De medische kwestie

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

De medische kwestie

Bericht door Daniel » di feb 12, 2008 3:03 pm

Ajax heeft er vaak gezeik mee, veel blessures, langdurige blessures, blessures die langer schijnen te duren dan eerst gedacht. Nu lees ik dit net weer op vi.nl
www.vi.nl schreef:'Robben moet van Real Madrid opnieuw leren lopen'
12/02/2008 13:15

Real Madrid zegt de oorzaak te kennen van de vele spierblessures waar Arjen Robben de afgelopen jaren mee heeft moeten afrekenen. De lichtvoetige linksbuiten loopt niet goed. 'Hij heeft een mechanisch probleem', legt een medewerker van de medische staf uit in de Spaanse kwaliteitskrant El País.

De afwikkeling van zijn voet en de afzet deugen niet en daardoor worden zijn spieren te zwaar belast en dat levert weer een snel vermoeid gestel en blessures op, luidt de samengevatte diagnose. Robben is overigens samen met Royston Drenthe en Javier Balboa wel de snelste speler in de selectie van de Spaanse koploper.


Robben is nu al maanden bezig zijn looppas te verbeteren. Een makkelijk proces is dat niet. 'Hij moet van een aangeleerde reflex een automatisme maken. Robben dient te leren lopen alsof hij op een lopende band rent. Hij moet naar achter afzetten.'

'De manier waarop hij nu loopt, zorgt voor te veel spanning op de buigspieren. Hij duwt de punt van zijn voet niet goed in de grond en zijn heup blijft te ver naar achteren hangen. De spieren achterin zijn bovenbeen lijden daar onder.'

Robben miste dit seizoen door blessures vijftien van de 24 competitieduels van Real Madrid. Afgelopen zondag was hij wél weer eens van de partij. Tegen Real Valladolid (7-0) begon Robben in de basis, maakte de negentig minuten vol en scoorde. 'Dit bewijst dat ik van waarde kan zijn voor dit team', zei de Groninger na afloop opgelucht.
Goh, en Ajax geeft als advies geen friet te eten als het gaat om medisch onderzoek. Ajax is volgens mij gewoon te amateuristisch bezig op medisch gebied, wat dat betreft zijn we ver achter.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di feb 12, 2008 11:08 pm

Robben loopt natuurlijk wel als een nicht. Je hebt geen deskundige nodig om dat te constateren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo feb 13, 2008 12:05 am

Fitheid spelers minutieus vastgelegd in Milan Lab

Milanello medisch Mekka

MILAAN - Een topvoetballer is een kostbaar en breekbaar bezit. Tonnen moeten maandelijks worden overgemaakt, maar voor je het weet is een speler maandenlang uit de roulatie door een hardnekkige blessure. Om dit risico tot een minimum te beperken richtte AC Milan enkele jaren geleden Milan Lab op. Het medisch Mekka van de voetballerij op trainingskamp Milanello.

Het lab werd geboren na een woede-uitbarsting van voorzitter Silvio Berlusconi. Na het rampseizoen 1999-2000 onstak de mediatycoon in woede over de vele blessures die zijn selectie hadden geteisterd. Met als klap op de vuurpijl de Argentijn Fernando Redondo die voor miljoenen op de loonlijst stond, maar aan het begin van de competitie zijn kniebanden afscheurde en daarna geen bal meer raakte. Berlusconi dreigde eerst de volledige medische staf op straat te zetten maar zijn toenmalige lijfarts, de Belg Jean Pierre Meerseman, wist hem op andere gedachten te brengen. Een geavanceerd testcentrum moest de fysieke en mentale toestand van de spelers zorgvuldig in kaart brengen.

Dat was de weg om de concurrentie voor te blijven. Schoorvoetend ging Berlusconi akkoord, en inmiddels is de miljoeneninvestering lang en breed terugverdiend.

In de conservatieve voetbalwereld waren de Milanezen hun tijd ver vooruit. Met uitgebreide tests werd het gestel van het team in beeld gebracht. Op maat gesneden voedingsadviezen en aangepaste trainingsschema’s zijn aan de orde van de dag. Sprekend voorbeeld: Paolo Maldini. De onuitputtelijke draaft als 39-jarige (!) nog geregeld op voor een wedstrijdje met de rossoneri.

Ook deze maandagochtend rent Maldini met oud-PSV’er Ronaldo gedwee zijn rondjes. Precies op de plek waar bondscoach Marco van Basten vlak voor het WK 1994 het land in de greep hield met een mogelijke rentree in het Nederlands elftal.

