tweede ring Zuid
6. één supporter aan de korte zijde eerste ring Zuid
7. één supporter aan de korte zijde tweede ring Noord
8. één supporter aan de korte zijde eerste ring Noord

9. één supporter gehandicaptenplatform
10. één supporter 65+ vak (vak 111)
11. één supporter onder de certificaathouders
Heeft iemand zich aangemeld?
Ik heb mezelf wel aangemeld, maar vreemd genoeg krijg ik geen bevestiging van Ajax dat ik me aangemeld heb. Dat vind ik dus alweer een vreemde zaak. Een betere communicatie begint toch bij jezelf zou ik zeggen.

Zijn er ook mensen hier die meer hierover weten?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr mar 09, 2007 10:18 am

Ik heb er wel even over nagedacht, maar niet gedaan, omdat er genoeg instanties zijn waar Ajax mee praat, de afca supportersclub etc.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 09, 2007 10:22 am

Klopt.
Maar ik vraag me toch wel eens af of die niet voor 99% alleen de belangen behartigen van een kleine groep supporters (uitkaarthouders, Zuid-1)
Dit is de manier om zelf je mening te kunnen geven en de belangen van andere supportersgroepen te behartigen.
Jij zit/staat op Zuid-1, dan kan ik me voorstellen dat er genoeg gedaan wordt om je belangen/meningen/voorstellen/verbeteringen te laten behartigen via AFCA supportersclub en andere overleggen.
Ik zelf zit/sta op Zuid-2 en heb me wel ingeschreven.

Ik zie het wel als een uitdaging.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mar 09, 2007 5:43 pm

Wat zal er zoal besproken worden, denk je? De zelfde dingen als bij de vergaderingen tussen de SV en Ajax?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr mar 09, 2007 6:08 pm

Er zijn zoveel organen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Dan weer een aantal groepen die samen onder een nieuwe naam verder gaan en dan weer een nieuw overleg orgaan erbij. :sad:

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr mar 09, 2007 6:26 pm

Duivels slim van Ajax. Hou een paar concurrerende supporterspraatgroepjes in stand die onderling zo verdeeld zijn dat de directie van de club aan de touwtjes blijft trekken.

"De SV wil dit, het SF wil dat, 410 wil zus en zuid wil zo, dus hebben we zelf de knoop maar doorgehakt."
Sign your name on
the dotted line:

.............................

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za mar 10, 2007 12:24 pm

666 schreef:Duivels slim van Ajax. Hou een paar concurrerende supporterspraatgroepjes in stand die onderling zo verdeeld zijn dat de directie van de club aan de touwtjes blijft trekken.

"De SV wil dit, het SF wil dat, 410 wil zus en zuid wil zo, dus hebben we zelf de knoop maar doorgehakt."
De directie van de club blijft sowieso aan de touwtjes trekken. Daarnaast zijn er maar weinig supporters die echt verandering willen. De meesten vinden het prima zoals het nu gaat.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma mar 12, 2007 10:52 am

Het overleg wordt georganiseerd door Ajax, dus hebben ze uiteraard de touwtjes in handen.
De onderlinge onenigheid tussen de supportersgroepen is niet het probleem van Ajax. Het is juist zaak dat wij als supporters proberen op 1 lijn te komen. Zodat we via dit overleg onze gezamenlijke kritiekpunten/wensen/opmerkingen/etc kenbaar te maken bij Ajax.
Wat hun er verder mee doen is afwachten.
In ieder geval staan ze open voor een discussie.

Jou mening dat supporters het allemaal wel prima vinden deel ik niet.
Dat ze vaak te lui zijn om er echt wat aan te doen is een andere zaak.
Ik denk juist dat supporters wel degelijk dingen willen veranderen maar de laatste jaren steeds tegen dichte deuren aangelopen zijn. Dit overleg zou die deuren misschien kunnen openen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mar 12, 2007 12:02 pm

ASR_AFCA schreef:Het overleg wordt georganiseerd door Ajax, dus hebben ze uiteraard de touwtjes in handen.
De onderlinge onenigheid tussen de supportersgroepen is niet het probleem van Ajax. Het is juist zaak dat wij als supporters proberen op 1 lijn te komen. Zodat we via dit overleg onze gezamenlijke kritiekpunten/wensen/opmerkingen/etc kenbaar te maken bij Ajax.
Wat hun er verder mee doen is afwachten.
In ieder geval staan ze open voor een discussie.

Jou mening dat supporters het allemaal wel prima vinden deel ik niet.
Dat ze vaak te lui zijn om er echt wat aan te doen is een andere zaak.
Ik denk juist dat supporters wel degelijk dingen willen veranderen maar de laatste jaren steeds tegen dichte deuren aangelopen zijn. Dit overleg zou die deuren misschien kunnen openen.
Ik vind je verhaal een romantische inslag hebben ASR. Niks mis mee natuurlijk, maar die instelling zorgt er wel voor dat je van teleurstelling naar teleurstelling gaat.

Ik heb ooit eens een begin gemaakt met het schrijven van een open brief aan de DS over de OFA. Hierbij heb ik de doelstellingen die de OFA bij oprichting heeft geformuleerd afgezet tegen de huidige situatie. Toen ik ging vergelijken en analyseren kwam ik tot de conclusie dat de OFA een onvoldoende scoorde. In het bedrijfsleven was het in ieder geval `goed` genoeg geweest voor een gouden handdruk. Feitelijk deugde van de hele opzet al helemaal niks. Ik mis namelijk al een simpel iets als plan van aanpak. Dat de OFA een tijdje terug een naamsverandering heeft ondergaan is wat dat betreft al veelzeggend. Men zag volgens mij zelf ook in dat er niks was terechtkomen van de doelstellingen en kwam met het, al dan niet verstandige besluit om met een schone lei te beginnen. Het zal weinig uitmaken ben ik bang voor. De AFCA Supportersclub zal zo nu en dan nog eens een busreis organiseren in het kader van een Europese uitwedstrijd en bij een vergadering een paar biertjes wegtikken en wat borrelhapjes weghappen en that's it.

Bovendien vraag ik mij ten zeerste af of de supporters daadwerkelijk geinteresseerd zijn in veranderingen. Volgens mij wil men geen eigen vervoer naar uitwedstrijden. Om maar eens een voorbeeld aan te halen. Het draagvlak onder de supporters lijkt mij simpelweg te klein. Supporters zijn net zo opportunistisch als de voetballerij in zijn algemeenheid. Als Ajax met 8 buitenlanders kampioen wordt, staan we allemaal blij te doen. Als Ajax met 7 zelf opgeleide spelers gelijk speelt tegen nek lopen we te mopperen.

Enkel de actie over de eventuele terugkeer van het oude logo vind ik een geslaagde actie. Iedereen met de schouders eronder. Een duidelijk plan van aanpak.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 12, 2007 12:11 pm

ASR_AFCA heeft PM. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mar 12, 2007 12:17 pm

Bedankt voor de melding! :bis:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mar 12, 2007 12:18 pm

Ja, hele boeiende shit.

Wat heeft een PM met een supportersforum te maken? :X

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 12, 2007 12:20 pm

Het gaat min of meer over dit onderwerp en tegenwoordig weet je maar nooit of AT nog automatisch melding doet van PMs. :blush:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mar 12, 2007 12:21 pm

Thomas schreef:Het gaat min of meer over dit onderwerp en tegenwoordig weet je maar nooit of AT nog automatisch melding doet van PMs. :blush:
Nou, plaats het anders in dit topic als het toch over het onderwerp gaat.

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » ma mar 12, 2007 12:21 pm

Goodie.. van mij heb je geen pm ontvangen :cheer:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mar 12, 2007 12:22 pm

ASR heeft geen PM. :xyxthumbs:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 12, 2007 12:24 pm

goodfella schreef:
Thomas schreef:Het gaat min of meer over dit onderwerp en tegenwoordig weet je maar nooit of AT nog automatisch melding doet van PMs. :blush:
Nou, plaats het anders in dit topic als het toch over het onderwerp gaat.
Private Message, nieuwsgierige Goodie. :aai: :D

Je hebt trouwens geen PM van Kaboem!.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mar 12, 2007 12:53 pm

Thomas schreef:
goodfella schreef:
Thomas schreef:Het gaat min of meer over dit onderwerp en tegenwoordig weet je maar nooit of AT nog automatisch melding doet van PMs. :blush:
Nou, plaats het anders in dit topic als het toch over het onderwerp gaat.
Private Message, nieuwsgierige Goodie. :aai: :D

Je hebt trouwens geen PM van Kaboem!.
Nee, ik wacht er nog steeds met smart op. Net zoals op een PM van jou, spuit 11. :headbang:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 12, 2007 1:04 pm

Aha.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47915
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma mar 12, 2007 1:20 pm

Goodfella heeft PM.

Ontopic trouwens. :D

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di mar 13, 2007 8:44 am

goodfella schreef:
ASR_AFCA schreef:Het overleg wordt georganiseerd door Ajax, dus hebben ze uiteraard de touwtjes in handen.
De onderlinge onenigheid tussen de supportersgroepen is niet het probleem van Ajax. Het is juist zaak dat wij als supporters proberen op 1 lijn te komen. Zodat we via dit overleg onze gezamenlijke kritiekpunten/wensen/opmerkingen/etc kenbaar te maken bij Ajax.
Wat hun er verder mee doen is afwachten.
In ieder geval staan ze open voor een discussie.

Jou mening dat supporters het allemaal wel prima vinden deel ik niet.
Dat ze vaak te lui zijn om er echt wat aan te doen is een andere zaak.
Ik denk juist dat supporters wel degelijk dingen willen veranderen maar de laatste jaren steeds tegen dichte deuren aangelopen zijn. Dit overleg zou die deuren misschien kunnen openen.
Ik vind je verhaal een romantische inslag hebben ASR. Niks mis mee natuurlijk, maar die instelling zorgt er wel voor dat je van teleurstelling naar teleurstelling gaat.

Ik heb ooit eens een begin gemaakt met het schrijven van een open brief aan de DS over de OFA. Hierbij heb ik de doelstellingen die de OFA bij oprichting heeft geformuleerd afgezet tegen de huidige situatie. Toen ik ging vergelijken en analyseren kwam ik tot de conclusie dat de OFA een onvoldoende scoorde. In het bedrijfsleven was het in ieder geval `goed` genoeg geweest voor een gouden handdruk. Feitelijk deugde van de hele opzet al helemaal niks. Ik mis namelijk al een simpel iets als plan van aanpak. Dat de OFA een tijdje terug een naamsverandering heeft ondergaan is wat dat betreft al veelzeggend. Men zag volgens mij zelf ook in dat er niks was terechtkomen van de doelstellingen en kwam met het, al dan niet verstandige besluit om met een schone lei te beginnen. Het zal weinig uitmaken ben ik bang voor. De AFCA Supportersclub zal zo nu en dan nog eens een busreis organiseren in het kader van een Europese uitwedstrijd en bij een vergadering een paar biertjes wegtikken en wat borrelhapjes weghappen en that's it.

Bovendien vraag ik mij ten zeerste af of de supporters daadwerkelijk geinteresseerd zijn in veranderingen. Volgens mij wil men geen eigen vervoer naar uitwedstrijden. Om maar eens een voorbeeld aan te halen. Het draagvlak onder de supporters lijkt mij simpelweg te klein. Supporters zijn net zo opportunistisch als de voetballerij in zijn algemeenheid. Als Ajax met 8 buitenlanders kampioen wordt, staan we allemaal blij te doen. Als Ajax met 7 zelf opgeleide spelers gelijk speelt tegen nek lopen we te mopperen.

Enkel de actie over de eventuele terugkeer van het oude logo vind ik een geslaagde actie. Iedereen met de schouders eronder. Een duidelijk plan van aanpak.
Je mening over OFA en AFCA supportersclub kan ik begrijpen. Dat genomen beslissingen moeilijk terug te draaien zijn is een feit.
Het gaat er in de toekomst ook om dat beslissingen die nog genomen moeten worden dan tenminste de juiste beslissingen zijn.
Op dat vlak kan een supportersforum wel zijn stem laten gelden, zodat in ieder geval duidelijk is wat dan ons standpunt is.

Het gaat niet alleen om het verleden, ik zie juist veel meer mogelijkheden toekomstgericht.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » di mar 13, 2007 9:08 am

Waarom moet ik Goodfella een PM sturen?
Bertje for President!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma sep 17, 2007 12:58 pm

Na een jaar lang niets hierover vernomen te hebben heb ik vorige week een mail gekregen en staat er ook weer eens wat over op ajax.nl
Supporters forum in ontwikkeling

Amsterdam, 07 sep 2007
Ajax is momenteel hard aan het werk om het supportersforum op te richten. Voor de vertraging die is ontstaan, biedt de club excuses aan.

Het supportersforum is een brede afvaardiging bestaande uit 11 supporters van de verschillende tribunedelen in de Amsterdam ArenA, en vertegenwoordigers van de AFCA Supportersclub, Ajax Business Associates en de Supportersvereniging Ajax, die op reguliere basis aspecten met betrekking tot het supportersbeleid en alle andere zaken die supporters bezighoudt, zullen bespreken.

Voor de goede orde: het gaat hierbij niet zozeer om individuele vragen of opmerkingen, - hiervoor kunnen supporters als altijd terecht bij Supporterszaken - maar om issues die (grote) groepen supporters uit een betreffend vak of vakdelen aangaat. Uitgangspunt van het forum is dat het van, voor en door onze supporters is en er een constante interactie ontstaat tussen hen, het forum en Ajax.

Via de website zullen de supporters verder op de hoogte worden gehouden. De kandidaten hebben inmiddels per e-mail bericht gehad.
Zal het er dan toch nog van komen?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma sep 17, 2007 2:26 pm

Stond er ook in die mail iets over dat jij juist als afgevaardigde van Zuid 2 was uitgekozen of zijn ze daar nog niet aan toegekomen?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13358
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma sep 17, 2007 2:33 pm

Ik kan het mis hebben, maar zoiets hebben we toch al eerder gehad? Eind jaren 90 met van Praag en co destijds?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie