Muziek in de ArenA (en volume, wanneer wel, wanneer niet)

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Plaats reactie

Welke muziek moet gedraaid worden?

Amsterdamse Muziek medley
8
50%
Rock
4
25%
House
1
6%
Anders, nl....
3
19%
 
Totaal aantal stemmen: 16

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Muziek in de ArenA (en volume, wanneer wel, wanneer niet)

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jan 31, 2008 10:20 pm

Over plus minus een maand is de volgende ASR vergadering.
De agenda is nog niet officieel bekend, maar ik verwacht dat 1 van de besproken onderwerpen Muziek in de ArenA zal worden (en ik bepaal als voorzitter de agenda ... :neutral.gif: )

Dus ik dacht, laat ik de mening van het alom gewaardeerde AT vragen.

Wat vinden jullie van de muziekkeuze?
Welke muziek moeten ze draaien? Voorbeelden mogen ook!
Moet de muziek zachter?
Moet er wel muziek gedraaid worden na een doelpunt?
Wat vinden jullie van onze stadionspeaker?
Wat vinden jullie van de ver Amerikanisering van bijv. Opstelling Ajax?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 31, 2008 10:29 pm

De stadionspeaker moet blijven! Die hoort bij Ajax. Met versprekingen en al.

Geen muziek na een doelpunt a.u.b. Geen Amerikanisering. Voor de rest maakt het me weinig uit.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do jan 31, 2008 10:50 pm

Ik wil juist wel muziek na een doelpunt. Klinkt net wat grootser dan.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » do jan 31, 2008 11:02 pm

Ik wil juist wel muziek na een doelpunt. Klinkt net wat grootser dan.

Idd, ik vind het namelijk opbeurend, vooral als je gelijk komt of op voorsprong, als je alsnog achterstaat hoeft het van mij niet zo...

Trouwens, ASR, wie zit er in de commissie van 420 enzo?
Pompiedom

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40986
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do jan 31, 2008 11:03 pm

Nee, muziek na een doelpunt vind ik niets. Dan wil ik een stadion horen juichen.

Dat vind ik sowieso een probleem met muziek in een stadion. Ze maken er wel een hoop herrie mee maar het kost ook sfeer omdat gezang van supporters er niet bovenuit komt. Met harde muziek krijg je een gemaakte sfeer die weinig met voetbal te maken heeft.

Wat mij betreft is muziek ruim van te voren geen probleem. Persoonlijk ga ik meer voor rock maar met Amsterdamse muziek kan ik ook wel leven. Maar als het dichter naar de wedstrijd gaat moet het zeker niet te hard en mag het van mij zelfs uit. Dan moet de sfeer vanaf de tribune komen.

De Ajax marsch is natuurlijk wel top voor aanvang van het duel. Net als de speaker. Die hoort bij Ajax.
Nil volentibus arduum

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » do jan 31, 2008 11:12 pm

Muziek in het stadion is natuurlijk prima. Voor de wedstrijd, in de rust of na de wedstrijd.
Een goaltune is ook wel leuk, al moet je er dan naar mijn idee eigenlijk eentje hebben die je lekker kan meebrullen! (I wil survive?! :drecul.gif: maar dan anders...)
Momenten waarop er geen muziek MAG zijn. Tijdens een afscheidsronde van een speler of tijdens het rondje van de spelers die het publiek bedanken. Dan moet je dus inderdaad enkel de supporters horen.
Voor de wedstrijd en begin 2e helft zou je met muziek ook wat sfeer in het stadion kunnen brengen, maar ook dan hangt het allemaal af an de muziekkeuze.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 01, 2008 12:14 am

Ik denk ook dat ik liever gewoon een stadion hoor brullen na een doelpunt. En als er dan toch zo nodig muziek gedraaid moet worden, speel dan iets opbeurends af. Ik vind het huidige One step beyond typerend voor de gemakzucht van de Ajax-ploegen van de afgelopen jaren: 'goh, kijk nou eens. Een doelpuntje. Nou, mooi zeg. Nou, daar maken we er straks nog wel eentje van.' Klinkt goed, typisch Ajax zelfs. Maar het Ajax van tegenwoordig kan juist wel een nummer geven dat ze aanspoort tot het compleet verne*ken van de tegenstander.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr feb 01, 2008 8:46 am

Die muziek tijdens het doelpunt vind ik echt onzin.

Ook die KEIHARDE pleurisherrie vantevoren is echt niet te harden. Misschien is de rest van het stadion halfdoof ofzo, maar ik kan geen normaal gesprek meer voeren op de tribune. Ook die spotje die worden uitgezonden (reclame en Cruijff die zegt dat hij een Ajacied is) staan op standje 100. Heel irritant.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » vr feb 01, 2008 8:52 am

Géén amsterdamse muziek. Weg met Peter Beense en dat soort tyfusherrie.

Muziek na een goal zou eigenlijk onhoorbaar moeten zijn omdat het publiek meer lawaai maakt. Als er dan toch iets na een goal gedraaid moet worden: géén tekst!

Verder mogen er wel iets meer zuidamerikaanse ritmes te horen zijn voor de wedstrijd en in de rust. Of wat stevige rock. In ieder geval niet van die slappe trage gezapige amsterdamse jordaan- of rembrandspleinkroegenmuziek. En ook geen housedeuntjes, das meer iets voor Rotterdam. Ajax is kunst, dus wij doen alles net even anders dan de grote massa. Laat maar iets arrogants en elitairs horen. We zijn toch geen volksclub zoals die havenslaven?
biografie van Peter Beense schreef:Elke Amsterdammer kent de volkszanger Peter Beense als Ajax fan. Hij was de eerste niet-voetballende artiest op de grasmat van de Ajax Arena.
Vandaar dat dat kutstadion vervloekt is!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr feb 01, 2008 12:59 pm

Maurice schreef:
Ik wil juist wel muziek na een doelpunt. Klinkt net wat grootser dan.

Idd, ik vind het namelijk opbeurend, vooral als je gelijk komt of op voorsprong, als je alsnog achterstaat hoeft het van mij niet zo...

Trouwens, ASR, wie zit er in de commissie van 420 enzo?
De andere leden van de ASR, met tussen haakjes hun tribunedeel of functie, zijn:
Dennis Bliek (invalideplatform), Ilona Oerlemans (1e ring oost), Sander Adriaansen (1e ring zuid), John van Reenen (2e ring west), Jaap Waaijenberg (1e ring west), Brenda Toonen (2e ring oost), Simon Knol (2e ring noord), Ron Jansen (1e ring noord), Luc Postma (ABA), Erwin Pieters (AFCA), Martine Eikelhof (SVA), Henk Voors (coördinator supportersbeleid Ajax), Jeroen Slop (directie), John Jaakke (bestuur), Miel Brinkhuis (manager communicatie) en Suzanne Adriaansen (manager supporterszaken en wedstrijdorganisatie).

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » di feb 05, 2008 1:30 pm

De stadionspeaker moet blijven! Dat zowiezo. Die man doet het uitstekend en is wat mij betreft niet meer weg te denken bij de thuiswedstrijden van 'ons aller' Ajax!

Ik vind de Amsterdamse muziek wel bij Ajax horen. Maar vind ook het 'Let me entertain you' wel lekker, maar dat is meer een jingle geloof ik. Die house-achtige beat die altijd bij de Europacup wedstrijden gedraaid wordt ( werd :blush.gif: ) vind ik ook wel lekker.

Ik vond alleen Osdorp Posse uit de toon vallen vorige week, zowel qua kwaliteit als qua volume. Tering zeg. Dat had wel een tíkkie zachter gemogen.

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di feb 05, 2008 2:15 pm

De stadionspeaker is gewoon Ajax, die moet dus blijven.
Een liedje bij een doelpunt vind ik prima, maar dan wel een nummer waar het publiek iets mee kan, zodat er verder wordt gezongen na het doelpunt ofzo. Maar als er geen muziek is, is het ook prima. Juichende mensen klinkt zo heerlijk.

Dan kritiek: ik háát het harde geluid bij de reclames. Echt afschuwelijk! En dan de muziek voordat de wedstrijd begint... ik heb er geen goed woord over :blush.gif: Ik heb al vaak gezegd dat ik eigenlijk eens een brief/mail wil sturen naar een programma waarin je een wens mag doen (zoals Mooi weer de Leeuw, maar daar is mijn wens niet technisch uitvoerbaar). Want ik zou wel eens muziek willen draaien voor een wedstrijd. Rockmuziek! Sixties! Punk! Engelse bandjes! Tjonge, ik snap dat Hazes bij het Amsterdamsche hoort, maar nu ben ik het toch wel spuugzat hoor.
Misschien leuk: iedere wedstrijd beelden van een bepaalde speler op de schermen laten zien en dan het favoriete nummer van die speler erbij draaien.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di feb 05, 2008 2:30 pm

Als we toch aan het zeiken zijn:wat was dat voor vaag kutnummer op de melodie van 'het is een nacht' vooraf aan de wedstrijd? Tyf lekker op met al dat 'Ajax is de beste van Nederland hoempapa' gelul.

Het nummer van Madness wat nu gedraaid wordt na een goal vind ik heerlijk. Beter dan dat "Ajax is ok" gelul.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13376
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di feb 05, 2008 2:54 pm

Aller belangrijkste voor mij: Ze verdomme het geluid zachter! Het staat veel te hard. Verder maakt het mij qua muziek keuze niet zo veel uit. Beetje een mix van neutrale Ajax liedjes (i.i.g. liedjes met teksten 'we worden wéér kampioen enz), Amsterdamse muziek en wat er voorbij komt in de top 40. Voor ieder wat wils.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40986
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di feb 05, 2008 8:26 pm

Dat is ook veruit mijn belangrijkste bezwaar tegen de huidige muziek. Veel te hard! Ik kan soms nauwelijks je buurman verstaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo feb 06, 2008 9:38 am

Ik moet zeggen dat ik het tegen de kakkerlakken wel mee vond vallen met het volume. Ik zal er de komende thuiswedstrijden op blijven letten...

Gebruikersavatar
Wim
Site Admin
Berichten: 5467
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 5:49 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Wim » wo feb 06, 2008 4:32 pm

Stadion speaker is prima, hoort ook zo. Bij de presentatie van de spelers een lijn volgen graag. Niet bij de een een pseudo 3D plaatje en van de ander een flut foto of mislukte pasfoto's. Maak nu van iedereen een leuke foto waar het bovenlichaam op staat, vriendelijk glimlachend en laat dat zien.
De harde muziek bij het betreden van het veld is ook prima. Bij doelpunten kan ik ook goed begrijpen. Verder de muziek een stuk zachter en van alles wat graag.
Fijn om thuis te zijn.
Voor eens en altijd van iedereen, maar dat is logisch.

Gebruikersavatar
Buizerd427
Berichten: 49
Lid geworden op: di okt 23, 2007 1:12 pm

Bericht door Buizerd427 » vr feb 08, 2008 12:15 pm

Ik vind alles prima, zolang het maar bij Ajax past.

Als het maar niet zo slecht als tegen psv gaat! OP was ok, maar dan ineens zo'n boerenhouse nummer waar de psv'rs springend en juichend in het vakkie staan vind ik geen goed plan. dus tegen psv geen guus meeuwis, boerenhouse etc..
Ook handig: Als je een 100.000 klapper afsteekt, zorg dan dat het te horen is! Niet met muziek er doorheen! Nu hadden we er niks aan...

Tegen Feyenoord was het goed. Ik ben geen Andre Hazes, Peter Beense superfan, maar als daar het hele stadion lekker van gaat meezingen doe ik ook mee. Dat is alleen maar goed voor de sfeer.

Tijdens doelpunten geen muziek voor mij. Juichen na het doelpunt moet overgaan in yells naar de tegenstander. misschien muziek vervangen door yells door de speaker zodat iedereen kan inhaken? Lost meteen het probleem van de dubbele spreekkoren op.
"Het enige wat ik over feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen" (Fabio Capello)

Plaats reactie