Op Milanello - op de heuvels zo’n vijftig kilometer ten noorden van Milaan - ademt alles rust en professionaliteit. Aan de bar bestelt trainer Carlo Ancelotti voor de ochtendtraining zijn espresso. De ober schuift hem de Italiaanse kranten toe en mokkend verplaatst de generatiegenoot van Van Basten zich naar de kleedkamers.

Dit terwijl er weinig reden is voor een slecht humeur. Milan is door de minieme overwinning van zondag tegen Siena langzaam aan het terugkrabbelen naar de kop van de ranglijst en heeft grote kans om de Champions League-overwinning van vorig jaar te prolongeren.

Misschien is Ancelotti humeurig omdat hij vanmiddag na de training het journaille te woord moet staan over de nieuwste speeltjes in het lab. Want de Italiaanse club is een samenwerking met Microsoft aangegaan om de wirwar aan data te interpreteren. ,,In het verzamelen was deze club al een kei, alleen was het moeilijk om dit om te zetten in bruikbare informatie. Dat was de ontbrekende schakel”, vertelt Pierpoli Taliento van Microsoft Italië in het zonnetje naast het trainingsveld.

,,Met onze programma’s kunnen we beter zien wanneer een speler rust moet hebben en welke onderdelen hij wel kan trainen. We hebben zeer bewust voor een pilot met Milan gekozen omdat ze zo veel kwaliteit herbergen. Dan is het ook makkelijker om dit soort programma’s op den duur aan het bedrijfsleven te verkopen. Want het slaat natuurlijk wel aan als we hier succes mee hebben.”

Met een muisklik kan de staf voortaan precies zien hoe de spelers ervoor staan. Ook kunnen de spelers hun eigen schema’s zien. De gegevens komen uit allerlei fitheids- en mentale tests. Zo zit er onder de immense fitnessruimte de zogenoemde mind room, waar gemeten kan worden hoe er met psychische spanning wordt omgegaan.

De tijd van de gezamenlijke rondo en een afsluitend partijtje lijkt steeds meer in de vergetelheid te raken. Maatwerk is reeds langer het toverwoord in de voetballerij. Het in kaart brengen van hartslag of stofwisseling was al lang niet nieuw meer. Nu kan er echter ook meer met deze uitkomsten worden gedaan. Mede omdat een aantal Italiaanse universiteiten helpt bij de analyse van de cijfers. Zodat de trainers een betere blik krijgen op de capaciteiten van hun spelers. Alles om maximaal rendement uit het kapitaal op het veld te halen.

Maar Ancelotti laat ’s middags subtiel weten dat de data nooit de overhand moeten krijgen bij het nemen van bepaalde beslissingen. ,,We kunnen precies weten hoe fit iedereen is. Toch kan Inzaghi tachtig minuten stil hebben gestaan en dan opeens twee keer scoren. Dat kan je niet uit zulke cijfers halen. Maar de concurrentie is moordend en dus moet je alles aanpakken om te winnen.”

De exacte werking van de programma’s is een groter geheim dan de formule van Coca-Cola. Feit is wel dat er behoorlijke openheid van de spelers verwacht wordt over hun leefwijze. Clarence Seedorf liet zich al eerder ontvallen dat hij echt geen zin had om door te geven welke nachtelijke fratsen hij precies had uitgehaald. Maar zo heet wordt de soep volgens Microsoft niet gegeten. „Natuurlijk moeten we zo veel mogelijk data hebben, maar het is echt geen big brother is watching you”, stelt Taliento.

Seedorf zelf schittert trouwens de hele dag door afwezigheid. Verplichtingen houden hem elders, meldt de persdienst over de geblesseerde international.

Maar good old Maldini is niet te beroerd om Microsoft nog even een hart onder de riem te steken. ,,De meeste jonge gasten zijn dol op al die nieuwe snufjes. Dus ik denk dat de samenwerking met Microsoft al snel een succes wordt. Het is toch prachtig om op je mobiel exact te kunnen zien hoe je ervoor staat?”
De T.

Lionel
Berichten: 47676
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » wo feb 13, 2008 10:57 am

Diep respect voor Ajax. Gewoon keihard vasthouden aan je principes om niet vooruit te komen :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo feb 13, 2008 11:56 pm

We hebben de VU en de UvA, maar wordt er mee samengewerkt, buiten het behandelen van blessures?

Ajax is ook wat dit betreft een amateurvereniging die zich professioneel waant als het advies wordt gegeven niet te veel patat te eten, terwijl de concurrentie spelers kilo's kreatine voorschrijft om harder te kunnen trainen enz.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do feb 14, 2008 12:06 am

Kom op zeg. Spelers hebben ook een eigen verantwoordelijkheid in deze.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 14, 2008 12:48 am

Daar kun je niet op bouwen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma feb 18, 2008 10:24 am

Opvallend: de medische kwestie is in het rapport buiten schot gebleven.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 06, 2008 9:02 pm

:baaa.gif: Toch niet weer een paar verdedigers die in de Bermudadriehoek van de medische staf verdwijnen......?


Ajaxonline meldt:
Blessureleed bij Vermaelen en Vertonghen
--------------------------------------------------------------------------------
6 april 2008
Na afloop van de wedstrijd Ajax - De Graafschap (4-1) gaf trainer Adrie Koster aan dat hij Thomas Vermaelen en Jan Vertonghen uit voorzorg vroegtijdig naar de kant haalde. Beide Ajacieden kampten in het duel met de Doetinchemmers met lichte blessures. Vermaelen verliet vrijdag ook al eerder de training van de Amsterdammers, omdat hij last had van een liesblessure. Toch was hij fit genoeg om aan de wedstrijd te beginnen.

Vermaelen werd na 64 minuten spelen gewisseld voor Leonardo. Jan Vertonghen werd ook gewisseld. Jürgen Colin verving hem in de 73e minuut omdat de Belg lichte klachten had. Waarvan de linksback last had, liet Koster tegenover Tele2 niet weten.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 06, 2008 9:19 pm

Ik vroeg me al af wat in hemelsnaam de bedoeling was van die wissels. Ajax kan met name Vermaelen niet missen.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo apr 06, 2008 9:25 pm

Al vind ik Vermaelen ook absoluut geen hoogvlieger hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 06, 2008 9:27 pm

Maar wel de beste verdediger die we hebben. Trek je conclusies maar.

Zelfs De Graafschap liep een paar keer door onze verdediging heen. Ik hoop wel dat ze komende zomer EINDELIJK eens goede verdedigers gaan halen. (Hoop tegen beter weten in.)
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo apr 06, 2008 9:30 pm

joey schreef: Ik hoop wel dat ze komende zomer EINDELIJK eens goede verdedigers gaan halen. (Hoop tegen beter weten in.)
Dat zal wel moeten want anders liggen we er weer in de voorronde CL uit.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 06, 2008 9:36 pm

Grygera en Stam zijn weg en binnenkort vertrekt Heitinga ook. Daar moeten ze toch conclusies uit trekken bij Ajax? :eusa_pray.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo apr 06, 2008 9:51 pm

joey schreef:Grygera en Stam zijn weg en binnenkort vertrekt Heitinga ook. Daar moeten ze toch conclusies uit trekken bij Ajax? :eusa_pray.gif:
Heitinga is geen echte verdediger, hij is meer de "inschuivende Blind", met een prachtihe lange bal. Atletico heeft hem niet gekocht als mandekker. Voor dat geld (10 miljoen) kun je ""drie Argentijnen"" halen!

Ajax moet wel echte verdedigers hebben, twee backs die ervoor zorgen dat er geen bal wordt voorgegeven (vandaag was Ogararu weer een drama) en een speler die de spits uit de wedstrijd speelt. De laatste man, Vermaelen of Vertonghen kan dan vrijer voetballen.

Het leken mij trouwens geen zware blessures. We moeten pas schrikken als de medische staf een termijn moet, want die termijn moet minimaal worden vertienvoudigd (voordat er wordt geopereerd!)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 06, 2008 10:08 pm

Het gaat erom wat achterblijft. Colin. Ogararu. Vermaelen het brekebeentje. Vertonghen. Urby ik moet even mijn veters strikken Emanuelson. Van der Wiel het andere brekebeentje. Vertonghen met zijn slippertjes. Met dit gezelschap kun je wachten op tegendoelpunten.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo apr 06, 2008 10:19 pm

Mwah, op de blessure gevalletjes en Sjors en Colin na heeft de rest met de gebreken die je opnoemt gewoon de juiste sturing nodig van de juiste coach en juiste verlengstuk in het veld en de verdediging.. Zijn stuk voor stuk jonge jongens nog..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 06, 2008 10:31 pm

Samen vormen de genoemde spelers een rampverdediging. Kijk eens hoeveel doelpunten Ajax tegen krijgt.
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo apr 06, 2008 11:01 pm

joey schreef:Samen vormen de genoemde spelers een rampverdediging. Kijk eens hoeveel doelpunten Ajax tegen krijgt.
Dat vind ik dus ook zo opvallend. Dat we voor de winterstop veel goals tegen hebben gekregen vond ik niet zo gek, met de blessures en het daardoor op moeten stellen van spelers als Ogararu en Colin.

Maar ná de winterstop hebben we weinig blessures gehad en spelen we nu al een hele tijd met Silva, Heitinga, Vermaelen en Verthongen, wat je toch kunt zien als de beoogde basis-verdediging van na de winterstop. En tóch krijgen we weer gewoon standaard twee goals tegen per wedstrijd. Het blijft een gatenkaas, met de vaste, ingespeelde basisverdediging. Zorgelijk.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 06, 2008 11:08 pm

Niet complementair, niet professioneel en ook niet zo goed. Zo zou ik deze verdediging willen omschrijven.
Denk eens aan Stam vorig seizoen. Die vormde soms een eenmansverdediging. Snel, snoeihard in de duels, ervaren, niet te kloppen in de lucht. Stam wist wat hij moest doen en stond altijd goed. Dat kunnen onze verdedigers van nu niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo apr 06, 2008 11:15 pm

Niet complementair
Daar gaat het om. Met Heitinga, Vermaelen en Vertonghen staan er drie vrije verdedigers, drie spelers uit de jeugdopleiding die niets liever willen dan geen directe tegenstander en opkomen zonder gehinderd te worden. Een paar keer per wedstrjd een perfecte lange bal en vooral veel "verdedigende kruimles oprapen" en regelmatig voor de verdediging komen. Leuk, maar zorg er eerst maar voor dat er geen voorzet komt (Vertonghen) en dat een spits niet bij je kan wegdraaien.

Ajax moet echte verdedigers blijkbaar kopen, de keiharde verdediger; helaas zijn die in Nederland niet te vinden. Ajax kan ook met zes of zeven man achter de bal gaan voetballen, maar dan haak ik af, ik houd niet van het psv-voetbal.

Met v.d. Wiel, v.d. Heijden en Daley Blind komen er weer drie vergelijkbare verdedigers (maar verdedigend nu duidelijk minder dan wat we nu hebben) aan. Ik hoop dat Ajax inziet dar Ricardo van Rhijn anders moet worden opgeleid.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo apr 06, 2008 11:31 pm

joey schreef:Niet complementair, niet professioneel en ook niet zo goed. Zo zou ik deze verdediging willen omschrijven.
Denk eens aan Stam vorig seizoen. Die vormde soms een eenmansverdediging. Snel, snoeihard in de duels, ervaren, niet te kloppen in de lucht. Stam wist wat hij moest doen en stond altijd goed. Dat kunnen onze verdedigers van nu niet.
Toch denk ik dat als er een of twee goede verdedigers worden gehaald die ook goed kunnen coachen je al een heel eind op weg bent.Stam had dat dus ook niet, compenseerde de fouten zoals jij als opsomt, maar echt coachen kon hij ook niet.Wie coach de achterhoede nu ?.Volgens mij niemand.Niemand die deze spelers effe wat bijstuurt.En dat hoeft echt niet al schreeuwend te gebeuren, maar subtiele aanwijzingen zouden al een heel hoop helpen ... ik heb er eens een tijdje echt op zitten letten, maar ik kan niemand ontdekken die de ander bijstuurt b.v. dat ie wat dieper of juist niet moet gaan staan ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma apr 07, 2008 8:33 am

Voetske schreef:Toch denk ik dat als er een of twee goede verdedigers worden gehaald die ook goed kunnen coachen je al een heel eind op weg bent.
Je hebt helemaal gelijk, Voetske, maar dat gebeurt dus niet. Jaar na jaar niet. Stam was een uitzondering en meteen merkte je dat het hielp. Stam was niet eens de beste verdedigingsleider van de wereld, maar door zijn ervaring hielp hij anderen al verder.
Om de een of andere reden verwaarloost Ajax altijd de verdediging. Terwijl je bij bijvoorbeeld PSV kunt zien dat het zoveel prettiger voetbalt als de verdediging iets tegenhoudt. Kijk, we kunnen genieten van die Sulejmani, maar het is natuurlijk een schande dat die jongen acht (!) kansen krijgt. Dat mág niet gebeuren.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 07, 2008 10:22 am

joey schreef:
Voetske schreef:Toch denk ik dat als er een of twee goede verdedigers worden gehaald die ook goed kunnen coachen je al een heel eind op weg bent.
Je hebt helemaal gelijk, Voetske, maar dat gebeurt dus niet. Jaar na jaar niet. Stam was een uitzondering en meteen merkte je dat het hielp. Stam was niet eens de beste verdedigingsleider van de wereld, maar door zijn ervaring hielp hij anderen al verder.
Om de een of andere reden verwaarloost Ajax altijd de verdediging. Terwijl je bij bijvoorbeeld PSV kunt zien dat het zoveel prettiger voetbalt als de verdediging iets tegenhoudt. Kijk, we kunnen genieten van die Sulejmani, maar het is natuurlijk een schande dat die jongen acht (!) kansen krijgt. Dat mág niet gebeuren.
Inderdaad, dat mag niet gebeuren.Acht ( doel ) kansen.En de manier waarop.Het gebeurt dus niet meer zou ik zeggen.Want we hebben ze wel altijd gehad, coachende verdedigers.Blind, de Boer, Vasovics, Krol enz.Zelfs Chivu ging de goede kant op.

Waar ligt dat aan ?.En ik laat de jeugd even links liggen, gaat mij om nu, om volgend seizoen.Verkeerd scouten, of wil AJAX nog steeds wat verdedigers betreft voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ?.

Stam was een goede verdediger, veel arbeid, en daarmee kon ie veel fouten herstellen en zijn eigen beperkingen camoufleren.En dat zie je dus nu steeds terug in de achterhoede, daar waar anders Stam er nog net effe " iets " tussen kon krijgen, staat men nu te schutteren.

Als je naar deze achterhoede kijkt dan heb ik steeds het idee dat met de helft " minder " arbeid, maar met de helft betere coaching er ook de helft minder tegengoals waren geweest.Je moet er niet aan denken als er wel een verdediging had gestaan, dit en eerdere seizoenen.Al coachend, met automatisme.Dan hadden we dus nooit over de beperkingen van KjH staan te lullen, dan hoefde ik het niet steeds op het egoisme van Suarez te hebben, dan hadden spelers die nu mede daardoor aan zichzelf beginnen te twijfelen ( winnen is het beste medicijn ), in een dipje komen, al freewielend hun kunstjes mogen vertonen.Immers men kan en kon vertrouwen op de verdediging.

Je zag het gisteren weer, voor het zelfde geld schiet de Graafschap er de 3 - 2 binnen.En dan wordt het nog onzekerder.

Misschien dat de geleerden binnen dit AJAX ( MVB enz ) het verstand terug krijgen en dat ook inzien, misschien dat men nu wel eens gaat nadenken en niet kiest voor de zoveelste matige ( goedkope ) middenvelder/verdediger, maar daadwerkelijk gaat investeren in kwaliteit.Er op een iets andere manier tegenaan gaan kijken.En niet bij voorbaat denkt aan wat een speler bij eventuele verkoop gaat op brengen ( winst t.o.v. aankoopprijs ) maar desnoods tevreden is met minder winst, maar wel de prijzen pakt.MVB gaf het zelf al aan:Het geld moet op het veld staan ..

Ik moet het ( alweer ) eerst nog gaan zien ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr apr 25, 2008 3:20 pm

Ook Goedhart gaat bij AZ aan de slag

Na Maarten Fontein staat binnenkort ook Edwin Goedhart op de loonlijst van AZ. Het huidige lid van de medische staf van Ajax treedt per 1 juli in dienst als sportarts van de Alkmaarders.

'Ik verheug me ontzettend op de samenwerking met de mensen van de technische en medische staf van AZ. Gezamenlijk hopen we het reeds ingezette beleid verder vorm te geven', aldus Goedhart op de officiele website van AZ.

Het was al een paar maanden bekend dat Goedhart na dit seizoen Ajax zou verlaten. Vanaf 1 mei is ook Maarten Fontein actief in Alkmaar. De oud-algemeen directeur van Ajax wordt daar directeur commerciële zaken en marketing.
AS

Hahaha, het lijkt daar wel een Ajax-kolonie. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie