De toekomst: post-Cruijff

Alles over Ajax in z'n algemeenheid.

Moderator: mods

Je moet kiezen!

Cruijff (met De Boer, Bergkamp en Jonk)
57
69%
Van den Boog (met Van Gaal)
12
14%
Het lukt me niet!
14
17%
 
Totaal aantal stemmen: 83

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jesse » za mar 26, 2011 12:50 am

Hup Cruijff! :headbang.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."


wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za mar 26, 2011 8:20 am

Jöhnk schreef:Hoezo kan dat dan niet? Van de Zee kon er toch ook uit volgens Van den Boog?
Boog heeft er vorig seizoen 6 jeugdtrainers uit laten gooien. Arnold Mühren bijv.

En nu maakt ie stampij omdat JC e.c. ook een paar man kwijt willen.

Boog is gestoord. Weg met die gek.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za mar 26, 2011 8:22 am

En: "Een club runnen is één, maar het technisch gedeelte is heel iets anders. Daar hoort voetbalverstand in te zitten en de laatste jaren is wel duidelijk geworden dat het daaraan bij Ajax ontbreekt. Spelers van de F’jes uiteindelijk laten doorstromen naar het eerste is een heel proces. Waar zijn de eigen jeugdspelers die tussen de twintig en dertig miljoen euro worden verkocht? Die gaan wij weer opleiden. Die jongens hebben de club groot gemaakt en daar moeten we naar terug. Dan komen de successen waar Ajax zo naar snakt vanzelf.”


Hoeveel heeft Cruijff, Van Basten, Bergkamp en Jonk Ajax opgeleverd?

Grappig dat de 3 duurste spelers de afgelopen 7 jaar zijn verkocht.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door wimpey » za mar 26, 2011 8:26 am

Raymon schreef: Grappig dat de 3 duurste spelers de afgelopen 7 jaar zijn verkocht.
Suarez en KJH reken ik niet mee. Jij wel?

Bergkamp doelt op de exceptionele zelf voortgebrachte talenten.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door raymon » za mar 26, 2011 8:44 am

wimpey schreef:
Raymon schreef: Grappig dat de 3 duurste spelers de afgelopen 7 jaar zijn verkocht.
Suarez en KJH reken ik niet mee. Jij wel?

Bergkamp doelt op de exceptionele zelf voortgebrachte talenten.
Ik durf te stellen dat de laatste 7 jaren de meeste zelf opgeleide spelers zijn verkocht voor veel geld.

Overigens heeft dat meer met de markt te maken dan met kwaliteit.

Begrijp me niet verkeerd, ik sta in principe achter de plannen maar bovenstaande vond ik gewoon grappig.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Neefkens » za mar 26, 2011 8:45 am

wimpey schreef:
Jöhnk schreef:Hoezo kan dat dan niet? Van de Zee kon er toch ook uit volgens Van den Boog?
Boog heeft er vorig seizoen 6 jeugdtrainers uit laten gooien. Arnold Mühren bijv.

En nu maakt ie stampij omdat JC e.c. ook een paar man kwijt willen.

Boog is gestoord. Weg met die gek.
Hun contract werd niet verlengd, wel iets anders dan een lijstje neerleggen met 2 opstaandevoetjes van mensen die hun halve/hele voetballeven bij AJAX zitten naar tevredenheid.
Als het om vdBoog gaat verwijt jij hem wanbeleid rondom vdZee en als JC het voorstelt is het wel geoorloofd? :smallgrin.gif:

Edit: ik heb nu ook de verhalen gelezen in de T. En het ligt wel wat genuanceerder.

Wie moet je geloven? Dan toch maar Bergkamp en Jonk? :blush.gif:

Wat een shitzooi, alleen maar verliezers, vooral ons cluppie.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Zuidema » za mar 26, 2011 9:22 am

Neefkens schreef: Wie moet je geloven? Dan toch maar Bergkamp en Jonk? :blush.gif:
Ik ga voor Bergkamp en Jonk. Vooral Bergkamp is me in zijn interviews altijd als zeer integer overgekomen. Het zou mij verbazen als die hier aan foul play doet en uit zijn nek staat te lullen. Dit in tegenstelling tot VdB, die met zijn zig-zaggedoe en dito teksten de afgelopen paar jaar niet bepaald een reputatie van betrouwbaarheid heeft opgebouwd. Ik hoop van harte dat de ledenraad die verschillen straks ook zo zal inschatten.
Wat een shitzooi, alleen maar verliezers, vooral ons cluppie.
Het is inderdaad een pijnlijk proces, maar als Ajax er zo beter uitkomt, moeten we maar even doorbijten.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za mar 26, 2011 10:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door El Clavo » za mar 26, 2011 10:02 am

Integer? Bij Ajax werken, maar ondertussen spelers van Ajax bij Arsenal aanraden? Dat is handelen met voorkennis. :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Lionel » za mar 26, 2011 10:05 am

Ik vind dit alleen maar goed.

Danny Blind, zeker een echte Ajacied, is nou ook niet bepaald een succesfactor gebleken als TD, trainer, assistent of wat dan ook.

Cruijff staat niet uit zijn nek te lullen, gaat ook niet voor de half werk. Hetzelfde met Jonk en Bergkamp. Die gasten zitten niet te liegen. Dit in tegenstelling tot onze kameleon. Die probeert nu alweer in te spelen op de medewerkers en supporters.

Dat hij denkt het te kunnen van JC geeft alleen al aan dat hij totaal geen idee heeft hoe groot JC wel niet is.....

Oprotten met die gast.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5355
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door columbus » za mar 26, 2011 10:06 am

Wat een treurig gedoe allemaal. Ben een aantal dagen weggeweest en lees nu een pagina of 10 terug en heb de nodige kranten artikelen gelezen.

Het is allemaal eigenlijk te kinderachtig voor worden dat er zoveel op straat ligt en dat het via de media gespeeld moet worden. Wie spreekt de waarheid, heb het idee dat het in deze toch echt in het midden ligt. Boog die weer aan het draaikonten is maar ergens toch echt wel een punt heeft. Uiteindelijk is hij op dit moment verantwoordelijk voor het beleid. De eis van Cruijff om zomaar een aantal mensen eruit te knikkeren is waanzin en niet eens uit te voeren. Cruijff zou dit moeten weten, zeker 1 van zijn adviseurs. Glasjanus Molenaar zal dit toch wel snappen...

Ik lees veel dat beide kampen het allemaal in het belang doen van Ajax. Laat dit kleuterklasje dat heel snel om de tafel gaan zitten en daar de discussie uitvechten ipv de media, in het belang van Ajax...

Los van de discussie en de pijnpunten die in de media worden geschetst zeg ik, kom maar met de revolution!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door peter » za mar 26, 2011 10:46 am

El Clavo schreef:Integer? Bij Ajax werken, maar ondertussen spelers van Ajax bij Arsenal aanraden? Dat is handelen met voorkennis. :hypocrite.gif:
Ja dat artikel van News of the World staat inderdaad tjokvol met quotes van Bergkamp. Sowieso een betrouwbare bron dat NOTW natuurlijk. Een topkrant met een hoge journalistieke waarde. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za mar 26, 2011 10:53 am

Peter schreef:
El Clavo schreef:Integer? Bij Ajax werken, maar ondertussen spelers van Ajax bij Arsenal aanraden? Dat is handelen met voorkennis. :hypocrite.gif:
Ja dat artikel van News of the World staat inderdaad tjokvol met quotes van Bergkamp. Sowieso een betrouwbare bron dat NOTW natuurlijk. Een topkrant met een hoge journalistieke waarde. :hypocrite.gif:
Nee dan de Telegraaf, hé Peter :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za mar 26, 2011 12:29 pm

Ajax Rules schreef:
joey schreef:Wat denkt die rat wel? :1evil.gif:
Waarom is VDB nou een rat en Cruijff niet? Zijn de tactieken en omgangsvormen van Cruijff wel chique dan?
Het is Cruijff die er een machtstrijd van maakt als hij slecht 98% van zijn zin krijgt. Cruijff roept dat het bestuur en rvC verwijderd moeten worden, maar als die klootzak dat roept is dat allemaal geweldig. En als vdBoog beschaafd zegt dat afscheid van die intrigant mogelijk is, is het een rat. Hoe vreselijk vooringenomen kun je zijn
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Arthur » za mar 26, 2011 12:33 pm

LucaS schreef:
Ajax Rules schreef:
joey schreef:Wat denkt die rat wel? :1evil.gif:
Waarom is VDB nou een rat en Cruijff niet? Zijn de tactieken en omgangsvormen van Cruijff wel chique dan?
Het is Cruijff die er een machtstrijd van maakt als hij slecht 98% van zijn zin krijgt. Cruijff roept dat het bestuur en rvC verwijderd moeten worden, maar als die klootzak dat roept is dat allemaal geweldig. En als vdBoog beschaaft zegt dat afscheid van die intrigant mogelijk is, is het een rat. Hoe vreselijk vooringenomen kun je zijn
Het gaat mij er niet om wie er gelijk heeft of wie het netjes speelt, maar puur om wie ik het meest geschikt acht om Ajax terug te brengen waar het hoort. De rest is bijzaak. (Wellicht niet uit menselijk oogpunt, maar dat oogpunt doet er voor mij als Ajaxfan minder toe. Ik wil weer eens genieten van mijn clubje zoals ik halverwege de jaren 90 deed. Als dat zo moet, dan moet het maar.)

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za mar 26, 2011 12:33 pm

Ik zit er serieus over te denken om Ajax Ajax te laten. Lekker eerste divisie RKC volgen en zo nu en dan naar Grunn. Kom ik wel terug over een jaar over dertig als Cruijff waarschijnlijk overleden is of seniel in een of ander tehuis zit.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Beloki » za mar 26, 2011 12:49 pm

Veel plezier bij RKC dan.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za mar 26, 2011 12:53 pm

Dank je, vind ik heel sympathiek
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Beloki » za mar 26, 2011 12:53 pm

Zo ben ik. :smile-ajax.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za mar 26, 2011 12:54 pm

Ledenraad komt woensdag bijeen

De ledenraad met een afvaardiging van 24 van de circa 600 leden is door de voorzitter bijeengeroepen voor een buitengewone ledenraadvergadering aanstaande woensdag. Indien deze afvaardiging zal kiezen voor de huidige Raad van Commissarissen, dan zal de groep Cruijff handtekeningen gaan verzamelen om een buitengewone algemene ledenvergadering te kunnen forceren. In dat geval mogen alle circa 600 leden meepraten. In die groep hebben de oud-voetballers de meerderheid.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door gaizka » za mar 26, 2011 12:56 pm

LucaS schreef:Ik zit er serieus over te denken om Ajax Ajax te laten. Lekker eerste divisie RKC volgen en zo nu en dan naar Grunn. Kom ik wel terug over een jaar over dertig als Cruijff waarschijnlijk overleden is of seniel in een of ander tehuis zit.
Zonder Cruijff was Ajax nooit de grootste club van Nederland geworden, hadden we nooit 3 x op rij de EC 1 gewonnen en had dit hele forum niet eens bestaan. Laten we Cruijff het voordeel van de twijfel geven, dan komt alles goed :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door 999 » za mar 26, 2011 1:01 pm

'Van den Boog en Coronel kunnen niet van Cruijff winnen'

26/03/2011 08:15

De schermutselingen bij Ajax, waarbij het kamp Cruijff overhoop ligt met de directie en RVC, worden door de buitenwereld met interesse gevolgd.

De technische klankbordgroep onder leiding van de voormalige nummer veertien en met daarin daarnaast Dennis Bergkamp en Wim Jonk, presenteerde onlangs de visie op het te voeren technische beleid. Het bestuur weigerde echter de klankbordgroep de vrije hand te geven, met alle gevolgen van dien.

Der partijen lijken nu lijnrecht tegenover elkaar te staan, waarbij Cruijff en de zijnen zelfs proberen de tegenstanders tot aftreden te dwingen. De ledenraad van Ajax komt aanstaande woensdag bij elkaar om de clash tussen de directie van Ajax en Johan Cruijff te bespreken. Naar verwachting zal de complete raad van commissarissen aanwezig zijn om te praten over de situatie.

Volgens voetbaltrainer Aad de Mos voeren directeur Rik van den Boog en voorzitter Uri Coronel een ongelijke strijd. 'Van den Boog en Coronel zijn kansloos', zegt de Hagenaar tegen het AD.

'Als je met Cruijff in zee gaat, moet je moeten weten dat je alles wat je in handen hebt, kwijt bent. Hij gaat voor het hoogste en wil alles voor het zeggen hebben. Als je hem tegenwerkt, ben je de verliezer. Cruijff heeft de publieke opinie achter zich. Daar kun je het niet van winnen.'

Oud-PSV-voorzitter Harry van Raaij is dezelfde mening toegedaan, maar plaatst wel een kanttekening. 'Van Cruijff kun je nooit winnen, zelfs niet als hij ongelijk heeft. 'Ik vind het heel knap hoe Cruijff altijd onomstreden is gebleven. Hij was een fantastische voetballer en een fantastische trainer. Maar hij heeft niet bewezen dat hij ook een goede bestuurder is.

'Cruijff is een voetbalman in hart en nieren. In een algemeen bestuur komen echter meer facetten naar voren. Techneuten kunnen wel willen dat we de top halen, maar de vraag is of dat financieel nog wel haalbaar is. Als Cruijff wint, is het bestuurlijke probleem bij Ajax nog niet opgelost. Een strijd als deze kent nooit een winnaar, maar alleen verliezers.'

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door Jöhnk » za mar 26, 2011 1:14 pm

gaizka schreef:
LucaS schreef:Ik zit er serieus over te denken om Ajax Ajax te laten. Lekker eerste divisie RKC volgen en zo nu en dan naar Grunn. Kom ik wel terug over een jaar over dertig als Cruijff waarschijnlijk overleden is of seniel in een of ander tehuis zit.
Zonder Cruijff was Ajax nooit de grootste club van Nederland geworden, hadden we nooit 3 x op rij de EC 1 gewonnen en had dit hele forum niet eens bestaan. Laten we Cruijff het voordeel van de twijfel geven, dan komt alles goed :ajaxscarf.gif:
Lees je dat, Luuk? Zonder Cruijff was Sylvie nu niet jouw vrouw geweest.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door LucaS » za mar 26, 2011 1:18 pm

Flauwekul. Zonder Cruijff had Ajax inderdaad waarschijnlijk minder prijzen gewonnen, maar was het zeker ook een grote en in ieder geval een mooiere en fatsoenlijkere club geweest
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De toekomst: Cruijff terug bij Ajax, bestuur vertrekt.

Bericht door joey » za mar 26, 2011 1:29 pm

LucaS schreef:Flauwekul. Zonder Cruijff had Ajax inderdaad waarschijnlijk minder prijzen gewonnen, maar was het zeker ook een grote en in ieder geval een mooiere en fatsoenlijkere club geweest

Je bent boos en ziet de zaken daardoor niet helder, Luuk. Het onfatsoenlijke van Ajax heeft 'm juist altijd in het management gezeten. Alleen al het geknoei met zwart geld in de tachtiger jaren was tien keer erger dan het wangedrag van welke trainer of speler dan ook.

VDB begint in zijn eigen leugens verstrikt te raken. Ik ben benieuwd wie hem nog steunt binnen Ajax. Het enige wat hij nog weet te bedenken is inspelen op de (onderbuik)gevoelens van deze of gene. Van het personeel dat bang is voor verandering en van de supporters die voetballers maar dom vinden. Van supporters die met nostalgie terugdenken aan de speler Danny Blind. Van supporters als Neef, die een hekel hebben aan radicale veranderingen of stront aan de knikker. Wat heeft die man zelf te bieden, behalve leugens? Zijn 'technische beleid' bestond uit het ophemelen van eerst Van Basten en toen Jol, en het vervolgens buiten werken van beiden. Waarbij hij, zij het tijdelijk, met de opvattingen van de trainer aan de haal ging.

Maar het pijnlijkste is natuurlijk, dat VDB net doet alsof hij al op de manier van Cruijff aan het werken was. Je moet zoiets maar durven zeggen. Dat is keihard gelogen. Of VDB is zo dom dat hij het verschil tussen het een en het ander ziet. Maar ik houd het toch op het moedwillig verdraaien van de feiten. Je kunt echt niet zeggen dat de plannen van Jol (want daar hebben we het over) lijken op die van Cruijff en co. Jol had het over conditie, kracht en looplijnen. Cruijff over techniek, inzicht en gogme.
Laatst gewijzigd door joey op za mar 26, 2011 1:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie