Adrie Koster

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Adrie Koster

Bericht door Jöhnk » di okt 09, 2007 7:49 pm

Deze man verdient een eigen topic, lijkt me.
Ajaciedjuh schreef:Koster: "Ik wil kampioen worden"

dinsdag 09 oktober, door Cruijff4ever, Amsterdam, 20:30u, VoetbalPrimeur
Trainer Adrie Koster hoefde niet lang na te denken toen de clubleiding van Ajax hem benaderde om hoofdtrainer van de Amsterdamse club te worden.

"Het lijkt me duidelijk dat ik dit een enorme uitdaging vind. Ik wil kampioen worden en de beker winnen.''

Koster heeft van technisch directeur Martin van Geel vernomen dat de kans groot is dat hij het seizoen als hoofdtrainer van Ajax afmaakt. "Maar ik kan me ook voorstellen ze misschien eerder de best mogelijke trainer voor Ajax vinden. Ik doe dan zonder problemen een stapje terug en ga met alle plezier weer bij het tweede elftal aan de slag.''

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 7:51 pm

Succes, Adrie!

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » di okt 09, 2007 7:55 pm

Zo is het :headbang.gif:

Nu met zijn allen erachter gaan staan, gewoon lekker voetballen. :anew.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » di okt 09, 2007 7:59 pm

Ik heb er een hard hoofd in.. :sad.gif: Maar ik wens je alle succes in de wereld Koster! Verbaas me en bewijs mijn ongelijk! :hupajax.gif: :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:
Laatst gewijzigd door Daniel op di okt 09, 2007 8:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » di okt 09, 2007 8:00 pm

Koster en ik zitten hélemaal op dezelfde lijn: ik wil ook dat Ajax kampioen wordt! Zet 'm op Adrie! :onfire.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 09, 2007 8:02 pm

Deze man hoeft niet op kritiek van mijn kant te rekenen .. ( of hij moet het wel heel bont maken natuurlijk ) :ajaxsmiley.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 09, 2007 8:06 pm

Als je het maar niet opkropt, Voetske. :icon_wink.gif:

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » di okt 09, 2007 8:33 pm

Er breekt nu een periode aan dat steeds meer spelers uit de ziekenboeg ontslagen zullen worden, als zij dan ook fit blijven (zodat de talentloze breedtespelers niet in actie hoeven te komen) en bij MvG het besef doordringt dat de huidige selectie ongelovelijk veel baat heeft met de komst van 1 of bij voorkeur 2 offensief ingestelde middenvelders die gogme, techniek aan voetballende vermogen combineren, zou het goed kunnen dat A3 - in een wat minder gedwongen sfeer rondom Ajax - dit seizoen de dubbel pakt.

Ik wens A3 in elke geval onwijs veel succes. Directe plaatsing voor de CL lijkt alweer een paar eeuwen terug plaats te hebben gevonden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di okt 09, 2007 10:53 pm

‘Koster is de juiste man voor Ajax’

AMSTERDAM - Voor één ding hoeft Ajax in elk geval niet bang te zijn: de nieuwe trainer Adrie Koster zal nooit en te nimmer de vuile was buiten hangen.

Wat intern hoort te blijven, blijft ook intern, is zijn alom bekende filosofie.

,,Adrie Koster is een zeer correcte man,’’ zegt technisch directeur Henry van der Vegt van RKC. De directeur ontsloeg Koster in de afgelopen winter vanwege de tegenvallende resultaten, maar in de media zijn er nooit negatieve uitspraken van de oefenmeester over de Waalwijkse club verschenen.

,,Alles wat er is gebeurd, is altijd binnenskamers gebleven. Adrie is een goed mens met verstand van zaken,’’ laat Van der Vegt weten. ,,Altijd probeert hij zijn elftal aanvallend te laten spelen. Soms wordt er wel eens gezegd dat hij te lief en te sociaal is voor de voetballerij. Dat zijn inderdaad eigenschappen die je als trainer nodig hebt. Ik ben benieuwd hoe het hem bij Ajax vergaat.’’

De trainerscarrière van Koster is er één van pieken en dalen met enkele eredivisieclubs, maar ook werkgevers in de eerste divisie.

Bij Excelsior - waarmee hij promoveerde - zorgde Koster er onder meer voor dat talenten als Thomas Buffel en Gill Swerts doorbraken. Bij het eerdergenoemde RKC moest hij echter het veld ruimen, naar verluidt omdat hij nooit eens met zijn vuist op tafel sloeg.

Koster is namelijk niet de man van de keiharde ingreep. Hij geeft spelers liever veel verantwoordelijkheid én vertrouwen. Bij RKC, dat ten tijde van zijn ontslag moeizaam draaide, was er juist behoefte aan de harde hand, iemand die de soms opstandige groep eens flink de waarheid zei.

,,Adrie houdt niet van het conflictmodel,’’ beweert Hai Berden, voorzitter van VVV, waarvoor Koster ook een jaar werkte. ,,Misschien is hij daarom nu de juiste man voor Ajax.

,,Adrie is in staat rust te creëren in woelige tijden. In Amsterdam hebben ze volgens mij juist rust nodig. Daarentegen is hij ook een echte Zeeuw, iemand die eigenwijs is. Hij weet precies wat hij voor ogen heeft, al staat Adrie altijd open voor ideeën van anderen.’’

Nol Hendriks, suikeroom en voormalig bestuurslid technische zaken van Roda JC, beaamt de woorden van zijn collega uit Venlo. Na een jaar eerder met Roda JC de bekerfinale te hebben gehaald, werd Koster in 1993 ontslagen bij de Limburgse club. Met pijn in het hart, zegt Hendriks nu.

,,Als coach is Adrie Koster tactisch enorm sterk. Ik had hem indertijd graag bij de club gehouden als assistent-trainer, vooral omdat hij jonge spelers beter kan maken. Maar helaas had hij voor die baan de ambities niet.

,,Adrie is buiten zijn werk een echte huisman, die zijn familie altijd belangrijker vindt dan het voetbal. Of hij ook minpunten heeft? Ik zou ze niet kunnen verzinnen.’’
AD

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo okt 10, 2007 7:37 am

Koster is helemaal niet de juiste man, je denkt toch niet dat Ajax door hem beter gaat voetballen :laughing.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo okt 10, 2007 7:48 am

Waarom is Koster nu niet de juiste man?
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » wo okt 10, 2007 9:16 am

www.ad.nl
Koster aan de slag als tussenpaus
Door RENZE LOLKEMA

AMSTERDAM - Adrie Koster begint woensdagochtend om half elf aan een nieuwe klus. De Zeeuw leidt dan voor het eerst de training van Ajax 1. Dat zal hij blijven doen totdat Ajax een definitieve opvolger voor Henk ten Cate heeft gevonden.

Toen Adrie Koster vorig seizoen bij RKC op straat werd gekwakt, kon hij niet bevroeden dat hij een jaar later leiding zou gaan geven aan Nederlands beroemdste voetbalclub. Gisteren gebeurde dat toch. De leiding van Ajax benaderde de Zeeuw om de vacature van hoofdtrainer voorlopig in te vullen. Niet ondenkbaar is dat Koster het seizoen afmaakt.

,,Dit had ik deze zomer niet gedacht, toen ik bij Ajax tekende,’’ zei Koster – volgende maand wordt hij 53 jaar – gistermiddag. ,,Ik dacht twee relatief rustige jaren voor de boeg te hebben. Maar niets is zo verwonderlijk als de voetballerij.’’

Koster begint vandaag aan zijn interim-klus in de Arena. De gekortwiekte selectie traint om 10.30 uur naast het stadion. Koster: ,,Jammer dat er zoveel jongens niet bij zijn vanwege interlandverplichtingen. Maar we gaan gewoon aan de slag. Ik zal me eerst uitgebreid laten informeren door de technische staf. Gelukkig heb ik Ajax 1 dit seizoen al vaak aan het werk gezien.’’

Gistermorgen werd de training geleid door Alfons Groenendijk, een van de assistenten van Henk ten Cate. De andere assistent van de naar Chelsea vertrokken hoofdcoach, Hennie Spijkerman, ontbrak vanwege een cursus. Opvallend was dat Frank de Boer de pionnen uitzette. Dat voedde de gedachte dat De Boer – hij won in elf seizoenen met Ajax alles wat er te winnen viel en speelde 112 keer voor Oranje – wellicht kandidaat was om Ten Cate op te volgen.

,,Welnee,’’ lachte de oud-prof aan het einde van de oefensessie. ,,Ik loop hier stage. Ik ben zo’n beetje elke maandag, dinsdag en donderdag bij de training van de A-selectie. Ik ben geen kandidaat, absoluut niet. Ik denk juist dat Adrie Koster het wordt.’’ Later die dag kreeg De Boer, bij Ajax de trainer van de D1-pupillen, inderdaad gelijk.

Jaap Stam liet desgevraagd weten dat Ajax er goed aan zou doen iemand als Frank de Boer als trainer bij de groep te houden. ,,Hij heeft veel kennis, kent de club bovendien goed en is een goeie gozer. Ik ken hem al jaren en hij ligt goed in de groep.’’

Stam hoopte gistermorgen nog dat Ajax het voetbalseizoen zou afmaken met de assistenten van Ten Cate. ,,Groenendijk en Spijkerman weten wat er leeft in de groep. Ze hebben een goede kijk op voetbal en kennen de spelers goed. En voor de duidelijkheid, we hoeven in deze sport geen vrienden te zijn. Je moet met elkaar werken, daar gaat het om.

,,Het is jammer dat deze week de groep klein is, vanwege alle interlands, maar ik denk niet dat de selectie veel tijd nodig zal hebben om zich aan te passen aan de nieuwe situatie.

,,Wat ik vind van het feit dat Ten Cate weg is? Dat is voetbal. Je weet nooit wat er gaat gebeuren. Maar er is echt geen man overboord. Er lopen hier bij Ajaxvoldoende goede trainers. Dat heb je vandaag kunnen zien. Fons en Frank weten ook van wanten. En al die trainers hebben dezelfde ambitie: ze willen kampioen van Nederland worden.

,,Nee, ik ben niet boos op Ten Cate. En ik voel me ook niet belazerd. Dit hoort bij deze sport. Life goes on, en ik weet waarover ik praat. Daarvoor heb ik al het één en ander meegemaakt.’’

De aanvoerder van Ajax is door de clubleiding niet naar zijn mening gevraagd over de eventuele opvolging. ,,Als groep hebben we alle vertrouwen in Fons en Hennie. Adrie Koster? Lijkt me ook een goede trainer. Hij heeft in het begin van het seizoen nog voor de groep gestaan, het lijkt me een goede vent. Maar uiteindelijk moeten de spelers het zelf doen, welke trainer er ook voor de groep staat. Het is heel simpel: we moeten klaar zijn voor het duel met NEC (Ajax’ eerstvolgende tegenstander, op 20 oktober). In de tussentijd moet er hard worden gewerkt, door iedereen.’’

Het was gisteren redelijk rustig rondom het trainingsveld van Ajax. Er hing slechts één spandoek dat refereerde aan het vertrek van Ten Cate. ‘Jaakke, jij bent de volgende’, hadden enkele fans op een laken gekalkt en dat aan het hek gehangen. Maar de voorzitter van Ajax liet zich niet wegjagen. Hij stelde ondertussen Koster aan als interim-trainer.

Wat Koster van Ajax 1 verwacht? ,,Er is nog veel te winnen,’’ zo doelde de in Zierikzee geboren trainer op de competitie en de KNVB-beker waar Ajax een hoofdrol in speelt. Maar is hij geschikt om bij een rumoerige club als Ajax het hoofd boven water te houden? Koster staat immers bekend als zachtaardig. ,,Dat is van die kretologie, daar kan ik niets mee. We gaan aan de slag, er is echt nog veel te winnen.’’

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » wo okt 10, 2007 10:20 am

3 grijze muizen aan het roer, het wordt steeds erger.
YNWA

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo okt 10, 2007 10:23 am

Misschien zijn het wel vakmensen. Dan is het niet zo boeiend toch of ze af en toe uit de school klappen of niet?
I think I lost my fucking headache

Neefkens
Erelid
Berichten: 565
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » wo okt 10, 2007 10:24 am

Je wilt liever de echt kleurrijke figuren die zich op persconferenties niet kunnen beheersen, die journalisten uitsluiten, die steeds botsen met spelers en die er vooral alleen voor zichzelf zitten?

Doe mij maar ff rust en geborgenheid.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » wo okt 10, 2007 10:27 am

Adrie Koster, een nietszeggende voetballer en een nietszeggende trainer, mag het seizoen afmaken. We zijn gvd net begonnen en dan zo’n nietszeggende sukkel aanstellen. Idiots!
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » wo okt 10, 2007 10:29 am

Neefkens schreef:Doe mij maar ff rust en geborgenheid.
Dan moet je lekker bij WillemII gaan zitten, een club waar die Koster ook thuishoort, niet bij Ajax!
YNWA

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo okt 10, 2007 10:31 am

Rust in de tent, precies wat Ajax nodig heeft
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 10, 2007 10:31 am

Inderdaad.En Koster gaf duidelijk aan dat mocht AJAX in de winterstop de beoogde trainer vinden hij dan gewoon weer een stapje terug doet.

Liever nu een paar grijzen muizen, dan ( weer ) overhaast een rat aan het roer ...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 11:14 am

Mee eens, al blijf ik het zonde vinden dat de opleiding nu weer moet lijden onder het eerste elftal. De opleiding moet immers beter, om het eerste elftal weer beter te kunnen ondersteunen. Zo blijf je bezig.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 10, 2007 11:20 am

Aan de andere kant: Koster is pas een paar maanden bezig. Indien hij als een soort van godswonder nu al zichtbaar progressie boekte met de opleiding, had Ajax hem wel laten zitten.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 11:24 am

Nou, zo'n godswonder vind ik dat niet, als er na enkele maanden tekenen van progressie zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 10, 2007 11:25 am

Op welk vlak zou verbetering na drie maanden al zichtbaar moeten zijn, volgens jou?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo okt 10, 2007 11:35 am

Taken, beter ingespeeld en meer van dat soort dingen. Drie maanden is een kwart van een jaar, hoor. Dan mag er best wat beter geworden zijn.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » wo okt 10, 2007 11:42 am

Ik neem aan dat eind oktober, na de interland periode, rond de wedstrijd tegen NEC de ziekenboeg voor een groot deel leegstroomt. Dan heeft Koster dus weer Bakircioglu, Davids en Leonardo tot zijn beschikking. Dan wil ik ook wel direct weer beter voetbal en resultaten zien, geen excuses dat dat allemaal nog wel komt. Ajax moet kampioen worden dit jaar.

Plaats reactie